- 1 Weszły do sklepu i ukradły towar za 1650 zł (40 opinii)
- 2 30 lat od tragedii autobusowej w Kokoszkach (39 opinii)
- 3 Mieszkańcy Bojana naprawili drogę w Gdyni (102 opinie)
- 4 To była fabryka "kryształu" na płn. Polskę (125 opinii)
- 5 Był las i błoto, dziś jest 6 mln pasażerów (270 opinii)
- 6 Remont przed budową Drogi Zielonej (160 opinii)
Rozpoczęto podnoszenie trakcji na al. Hallera
Rozpoczęły się prace przy podnoszeniu trakcji na al. Hallera.
GZDiZ / Magdalena Kiljan
Rozpoczęły się prace związane z przebudową sieci trakcyjnej pod wiaduktem na al. Hallera, w ramach których m.in. ma ona zostać podniesiona o ok. 5 cm. Co więcej, dzięki modernizacji trakcji ruch tramwajowy na głównych szlakach będzie mógł być kontynuowany w przypadku jej zerwania. Jeżeli wszystko pójdzie zgodnie z planem, prace powinny zakończyć się w grudniu tego roku.
Wypadki i kolizje w Trójmieście. Nagrania czytelników
W środę rano na miejscu pojawili się pracownicy wykonawcy. Co do zasady jednak prace będą prowadzone nocą.
- Zgodnie z zapisami umowy wykonawca będzie miał obowiązek prowadzenia robót przy zachowaniu ruchu tramwajowego. Oznacza to, że prace będą odbywać się nocami, w godzinach 0:00-4:00. W szczególnych przypadkach, po uzgodnieniu z Zarządem Transportu Miejskiego w Gdańsku, prace mogą być wykonywane w innych godzinach, np. w dni wolne od pracy. Nie przewiduje się natomiast całkowitego zamknięcia remontowanego odcinka - informuje Magdalena Kiljan z Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni.
Pierwszy etap inwestycji dotyczy wykonania fundamentów pod słupy trakcyjne oraz związany jest z montażem nowych zawieszeń poprzecznych. W kolejnych etapach zamontowane będą słupy, liny nośne oraz przewody jezdne wraz z osprzętem sieciowym.
70 dni na podniesienie trakcji
Przebudowa trakcji na al. Hallera kosztuje 584 tys. złotych.
Zgodnie z umową wykonawca ma 70 dni na realizację zadania, więc jeżeli wszystko pójdzie zgodnie z planem, trakcja ma zostać przebudowana jeszcze w tym roku.
Przypomnijmy: Okolica wiaduktu kolejowego nad al. Hallera to jeden z newralgicznych punktów w układzie drogowym Gdańska. Nie każdy pojazd może pod nim swobodnie przejechać. Aby móc bezpiecznie "zmieścić" się pod budowlą, samochód nie może być wyższy niż 3,4 metra.
Kierowców informują o tym umieszczone na wiadukcie znaki. W osi zamontowany jest znak "zakaz wjazdu pojazdów o wysokości 3,4 m", natomiast na prawym pasie ruchu zamontowany jest znak "zakaz wjazdu pojazdów o wysokości 2,6 m".
Nierzadko zdarzają się jednak sytuacje, kiedy kierowcy lekceważą oznakowanie, a duże pojazdy zrywają wiszące przewody trakcyjne, paraliżując ruch w okolicy na kilka godzin.
Naprawa torowiska na al. Hallera
Prace przy podnoszeniu trakcji to jednak nie wszystko. W ramach osobnej inwestycji naprawiona zostanie nawierzchnia torowiska na al. Hallera, na odcinku od al. Zwycięstwa do ul. Piramowicza.
Prace potrwają do 30 listopada i prowadzone będą w godzinach nocnych (między 22 a 5 rano), w związku z czym nie będą powodować zmian w funkcjonowaniu komunikacji miejskiej ani wstrzymania ruchu drogowego w tym rejonie.
Zerwana trakcja pod wiaduktem na al. Hallera. Materiał z 2016 roku.
Miejsca
Opinie (131) 6 zablokowanych
-
2020-11-18 15:51
To nic nie zmieni....szkoda kasy
....zapory stałe przed wiaduktem ustawić, co by zatrzymały pojazdy kierowany przez niedouczonego kierowcę.
- 10 0
-
2020-11-18 15:47
Żeby nie było, że nie podnoszą. 5 cm to robi wrażenie.
Jakby to miało coś zmienić, gdy bezmózgi kierowca pakuje się TIR-em o 50 cm za wysokim...Ale kuuuuupa szmalu pójdzie. A może tak inne rozwiązanie ? Mniej kosztowne ale bardziej skuteczne i zapobiegające zrywaniu. Ale czy na to wpadną w tym mieście ?
- 11 0
-
2020-11-18 15:38
5 cm
Nareszcie TIRy będą mogły śmigać
- 8 3
-
2020-11-18 15:32
Karać mandatami kierowców a nie roztrwaniać pieniądze obywateli
- 11 0
-
2020-11-18 14:27
5 cm to tyle co nic, jak trakcja zerwana to żaden tramwaj nie pojedzie (2)
bo korki wywalają i tyle w temacie głupot ZKM. Od wielu wielu lat powinni ustawić wcześniej przed wiaduktem talową ramę co zatrzyma tiry
- 10 2
-
2020-11-18 15:25
znawca od siedmu boleści
- 0 1
-
2020-11-18 15:01
będzie się zrywać czy uszkadzać tak aby kliniczna była przejezdna
- 0 0
-
2020-11-18 15:21
nie mogę się doczekać pierwszego zerwania tej trakcji
- 10 1
-
2020-11-18 15:14
Ale atrakcja
- 4 0
-
2020-11-18 13:34
Podniszenie o 5cm..... (6)
Czas prac około 1 miesiąc
- 73 14
-
2020-11-18 15:08
Trakcje podnosza????
Trakcji nie da sie podniesc,natomiast siec tracyjna juz tak!
- 3 0
-
2020-11-18 13:37
Przebudowa trakcji na al. Hallera kosztuje 584 tys. złotych (1)
Czujesz to :)
- 14 5
-
2020-11-18 14:26
Taniutko, ledwie 0,008 Sasina.
I przynajmniej będzie zrobione.
- 14 3
-
2020-11-18 13:38
AK (1)
Ciekawe jakim kosztem ?
- 1 3
-
2020-11-18 14:20
0,008 Sasina.
- 7 2
-
2020-11-18 13:36
Tyle wygrać!
- 3 2
-
2020-11-18 13:42
Ciekawe (1)
Oby po tylu żaden kierowca nie zerwał trakcji szkoda że aż tyle trzeba czekać no ale przepływ wiedzy ( patrz punktualność SKM) to przerost formy nad treścią...
- 9 4
-
2020-11-18 15:02
jak się zerwie to będzie można objechać przez kliniczną, w obecnym systemie to nie działa i kliniczna stoi
- 2 0
-
2020-11-18 14:02
Marnotrawienie publicznych środków (2)
czy to podniesienie o 5cm coś da? kto ma takie pomysły?, w prywatnej firmie takie decyzje są nie do zakceptowania, ale to jest miasto.
- 28 5
-
2020-11-18 15:00
czytanie ze zrozumieniem się kłania ...
- 0 1
-
2020-11-18 14:16
Przy makulaturze Sasina to pikuś.
- 2 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.