• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Krok w stronę odkorkowania Witomina. Niebawem rozbudowa Chwarznieńskiej

Patryk Szczerba
1 sierpnia 2022 (artykuł sprzed 1 roku) 
Przebudowa ul. Chwarznieńskiej w połączeniu z obwodnicą Witomina ma rozdzielić ruch tranzytowy od osobowego. Przebudowa ul. Chwarznieńskiej w połączeniu z obwodnicą Witomina ma rozdzielić ruch tranzytowy od osobowego.

Rozbudowa ul. Chwarznieńskiej w Gdyni coraz bliżej. Do 31 sierpnia urzędnicy czekają na oferty wykonawców prac pozwalających na uspokojenie przejazdu na odcinku od MałokackiejMapka do SłonecznejMapka. Gdy powstanie obwodnica Witomina, zniknie stamtąd ruch tranzytowy.



Rozbudowa ul. Chwarznieńskiej w Gdyni będzie finansowana w dużej mierze z rządowego programu Polski Ład. Gdynia otrzymała w październiku na ten cel 30 mln zł, bo na tę inwestycję miała już gotową dokumentację projektową przygotowaną przez firmę Transprojekt Gdański. Miasto zapłaciło za nią 1,2 mln zł.

Dodajmy, że na pierwszą koncepcję przebudowy ul. Chwarznieńskiej Gdynia wydała 1,4 mln zł. Inwestycja nie doszła do skutku, bo po przetargu okazało się, że najtańsza oferta opiewa na ponad 79 mln zł, a władze miasta były skłonne zapłacić 10 mln zł mniej. Przetarg na początku 2019 roku unieważniono.

Rozbudowa Chwarznieńskiej w Gdyni i droga rowerowa na ul. Rolniczej



Kilka dni temu ogłoszono kolejny przetarg na prace budowlane.

Przebudowa Chwarznieńskiej: zaplanowane prace

  • budowa ul. Chwarznieńskiej od ul. Małokackiej do ul. Słonecznej,
  • przebudowa ul. Sosnowej,
  • budowa skrzyżowania Chwarznieńska/Rolnicza/Małokokacka/Wielkokacka,
  • budowa drogi rowerowej w ul. Chwarznieńskiej oraz odcinka drogi rowerowej w ul. Rolniczej,
  • budowa odcinka ul. Promiennej do ul. Słonecznej wraz ze skrzyżowaniem,
  • budowa odcinka ul. Hodowlanej (od wyniesionego skrzyżowania z ul. Słoneczną do ul. Chwarznieńskiej),
  • budowa i przebudowa infrastruktury technicznej oraz usunięcie kolizji,
  • budowa małej architektury - ławki, kosze, przysiadki, stojaki na rowery oraz nasadzenie zieleni.


Po ich zakończeniu droga biegnąca przez Witomino ma zostać odciążona. Rowerzyści zyskają drogę wzdłuż ul. Rolniczej.

Władze miasta podkreślają, że rozbudowa łączy się z zakończonym 1,5 roku temu remontem ul. Hodowlanej połączonym z utworzeniem zbiornika retencyjnego. Obecnie trwają prace nad zaprojektowaniem obok boiska i placu zabaw - zwycięskich inwestycji z budżetu obywatelskiego.

- Koszt wykonanych do tej pory prac to niemal 25 mln zł. Drugi etap to szeroko zakrojona przebudowa infrastruktury drogowej, która uwzględni szereg rozwiązań dla pieszych i rowerzystów - w tym oczekiwane odcinki dróg rowerowych, a także całkowicie nowy charakter głównego skrzyżowania dzielnicy - mówi Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.
Po przebudowie ul. Chwarznieńska pozostanie drogą jednojezdniową o dwóch pasach ruchu, po jednym w każdym kierunku od ul. Małokackiej do ul. Słonecznej. Pojawią się nowe zatoki autobusowe i sygnalizacja świetlna.

Wzdłuż jezdni zostaną wykonane chodniki, nowe oświetlenie oraz odwodnienie. Droga rowerowa pojawi się poza pasem jezdni.

Na oferty Gdynia czeka do 31 sierpnia. Prace mają potrwać 10 miesięcy od podpisania umowy.

Kryteria oceny ofert

  • cena oferty brutto 60 proc.,
  • okres udzielonej gwarancji 20 proc.,
  • doświadczenie osoby wyznaczonej do realizacji zamówienia - 20 proc.

Rozbudowa Chwarznieńskiej: historia inwestycji



- Całkowicie przebudowana infrastruktura docelowo, z kolejnymi nakładami inwestycyjnymi, zmieni charakter przestrzeni, który obecnie zdominowany jest przez ruch tranzytowy - podkreśla Wojciech Szczurek, prezydent Gdyni.
Kolejne nakłady finansowe, o których mówi prezydent Gdyni to środki na obwodnicę Witomina.

Obwodnica Witomina: uzgodnienia środowiskowe problemem



W połowie lipca informowaliśmy, że dokumentacja branżowa dla tej inwestycji jest już uzgodniona. Droga będzie mieć po dwa pasy jezdni w każdą stronę oraz chodnik i drogę rowerową. Nie ma natomiast ostatecznej decyzji w sprawie uzgodnień środowiskowych, bo wpłynęło odwołanie.

W 2019 r. zakładano, że na obwodnicę Witomina potrzeba 70 mln zł. To mniej więcej tyle, ile kosztuje trzeci etap parku Centralnego z podziemnym parkingiem na 270 miejsc.

Sęk w tym, że według zapowiedzi z początku budowy parku Centralnego ta część miała kosztować 20 mln zł. Bardzo prawdopodobne jest więc, że także za obwodnicę Witomina trzeba będzie zapłacić dużo więcej, niż szacowano początkowo.

Wciąż nie wiadomo też, czy ta inwestycja otrzyma zewnętrzne dofinansowanie. Według gdyńskich urzędników prace mają potrwać 1,5 roku.

Obwodnica Witomina: prace, terminy, daty



Opinie (134) 7 zablokowanych

  • (1)

    wow a te wasze ścieżki rowerowe ile razy będą wymagac teleportacji z jednej na drugą stronę na dystansie kilometra?

    • 10 0

    • To jest robione w celu uspokojenia ruchu rowerów.

      • 1 0

  • Tylko żart ️️

    Kto w to wierzy ️ Obiecanki ️️Żal Gdyni kto o nią zadba ???

    • 9 0

  • To jakiś żart ..

    Szkoda Gdyni . Tak ją niszczą ! I znowu obiecują . Kto im wierzy kpiny.

    • 9 0

  • Szczurek

    po co te bajki o opinii środowiskowej. Jesteśmy nieudacznikami to jest prawda. Kolejne miliony w błoto na przebudowę Chwarznieńskiej, które prócz napchania kasy wykonawcy nic nie dadzą

    • 15 0

  • Opinia wyróżniona

    Po prostu trzeba zmniejszyć ilość pojazdów (5)

    do możliwości przepustowości ulic.

    • 31 79

    • Dobry pomysł (1)

      Zdecydowanie za dużo autobusów tam jeździ i generuje korki.

      • 19 11

      • Ty to masz wielki mózg

        • 8 1

    • I oczywiście ten zapchlony portal na usługach siwego i jego mafii deweloperów wyróżnia takie de ile komentarze

      • 11 5

    • (1)

      Myślę że należy zagęścić zabudowę i budować w górę. Podniósłbym ilość mieszkańców Witominia do półtora miliona.

      • 6 0

      • Zgadza się! Szybko znaleźliby sposób na korki.

        • 3 0

  • mam dość

    czy to będzie tak wyglądać jak remont Starowiejskiej ,przewidziany na 2 miesiące,po pierwszym rozgrzebana i niezakończona pierwsza część,czyli mniej więcej jedna piąta/czwarta całości(od Dworcowej do 3 Maja),już widzę przesuwanie bałaganu dalej(3 Maja do Mściwoja), brak jakiejkolwiek logiki ,czyli wymienianie płytek chodnikowych przy nowych budynkach,które w ogóle tego nie potrzebowały,generalnie likwidowanie miejsc parkingowych,bo Gdynia stanie się Paryżem północy i wszyscy będą przyjeżdżać oglądać piękne rośliny w betonowych donicach jako atrakcje. Mieszkam w Gdyni całe swoje długie życie,mam dość polityki miasta.

    • 24 0

  • Trzeba się wyprowadzić z vitavy na jakieś 2 lata z pracy będzie wracać się tydzień

    • 6 0

  • (1)

    Może któryś z dziennikarzy policzy ile miasto dało firmom projektowym kasy dla mnie trochę to śmierdzi tym razem pójdzie w sumie 2,6mln , park Europy 8, basen,lodowisko its i nic nie powstało i nie powstanie

    • 14 0

    • Park Europy to wal żeby przyjaciel siwego deweloper miał za darmo parking podziemny

      • 1 0

  • Chwarznieńska zdominowana przez ruch tranzytowy? Zapraszam rano na kładkę aby naocznie przekonac sie jak jest naprawdę. Zostawienie na Chwarznienskiej po jednym pasie to wyrzucanie kasy w błoto! Wiczlino i Chwarzno to dzielnice, które sie rozbudowują, wiec niebawem ilość samochodów sie zwiększy a zanim doczekamy się obwodnicy Witomino zakorkuję sie na amen.

    • 10 1

  • Odkorkowanie przez zakorkowanie

    Bardzo po gdyńsku, nie powiem...

    • 9 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane