• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Rozbudują ul. Unruga za 30 mln zł

Michał Sielski
27 września 2023, godz. 11:00 
Opinie (168)
Po przebudowie ul. Unruga będzie szersza i wygodniejsza dla wszystkich: pieszych, rowerzystów i kierowców. Po przebudowie ul. Unruga będzie szersza i wygodniejsza dla wszystkich: pieszych, rowerzystów i kierowców.

Strabg rozbuduje ul. UnrugaMapka na odcinku od estakady KwiatkowkiegoMapka do skrzyżowania z ul. BosmańskąMapka w Gdyni. Zainkasuje za to 30,9 mln zł, a miasto miało zarezerwowane 43,5 mln zł na prace, które potrwają rok. - Udało nam się zaoszczędzić znaczną kwotę na inne inwestycje w naszym mieście - cieszy się wiceprezydent Gdyni Marek Łucyk. Podczas prac wyciętych zostanie 20 drzew, ale w ich miejsce posadzonych będzie 187 nowych.



Czekasz na przebudowę ul. Unruga?

Przypomnijmy, że przetarg ogłoszono w marcu. Termin składania i otwarcia ofert był jednak przesuwany. Podobnie jak ogłoszenie wyboru wykonawcy.

Zgłosiły się cztery firmy:
  • Kruszywo sp. z o.o.: 29,9 mln zł
  • Strabag Polska: 30,9 mln zł
  • MTM SA: 35,4 mln zł
  • WPRD Gravel/Elgrunt: 43,9 mln zł


Tym razem urzędnicy nie wybrali najtańszej oferty.

- Po szczegółowej analizie do zrealizowania tej kompleksowej inwestycji wybraliśmy firmę Strabag, której oferta opiewa na kwotę 30 906 019,51 zł - mówi Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni. - Dodam tylko, że na to zadanie przeznaczono 43 503 173,32 zł z budżetu miasta. W efekcie udało nam się zaoszczędzić znaczną kwotę na inne inwestycje w naszym mieście.
Wykonawca ma rok na zakończenie prac.

Lokalizacja przebudowy Lokalizacja przebudowy
Po remoncie ulica będzie miała po dwa pasy ruchu w każdym kierunku z nawierzchnią bitumiczną. Jezdnia miejscami poszerzona zostanie do trzech pasów ruchu w rejonie skrzyżowań - pasy do skrętu w lewo/prawo.

Skrajny prawy pas w każdym kierunku przeznaczony będzie do poruszania się pojazdów komunikacji miejskiej - będzie buspasem.



Przebudowa ul. Unruga: co się zmieni?



  • Wzdłuż całego odcinka po stronie południowej zaprojektowano chodnik z kostki betonowej oraz ścieżkę rowerową o nawierzchni bitumicznej.
  • Po stronie północnej, na odcinku Kwiatkowskiego - CechowaMapka, powstanie chodnik z dopuszczeniem ruchu rowerowego o zmiennej szerokości dowiązany do istniejącego zagospodarowania terenów przyległych, miejscami ze ścieżką rowerową oraz miejscami postojowymi równoległymi (łącznie 13 miejsc postojowych, w tym trzy dla osób z niepełnosprawnościami).
  • Na odcinku od ul. Cechowej do ul. BosmańskiejMapka, po stronie północnej, powstanie chodnik o zmiennej szerokości dowiązany do istniejącego zagospodarowania terenów przyległych oraz ścieżka rowerowa i miejsca postojowe równoległe.
  • Na północnych wlotach podporządkowanych (za wyjątkiem ul. Cechowej) w celu zwiększenia bezpieczeństwa pieszych i rowerzystów pojawią się wyniesione przejścia i przejazdy rowerowe.
  • Na skrzyżowaniu ul. Kwiatkowskiego i UnrugaMapka, na wlotach północnym i wschodnim, pojawią się chodniki i ścieżki rowerowe wraz z przejściami i przejazdami w dowiązaniu do istniejących oraz projektowanych.
  • Zatokę autobusową wyznaczono na wlocie południowym w celu wyeliminowania konieczności wjazdu autobusów jadących z ul. Kwiatkowskiego z kierunku południowego w kierunku zachodnim i północnym, w ul. Unruga, a następnie wykonania manewru zawracania.

Dodatkowo w rejonie skrzyżowania ul. Unruga i FlisakówMapka nie będzie skrętu w lewo z ul. Unruga z kierunku wschodniego. Dopuszczony zostanie skręt pojazdów z ul. Flisaków w kierunku ul. Kwiatkowskiego oraz wyznaczono dodatkowy pas dla tych pojazdów.

W obrębie skrzyżowania wyznaczono wyniesione przejście i przejazd rowerowy przez ul. Unruga.

Skrzyżowanie Unruga z CechowąMapka będzie czterowlotowe



Kolejne skrzyżowanie ul. Unruga z ul. Cechową/Szlifierzy zaprojektowano jako czterowlotowe z sygnalizacją świetlną.

- Na wlotach wschodnim i zachodnim wyznaczono po trzy pasy (jeden dla pojazdów skręcających w prawo i do jazdy na wprost dla autobusów, drugi do jazdy na wprost i trzeci do skrętu w lewo). Za skrzyżowaniem w obu kierunkach zaprojektowano przystanki autobusowe. Wokół całego skrzyżowania zaprojektowano przejazdy dla rowerzystów i przejścia dla pieszych. Natomiast skrzyżowanie ul. Unruga z ul. RobotnicząMapka także będzie czterowlotowe - bez możliwości skrętu w lewo - ze względu na znikomy udział relacji. W obrębie skrzyżowania wyznaczono przejście dla pieszych przez ul. Unruga w formie wyniesionej - informują urzędnicy.
Z kolei skrzyżowanie ul. Unruga z ul. BosmańskąMapka będzie miało postać małego ronda z jednym pasem ruchu oraz z dodatkowymi pasami poza tarczą ronda dla najbardziej obciążonych relacji (Bosmańska - Unruga Zach. i Unruga Zach. - Unruga Wsch.). W celu zwiększenia bezpieczeństwa pieszych i rowerzystów na każdym wlocie i wylocie zaprojektowano wyniesione przejścia i przejazdy dla rowerzystów.

Wytną 20 drzew, posadzą 187



Podczas prac usunięte zostaną drzewa i krzewy, które kolidują z rozbudową. 20 drzew zostanie wyciętych, a 9 przesadzonych. Przewidziano jednak oczywiście nasadzenia zastępcze:
  • drzewa liściaste - 184 szt.
  • drzewa iglaste - 3 szt.
  • krzewy liściaste - 3053 szt.
  • krzewy iglaste - 366 szt.
  • trawy rabatowe - 702 szt.
  • byliny - 2256 szt.
  • cebule - 358 szt.

Sklepy spożywcze na Obłużu

Miejsca

Opinie (168) 7 zablokowanych

  • Strabag - jakoś dobrze mi kojarzy się ta firma (2)

    • 17 5

    • niemiecka firma!

      • 0 4

    • Firma Deripaski

      Rosyjskiego oligarchy

      • 0 0

  • Cebule? (2)

    Serio zasadzą cebule?

    • 15 6

    • Tak, specjalnie dla ciebie.

      • 2 0

    • Tak, w ten sposób...

      ... jak przyniesiesz tam grilla i kiełbasę to cebula już będzie na miejscu

      • 5 0

  • Dobra decyzja

    Ja dołożył bym kolejne 30 milionów i zrobił tez drogę dla czołgów
    Pamiętam jak jechaliśmy Rudym 102 na Berlin pieniędzy nie żałowano
    Budowano nam drogi
    Idzie wojna 200 tyś ludzi na komisje poborowe Idzie trzeba się szykować

    • 8 17

  • Będą korki? (4)

    • 8 5

    • Korków nie będzie

      Ale codziennie będzie dzień pieszego pasażera, a z Oksywia do centrum najszybciej będzie wpław przez stocznie.

      • 9 2

    • nie, zrobią to bezkorkowo, zapisali to w umowie.
      jeśli pojawi się choć jeden korek w związku z tą przebudową, będzie on przeniesiony na plażę

      • 6 1

    • a dzisiaj nie ma korków?

      • 5 0

    • Zrobi się wahadłowy ruch Tylko dla Autobusów.

      To tylko 800 m.

      • 1 2

  • Wow (14)

    "Po remoncie ulica będzie miała po dwa pasy ruchu w każdym kierunku"
    Ale skrajne pasy to buspasy....
    Rok czasu męczyć się z remontem, żeby tylko autobusy skorzystały?
    Chociaż z drugiej strony, ZKM tak tnie linie, że zaraz będą likwidować buspasy, bo nie będzie miało co tam jeździć.

    • 111 20

    • (1)

      Ja będę jeździł.

      Rowerzysta

      • 6 7

      • Faktycznie, dla jednego kalesoniarza warto inwestować.

        • 2 0

    • Farby u nas pod dostatkiem

      Malarz Szczurek ma farby po kokardę więc przemalujemy :)

      • 5 8

    • Elektryki, taksówki, karetki, motocykle..

      • 9 1

    • nie "tylko autobusy" tylko wszyscy, któzy korzystają z tych autobusów (5)

      Powstaną też drogi dla rowerów a dla kierowców nic się nie zmieni, więc po co to narzekanie?

      • 15 11

      • (4)

        Dla kierowców też zmieni się na korzyść . Mniej będzie rowerzystów , autobusy będą miały buspas .

        • 7 2

        • rowerzystów będzie więcej, mniej ich będzie jedynie na jezdni (3)

          chyba że na niej pozostaną kolarze szosowi, ale tych jest niewielu w mieście. Potrafią dobrze uspokoić ruch.

          • 0 1

          • Odsetek ruchu rowerowego systematycznie maleje (2)

            Polecam spojrzeć w gdańskie badania ruchu. Klęski totalnej nie było tylko dlatego, że rowery wrzucono do jednego worka z elektromobilnością.
            Gdynia jakoś nie kwapi się do powtórzenia badań ruchu. Może ma to związek z tym, że już w 2018 z samochodu korzystało 48% mieszkańców miasta, a teraz po pandemii luźniutko pęknie 50% i będzie musiało się skończyć skamlenie, że mniejszość kierowców terroryzuje resztę.

            • 0 1

            • Gdynia w badaniach uwzględniała też Banina i inne Chwaszczyna - a te w zasadzie powinna odfiltrować (1)

              • 0 1

              • Nieprawda

                Badanie z 2018 dotyczyło "mieszkańców Gdyni". Którego słowa w tym określeniu nie rozumiesz?

                • 0 0

    • komunikacja miejska jest ważniejsza ! więcej ludzi wiozą! (3)

      komunikacja miejska jest ważniejsza ! więcej ludzi wiozą!

      • 16 8

      • Czy rzeczywiście więcej? (2)

        Jakieś dane przytoczyć można?

        • 3 6

        • Oczami trzeba popatrzeć (1)

          i sobie wyobrazić, jakby wszyscy ludzie z autobusu (który często jest pełen) nagle przesiedli się do samochodów - każdy do swojego. O ile będzie dłuższy korek? Tu nie trzeba danych tylko trochę rozsądku i wyobraźni.

          • 10 1

          • Można też popatrzeć w badania ruchu

            Z których wynikało w 2018 że samochodem porusza się prawie 10% mieszkańców Gdyni niż komunikacją miejską. Stare wyniki ale ZKM nie chce robić nowych badań. Ciekawe czemu he he he

            • 0 2

  • Papa Szczurek (2)

    Dość mam tego już!! Czas opuścić UM po 25 latach

    • 44 4

    • Dość tego żę coś sie zmienia w mieście , że są remonty i nowe obiekty oddawane do uzytku?

      Przyjdzie PiS to rozkradną wszystko co sie da , nawet sie nie zorientujemy ile kasy wypłynie z miasta na prywatne inwestycje a co głupsi będą jeszcze klaskać z radości że ich okradają. Ale jak Szczurek z ekipą robią coś dla miasta to jest problem .

      • 4 9

    • Do więzienia za malwersacje?

      • 0 1

  • Strabag największy i najsolidniejszy z całej stawki

    o ile dadzą dobrego inżyniera na kierownika projektu

    • 22 3

  • Chodnik z dopuszczonym ruchem rowerowym (3)

    Za takie ustrojstwo na nowych realizacjach powinni kazać tam chodzić 24h i puścić grupę młodzieży na Mevo... od razu komuś z głowy ten durny pomysł się wywietrzyć albo wybije na skutek kolizji z rowerzystami.

    • 41 4

    • Tropek przypuszczalnie nie jest świadom tego, że działa na rzecz nieformalnego lobby samochodowców - autoholików (2)

      ważnym osiągnięciem tego lobby jest przekonanie wielu ludzi (takich jak np. Tropek) że ruch pieszy i rowerowy na ulicach i placach miasta uwolnionych od jeżdżących i parkujących samochodów nie może się bezproblemowo odbywać (a może, co można sprawdzić w wielu miejscach Trójmiasta i innych aglomeracji naszego kraju).

      • 0 7

      • Nie pomijaj dawek

        Bierz przepisane leki

        • 4 1

      • weź się stuknij bo to już jakaś paranoja co piszesz

        ruch rowerowy i pieszy to można pogodzić na jakimś deptaku rekreacyjnym a nie drodze służącej do codziennego sprawnego dojazdu, nikt normalny nie ma ochoty jechać rowerem 15km/h czy mniej bo musi cały czas uważać na pieszych, jadę do pracy to chcę dojechać szybko a nie spacerowo, całe szczęście ciąg pieszo rowerowy bez wydzielenia osobnej drogi rowerowej nie jest obowiązkowy i w takiej sytuacji można szybko i bezpiecznie pojechać jezdnią

        • 2 0

  • Oho, Łucyk rozpisał kolejny przetarg na zakorkowanie kolejnego miejsca w mieście. W umowie pewnie jest klauzula, że miasto może przedłużyć umowę na zakorkowanie tej części miasta przez dowolny okres, za odpowiednią opłatą.

    • 28 1

  • 30mln to powinny się zrzucić... (2)

    .. te wszystkie sklepy i stacje , które pobudowały się i przez które sytuacja tam jest taka jaka jest.

    • 8 22

    • a kto im na to pozwolił ? miasto

      i tyle

      • 1 0

    • Ktos im tam powstac pozwolil!!!

      Sami od tak sobie nie postawili sklepu czy stacji.

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane