- 1 Jacht zatonął na Zatoce Gdańskiej (40 opinii)
- 2 Przyleciał do mamy, trafił do aresztu (53 opinie)
- 3 Tak powstaje nowa obwodnica (182 opinie)
- 4 Z problemów Mevo wytłumaczą się na sesji (119 opinii)
- 5 Napaść na kobietę prowadzącą autobus (266 opinii)
- 6 Bali się go sąsiedzi, będzie z 'bestiami' (223 opinie)
Rowerzyści pojadą estakadą Kwiatkowskiego... po chodniku
Gdynia ponownie wraca do tematu budowy drogi rowerowej na estakadzie Kwiatkowskiego na odcinku Janka Wiśniewskiego - Morska
. Rowerzyści będą poruszali się tzw. chodnikiem technicznym. Powstanie też rampa zjazdowa sprowadzająca cyklistów na poziom gruntu.
- ruch rowerowy będzie odbywał się chodnikami technicznymi - nie przewiduje się wytyczenia pasów rowerowych w jezdni,
- w rejonie ul. Janka Wiśniewskiego, gdzie chodnik techniczny kończy się obecnie barierką, powstanie rampa zjazdowa na poziom gruntu do istniejącej drogi rowerowej,
- wspomniana rampa musi być realizowana jako niezależna konstrukcja, nieobciążająca konstrukcji estakady,
- na całej długości przewidziano wymianę nawierzchni chodników technicznych,
- należy podwyższyć lub wymienić bariery ochronne wzdłuż chodników technicznych,
- na wysokości przystanku "Hutnicza - Estakada 01"
droga rowerowa zostanie poprowadzona za wiatą, zaś przejazd przez pobliskie skrzyżowanie z ul. Hutniczą będzie wytyczony po stronie estakady.
Czytaj też:
120 dni na odbudowę Janka Wiśniewskiego
Minimalna szerokość drogi rowerowej, nieco szerzej na rampie
Szerokość drogi rowerowej przy założeniu wykorzystania wyłącznie chodników technicznych bez ingerencji w jezdnię wyniesie ok. 2 m. To wprawdzie minimalna szerokość przewidziana prawem dla dwukierunkowych dróg rowerowych, lecz standardem stosowanym od lat w Trójmieście jest szerokość od 2,5 do nawet 3,5 m (np. al. Adamowicza w Gdańsku
Nieco szersza będzie natomiast rampa zjazdowa - tutaj projektantowi narzucono minimalną szerokość 2,5 m przy maksymalnym spadku 5 proc., co można porównać do pochylenia trasy tramwajowej na al. Havla w Gdańsku
Szczególnie ważne połączenie rowerowe dla dzielnic północnych
Budowa drogi rowerowej pozwoli wreszcie na swobodny przejazd z północnych dzielnic Gdyni do ul. Morskiej. Obecnie ruch rowerowy i pieszy jest niemożliwy na odcinku Janka Wiśniewskiego - Hutnicza, co zmusza do skrajnie niebezpiecznego pokonywania rozbudowanego zespołu torów, którymi poruszają się pociągi towarowe (na mapach satelitarnych widoczna jest wyraźnie wydeptana ścieżka
Odcinek Janka Wiśniewskiego - Unruga możliwy jest natomiast do pokonania dzięki powstałej ponad dziewięć lat temu estakadzie rowerowej
Czytaj artykuł z 2012 r.:
Droga na "nie", czyli zdublowana estakada już prawie gotowa
Drugie podejście do wyłonienia wykonawcy dokumentacji
- Nowe połączenie rowerowe z północnymi dzielnicami naszego miasta to ważna inwestycja w infrastrukturę rowerową Gdyni. Aby usprawnić komunikację rowerową po mieście, stale rozbudowujemy, a także planujemy sieć dróg dla jednośladów, to istotny element zrównoważonego transportu. Mam nadzieję, że uda nam się sprawnie wyłonić projektanta dla tej inwestycji - podkreśla Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni ds. rozwoju.
Użycie słowa "nadzieja" w wypowiedzi wiceprezydenta nie jest przypadkowe. To już drugie podejście do zaprojektowania drogi rowerowej w tym miejscu.
W ubiegłym roku w ogłoszonym przetargu na to samo zadanie wpłynęła tylko jedna oferta na kwotę ok. 789 tys. zł. Złożyło ją konsorcjum firm z liderem Biuro Inżynierskie Damart ze Szczecina wraz z gdańskimi partnerami Pont-Projekt i Optem.
Miasto na ten cel planowało wydać jednak nie więcej niż ok. 398 tys. zł, więc całe postępowanie zostało unieważnione.
Trzy kryteria wyboru wykonawcy, 50 tygodni na realizację
Czy tym razem nie będzie trudności z wyłonieniem wykonawcy? Dowiemy się o tym za kilka tygodni. O wyborze decydować będą kryteria identyczne jak w pierwszym postępowaniu:
- najniższa cena (60 proc.),
- kwalifikacje i doświadczenie projektantów (30 proc.),
- deklarowany termin wykonania zamówienia (10 proc.; maksymalnie 50 tygodni od podpisania umowy).
Prace budowlane mogą zatem rozpocząć się najwcześniej na przełomie 2022/2023 r., o ile uda się zagwarantować finansowanie i wyłonić bez problemu wykonawcę dokumentacji projektowej, a następnie robót budowlanych.
Opinie wybrane
-
2021-10-20 23:43
Rouwer
Dawno temu na końcu tego chodnika tech.były schody dla robotników budujących estakadę. Wystarczy wybudować nowe schody z rynnami jak przy skm stocznia. każdy dałby sobie radę wejść czy zejść z rowerem. I byłoby na pewno taniej
- 1 3
-
2021-09-26 18:07
Będzie problem. (6)
Czarno widzę skrzyżowanie w rejonie Estakada i Hutnicza. Jeżeli rowerzyści będą jechać do Morskiej górą to na wjeździe od strony ul. Hutniczej koło Radmoru czekać będzie na nich duże kuku. Ale jak będą mieli jechać na dół i potem znów pod górę to cała ta operacja jest do bani.
- 20 19
-
2021-09-26 19:56
Kilka razy góra - dół... (2)
Jak ktoś jedzie rowerem z Unruga na Morską, to wg tego projektowanego rozwiązania, trzy razy podjeżdża pod górę. Natomiast autem tylko raz. Nadal nie będzie to wygodne, ale będzie możliwe i legalne.
- 14 3
-
2021-09-27 07:32
nie kilka razy - tylko raz .... na hutniczej (1)
- 2 1
-
2021-09-27 11:21
no tak a z Unruga to się nie jedzie na dno rowu gdzie są fundamenty estakady potem stromo pod górę powyżej linii kolejowej i potem ostro w dół do kontenerowej potem kawalek płasko i znowu 5% najazd na estakadę kawałek płasko stromo w dół do hutniczej stromo pod górę od hutniczej i stromo w dół do morskiej czyż nie?
- 1 0
-
2021-09-27 10:14
Bidulki!
Przecież lubią pedałować, więc o co chodzi?
- 3 5
-
2021-09-27 10:25
ścieżka (1)
Jeszcze toto nie istnieje a już masz krytyczne uwagi!
Jakie to polskie.- 1 3
-
2021-09-27 11:25
bo to typie prowizorka wybudowana najtańszym kosztem ten chodnik techniczny jak go zwą ma zbyt małą szerokość dla ruchu dwukierunkowego w świetle przepisów rower może mieć do 90 cm szerokości zatem potrzeba minimum 180 cm plus jakaś skrajnia bezpieczeństwa mam podjechać tak blisko balustrady żeby w nią uderzyć kierownicą albo pedałami żeby się wywalić? jak już powinny powstać dwie takie rampy na oba chodniki techniczne i zrobić je jednokierunkowe
- 1 1
-
2021-09-26 15:24
proponowanie w tej relacji tworzenia pasa rowerowego kosztem szerokości jezdni
raczej nie sprawi, by osoby nie mające doświadczenia w jeździe szosowej decydowały się na przejazd rowerem wzdłuż estakady Kwiatkowskiego. Wymiana nawierzchni "chodnika technicznego" i budowa rampy dla rowerzystów ma sens
- 55 17
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.