- 1 Weszły do sklepu i ukradły towar za 1650 zł (64 opinie)
- 2 30 lat od tragedii autobusowej w Kokoszkach (88 opinii)
- 3 To była fabryka "kryształu" na płn. Polskę (130 opinii)
- 4 Mieszkańcy Bojana naprawili drogę w Gdyni (121 opinii)
- 5 Remont przed budową Drogi Zielonej (162 opinie)
- 6 Był las i błoto, dziś jest 6 mln pasażerów (285 opinii)
Rozpoczęto podnoszenie trakcji na al. Hallera
Rozpoczęły się prace przy podnoszeniu trakcji na al. Hallera.
GZDiZ / Magdalena Kiljan
Rozpoczęły się prace związane z przebudową sieci trakcyjnej pod wiaduktem na al. Hallera, w ramach których m.in. ma ona zostać podniesiona o ok. 5 cm. Co więcej, dzięki modernizacji trakcji ruch tramwajowy na głównych szlakach będzie mógł być kontynuowany w przypadku jej zerwania. Jeżeli wszystko pójdzie zgodnie z planem, prace powinny zakończyć się w grudniu tego roku.
Wypadki i kolizje w Trójmieście. Nagrania czytelników
W środę rano na miejscu pojawili się pracownicy wykonawcy. Co do zasady jednak prace będą prowadzone nocą.
- Zgodnie z zapisami umowy wykonawca będzie miał obowiązek prowadzenia robót przy zachowaniu ruchu tramwajowego. Oznacza to, że prace będą odbywać się nocami, w godzinach 0:00-4:00. W szczególnych przypadkach, po uzgodnieniu z Zarządem Transportu Miejskiego w Gdańsku, prace mogą być wykonywane w innych godzinach, np. w dni wolne od pracy. Nie przewiduje się natomiast całkowitego zamknięcia remontowanego odcinka - informuje Magdalena Kiljan z Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni.
Pierwszy etap inwestycji dotyczy wykonania fundamentów pod słupy trakcyjne oraz związany jest z montażem nowych zawieszeń poprzecznych. W kolejnych etapach zamontowane będą słupy, liny nośne oraz przewody jezdne wraz z osprzętem sieciowym.
70 dni na podniesienie trakcji
Przebudowa trakcji na al. Hallera kosztuje 584 tys. złotych.
Zgodnie z umową wykonawca ma 70 dni na realizację zadania, więc jeżeli wszystko pójdzie zgodnie z planem, trakcja ma zostać przebudowana jeszcze w tym roku.
Przypomnijmy: Okolica wiaduktu kolejowego nad al. Hallera to jeden z newralgicznych punktów w układzie drogowym Gdańska. Nie każdy pojazd może pod nim swobodnie przejechać. Aby móc bezpiecznie "zmieścić" się pod budowlą, samochód nie może być wyższy niż 3,4 metra.
Kierowców informują o tym umieszczone na wiadukcie znaki. W osi zamontowany jest znak "zakaz wjazdu pojazdów o wysokości 3,4 m", natomiast na prawym pasie ruchu zamontowany jest znak "zakaz wjazdu pojazdów o wysokości 2,6 m".
Nierzadko zdarzają się jednak sytuacje, kiedy kierowcy lekceważą oznakowanie, a duże pojazdy zrywają wiszące przewody trakcyjne, paraliżując ruch w okolicy na kilka godzin.
Naprawa torowiska na al. Hallera
Prace przy podnoszeniu trakcji to jednak nie wszystko. W ramach osobnej inwestycji naprawiona zostanie nawierzchnia torowiska na al. Hallera, na odcinku od al. Zwycięstwa do ul. Piramowicza.
Prace potrwają do 30 listopada i prowadzone będą w godzinach nocnych (między 22 a 5 rano), w związku z czym nie będą powodować zmian w funkcjonowaniu komunikacji miejskiej ani wstrzymania ruchu drogowego w tym rejonie.
Zerwana trakcja pod wiaduktem na al. Hallera. Materiał z 2016 roku.
Miejsca
Opinie (131) 6 zablokowanych
-
2020-11-18 14:50
5cm robi różnicę, ale nie tu!!!
Cały wiadukt można podnieść o pół metra i to najlepsze rozwiązanie. Oczywiście koszty powinni ponosić ci co ten wiadukt i trakcję regularnie niszczą.
- 9 0
-
2020-11-18 14:14
(1)
Ostatnio wielki sukces bo przeniesiono wiate przystankowa i zaoszczedzono pieniądze, zeby można bylo spalić na tej wymianie trochę pieniędzy w piecu xD
- 3 2
-
2020-11-18 14:17
Zawsze można użyć makulatury wyborczej od Sasina.
- 1 2
-
2020-11-18 14:12
Nie lepiej zrobić jakieś bariery które niszczą ciężarówkę? Wtedy może przestaną wjeżdżać. Wtedy na pewno poczują.
- 13 1
-
2020-11-18 13:50
ten wiadukt jest do wymiany, jest stary i malo praktyczny (1)
luki po bokach znacząco zmniejszają prześwit
- 14 24
-
2020-11-18 14:11
Ten wiadukt jest zabytkiem.
Jednym z dwóch wiaduktów dwuprzegubowych. Jest to ciekawostka budowlana na skalę europejską.
- 15 1
-
2020-11-18 13:55
Tyle kasy, po co?
jest tyle oznakowań po drodze, jak nie znają przepisów to zabierać im prawo jazdy i obciążać kosztem rezczywistym+ 20% za obsługę.
- 40 4
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.