- 1 Oślepiał śmigłowiec podczas derbów (179 opinii)
- 2 Coraz więcej domów pływających na wodzie (42 opinie)
- 3 Kradli klocki LEGO. Hurtowo (16 opinii)
- 4 Tylko w 7 dzielnicach Gdyni wybrano radnych (51 opinii)
- 5 Po karach na 1 mln zł twórcy Fali zabrali głos (237 opinii)
- 6 Reklamują nagrobki z samochodu bo mogą? (144 opinie)
Rok po otwarciu skrzyżowania na Morenie nadal bez zielonej fali
Choć skrzyżowanie ul. Bulońskiej z Rakoczego na Morenie zostało oddane do użytku w ubiegłym roku, wciąż drogowcom nie udało się tam - mimo systemu Tristar - zapewnić kierowcom "zielonej fali". Nasz czytelnik, pan Leszek, opisuje problemy i podsuwa drogowcom gotowe rozwiązania.
Chciałbym zasygnalizować absurdy przejazdu samochodem przez Morenę - od Myśliwskiej przez Bulońską i Rakoczego w kierunku Niedźwiednika.
Na Bulońskiej pomiędzy Myśliwską a Rakoczego są dwie sygnalizacje świetlne, w fatalny sposób zsynchronizowane z sygnalizacją na skrzyżowaniu Bulońskiej z Rakoczego.
Sygnalizacje na Bulońskiej mają 2 cykle podczas jednego cyklu na skrzyżowaniu Bulońskiej z Rakoczego ale nie chodzi o tę rozbieżność, te 2 cykle na Bulońskiej równo mieszczą się w 1 cyklu na skrzyżowaniu Bulońskiej z Rakoczego.
Cykl na skrzyżowaniu Bulońskiej z Rakoczego ma ponad 2 minuty, w tym czasie przez Rakoczego przejeżdża kilka samochodów, przez większość czasu jest pusto.
"Parzysty" cykl z Bulońskiej trafia w środek cyklu skrzyżowania Bulońskiej z Rakoczego i tu chyba nie da się nic poradzić.
"Nieparzysty" cykl z Bulońskiej trafia prosto w świeżo włączone czerwone na skrzyżowaniu Bulońskiej z Rakoczego - ruszając ze świateł na Bulońskiej widać jak zielone w lewo w stronę Niedźwiednika włącza się i zaraz gaśnie, więc nie ma możliwości przejazdu i trzeba czekać dwie minuty na kolejne zielone w stronę Niedźwiednika.
Gdy czeka się na Bulońskiej przed Rakoczego, to widać sygnalizację Rakoczego / Piecewska, następnie włącza się zielone na Rakoczego / Piecewska, po jakimś czasie włącza się zielone dla Bulońskiej w lewo, ale zanim dojedzie się do Piecewskiej, to na Piecewskiej włącza się czerwone i znowu trzeba stać.
Po zmianie zielonego na czerwone dla ruchu z Bulońskiej w lewo - ruch z Bulońskiej w prawo ma nadal zielone a w tym czasie zielone dostaje lewoskręt z Rakoczego (od McDonaldsa) w Bulońską (tramwaj dostaje zielone również dla wyjazdu z Bulońskiej w prawo).
Wystarczy zamienić kolejność ruchu lewoskrętów na skrzyżowaniu Bulońskiej i Rakoczego - najpierw od McDonalds w Bulońską a po nim z Bulońskiej w lewo i znikną oba problemy bezsensownego czekania dla jadących od Myśliwskiej w stronę Niedźwiednika - opóźnione zielone da możliwość zdążenia (w cyklu nieparzystym) przed zmianą na czerwone, ponadto przez to "opóźnienie" nie straci się zielonego na skrzyżowaniu Rakoczego i Piecewskiej - trafi się na zielone w następnym cyklu (ale to i tak pewnie będzie wcześniejsze niż to, na które trafia się wskutek czekania 2 minut na Bulońskiej / Rakoczego).
Są też inne absurdy. To m.in. dowolność sygnalizacji dla autobusów i pieszych przy PKM Brętowo - dlaczego ta sygnalizacja wstrzymuje samochody jadące Rakoczego? Czy to nie może być zsynchronizowane z sygnalizacją na Rakoczego / Wyrobka / Kolumba i na Potokowej / Rakoczego + Potokowej / Dolnym Migowie - tak żeby nie wstrzymywać samochodów, tylko dać im przejechać, a zielone dla autobusów i pieszych dać wtedy, kiedy z góry będzie już pusto (bo czerwone zapaliło się na Wyrobka / Kolumba i wszystko, co przejechało tam na zielonym już przejechało przy PKM Brętowo)?
Jeszcze inny problem - tym razem popołudniowy - samochody jadące od Niedźwiednika pod górę Rakoczego są zatrzymywane na stromym podjeździe przez sygnalizację na Wyrobka / Kolumba, nie można tego zsynchronizować z sygnalizacją na Dolnym Migowie i na Rondzie de la Salle? I również z sygnalizacją dla pieszych przy PKM Brętowo (tak żeby piesi ani autobusy nie wstrzymywali samochodów, a wykorzystywali luki w cyklu). Dalsze sygnalizacje w stronę Bulońskiej (na Piecewskiej) również wstrzymują samochody jadące od Niedźwiednika.
Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.
Opinie (223)
-
2016-07-08 15:34
a ja bym sugerował (3)
żeby najpierw zapytać się czy ten ciąg został włączony do TRISTARA. Z tego co mi wiadomo nie było go w zakresie inwestycji. Jeżeli tak - to ankieta jest manipulacją.
- 5 3
-
2016-07-08 16:23
cóż
- 0 0
-
2016-07-08 15:48
Morena nie jest w tristarze (1)
i tyle w temacie
- 1 1
-
2016-07-08 16:01
morena jest przy agencji kosmicznej
- 3 0
-
2016-07-08 14:59
(8)
Przeciez brak zielonej fali to celowe działanie. Chodzi o to żeby kierowcy nie rozpedzali sie na prostej. W tym miescie udogodnienia tylko dka cyklistow. Im wolno wszystko
- 14 15
-
2016-07-08 15:03
i tak powinno być (7)
a jak chcesz swoim blachosmrodem wozić się jak panisko to wyprowadź się na wieś!
miasto jest dla pieszych i rowerzystów. samochody za ural.- 4 13
-
2016-07-08 16:03
Tak powinno być... Ale niestety nie jest i jeszcze długo w Gdańsku nie będzie.
Beton lobby samochodowego kruszeje bardzo powoli.- 3 2
-
2016-07-08 15:04
Chyba coś ci się pomieszało (4)
Miasto to nie chińska wioska z wczesnych lat osiemdziesiątych
- 5 5
-
2016-07-08 15:33
witamy matematyka, do tego kierowcę (1)
jak zawsze autora pełnych galanterii wypowiedzi na tym forum
- 3 3
-
2016-07-08 15:42
witamy spamera jak zawsze z rozwolnieniem na tym forum
ponad połowa wypowiedzi pod tematem twojego autorstwa
chyba masz spore zniżki w upc- 2 3
-
2016-07-08 15:11
swiat prostaku to ty znasz z tv tylko (1)
wiec sie nie kloc ze mna bo ja wiem lepiej!
- 2 6
-
2016-07-08 15:35
powinienies zostac zbanowany narodowcu z rumii
- 2 0
-
2016-07-08 15:34
a twoj ojciec byl w zomo?
- 2 1
-
2016-07-08 15:27
TRISTAR zadziała (1)
Ale trzeba jeszcze zrobić dobre ustawienia brzegowe i odpowiednio skonfigurować..... Urzędnicy w Gdańsku chyba mają z tym problem.
- 2 5
-
2016-07-08 16:00
sorry
nie wiedziałem, że to o czym piszą nie jest włączone do TRISTARA. Zostałem wprowadzony w błąd przez autora artykułu. Przepraszam ....
- 2 1
-
2016-07-08 14:32
ten kto kupi mieszkanie przy samym skrzyzowaniu wygra zycie ))) (2)
- 84 8
-
2016-07-08 15:50
Carfour kupuje takie dzialki od lat 70-tych i wygrywa
wiec bym nie martwil sie
- 6 2
-
2016-07-08 14:51
ten artykuł napisał inżynier
- 7 5
-
2016-07-08 15:43
(1)
a czy gdziekolwiek, dzięki tristarowi jest zielona fala??
- 16 2
-
2016-07-08 15:47
a co to jest zielona fala?
Chodzi o to, żeby utrzymać koordynację, ale również umożliwić wjechanie z wlotów poprzecznych. Koordynację najłatwiej zaobserwować w mniejszym obciążeniu ruchem, kiedy nie trzeba likwidować korków z ulic poprzecznych. I to możemy zaobserwować na wielu ciągach.
- 4 2
-
2016-07-08 15:13
Gorzej (2)
Jest gorzej niż było, czas przejazdu się wydłużył, klocki hamulcowe bardziej się zużywają, paliwa palę więcej. Kto za to odpowiada?
- 9 5
-
2016-07-08 15:41
sam za to odpowiadasz praktykując agresywny styl jazdy
nie biorąc pod uwagę innych sposobów poruszania się po mieście niż samochodem.
ostro przyspieszając i potem hamując sam sobie szkodzisz na zdrowiu i obciążasz portfel.- 5 7
-
2016-07-08 15:37
po prostu nie przyspieszaj po ruszeniu ze skrzyżowania lub po pokonaniu progu spowalniającego
na małe odległości rezygnuj z przejazdu samochodem.
Nie stosuj stylu jazdy typu: wyprzedzę wszystko co się rusza by tylko zdążyć zatrzymać się na czerwonym świetle.- 3 6
-
2016-07-08 15:28
Samochodziki najważniejsze. Tam to brakuje priortytetu dla tramwajów!!!!!
- 11 9
-
2016-07-08 15:01
od sierpnia w tym miejscu staną parkometry... (2)
w końcu jezdnia jest od tego aby się płynnie poruszać, a nie stać...
Parkometry będą stały dla wygody przy każdym pasie, a ich dzierżawcą, po rozstrzygnięciu konkursu, będzie firma Wiltos.- 25 2
-
2016-07-08 15:04
(1)
24h na dobę, jedyne 3zł za godzinę. aha, 3 zł netto.
- 10 2
-
2016-07-08 15:22
słuszną linię ma nasza władza...
a jeśli linia przestała się nam podobać to może należy ją zmienić?
- 3 2
-
2016-07-08 15:05
Ale przecież tam nie ma Tristara...
- 10 2
-
2016-07-08 15:03
Też mi nowina
Cała główna arteria nie ma zielonej fali. Sprawdzone o 22 przy przepisowej jeździe. Czerwone zapala się dokładnie na 50 m przed dojazdem do niego.
- 16 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.