- 1 Wojskowa flota aut wyprzedała się na pniu (53 opinie)
- 2 Wyprosił z autobusu dzieci z hulajnogami (773 opinie)
- 3 Pierwsze spotkanie trzech prezydentek (308 opinii)
- 4 Protest na ul. Boh. Getta Warszawskiego (437 opinii)
- 5 Zwężenie na Estakadzie Kwiatkowskiego (25 opinii)
- 6 15-latek autem na minuty uciekał policji (116 opinii)
Rozstrzygnięto konkurs na nowy przystanek SKM Żabianka AWFiS
Klinkier, stal i przeszklone powierzchnie - tak ma wyglądać przystanek SKM Żabianka AWFiS po modernizacji. Władze SKM po raz pierwszy zorganizowały konkurs architektoniczny, ale zapowiadają już kolejne.
Według jury warszawska firma wygrała głównie dzięki walorom architektonicznym.
- To pierwszy, ale na pewno nie ostatni taki konkurs architektoniczny. Żeby projekt spełniał oczekiwania jak największej grupy pasażerów, wolimy posłuchać głosu profesjonalistów - stąd idea tego współzawodnictwa. Wiekowe budynki kolejowe to często przepiękne obiekty. Poprzez ideę konkursu mamy nadzieję, że historia zatoczy koło i kolej - jak dawniej - nie będzie się musiała wstydzić swojej infrastruktury - mówi Marcin Głuszek, dyrektor ds. marketingu i sprzedaży SKM.
Zwycięska firma nie projektowała jeszcze przystanków w Trójmieście, ale ma za sobą tworzenie infrastruktury w Warszawie: niektórych stacji metra czy węzła Młociny. Na Żabiance zaproponowała tunel obłożony klinkierem oraz przeszkloną wiatę.
BPK, które projektowało przystanki w Gdańsku Oliwie i Sopocie Wyścigach, proponowało podobną do nich koncepcję, wzbogaconą m.in. o sylwetki sportowców.
Teraz zwycięzca konkursu zostanie zaproszony do negocjacji w trybie zamówienia z wolnej ręki na sporządzenie dokumentacji projektowej.
Remont przystanku ma się rozpocząć w połowie 2011 roku, potrwać pół roku i kosztować 6 mln zł.
Opinie (209) ponad 10 zablokowanych
-
2010-12-16 15:50
a te szyby to pancerne?
czy nie bedzie się ich wymieniać po pierwszym tygodniu jak zostaną stłuczone przez zachlanego barana?
- 4 0
-
2010-12-16 16:12
więcej o BPK w Gdańsku
więcej informacji o koncepcji Biura Projektów Kolejowych w Gdańsku
- 3 0
-
2010-12-16 16:30
a kto te szyby bedzie myl? o ile ich nie powybijaja...
- 5 0
-
2010-12-16 16:30
a mi się podoba:-) zarówno jedna jak i druga propozycja i jestem ZA, a nawet jeszcze raz ZA
specjalnie długo w tym temacie nie zabierałem głosu
tylko sobie czytałem, czytałem, czytałem...
i zrobiło mi się jakoś tak smutno na sercu
obecny stan żabianki przypomina stan wojenny, gorsze dworce są chyba w nanicach i śmiechowie, tylko że tam nie robiono nic chyba jeszcze od wojny
a żabianka ma raptem góra 40 lat, z tego co pamietam, to pierwsze bloki zaczęto stawiać na początku lat 70-tych
a ten tunel:-(
i zamiast się cieszyć, że być może coś sie ruszy w przyszłym roku, to ja czytam tylko, że: a to wiata nie taka, klinkier nie pasi, szkło potłuką...
rozumiem, że zima może być zjawiskiem frustrującym, ale na Boga żywego, ludzie!!! więcej optymizmu:-) co prawda na wizkach (co za jełopka wprowadziła ten potworek słowny) nie ma ławek, ale dworce są od wsiadania i wysiadania, a nie od znoszenia jaj!!!- 4 2
-
2010-12-16 16:38
szału nie ma
konkurencja mała, projekty nudne... gdyby to, co już jest, było w stanie "jak nowe", to mi by zdecydowanie bardziej odpowiadało. To jest tylko daszek i parę kwadratów... Stary przystanek ma jakiś styl chociaż. A że jest zapyziały i zastawiony tekstyliami i drożdżówkami, to inna rzecz.
- 3 0
-
2010-12-16 16:44
po co szał? peron, to nie dyskoteka, ma być bezpiecznie i czysto
- 2 2
-
2010-12-16 17:06
ale czemu z cegły? (1)
ale czemu z cegły? na zabiance? ni w 5 ni w 9
- 8 1
-
2010-12-16 18:00
bo tak
- 1 0
-
2010-12-16 17:31
niesamowita budowla..
- 3 1
-
2010-12-16 17:32
Podobne jak w Niemczech:)
Tam perony na liniach regionalnych wygladaja podobnie ale za to jak schludnie i przyzwoicie. Moglibysmy sie od nich wiele nauczyc. A nie np peron na Kamiennym, czy Wyscigach.
- 2 0
-
2010-12-16 17:34
A czy pomyślano o niepełnoswprawnych .!!! (3)
Jakiś czas temu po amputacji nogi z trudno gojącą się raną nie byłem w stanie jeździć do komory hiperbarycznej w ACMMiT w Gdyni .
Szpital , przychodnia nie chciały finansować dowozów , mnie nie było stać na dojazd taksówkami , bo nie jesteśmy zamożni . Gdyby były zjazdy lub windy na peronach na wóżki to jeżdziłbym z żoną kolejką i trolejbusem . Niestety nie było i dlatego walczę 11 miesiąc z ropieniem w niezagojonej ranie .
Pomyślcie troszkę o niepełnosprawnych nie narażajcie nas na pozostawanie w domach- 9 3
-
2010-12-16 17:48
rozumiem i współczuje, ale to o czym piszesz wymaga wymiany całego taboru (1)
na nowych peronach skrajnie są na wysokości podłogi wagonu, problem w odstępie stopni wagonu od peronu
ale
zobacz na windy
w sopocie każdy peron taką już ma, na głównym są nawet dwie, to samo tunel na wysokości marynarzy pod aleją niepodległości- 1 0
-
2010-12-16 18:06
Nie trzeba wymieniać taboru. Wystarczy, ułożyć płyty, które poszerzyłyby
tworząc obrzeże. Centymetr lub dwa odległości od drzwi pociągu. Winda jest sprawą bardziej skomplikowaną...
- 1 0
-
2010-12-16 18:04
Zalecam zgłoszenie się do organizacji charytatywnej.
Ludzie są z natury dobrzy.
- 0 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.