• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Rozpoczęto podnoszenie trakcji na al. Hallera

Szymon Zięba
18 listopada 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 

Rozpoczęły się prace przy podnoszeniu trakcji na al. Hallera.

GZDiZ / Magdalena Kiljan

Rozpoczęły się prace związane z przebudową sieci trakcyjnej pod wiaduktem na al. HalleraMapka, w ramach których m.in. ma ona zostać podniesiona o ok. 5 cm. Co więcej, dzięki modernizacji trakcji ruch tramwajowy na głównych szlakach będzie mógł być kontynuowany w przypadku jej zerwania. Jeżeli wszystko pójdzie zgodnie z planem, prace powinny zakończyć się w grudniu tego roku.



Wypadki i kolizje w Trójmieście. Nagrania czytelników



Czy byłe(a)ś świadkiem przejazdu zbyt dużych pojazdów pod wiaduktem na al. Hallera?

Zgodnie z planem inwestycji trakcja przy al. Hallera ma zostać podniesiona w rejonie wiaduktu o około 5 cm. Głównym założeniem przebudowy jest natomiast montaż na sieci trakcyjnej od strony ul. Klinicznej dodatkowych izolatorów sekcyjnych. Dzięki takiemu rozwiązaniu, w przypadku uszkodzenia sieci trakcyjnej pod wiaduktem, ruch tramwajowy na al. Zwycięstwa i ul. Klinicznej będzie mógł odbywać się bez zakłóceń.

W środę rano na miejscu pojawili się pracownicy wykonawcy. Co do zasady jednak prace będą prowadzone nocą.

- Zgodnie z zapisami umowy wykonawca będzie miał obowiązek prowadzenia robót przy zachowaniu ruchu tramwajowego. Oznacza to, że prace będą odbywać się nocami, w godzinach 0:00-4:00. W szczególnych przypadkach, po uzgodnieniu z Zarządem Transportu Miejskiego w Gdańsku, prace mogą być wykonywane w innych godzinach, np. w dni wolne od pracy. Nie przewiduje się natomiast całkowitego zamknięcia remontowanego odcinka - informuje Magdalena Kiljan z Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni.
Pierwszy etap inwestycji dotyczy wykonania fundamentów pod słupy trakcyjne oraz związany jest z montażem nowych zawieszeń poprzecznych. W kolejnych etapach zamontowane będą słupy, liny nośne oraz przewody jezdne wraz z osprzętem sieciowym.

70 dni na podniesienie trakcji



Przebudowa trakcji na al. Hallera kosztuje 584 tys. złotych.

  • W środę w okolicy wiaduktu na al. Hallera pojawili się pracownicy wykonawcy.
  • W środę w okolicy wiaduktu na al. Hallera pojawili się pracownicy wykonawcy.
  • W środę w okolicy wiaduktu na al. Hallera pojawili się pracownicy wykonawcy.
  • W środę w okolicy wiaduktu na al. Hallera pojawili się pracownicy wykonawcy.
  • W środę w okolicy wiaduktu na al. Hallera pojawili się pracownicy wykonawcy.
  • W środę w okolicy wiaduktu na al. Hallera pojawili się pracownicy wykonawcy.
  • W środę w okolicy wiaduktu na al. Hallera pojawili się pracownicy wykonawcy.
  • W środę w okolicy wiaduktu na al. Hallera pojawili się pracownicy wykonawcy.
  • W środę w okolicy wiaduktu na al. Hallera pojawili się pracownicy wykonawcy.
  • W środę w okolicy wiaduktu na al. Hallera pojawili się pracownicy wykonawcy.
Zgodnie z umową wykonawca ma 70 dni na realizację zadania, więc jeżeli wszystko pójdzie zgodnie z planem, trakcja ma zostać przebudowana jeszcze w tym roku.

Przypomnijmy: Okolica wiaduktu kolejowego nad al. Hallera to jeden z newralgicznych punktów w układzie drogowym Gdańska. Nie każdy pojazd może pod nim swobodnie przejechać. Aby móc bezpiecznie "zmieścić" się pod budowlą, samochód nie może być wyższy niż 3,4 metra.

Kierowców informują o tym umieszczone na wiadukcie znaki. W osi zamontowany jest znak "zakaz wjazdu pojazdów o wysokości 3,4 m", natomiast na prawym pasie ruchu zamontowany jest znak "zakaz wjazdu pojazdów o wysokości 2,6 m".

Nierzadko zdarzają się jednak sytuacje, kiedy kierowcy lekceważą oznakowanie, a duże pojazdy zrywają wiszące przewody trakcyjne, paraliżując ruch w okolicy na kilka godzin.

Naprawa torowiska na al. Hallera



Prace przy podnoszeniu trakcji to jednak nie wszystko. W ramach osobnej inwestycji naprawiona zostanie nawierzchnia torowiska na al. Hallera, na odcinku od al. Zwycięstwa do ul. Piramowicza.

Prace potrwają do 30 listopada i prowadzone będą w godzinach nocnych (między 22 a 5 rano), w związku z czym nie będą powodować zmian w funkcjonowaniu komunikacji miejskiej ani wstrzymania ruchu drogowego w tym rejonie.

Zerwana trakcja pod wiaduktem na al. Hallera. Materiał z 2016 roku.


Miejsca

Opinie (131) 6 zablokowanych

  • 5cm robi różnicę, ale nie tu!!!

    Cały wiadukt można podnieść o pół metra i to najlepsze rozwiązanie. Oczywiście koszty powinni ponosić ci co ten wiadukt i trakcję regularnie niszczą.

    • 9 0

  • (1)

    Ostatnio wielki sukces bo przeniesiono wiate przystankowa i zaoszczedzono pieniądze, zeby można bylo spalić na tej wymianie trochę pieniędzy w piecu xD

    • 3 2

    • Zawsze można użyć makulatury wyborczej od Sasina.

      • 1 2

  • Nie lepiej zrobić jakieś bariery które niszczą ciężarówkę? Wtedy może przestaną wjeżdżać. Wtedy na pewno poczują.

    • 13 1

  • ten wiadukt jest do wymiany, jest stary i malo praktyczny (1)

    luki po bokach znacząco zmniejszają prześwit

    • 14 24

    • Ten wiadukt jest zabytkiem.

      Jednym z dwóch wiaduktów dwuprzegubowych. Jest to ciekawostka budowlana na skalę europejską.

      • 15 1

  • Tyle kasy, po co?

    jest tyle oznakowań po drodze, jak nie znają przepisów to zabierać im prawo jazdy i obciążać kosztem rezczywistym+ 20% za obsługę.

    • 40 4

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane