• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Rozpoczęto podnoszenie trakcji na al. Hallera

Szymon Zięba
18 listopada 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 

Rozpoczęły się prace przy podnoszeniu trakcji na al. Hallera.

GZDiZ / Magdalena Kiljan

Rozpoczęły się prace związane z przebudową sieci trakcyjnej pod wiaduktem na al. HalleraMapka, w ramach których m.in. ma ona zostać podniesiona o ok. 5 cm. Co więcej, dzięki modernizacji trakcji ruch tramwajowy na głównych szlakach będzie mógł być kontynuowany w przypadku jej zerwania. Jeżeli wszystko pójdzie zgodnie z planem, prace powinny zakończyć się w grudniu tego roku.



Wypadki i kolizje w Trójmieście. Nagrania czytelników



Czy byłe(a)ś świadkiem przejazdu zbyt dużych pojazdów pod wiaduktem na al. Hallera?

Zgodnie z planem inwestycji trakcja przy al. Hallera ma zostać podniesiona w rejonie wiaduktu o około 5 cm. Głównym założeniem przebudowy jest natomiast montaż na sieci trakcyjnej od strony ul. Klinicznej dodatkowych izolatorów sekcyjnych. Dzięki takiemu rozwiązaniu, w przypadku uszkodzenia sieci trakcyjnej pod wiaduktem, ruch tramwajowy na al. Zwycięstwa i ul. Klinicznej będzie mógł odbywać się bez zakłóceń.

W środę rano na miejscu pojawili się pracownicy wykonawcy. Co do zasady jednak prace będą prowadzone nocą.

- Zgodnie z zapisami umowy wykonawca będzie miał obowiązek prowadzenia robót przy zachowaniu ruchu tramwajowego. Oznacza to, że prace będą odbywać się nocami, w godzinach 0:00-4:00. W szczególnych przypadkach, po uzgodnieniu z Zarządem Transportu Miejskiego w Gdańsku, prace mogą być wykonywane w innych godzinach, np. w dni wolne od pracy. Nie przewiduje się natomiast całkowitego zamknięcia remontowanego odcinka - informuje Magdalena Kiljan z Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni.
Pierwszy etap inwestycji dotyczy wykonania fundamentów pod słupy trakcyjne oraz związany jest z montażem nowych zawieszeń poprzecznych. W kolejnych etapach zamontowane będą słupy, liny nośne oraz przewody jezdne wraz z osprzętem sieciowym.

70 dni na podniesienie trakcji



Przebudowa trakcji na al. Hallera kosztuje 584 tys. złotych.

  • W środę w okolicy wiaduktu na al. Hallera pojawili się pracownicy wykonawcy.
  • W środę w okolicy wiaduktu na al. Hallera pojawili się pracownicy wykonawcy.
  • W środę w okolicy wiaduktu na al. Hallera pojawili się pracownicy wykonawcy.
  • W środę w okolicy wiaduktu na al. Hallera pojawili się pracownicy wykonawcy.
  • W środę w okolicy wiaduktu na al. Hallera pojawili się pracownicy wykonawcy.
  • W środę w okolicy wiaduktu na al. Hallera pojawili się pracownicy wykonawcy.
  • W środę w okolicy wiaduktu na al. Hallera pojawili się pracownicy wykonawcy.
  • W środę w okolicy wiaduktu na al. Hallera pojawili się pracownicy wykonawcy.
  • W środę w okolicy wiaduktu na al. Hallera pojawili się pracownicy wykonawcy.
  • W środę w okolicy wiaduktu na al. Hallera pojawili się pracownicy wykonawcy.
Zgodnie z umową wykonawca ma 70 dni na realizację zadania, więc jeżeli wszystko pójdzie zgodnie z planem, trakcja ma zostać przebudowana jeszcze w tym roku.

Przypomnijmy: Okolica wiaduktu kolejowego nad al. Hallera to jeden z newralgicznych punktów w układzie drogowym Gdańska. Nie każdy pojazd może pod nim swobodnie przejechać. Aby móc bezpiecznie "zmieścić" się pod budowlą, samochód nie może być wyższy niż 3,4 metra.

Kierowców informują o tym umieszczone na wiadukcie znaki. W osi zamontowany jest znak "zakaz wjazdu pojazdów o wysokości 3,4 m", natomiast na prawym pasie ruchu zamontowany jest znak "zakaz wjazdu pojazdów o wysokości 2,6 m".

Nierzadko zdarzają się jednak sytuacje, kiedy kierowcy lekceważą oznakowanie, a duże pojazdy zrywają wiszące przewody trakcyjne, paraliżując ruch w okolicy na kilka godzin.

Naprawa torowiska na al. Hallera



Prace przy podnoszeniu trakcji to jednak nie wszystko. W ramach osobnej inwestycji naprawiona zostanie nawierzchnia torowiska na al. Hallera, na odcinku od al. Zwycięstwa do ul. Piramowicza.

Prace potrwają do 30 listopada i prowadzone będą w godzinach nocnych (między 22 a 5 rano), w związku z czym nie będą powodować zmian w funkcjonowaniu komunikacji miejskiej ani wstrzymania ruchu drogowego w tym rejonie.

Zerwana trakcja pod wiaduktem na al. Hallera. Materiał z 2016 roku.


Miejsca

Opinie (131) 6 zablokowanych

  • To nic nie zmieni....szkoda kasy

    ....zapory stałe przed wiaduktem ustawić, co by zatrzymały pojazdy kierowany przez niedouczonego kierowcę.

    • 10 0

  • Żeby nie było, że nie podnoszą. 5 cm to robi wrażenie.

    Jakby to miało coś zmienić, gdy bezmózgi kierowca pakuje się TIR-em o 50 cm za wysokim...Ale kuuuuupa szmalu pójdzie. A może tak inne rozwiązanie ? Mniej kosztowne ale bardziej skuteczne i zapobiegające zrywaniu. Ale czy na to wpadną w tym mieście ?

    • 11 0

  • 5 cm

    Nareszcie TIRy będą mogły śmigać

    • 8 3

  • Karać mandatami kierowców a nie roztrwaniać pieniądze obywateli

    • 11 0

  • 5 cm to tyle co nic, jak trakcja zerwana to żaden tramwaj nie pojedzie (2)

    bo korki wywalają i tyle w temacie głupot ZKM. Od wielu wielu lat powinni ustawić wcześniej przed wiaduktem talową ramę co zatrzyma tiry

    • 10 2

    • znawca od siedmu boleści

      • 0 1

    • będzie się zrywać czy uszkadzać tak aby kliniczna była przejezdna

      • 0 0

  • nie mogę się doczekać pierwszego zerwania tej trakcji

    • 10 1

  • Ale atrakcja

    • 4 0

  • Podniszenie o 5cm..... (6)

    Czas prac około 1 miesiąc

    • 73 14

    • Trakcje podnosza????

      Trakcji nie da sie podniesc,natomiast siec tracyjna juz tak!

      • 3 0

    • Przebudowa trakcji na al. Hallera kosztuje 584 tys. złotych (1)

      Czujesz to :)

      • 14 5

      • Taniutko, ledwie 0,008 Sasina.

        I przynajmniej będzie zrobione.

        • 14 3

    • AK (1)

      Ciekawe jakim kosztem ?

      • 1 3

      • 0,008 Sasina.

        • 7 2

    • Tyle wygrać!

      • 3 2

  • Ciekawe (1)

    Oby po tylu żaden kierowca nie zerwał trakcji szkoda że aż tyle trzeba czekać no ale przepływ wiedzy ( patrz punktualność SKM) to przerost formy nad treścią...

    • 9 4

    • jak się zerwie to będzie można objechać przez kliniczną, w obecnym systemie to nie działa i kliniczna stoi

      • 2 0

  • Marnotrawienie publicznych środków (2)

    czy to podniesienie o 5cm coś da? kto ma takie pomysły?, w prywatnej firmie takie decyzje są nie do zakceptowania, ale to jest miasto.

    • 28 5

    • czytanie ze zrozumieniem się kłania ...

      • 0 1

    • Przy makulaturze Sasina to pikuś.

      • 2 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane