• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kolejarze chcą "odmrożenia" SKM

Szymon Zięba
13 maja 2020 (artykuł sprzed 4 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Do urzędu nie wejdziesz? "I dobrze!"
W sobotę (02.05) po raz pierwszy w regularny kurs wyruszył pociąg SKM złożony z trzech jednostek trakcyjnych. W sobotę (02.05) po raz pierwszy w regularny kurs wyruszył pociąg SKM złożony z trzech jednostek trakcyjnych.

Trójmiejscy kolejarze proszą Urząd Marszałkowski o odmrożenie zawieszonych przez pandemię koronawirusa kursów pociągów SKM. Po poluzowaniu przez rząd obostrzeń z komunikacji miejskiej korzysta coraz więcej pasażerów i coraz trudniej jest zachować w niej wciąż obowiązujące limity przewozu osób - nawet po wydłużeniu kolejek do trzech wagonów.



Obostrzenia w liczbie osób w komunikacji miejskiej mają sens?

Przypomnijmy: po majówce - w porównaniu do kwietnia - w rozkładzie SKM przybył jeden pociąg, natomiast w dni powszednie wydłużonych zostało kolejnych 26 składów.

Tym samym w godzinach szczytu wszystkie pociągi, a poza szczytem większość, składają się z co najmniej dwóch jednostek trakcyjnych.

- Stale monitorujemy zapełnienie pociągów SKM i obserwujemy regularny wzrost liczby pasażerów. Dotychczas, za wiedzą i zgodą Urzędu Marszałkowskiego Województwa Pomorskiego, który zleca nam przewozy, wydłużaliśmy pociągi, które miały największą frekwencję - mówi Tomasz Złotoś, rzecznik SKM.
Ta metoda jednak już przestaje się sprawdzać, gdyż niemal wszystkie pociągi są już zestawione z dwóch, a niektóre nawet z trzech pojazdów.

Kolejarze proszą o przywrócenie zawieszonych pociągów



Zdaniem kolejarzy jedynym sposobem na utrzymanie zapełnienia poniżej limitu wyznaczonego przez rząd, czyli tak, by w pojeździe znajdowało się nie więcej pasażerów niż połowa liczby miejsc siedzących, jest przywrócenie zawieszonych pociągów.

Rozkład SKM Trójmiasto



W sobotę (02.05) po raz pierwszy w regularny kurs wyruszył pociąg SKM złożony z trzech jednostek trakcyjnych. W sobotę (02.05) po raz pierwszy w regularny kurs wyruszył pociąg SKM złożony z trzech jednostek trakcyjnych.
- Jeszcze w ubiegłym tygodniu zwróciliśmy się do Urzędu Marszałkowskiego z prośbą o zgodę na przywrócenie zawieszonych 32 pociągów, które jeździły w dni powszednie i dwóch pociągów kursujących w soboty. Czekamy na odpowiedź. Dziś [tzn. 12 maja] złożymy kolejny wniosek o "odmrożenie" kolejnych dwóch pociągów w dni powszednie i przywrócenie 34 pociągów sobotnich, co spowoduje, że będą kursowały w soboty co 30 minut [obecnie kursują co 60 min.]. Wraz z dalszym wzrostem liczby pasażerów będziemy składać kolejne wnioski do UMWP dotyczące przywrócenia kolejnych pociągów zawieszonych na początku pandemii koronawirusa - tłumaczy Tomasz Złotoś.

Urzędnicy obserwują liczbę pasażerów i czekają na decyzje rządu



W Urzędzie Marszałkowski usłyszeliśmy tymczasem, że sytuacja w SKM jest stale monitorowana i niewykluczone, że w najbliższym czasie na tory wyjedzie więcej pociągów.

- Obecny rozkład obowiązuje do 13 czerwca, być może jednak zmiany w nim zostaną wprowadzone szybciej. Jest to uzależnione od liczby pasażerów, ale także od ruchów rządu - może okazać się bowiem, że niedługo zniesione zostanie ograniczenie, zgodnie z którym w pojeździe może znajdować się nie więcej osób niż połowa liczby miejsc siedzących. Wówczas wystarczą wydłużone składy SKM - mówi Michał Piotrowski z Urzędu Marszałkowskiego.

Komunikacja miejska szykuje się na rosnącą liczbę pasażerów



Tymczasem większą liczbę pasażerów odnotowują również organizatorzy przewozów w Gdyni i w Gdańsku. W tym pierwszym mieście zdecydowano się już na przywrócenie rozkładów ważnych w dni nauki szkolnej.

Sprawdź ważność karty miejskiej



W Gdańsku - na liniach tramwajowych 2, 4, 6, 8 i 12 przywrócone zostały standardowe rozkłady jazdy, jak w dni powszednie ważne w okresie nauki szkolnej.

(5 opinii)

Dlaczego Skm jeździ nadal co 15min? Wszyscy już przyzwyczaili się do wirusa i nie noszą maseczek
Dlaczego Skm jeździ nadal co 15min? Wszyscy już przyzwyczaili się do wirusa i nie noszą maseczek

Miejsca

Opinie (174) 8 zablokowanych

  • polityka transportowa UMWP to jeden wielki żart (1)

    Polacy wracają do roboty i nawet nie chcę wiedzieć jakie będą korki, skoro urząd musi zaoszczędzić na SKM-ce...

    • 50 3

    • Proepidemic marshal Struck

      Marszałek Struk przywiózł wirusa z nart w Bergamo, kłamał że tam go nie było, miał gorączkę, chodził do pracy, zaraził pół urzędu, a teraz chce zarażać ludzi w zatłoczonych SKM-kach. Dlaczego ten osobnik jeszcze nie siedzi we więzieniu!?

      • 8 1

  • Komuś zależy na nerwach pasażerów (2)

    Już nie są zachowywane "limity" osób, bo po prostu nie ma miejsca a nie wyobrażam sobie, by kogoś nie wpuszczono przez zbyt dużą ilość pasażerów. Sobota to już zupełnie jakiś koszmar. Albo w UM pracują bezmyślni ludzie, z zerowymi umiejętnościami planowania i przewidywania (to niedobrze), albo ktoś ma interes w tym by ludzie byli wkurzeni i robi to z premedytacją (jeszcze gorzej).

    • 77 3

    • W SKM to teraz prawie tyle ludzi co przed epidemia. (1)

      Tłok i połowa pasażerów ma wylane na zasłanianie twarzy. A SOK udaje że nic nie wiedzi. Jak ktoś nie ma maseczki, to się odwracają i udają że nie widzą.

      • 4 1

      • Tłok jest bo proepidemik marszałek Struk (ten narciarz z Bergamo) kazał ograniczyć kursy!

        A SOK jak się okazuje jest jeszcze jedyną normalną służbą w tym kraju i nie robi mandatowej hekatomby maseczkowej, tak jak policja i inne instytucje uprawnione do karania obywateli.

        • 8 0

  • Urzędasy

    Mam nadzieję że cała ta sytuacja zmusi społeczeństwo do refleksji nad tym czy urzędasy są naprawdę potrzebni. W Gdańsku plama i żenada na całej długości.

    • 6 1

  • A mieszkańcy Starogardu (1)

    A mieszkańcy Starogardu Gdańskiego chcą odmrożenia komunikacji miejskiej ! Urząd Miejski w Starogardzie Gdańskim z jego Prezydentem są największym hamulcowym w powrocie do normalności i pracy w tym mieście, utrzymując wciąż sobotni rozkład jazdy ! Za nic mają związane z tym trudności mieszkańców w dotarciu do i z miejsc pracy !

    • 9 2

    • Sławomir Neumann też?

      • 2 0

  • Tak tak monitorują mogliby chociaż tekst zmienić a nie bzdury pisać

    • 3 0

  • I dlatego

    jeżdżę samochodem.

    • 6 5

  • (3)

    "Jest to uzależnione od liczby pasażerów, ale także od ruchów rządu - może okazać się bowiem, że niedługo zniesione zostanie ograniczenie, zgodnie z którym w pojeździe może znajdować się nie więcej osób niż połowa liczby miejsc siedzących. Wówczas wystarczą wydłużone składy SKM - mówi Michał Piotrowski z Urzędu Marszałkowskiego"

    Czyli Urząd Marszałkowski ma gdzieś komfort ludzi podróżujących SKM, jak będzie można poupychać więcej do składów to poupychają i zostawią mniejszą ilość kolejek w rozkładzie.

    • 21 0

    • (2)

      A kto ma za to zaplacic?

      • 0 3

      • Toć pasażerowie kupują takie małe śmieszne kawałki papieru. Bilet się to nazywa, czy jakoś tak. Za chwilę będzie normalne obłożenie kolejek, a rozkład ma być oszczędnościowy? Bo się okazja trafiła i teraz głupio rezygnować?

        • 3 1

      • Ale tu nikt nie oczekuje większej ilości kursów, jedynie powrotu do normalnego rozkładu.

        • 5 0

  • (1)

    A pasażerowie chcą nowych składów, czystych i wyremontowanych peronów, rozkładu jazdy dopasowanego do natężenia ruchu.

    • 6 1

    • Zdecydowana większość peronów jest już akurat nowa.

      • 0 0

  • UM zmienia strategię z powodu $$$? -mniej kolejek w ciągu 1 godz. ale składy dłuższe? "Wystarczą wydłużone składy"-mówi Pan z U (1)

    Chciałbym tylko przypomnieć co od 2 lat (3?) robi UM z trasą kolejową Malbork-Grudziądz - nic nie robi! Dzięki zastępczej komunikacji autobusowej, mniej komfortowej, UM oszczędza dużo pieniędzy.

    • 9 1

    • To samo na linii Chojnice-Koscierzyna czy poza sezonem Władysławowo-Hel, gdzie zamiast części pociągów uruchamia się autobusy. Chyba zapomnieli że zajmują się koleją a nie przewozami autobusowymi.

      • 0 0

  • Dlaczego 3x dłuższy skład? Dlaczego nie pojedynczy skład 3x częściej? (1)

    • 13 2

    • Mniej zapłacą za dostęp do infrastruktury oraz mniej zapłacą załodze.

      Oszczędzanie kosztem podróżnych którzy mają teraz mniejszą częstotliwość połączeń oraz kosztem pracowników SKM którym zmniejszono wymiar pracy i obniżono pensje bo jeździ mniej pociągów. Tak się traktuje kolej w tym województwie.

      • 6 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane