• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Rok po otwarciu skrzyżowania na Morenie nadal bez zielonej fali

Leszek, czytelnik Trojmiasto.pl
8 lipca 2016 (artykuł sprzed 7 lat) 

Choć skrzyżowanie ul. Bulońskiej z Rakoczego na Morenie zostało oddane do użytku w ubiegłym roku, wciąż drogowcom nie udało się tam - mimo systemu Tristar - zapewnić kierowcom "zielonej fali". Nasz czytelnik, pan Leszek, opisuje problemy i podsuwa drogowcom gotowe rozwiązania.



Czy po roku od uruchomienia systemu Tristar odczuwasz na co dzień jego działanie?

Oto jego list:

Chciałbym zasygnalizować absurdy przejazdu samochodem przez Morenę - od Myśliwskiej zobacz na mapie Gdańska przez Bulońską zobacz na mapie GdańskaRakoczego zobacz na mapie Gdańska w kierunku Niedźwiednika.

Na Bulońskiej pomiędzy Myśliwską a Rakoczego są dwie sygnalizacje świetlne, w fatalny sposób zsynchronizowane z sygnalizacją na skrzyżowaniu Bulońskiej z Rakoczego.

Sygnalizacje na Bulońskiej mają 2 cykle podczas jednego cyklu na skrzyżowaniu Bulońskiej z Rakoczego ale nie chodzi o tę rozbieżność, te 2 cykle na Bulońskiej równo mieszczą się w 1 cyklu na skrzyżowaniu Bulońskiej z Rakoczego.

Cykl na skrzyżowaniu Bulońskiej z Rakoczego ma ponad 2 minuty, w tym czasie przez Rakoczego przejeżdża kilka samochodów, przez większość czasu jest pusto.

"Parzysty" cykl z Bulońskiej trafia w środek cyklu skrzyżowania Bulońskiej z Rakoczego i tu chyba nie da się nic poradzić.

"Nieparzysty" cykl z Bulońskiej trafia prosto w świeżo włączone czerwone na skrzyżowaniu Bulońskiej z Rakoczego - ruszając ze świateł na Bulońskiej widać jak zielone w lewo w stronę Niedźwiednika włącza się i zaraz gaśnie, więc nie ma możliwości przejazdu i trzeba czekać dwie minuty na kolejne zielone w stronę Niedźwiednika.

Gdy czeka się na Bulońskiej przed Rakoczego, to widać sygnalizację Rakoczego / Piecewska, następnie włącza się zielone na Rakoczego / Piecewska, po jakimś czasie włącza się zielone dla Bulońskiej w lewo, ale zanim dojedzie się do Piecewskiej, to na Piecewskiej włącza się czerwone i znowu trzeba stać.

Po zmianie zielonego na czerwone dla ruchu z Bulońskiej w lewo - ruch z Bulońskiej w prawo ma nadal zielone a w tym czasie zielone dostaje lewoskręt z Rakoczego (od McDonaldsa) w Bulońską (tramwaj dostaje zielone również dla wyjazdu z Bulońskiej w prawo).

Wystarczy zamienić kolejność ruchu lewoskrętów na skrzyżowaniu Bulońskiej i Rakoczego - najpierw od McDonalds w Bulońską a po nim z Bulońskiej w lewo i znikną oba problemy bezsensownego czekania dla jadących od Myśliwskiej w stronę Niedźwiednika - opóźnione zielone da możliwość zdążenia (w cyklu nieparzystym) przed zmianą na czerwone, ponadto przez to "opóźnienie" nie straci się zielonego na skrzyżowaniu Rakoczego i Piecewskiej - trafi się na zielone w następnym cyklu (ale to i tak pewnie będzie wcześniejsze niż to, na które trafia się wskutek czekania 2 minut na Bulońskiej / Rakoczego).

Są też inne absurdy. To m.in. dowolność sygnalizacji dla autobusów i pieszych przy PKM Brętowo - dlaczego ta sygnalizacja wstrzymuje samochody jadące Rakoczego? Czy to nie może być zsynchronizowane z sygnalizacją na Rakoczego / Wyrobka / Kolumba i na Potokowej / Rakoczego + Potokowej / Dolnym Migowie - tak żeby nie wstrzymywać samochodów, tylko dać im przejechać, a zielone dla autobusów i pieszych dać wtedy, kiedy z góry będzie już pusto (bo czerwone zapaliło się na Wyrobka / Kolumba i wszystko, co przejechało tam na zielonym już przejechało przy PKM Brętowo)?

Jeszcze inny problem - tym razem popołudniowy - samochody jadące od Niedźwiednika pod górę Rakoczego są zatrzymywane na stromym podjeździe przez sygnalizację na Wyrobka / Kolumba, nie można tego zsynchronizować z sygnalizacją na Dolnym Migowie i na Rondzie de la Salle? I również z sygnalizacją dla pieszych przy PKM Brętowo (tak żeby piesi ani autobusy nie wstrzymywali samochodów, a wykorzystywali luki w cyklu). Dalsze sygnalizacje w stronę Bulońskiej (na Piecewskiej) również wstrzymują samochody jadące od Niedźwiednika.
Leszek, czytelnik Trojmiasto.pl

Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.

Opinie (223)

  • a ja bym sugerował (3)

    żeby najpierw zapytać się czy ten ciąg został włączony do TRISTARA. Z tego co mi wiadomo nie było go w zakresie inwestycji. Jeżeli tak - to ankieta jest manipulacją.

    • 5 3

    • cóż

      • 0 0

    • Morena nie jest w tristarze (1)

      i tyle w temacie

      • 1 1

      • morena jest przy agencji kosmicznej

        • 3 0

  • (8)

    Przeciez brak zielonej fali to celowe działanie. Chodzi o to żeby kierowcy nie rozpedzali sie na prostej. W tym miescie udogodnienia tylko dka cyklistow. Im wolno wszystko

    • 14 15

    • i tak powinno być (7)

      a jak chcesz swoim blachosmrodem wozić się jak panisko to wyprowadź się na wieś!
      miasto jest dla pieszych i rowerzystów. samochody za ural.

      • 4 13

      • Tak powinno być... Ale niestety nie jest i jeszcze długo w Gdańsku nie będzie.
        Beton lobby samochodowego kruszeje bardzo powoli.

        • 3 2

      • Chyba coś ci się pomieszało (4)

        Miasto to nie chińska wioska z wczesnych lat osiemdziesiątych

        • 5 5

        • witamy matematyka, do tego kierowcę (1)

          jak zawsze autora pełnych galanterii wypowiedzi na tym forum

          • 3 3

          • witamy spamera jak zawsze z rozwolnieniem na tym forum

            ponad połowa wypowiedzi pod tematem twojego autorstwa
            chyba masz spore zniżki w upc

            • 2 3

        • swiat prostaku to ty znasz z tv tylko (1)

          wiec sie nie kloc ze mna bo ja wiem lepiej!

          • 2 6

          • powinienies zostac zbanowany narodowcu z rumii

            • 2 0

      • a twoj ojciec byl w zomo?

        • 2 1

  • TRISTAR zadziała (1)

    Ale trzeba jeszcze zrobić dobre ustawienia brzegowe i odpowiednio skonfigurować..... Urzędnicy w Gdańsku chyba mają z tym problem.

    • 2 5

    • sorry

      nie wiedziałem, że to o czym piszą nie jest włączone do TRISTARA. Zostałem wprowadzony w błąd przez autora artykułu. Przepraszam ....

      • 2 1

  • ten kto kupi mieszkanie przy samym skrzyzowaniu wygra zycie ))) (2)

    • 84 8

    • Carfour kupuje takie dzialki od lat 70-tych i wygrywa

      wiec bym nie martwil sie

      • 6 2

    • ten artykuł napisał inżynier

      • 7 5

  • (1)

    a czy gdziekolwiek, dzięki tristarowi jest zielona fala??

    • 16 2

    • a co to jest zielona fala?

      Chodzi o to, żeby utrzymać koordynację, ale również umożliwić wjechanie z wlotów poprzecznych. Koordynację najłatwiej zaobserwować w mniejszym obciążeniu ruchem, kiedy nie trzeba likwidować korków z ulic poprzecznych. I to możemy zaobserwować na wielu ciągach.

      • 4 2

  • Gorzej (2)

    Jest gorzej niż było, czas przejazdu się wydłużył, klocki hamulcowe bardziej się zużywają, paliwa palę więcej. Kto za to odpowiada?

    • 9 5

    • sam za to odpowiadasz praktykując agresywny styl jazdy

      nie biorąc pod uwagę innych sposobów poruszania się po mieście niż samochodem.

      ostro przyspieszając i potem hamując sam sobie szkodzisz na zdrowiu i obciążasz portfel.

      • 5 7

    • po prostu nie przyspieszaj po ruszeniu ze skrzyżowania lub po pokonaniu progu spowalniającego

      na małe odległości rezygnuj z przejazdu samochodem.

      Nie stosuj stylu jazdy typu: wyprzedzę wszystko co się rusza by tylko zdążyć zatrzymać się na czerwonym świetle.

      • 3 6

  • Samochodziki najważniejsze. Tam to brakuje priortytetu dla tramwajów!!!!!

    • 11 9

  • od sierpnia w tym miejscu staną parkometry... (2)

    w końcu jezdnia jest od tego aby się płynnie poruszać, a nie stać...
    Parkometry będą stały dla wygody przy każdym pasie, a ich dzierżawcą, po rozstrzygnięciu konkursu, będzie firma Wiltos.

    • 25 2

    • (1)

      24h na dobę, jedyne 3zł za godzinę. aha, 3 zł netto.

      • 10 2

      • słuszną linię ma nasza władza...

        a jeśli linia przestała się nam podobać to może należy ją zmienić?

        • 3 2

  • Ale przecież tam nie ma Tristara...

    • 10 2

  • Też mi nowina

    Cała główna arteria nie ma zielonej fali. Sprawdzone o 22 przy przepisowej jeździe. Czerwone zapala się dokładnie na 50 m przed dojazdem do niego.

    • 16 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane