- 1 Weszły do sklepu i ukradły towar za 1650 zł (64 opinie)
- 2 30 lat od tragedii autobusowej w Kokoszkach (88 opinii)
- 3 To była fabryka "kryształu" na płn. Polskę (130 opinii)
- 4 Mieszkańcy Bojana naprawili drogę w Gdyni (121 opinii)
- 5 Remont przed budową Drogi Zielonej (162 opinie)
- 6 Był las i błoto, dziś jest 6 mln pasażerów (285 opinii)
- Remont wymaga zamknięcia jednej z jezdni przebudowywanej ulicy - mówi Romuald Nietupski, dyrektor Zarządu Dróg i Zieleni w Gdańsku. - Dlatego zamierzamy zamienić sieć dróg w tej części miasta w coś w rodzaju ogromnego ronda złożonego z ulic jednokierunkowych.
Utworzyłyby go czynna jezdnia Podwala Grodzkiego, Błędnik, ul. 3 Maja i Hucisko. Jadąc z Wrzeszcza do centrum, na węźle Brama Oliwska będziemy musieli skręcić w ul. 3 Maja, która będzie jednokierunkowa w stronę Urzędu Miasta.
- Gdy trzy lata temu remontowaliśmy tę ulicę, przygotowaliśmy ją do roli głównej arterii, poszerzając jej jezdnie - zapewnia Nietupski.
Dzięki temu na 3 Maja będziemy mieli do dyspozycji trzy pasy ruchu w stronę centrum. Kierowcy wyjeżdżający z Gdańska w stronę Wrzeszcza będą korzystali z czynnej jezdni Podwala Grodzkiego.
Prace ruszą w połowie lipca. Dokładna data nie jest jeszcze znana. - Remont rozpocznie się natychmiast po wylaniu asfaltu na modernizowanej obecnie części wiaduktu Błędnik - tłumaczy dyrektor Nietupski.
Niestety, po otwarciu Błędnika czynne będą jedynie cztery jednokierunkowe pasy ruchu w stronę Wrzeszcza - trzy na jezdni bliżej Zieleniaka i czwarty służący jedynie do skrętu w ul. 3 Maja. Dlaczego więc zakończenie remontu wiaduktu jest konieczne do rozpoczęcia prac na Podwalu, skoro obecnie na remontowanym wiadukcie kierowcy także korzystają z czterech pasów i do tego w obie strony?
- Z powodu nowej organizacji z Błędnika korzystać będą autobusy ZKM, a nie jest to możliwe, gdy obie jezdnie wiaduktu nie są jeszcze gotowe [teraz obowiązuje zakaz wjazdu pojazdów cięższych niż 3,5 tony - red.] - wyjaśnia szef ZDiZ.
Jeszcze większy bałagan szykuje się w komunikacji tramwajowej. Od drugiej połowy lipca tramwaje nie będą kursować po połowie miejskich torów. Z powodu wymiany torowiska na Podwalu jedyną czynną trasą do Śródmieścia będzie ul. 3 Maja, na której już teraz tworzą się tramwajowe korki.
Jak zapewniają drogowcy, Podwale Grodzkie będzie po remoncie nie tylko bezpieczne dla amortyzatorów, ale także dużo ładniejsze.
- To główna arteria Śródmieścia, a jednocześnie chyba najbrzydsza ulica w mieście - mówi prezydent Paweł Adamowicz.
W październiku przyszłego roku (to termin zakończenia prac) Podwale ma być nie do poznania.
- Nowe chodniki, ścieżka rowerowa czy stylowe barierki na pewno poprawią jej wizerunek - mówi Nietupski.
Według niego, wrażenie będzie nie gorsze niż w przypadku Błędnika, który w nowej "szacie" znacznie lepiej wtapia się w zabytkową panoramę, a od kilku dni możemy podziwiać już jego nową, ceglaną elewację.
Projekt zakłada również remont dwóch obiektów inżynierskich. Chodzi o tunel dla pieszych przy dworcu PKP i najszerszy most w mieście, czyli przeprawę przez Kanał Raduni.
- Na czas remontu z tunelu znikną boksy handlowe, nadal będzie jednak otwarty dla pieszych - zapewnia Nietupski.
Opinie (82) 2 zablokowane
-
2006-06-23 23:41
zostawie to bez komentarza....
ja wiem jedno, jesli japie wiele srok, to nic z tego nie wychodzi.
gdansk to jeden wielki remont.........- 0 0
-
2006-06-23 23:58
brawo Adamowicz !!!
nareszcie !!! Zapowiadacie konrety wiec to zrobcie !!!
Drogi to podstawa, Gdansk jest piekny a ma byc jeszcze piekniejszy :)
PS
Panie Prezydencie dostane mieszkanko za ta delikatna "wazelinke" ? :)
Pozdrawiam- 1 0
-
2006-06-24 00:08
Gdańsk kwitnie
Codziennie jakieś nowe informacje o remontach czy inwestycjach.
W Gdyni wielki uśmiechnięty gryzoń od 1,5 roku przetargu na 1 trasę kwiatkowskiego nie potrafi roztrzygnąć.- 1 0
-
2006-06-24 00:14
super
nareszcie jakaś przemiana
- 0 0
-
2006-06-24 00:20
po co nam ulice...
.. lepiej zamknijmy wszystkie główne i bedziemy chodzic pieszo ... czeka nas k o n g o :)
- 0 0
-
2006-06-24 00:53
w końcu
dobrze że remont się rozpocznie...ale dlaczego w momencie największego ruchu turystycznego? Gdzie tu logika?
- 0 0
-
2006-06-24 01:27
W październiku przyszłego roku Podwale ma być oddane do urzutku...!!??
Czy ich juz do konca popieprzyło ?!! Ponad rok czasu będa kilometrowy odcinek remontowali??!!!!!!!
Istna paranoja!! Powinni dzien i noc siedzieć zeby w 3y miesiace sie uwineli a nie ponad rok!!- 0 0
-
2006-06-24 02:13
już tu pisałem
więc tylko pytam ponownie:
czy tunel będzie tylko odnowiony czy rozbudowany, tzn odgałęzienia porostopadłe do obecnego (pod jezdnią lub przystankami) i dodatkowe wyjście na ulicę Elżbietańską ???
pytam bo wątpię czy o tym pomyślano, a jest to jedyna okazja aby to newralgiczne przejśie podziemne usprawnić i powiększyć, tym bardziej, że z powodu robót będzie potworny problem dla ruch drogowego przez rok z górą, jezdnie będą nieczynne więc można zrobić wykopy pod nowe przejścia
to znacznie prościej niż rycie pod ziemią
powtarzam jedyna okazja aby o tym pomyśleć i to zadanie wykonać
ale znając nasze realia czarno widzę :-[
Adamowicz just do it !!!- 0 0
-
2006-06-24 06:28
Robia, zle, nie robia ......... ale porabani jestescie, miasto kwitnie , unowoczesnia a wam to przeszkadza,potrzeba wam stagnacji to wyprowadzcie sie do Gdyni
- 0 0
-
2006-06-24 06:29
a co kuźwa z tgramwajmi na Chełm
tu już 30 istnieje infrastruktura UE dała niby poieniądze i miał to byc priorytet i co??????
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.