- 1 Marsz życia przeszedł przez Gdańsk (422 opinie)
- 2 Oponami rezerwują miejsca do parkowania (164 opinie)
- 3 Zimą polecimy z Gdańska do Dubaju (197 opinii)
- 4 Życie w realu sterowane przez internet (50 opinii)
- 5 Pięć płotów, które "podzieliły" Trójmiasto (179 opinii)
- 6 Koniec poszukiwań mężczyzny w morzu (61 opinii)
Rozbiórka zamiast remontu kładki nad Jana z Kolna? Urzędnicy rozważają taki wariant
Urzędnicy rozważają rozbiórkę kładki na wysokości przystanku SKM Gdańsk Stocznia . Jak tłumaczą, tory kolejowe można pokonać również Żółtym Wiaduktem, a z będącej w złym stanie technicznym konstrukcji korzysta niewielu pieszych. SKM planuje natomiast dokonać gruntownego remontu przystanku, do którego jedyna droga wiedzie właśnie przez kładkę.
W odpowiedzi udzielonej przez Aleksandrę Dulkiewicz, obecnie pełniącą obowiązki prezydenta, a w momencie udzielania odpowiedzi jeszcze funkcję zastępcy prezydenta, nie tylko zabrakło deklaracji o sfinansowaniu remontu, ale nawet padła propozycja jej rozbiórki.
Problemem - w ocenie miasta - jest bowiem spór kompetencyjny o utrzymanie i remont jej poszczególnych elementów.
- Sytuacja ta powoduje, że do chwili rozstrzygnięcia sporu i jednoznacznego wskazania zarządcy kładki lub jej poszczególnych elementów (np. tylko schodów) Gmina nie ma możliwości ponoszenia nakładów na remont infrastruktury, który nie jest jej własnością - czytamy w piśmie podpisanym przez Aleksandrę Dulkiewicz.
Kładka do remontu albo likwidacji
Obecna prezydent wylicza, że całkowity koszt konstrukcji według szacunków z 2017 r. to 8 mln zł, a kwota ta "kontrastuje z niewielkim, zdaniem Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni, wykorzystaniem kładki jako sposobu przemieszczania się pieszych w tej części miasta".
Zdaniem urzędników w odległości 150 metrów znajduje się Żółty Wiadukt, który również pozwala na pokonanie torów kolejowych (z wyjątkiem osób z niepełnosprawnością ruchową - budowa pochylni lub windy jest na etapie "przygotowania do nowych koncepcji wielobranżowych" bez żadnego terminu realizacji).
Dlatego też proponują, aby dokonać badań natężenia ruchu pieszego i wraz z SKM podjąć decyzję o remoncie kładki lub jej likwidacji.
Brak kładki znacznie utrudni ruch pieszy
- Absolutnie nie dopuszczam pomysłu rozebrania kładki! - mówi stanowczo Anna Golędzinowska - Zapewnia ona dostępność do przystanku SKM, a ponadto połączenie między mającym się rozwijać Młodym Miastem a parkiem Steffensów i dalej przystankiem tramwajowym Chodowieckiego.
Radna PO zwraca ponadto uwagę, że wbrew słowom Dulkiewicz, Żółty Wiadukt oddalony jest nie o 150, lecz ponad 350 metrów, a pokonanie torów oznaczałoby dodatkowo czterokrotne przekroczenie jezdni z sygnalizacją świetlną (ulice: Narzędziowców , Jana z Kolna , dwie jezdnie Nowej Wałowej przy Bramie Oliwskiej).
- Takie rozwiązanie byłoby całkowicie sprzeczne z przyjętym w ubiegłym roku Planem Zrównoważonej Mobilności Miejskiej, który kładzie duży nacisk na likwidację barier dostępu do komunikacji zbiorowej oraz komfort przemieszczania się pieszych - dodaje Golędzinowska.
Czytaj też: Urzędnicy od komunikacji nie przyszli na spotkanie dot. Planu Zrównoważonej Mobilności Miejskiej
Urzędnicy wyjaśniają: jeżeli rozbiórka, to tylko częściowa
Urzędnicy obecnie przekonują, że nie ma mowy o całkowitej likwidacji konstrukcji.
- Nie jest brany pod uwagę wariant całkowitego demontażu kładki. Na bieżąco wykonywane są prace utrzymaniowe, polegające na cząstkowych naprawach drewnianej nawierzchni - zapewnia Olimpia Schneider z Referatu Prasowego Urzędu Miejskiego.
Co warto dodać, urzędnicy nie określili, jaki fragment kładki mógłby ocaleć i czy nadal możliwe byłoby pokonanie wszystkich torów kolejowych czy tylko dojście z ul. Jana z Kolna do przystanku SKM.
Remont przystanku SKM za dwa-trzy lata
Jak informuje Szybka Kolej Miejska, wspomniany spór kompetencyjny z miastem dotyczy tylko niewielkiego fragmentu kładki - schodów prowadzących na peron kolejowy.
Kolejarze jednak nie wyobrażają sobie, by z tego powodu demontować kładkę i zarazem likwidować przystanek SKM, do którego dostać można się tylko kładką.
- Nie zamierzamy likwidować przystanku SKM Gdańsk Stocznia, a wręcz przeciwnie - planujemy jego modernizację w latach 2021-2022. W ramach tej inwestycji przewidujemy m.in. dostosowanie przystanku do potrzeb osób niepełnosprawnych i budowę windy łączącej kładkę z peronem - mówi Tomasz Złotoś, rzecznik PKP SKM w Trójmieście. - Biorąc pod uwagę planowaną budowę na pobliskich terenach postoczniowych tzw. Młodego Miasta, uważamy, że liczba pasażerów korzystających z tego przystanku będzie rosła.
Szybka Kolej Miejska oczekuje obecnie od miasta przedstawienia docelowych rozwiązań przestrzennych dla tego rejonu miasta - w tym podjęcia decyzji o budowie nowego dojścia do przystanku lub remoncie kładki.
- Dopiero wówczas będziemy wiedzieli, w którym miejscu i w jaki sposób możemy powiązać nasz zmodernizowany przystanek z infrastrukturą miasta - kończy Złotoś.
Rozkład SKM sprawdzisz na skm.trojmiasto.pl
Opinie (344) 5 zablokowanych
-
2019-02-03 18:11
Brawo Dudkiewicz jestes wielka Tusk z Adamowiczem zlikwidowali stocznie a Dudkiewicz kladke (2)
- 31 2
-
2019-02-04 01:43
Stocznie zlikwidował Jaworski z pis
- 2 3
-
2019-02-05 08:52
Ale masz kota
Stocznie sprzedał PiS Ukraińcowi i bez żadnej łachy musiał ją odkupić
- 0 0
-
2019-02-03 18:12
ECS (1)
Kładka nie może być rozebrana, ale argumenty, ze przystanek SKM, przejście dla Gdańszczan ... to za mało dla Ratusza. Trzeba podnieść inny argument . Znaczne utrudniane dostępu do ECS dla mieszkańców Wrzeszcza i północnych dzielnic Gdańska. Nie wszystkie tramwaje jadą przez J z K .
Ten argument padnie,, jeżeli Ratusz uważa, że jedyny poprawny przystanek SKM to Gdańsk Śródmieście. Brak klientów w Forum . Oszczędzamy na kładce i plusy z podatków z Forum napędzi koniunkturę. Remont tunelu PKS - PKP też stymuluje odwiedzane Forum chybioną inwestycję.- 17 0
-
2019-02-03 18:46
Zawsze byłam zwolenniczką przejścia dla pieszych przez Wały jagiellońskie,ale okazuje się że jego usytuowanie ma służyć dojściu do Forum,a nie ułatwić przesiadkę pasażerom z autobusu do tramwaju i odwrotnie.
- 1 1
-
2019-02-03 18:12
Wszystko dla Gdnska nawet kladke rozbiora !!!!!!!!!
- 19 0
-
2019-02-03 18:14
Moze bolek zfinansuje tam mial warsztat
- 15 0
-
2019-02-03 18:32
Ponad 300 tyś w błoto po roku no brawo. Ja kładka była wylaczona to ludzie stoczniowcy przebiegali przez ulicę teraz też tak będzie bo napewno nie będą obchodzili
- 7 0
-
2019-02-03 18:35
Grunt, że ECS uratowany...
... a resztę Gdańska można zaorać
- 28 4
-
2019-02-03 18:41
Koszmarna jest ta kładka.
- 1 11
-
2019-02-03 18:41
Trzeba robić zbiórkę. Lemingi na wszystko dadzą pieniądze, o ile się postraszy PiSem.
- 18 3
-
2019-02-03 18:45
16 mln co roku wyrzucane w rdzę ECSu
To nie ma 8mln na jednorazowy remont kładki...
- 19 1
-
2019-02-03 18:47
Jeszcze
Pani Agnieszka Kowalska się nie wypowiedziała? Przecież to zabytek
- 8 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.