• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Rozbudowa Kwiatkowskiego: pasy dla autobusów, koniec prac w styczniu

Patryk Szczerba
5 sierpnia 2021 (artykuł sprzed 2 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Dwa dni zwężenia Estakady Kwiatkowskiego

Prace na ul. Kwiatkowskiego są zaawansowane w 60 procentach

Trwająca od lutego rozbudowa ul. KwiatkowskiegoMapka Gdyni zakończy się w styczniu. Obecnie stan zaawansowanie prac to 60 proc. I najważniejsze: władze miasta przyznały, że dobudowywane pasy poszerzanej ulicy zostaną przeznaczone dla autobusów.



Przypomnijmy, że rozbudowę ul. Kwiatkowskiego wykonuje od lutego firma Strabag, która zainkasuje za prace 22 918 389,60 zł. Za te pieniądze prowadzi prace na odcinku od ul. Unruga do ul. Płk. Dąbka.

Będą nowe chodniki, a wzdłuż trasy powstanie też droga rowerowa o szerokości 2,5 m. Będzie to fragment drogi rowerowej, realizowanej w ramach międzynarodowej trasy EuroVelo. Rowerzyści pojadą jednak tylko po jednej stronie ul. Kwiatkowskiego.

Najwięcej emocji wywoływały od początku zapowiadane buspasy. Przez długi czas władze miasta nie informowały konkretnie na ich temat, udzielając wymijających odpowiedzi na temat tego, które pasy z dwóch budowanych w każdą ze stron zajmą autobusy.

Autobusy na prawym pasie w każdą ze stron



Sprawa właśnie się wyjaśniła.

- Zarówno w stronę centrum, jak i w stronę Obłuża prawe pasy będą buspasami - mówi Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.
Przy okazji informuje, że prace nie zakończą się w planowanym terminie, czyli w październiku.

- Na dziś umowa przewiduje zakończenie robót w styczniu 2022 r. Ze względu na prace, które realizuje jednocześnie w tej lokalizacji OPEC, termin umowy zostanie wydłużony - tłumaczy wiceprezydent Gdyni odpowiedzialny za inwestycje.

60 proc. prac wykonanych



W zakresie inwestycji ściśle drogowych udało się zbudować m.in. ok. 560 m prawej jezdni ok 420 m lewej, łącznicę zjazdową na ul. Unruga, bypass buspasa na skrzyżowaniu ul. Kwiatkowskiego i ul. Płk. Dąbka, chodnik i ścieżkę rowerową przy łącznicy zjazdowej do ul. Unruga i częściowo ścieżki rowerowe.

- Do wykonania pozostała jezdnia prawa ok. 310 m, łącznica wjazdowa z ul. Unruga, chodnik wzdłuż jezdni prawej na całej długości, chodnik i ścieżka rowerowa wzdłuż jezdni lewej na odcinku ok. 600 m. - opowiada Marek Łucyk.
Gotowy jest podziemny zbiornik retencyjny. Dodatkowo wykonano kanalizację deszczową i sanitarną na łącznicy zjazdowej do ul. Unruga.

Do wykonania pozostała kanalizacja deszczowa w jezdni lewej oraz połączenie jej ze zbiornikiem retencyjnym.

Wizualizacja, którą na rozpoczęcie budowy pokazywały władze Gdyni

09:56 5 SIERPNIA 21

Buspasy na Trasie Kwiatkowskiego (16 opinii)

Czy ktoś zna aktualne dane, dotyczące przebudowy Kwiatkowskiego? Na skrzyżowaniu z ul. Podgórską wygląda, jakby miało być jeden pas przy przystanku, który przy zatrzymania autobusu będzie generował korki.

Przystanek nie jest do końca tymczasowy, bo są na nim krawężniki i nie ma na nim nowej nawierzchni.
Czy ktoś zna aktualne dane, dotyczące przebudowy Kwiatkowskiego? Na skrzyżowaniu z ul. Podgórską wygląda, jakby miało być jeden pas przy przystanku, który przy zatrzymania autobusu będzie generował korki.

Przystanek nie jest do końca tymczasowy, bo są na nim krawężniki i nie ma na nim nowej nawierzchni.
Zobacz więcej

Miejsca

Opinie (437) 9 zablokowanych

  • Kiedy rozbudowa autostrady Dobrej Zmiany? (1)

    Teraz prowadzi do nikąd ....

    • 11 10

    • Przeproście i Odejdzcie

      Kiedy podatki 3x 15 %?

      • 4 1

  • Czy ktoś może poinformować czy wspaniały tercet szur-ucyk-przekręt Borski i ich kumple jeżdzą do pracy komunikacją miejską?

    A może któryś z nich kupił okazyjnie, za 20% ceny mieszkanie od dewelopera w centurm Gdyni (tak jak to robił niejaki Adamowicz)? Ta druga opcja tłumaczyłaby usilną chęć utrudnienia dostępu do centrum większości mieszkańców Gdyni.

    • 31 4

  • To po co oni to robili.... Przecież nadal wszyscy będą stali w korkach...!!!! Powinniśmy jako mieszkańcy zaprotestować!!! W końcu to my stoimy w korkach, nie oni...

    • 33 5

  • Moim zdaniem dobra decyzja i chciałbym widzieć więcej takich rozwiązań. Poszerzanie dróg nie jest skutecznym rozwiązaniem.

    • 4 43

  • Znowu sztuka dla sztuki nic niedająca " inwestycja"

    Wywalone pieniądze. Albo.. będziemy ignorować psełdobuspasy.

    • 32 2

  • Lucyk ogarnij się człowieku, nic się nie zmieni poza lepszą nawierzchnią, korki zostaną

    • 41 4

  • Wyzucone pieniadze w bloto ta trasa jedzie tylko kilka autobusow

    A inne samochody nadal będą stać w korkach,to już trzecia przebudowa i znów poroniony pomysł bezmuzgowconaszego u. M.

    • 37 4

  • więcej autobusów-kursów prosimy

    Wobec tego poprosimy o częstsze kursy autobusów, może jakaś nowa linia? - aby ta inwestycja miała sens.

    • 28 0

  • wincy świateł , wincy świateł !!!!!

    • 14 1

  • Gdynia na każdym kroku musi okazywać ,że rządzą nią niekompetentni Gamoni !!!

    remonty ,rozbudowy i budowy dróg bez nowoczesnych wielopoziomowych bezkolizyjnych węzłów i skrzyżowań absolutnie nic nie dają !- zrozumcie to wreszcie !!! To stare skrzyżowania generują korki i zatory . Zbudować prosty odcinek to żaden problem , zobaczcie gdzie stoją ludzie w korkach i co jest ich przyczyną ? , Trasą Różową od skrzyżowania z ul. Kielecką jedzie się płynnie aż do skrzyżowania z Wielkopolską -dopiero tu w szczycie czeka się niekiedy po trzy zmiany świateł aby skręcić w kierunku np. Al. Zwycięstwa ! powód - brak bezkolizyjnego węzła !,dalej ;- jazda np.nową Chwarznieńską od Obwodnicy w kierunku Witomina -to samo ! , wystarczyło zbudować przy Witawie bezkolizyjny wielopoziomowy węzeł i można by w miarę płynnie "spuszczać się dalej w dół pod 'Arke" takich przykładów można by podawać więcej ! Tak ,że uważam ,że te dzisiejsze pseudo budowy i remonty nic nie wniosą do poprawy płynnosci ruchu . pieniądze na to wydane są kasą wywaloną w błoto ! Uważam ,że za taką niegospodarność i bezsens ktoś powinien ponieść odpowiedzialność !

    • 39 5

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane