• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Rusza budowa dachu na PGE Arenie

mak
2 kwietnia 2010 (artykuł sprzed 14 lat) 
Skomplikowane montowanie dachu PGE Areny już się rozpoczęło. Skomplikowane montowanie dachu PGE Areny już się rozpoczęło.

W Wielki Piątek na stadionie PGE Arena zamontowano pierwszy pionowy element konstrukcyjny poszycia dachu. To znak, że jego budowa rozpoczęła się na dobre.



Poliwęglanowe poszycie dachu będzie rozpostarte na 82 stalowych wręgach, które dla gdańskiego stadionu powstają w gliwickiej firmie Martifer Polska. Pierwszy wręg zamontowano na stadionie w Wielki Piątek. Prace trwały od samego rana. - Wcześniej wręg został odpowiednio podwieszony pod dźwig i obrócony do właściwej pozycji. Następnie rozpoczął się najbardziej widowiskowy moment - montaż wręgu bezpośrednio na konstrukcji - mówi Michał Kruszyński, rzecznik Bieg 2012.

Wręgi to gigantyczne stalowe podpory w kształcie półksiężyca. Każda z nich jest długa na ponad sto metrów. Z tego powodu docierają do Gdańska w trzech kawałkach. Transport nie należy bowiem do najprostszych - lawety z wręgami mogą poruszać się jedynie nocą i przy zachowaniu zaostrzonych procedur. Nietypowy ładunek wymusza niekiedy np. demontaż barierek ochronnych na mostach czy wiaduktach.

W piątek na stadion dotarł już trzeci wręg. Jednak zamontowano tylko jeden element z pierwszej dostawy. Pozostałe dwa trzeba najpierw zespawać w całość.

Z racji zimowych opóźnień, prace przy mocowaniu stalowych podpór będą przyspieszane. Niewykluczone, że jednego dnia będzie montowanych równocześnie aż 12 wręgów.

Budowa PGE Areny posuwa się na przód. W lipcu osiągnięty zostanie najwyższy punkt stadionu, na którym zawiśnie wiecha. Budowa ma się jednak zakończyć w styczniu 2011 r.
mak

Miejsca

Opinie (182) 9 zablokowanych

  • prl-owska szkoła dobrej roboty (7)

    oczywiście 82 wręgi, każdy w 3-ech kawałkach = 244 elementy. Kawał dobrej nikkomu niepotrzebnej roboty plus strata tak podobno cennego czasu (nie mówiąc już o ewentualnych błędach łączenia wregów w pośpiechu - początek końca bezpieczeństwa na stadionie...). A nie pomyślał, żeby (chocby nie wiem jak ciężkie - to są już takie helikoptery :)...) może tak prosto z huty w całości każdy wręg, prosto na dach i bez spawania, i bez lawet, i bez rozwalania mostów, wiaduktów itp, i dużo szybciej, i przez to wszystko taniej.....i naprawdę widowiskowo oraz reklamowo ! Ale może się mylę....?

    • 9 29

    • nie skąd - żaden problem z południa Polski przewieźć do Gdańska 80 metrowe wręgi na raz po drogach....

      • 10 1

    • do psycholożki

      Mylisz się

      • 9 1

    • pomnik Trzech Krzyży w całośći transportowali...(każdy krzyż osobno) (4)

      a te były/są zdecydowanie większe od wręg dachu, więc można w sumie w całośći..

      • 0 3

      • Krzyze mialy kilometr do pokomania.Wregi maja 700 (2)

        • 6 0

        • to prawda

          • 2 0

        • śmigłowcem, to trochę poniosło, chyba nie ma tekiego na świecie, który byłbyw stanie udżwignąć taki ciężar

          Boeing CH-47 Chinook na udźwig około 12 ton...trochę mało...a koszty paliwa....chyba nieporównywalne...jedyna alternatywa to transport rzeczny, niestety Wisła nie jest drożna, nie ma możliwości, tylko drogą.

          • 1 0

      • Kiedyś krzyże chcieli

        Teraz na nie plują

        • 1 1

  • tez sie ciesze ,ze pnie sie w gore...

    ... a jestem z Gdyni. Dajmy juz spokoj tym glupim wygadywaniem sobie roznych rzeczy. Cieszmy sie wspolnie, ze cos zmienia sie na lepsze :)

    • 1 0

  • zrobcie dach zasuwany jak jest juz w amsterdamie! to jest norma jak woda w kiblu! (1)

    • 5 17

    • W Amsterdamie nie ma zasuwanego dachu...

      tam cały stadiony" wyjeżdża " pozostawiając w całości odkrytą płytę boiska (światło słoneczne jest niezbędne dla prawidłowego utrzymania murawy.

      • 3 1

  • dlaczego nie buduja zasuwanego dachu? WHY? teraz to standart! (5)

    • 8 12

    • ma to sens, jak chce się mieć możliwość adoptowania stadionu na halę.. (4)

      a nowa hala właśnie się rodzi.
      Murawa zdecydowanie musi korzystać ze światła naturalnego i z tego powodu o wiele lepiej jest mieć dach odkryty.
      Nowe stadiony w Europie także nie mają zasuwanego dachu (Emirat Arsenalu czy Alianz Arna w Monachium)...rozsuwany dach nie jest standardem, przeciwnie, kosztownym dodatkiem.

      • 4 4

      • ekzakli

        • 2 0

      • (2)

        piepszysz

        AA w Monachium ma pełen dach.. A murawa by zaczerpnąć powietrza wyjeżdża poza stadion!!!! Jak się nie znasz to nie odzywaj.

        Fajnie iść na koncert na stadion gdzie wejdzie 50tys typa, a nie na śmieszną halę, która pomieści połowę... i fajnie jak nie pada na łep

        • 2 2

        • W MONACHIUM JEST NA 100% ODKRYTY..

          konstrukcja dachu należy do najlżejszych na świecie, dach jest "dmuchany"

          • 1 0

        • a ty solisz

          AA ma tak samo pełny dach jak nasz.
          Czy wy k.... ciągle musicie narzekać?

          • 1 0

  • A kiedy zrobią ulice , chodniki itp ???? (1)

    W drogach są potężne kratery a wrzeszcz sie sypie wygląda jak po wojnie. BEDZIE STADION I LOTNISKO A RESZTA ?????

    • 16 14

    • a po co?? na ulicach , chodnikach...

      w piłkę się nie gra..:)..

      • 6 1

  • gdyby Wisła była spławna (7)

    transport wręg dachu bylby szybki i tani....

    • 16 1

    • POSTULAT NA JUŻ...ZBURZYĆ TAMĘ WE WŁOCŁAWKU..:) (3)

      będzie szybko i tanio....kolego Wisła już od kilkudziesięciu lat nie jest wykorzystywana do celów transportowych...

      • 0 1

      • plany mowia (2)

        o zrobieniu kaskady Wisly i zrobieniu tam a obok nich sluz dla barek..... Ciemnoto !

        • 3 1

        • nie ma szans...nie u nas..

          CIEMNOTO

          • 0 2

        • daj spokój stałe pogłębianie, udrożnianie Wisły to syzyfowa praca....

          Wisła nie nadaje się do transportu rzecznego wcale (może poza spławianiem drzewa) w wielu miejscach jest metr głębokości a większości nie przekracza bodajże 3...Nie jest kwestia zrobienia zapór, tylko płycizny....

          • 0 0

    • gdyby babcia...itd (2)

      jak spojrzysz na mapę Polski to zobaczysz gdzie są Gliwice,kanał ,Odra ,Bałtyk i Gdańsk to zobaczysz że można przetransportować wręgi na stadion w całości,tanio iszybko.Pytanie, gdzie ekonomia.

      • 0 1

      • o czym ty piszesz...do Gdańksa przez Odrę i Bałtyk???..:):):):):) (1)

        Primaaprilisowy żart....to dopiero byłoby mało ekonomiczne i czasochłonne...

        • 0 1

        • SeeB

          Spójrz jeszcze raz na mapę,bo nie mam zamiaru tłumaczyć tobie szczegółów transportu,to dopiero byłoby czasochłonne.

          • 0 0

  • Tylko bez numerów!

    Tylko nie dajcie ...ciała. Kupę kasy zainwestowałem w akcje Hydrobudowy!

    • 4 0

  • łatwiej wręge zamontować, niż później dług spłacić (6)

    • 11 9

    • Opinia została zablokowana przez moderatora

    • wręgę (1)

      • 1 0

      • Bóg zapłać za mądre słowo

        • 0 1

    • cały świat żyje na kredyt, my także

      • 0 0

    • Jaasne (1)

      Dodaj jeszcze że tak mawiał Sofronow, Aniele.

      • 1 0

      • chyba któryś z prezydentów Ameryki

        ale ręki nie dam obciąć

        • 0 0

  • w nazwie firma z Bełchatowa, (1)

    korzystać na równi z gdańszczanami będą gdynianie, sopocianie i całe województwo, zarządzać i czerpać zyski ze stadionu ma firma z Niemiec lub Francji, i tylko długi za stadion będą spłacać sami gdanszczanie.

    • 9 7

    • Już widzę tych gdynian na meczach Lechii :-)

      • 2 0

  • dlaczego nie buduja zasuwanego dachu? WHY? teraz to standart! ye (1)

    • 4 5

    • Mylisz sie

      • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane