• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Rusza projektowanie nowej linii tramwajowej

Michał Brancewicz
19 sierpnia 2022 (artykuł sprzed 1 roku) 
Projektowany odcinek Drogi Zielonej z linią tramwajową nazywany Zielonym Bulwarem. Projektowany odcinek Drogi Zielonej z linią tramwajową nazywany Zielonym Bulwarem.

Wiosną 2024 r. gotowy ma być projekt Zielonego Bulwaru. Przewiduje on powstanie nowej linii tramwajowej od al. Hallera do ul. Chłopskiej oraz rozbudowę układu drogowego. Koszt prac to 3 mln zł.



W przyszłości, na tym odcinku, powinien powstać najpierw:

Umowa na zaprojektowanie tzw. Zielonego Bulwaru (Drogi Zielonej) została podpisana w czwartek, 18 sierpnia.

Projekt przewiduje:

  • budowę linii tramwajowej między al. Hallera a ul. Chłopską przez Czarny Dwór po stronie parku Reagana i i Obrońców Wybrzeża
  • trasę rowerową z parkingami na rowery przy każdym przystanku tramwajowym
  • powstanie na 750-metrowym odcinku ul. Czarny Dwór, od al. Hallera do al. Jana Pawła II dwóch jezdni po dwa pasy ruchu,
  • powstanie na 800-metrowym fragmencie ul. Czarny Dwór od al. Jana Pawła II do ul. Obrońców Wybrzeża jednej jezdni z dwoma pasami ruchu,

Wykonawcą projektu jest spółka Green Cities Infrastructure. Umowa opiewa na ponad 3 mln zł. Dokumentacja ma być gotowa wiosną 2024 r.

Droga Zielona: od tunelu pod Martwą Wisłą do Trasy Kaszubskiej



Tak w założeniu miałaby wyglądać cała Droga Zielona. Tak w założeniu miałaby wyglądać cała Droga Zielona.
Na tym Droga Zielona się jednak nie kończy. Docelowo miałaby ona połączyć ul. Marynarki Polskiej z węzłem Chwaszczyno, gdzie spotka się Trasa Kaszubska z Obwodnicą Metropolitalną.

Opinie (305) ponad 10 zablokowanych

Wszystkie opinie

  • Ta inwestycja nigdy nie powstanie (9)

    • 41 17

    • ale za projekt ktoś skasuje:)

      • 13 2

    • Z jakiego ty grajdoła jesteś? (1)

      Jakbyś był z Gdańska, to byś wiedział, że w ostatnich latach zbudowano w Gdańsku kilka nowych linii tramwajowych i dalej budują (i jak widać, już kolejne projektują)

      • 13 6

      • W porównaniu z innymi miastami jesteśmy daleko w tyle. Te kilka linii buduje się dłużej niż całą sieć od podstaw w Olsztynie

        • 1 8

    • oby

      • 2 4

    • (1)

      Rzeczy, które miały nie powstać wg internetowych mądrali: stadion, PKM, tramwaj na Chełm, a potem Havla, WZ do obwodnicy, tunel pod Martwą Wisłą, Trasa Słowackiego, obwodnica poludniowa, S7 do Elbląga.

      • 17 3

      • A Tunel pod Pachołkiem też miał powstać nie mówiąc o wielkim węźle komunikacyjnym z kilkoma liniami tramwajowymi - miał być kawałek za przystankiem Śródmieście

        • 0 0

    • Nigdy nie powstanie bo my mieszkacy niepozwolimy na nią tak jak wczesniej zorganizowalismy protesty tak i teraz (1)

      Tramwaj niema zadnych zalet w miescie jest tylko kula u nogi a awarie tramwaju w Gdańsku są codziennie kilka godzin!

      • 3 10

      • Przecież ty tam nie mieszkasz.

        • 1 1

    • Oby.

      • 0 1

  • (1)

    3 mln to będzie partactwo

    • 9 16

    • Ta firma projektowa powstala w 2021 a rok pozniej wygrywa kontrakt na 3 melony. Ciekawe jakimi realizacjami sie pochwalili w przetargu

      • 3 0

  • Tramwajem na plaże - od lat marzenie wielu mieszkających na dolnym tarasie

    Teraz tylko Jelitkowo lub Brzeźno a przejazd między Nowym Portem a Jelitkowem zajmuje wieczność. Bardzo wyczekiwana trasa tym bardziej przy obecnym i przyszłym natężeniu ruchu i zaludnieniu tego terenu.

    • 40 15

  • Typowe mydlenie oczu przez gdańskich planistów

    Tramwaj jak zwykle będzie pretekstem do budowy miejskiej autostrady. Zdziwicie się jak wizualizacje "zielonego" bulwaru będą się różnić z rzeczywistością

    • 55 13

  • ja proponuję, żeby plażę i park Regana zamienić (6)

    w "układ drogowy o przekroju 3x3 z odseparowanym parkingiem kubaturowym", żeby kierowców nieekologicznie nie zmuszać do wysiadania z samochodu w celu plażowania. Wysiadanie z samochodu powoduje zużycie zawiasów, większe zużycie paliwa z klimatyzacji i inne negatywne skutki dla środowiska.

    • 74 24

    • ten "Zielony Bulwar" to będzie tak samo zielony, jak lawendą pachnie na "Lawendowym Wzgórzu" (1)

      oraz ile drzew rośnie w "Central Parku"

      • 28 3

      • i wizualizacja Zielonej Wyzwolenia i Nowej Wyzwolenia.

        • 1 0

    • (1)

      dziwne że Biedronka nie ma jeszcze Go Thru , jak widzę wiele osób chodzenie męczy wiec parkują pod samymi drzwiami ... najczęściej cielce na glinianych nóżkach lub odpicowane paniusie takie audi 80 po lifcie z żółtymi blachami

      • 13 3

      • Z tego co ja widzę to rowerzyści mają największe problemy żeby przejść choćby kilka metrów od roweru do drzwi, nie mówiąc o przeprowadzaniu rowerów przez przejścia dla pieszych.

        • 12 11

    • Typowo PEowskie nazwac autostrade przez park i wycinke drzew zielonym bulwarem w zamian postawimy wam drzewka w donicach :)

      • 7 4

    • słaba szydera

      Ja w zamian proponuję, aby w ogóle zaorać istniejące tam drogi i wprowadzić wyłącznie ruch rowerowy, oczywiście ścieżka asfaltowa i z kostki bauma to zło, musi być szutrowa, taka ekologiczna....

      • 2 4

  • Kiedy jakiekolwiek inwestycje w Gdyni? (2)

    • 13 3

    • Jak tylko przyjdzie nowa dostawa białej farby

      • 12 2

    • Podobno sopocka.mieli oswietlic i wyremontowac ale na planach sie skaczylo-buahaaaa hehe

      Piesi i rowerzysci na sopockiej-to dopiero patologia!!!

      • 2 2

  • Moze tramwaj na Osową (9)

    • 37 8

    • U nas się nie da

      • 0 1

    • Mają być szybowce desantowe

      Użyje się Waco CG-4 Hadrian, są tanie w budowie i przez to ekologiczne. Szybowiec będzie wyciągany na wysokosc nad Osową i ma lądować na alei JP2

      • 4 1

    • Nierealne (2)

      Przecież osowiacy zaraz to oprotestują. Lepiej tę dzielnicę oddać Gdyni.

      • 3 2

      • Sam się oddaj

        • 2 0

      • Przy Gdyni i ich inwestycjach to już lepiej Osowa by wyszła na byciu odrębną miejscowościa

        • 2 1

    • dla 10 osób tramwaj chcesz budować? (1)

      powietrze ma wozić?

      • 2 2

      • Ile osób jeździ do Nowego Portu przez Marynarki Polskiej? To powiem ci że zdecydowanie więcej by jeździło do Osowy

        • 0 1

    • przez las

      • 2 0

    • e tam lepiej do kolbud

      • 0 0

  • Opinia wyróżniona

    (24)

    A dlaczego nie może powstać odcinek po dwa pasy w każdą stronę od Hallera do Obrońców. Jeżeli powstanie tylko do Jana Pawła to korki się nie zmniejszą a wręcz przeciwnie bedą większe. Już teraz Czarny Dwór od Obrońców do Jana Pawła to jedna z najbardziej zakrokowanych ulic w Gdańsku. A jak docelowo kiedykolwiek postanie reszta Zielonej Drogi to znów będzie trzeba przebudować ten odcinek Już nie długo w miejscu gdzie był hotel Dal powstanie osiedle i ruch na tym odcinku się zwiększy. Lepiej to zaplanować raz a dobrze niż poźnie przebudowywać. Przebudowa to kolejne pieniądze podatników, korki i nerwy mieszkańców.

    • 190 34

    • Nikogo nie obchodzą pojedyncze osoby (17)

      W samochodach. Czas to zrozumieć

      • 28 40

      • Boli że ktoś nie musi stać przez całą podróż? (5)

        • 19 19

        • (4)

          Boli ze ja bede jechal tramwajem stojac a ty bedziesz siedzial stojac w korku?

          • 12 20

          • Jak lubisz z menelami jezdzic bydlowozem to sobie jedz biedaku buahaaa (1)

            • 17 28

            • to stój w korku jak panisko

              ja dojadę na miejsce. Aa, ja mieszkamw mieście bo mnie stać, nie w baninach czy pruszczach

              • 12 11

          • W Gdańsku to tramwaje raczej stoją niż jeżdżą. Widzę że lubisz mieć Dzień Pieszego Pasażera każdego dnia.

            • 13 9

          • Nawet dulkiewiczowa gardzi komunikacja miejska parkujac auto na trawniku

            • 15 4

      • (3)

        A kogo obchodzą pojedyńcze osoby korzystające ze ścieżki rowerowej po rozebraniu torów kolejowych?

        • 16 9

        • troll czy cyklofob? (2)

          Ile razy można wyjaśniać, że linia Skarszewy Pszczółki została zlikwidowana w wyniku budowy Autostrady A1 a nie drogi dla rowerów na fragmentach tej linii.

          • 4 7

          • Ile razy można wyjaśniać że linia z Wrzeszcza do Portu Lotniczego została odbudowana mimo planów zrobienia tam ścieżki rowerowej?

            • 2 1

          • Ale od Swarzewa do Krokowej nie było autostrady!

            • 1 0

      • (4)

        Tu nie chodzi o pojedyńcze osoby. Autobus też będzie stał w korku. Cześć ludzi musi dojechać samochodem bo nie ma innego rozwiązania. Poza tym są jeszcze ludzie którzy samochodami pracują, dostawcy, kurierzy. Chodzi o to że nie da się uniknąć korzystania z samochodu. Weźmy np turystów których w Gdańsku jest bardzo dużo przez cały rok. Samochody stojące w korkach powodują większe zanieczyszczenie środowska jak co chwilę ruszają niż jak jadą płynnie.

        • 26 8

        • przecież samochodem tam już można dojechać (3)

          poszerzanie ulic nie likwiduje korków, tak jak popuszczanie pasa nie powoduje ograniczenia przejawów otyłości

          • 17 7

          • Nowa Letnica (2)

            czekamy tez na reaktywacje kolejki SKM przez Nową Letnicę

            • 8 1

            • (1)

              Tor może jest ale nie ma już przystanków więc nie ma szans

              • 1 3

              • jak to nie ma,przecież kibole jadą na mecze na stadion bursztynowy

                • 0 0

      • Brednie!!! (1)

        Miasto musi inwestować z głową i ważyć interesy wszystkich mieszkańców - pieszych, użytkowników samochodów osobowych, dostawczych, użytkowników komunikacji publicznej, rowerzystów. Interesy tych grup muszą być traktowane w sposób elastyczny inaczej wszyscy na tym stracą. Tworzenie korków w mieście poprzez niepotrzebne zwężenia jezdni wprowadzi chaos komunikacyjny i niedogodności dla wszystkich mieszkańców miasta -spaliny (najbardziej narażeni piesi i rowerzyści) utrudniony dostęp do szpitali ( karetki pogotowia) i szybki dojazd prywatnym samochodem, opóźnienia w dostawie towarów itp. Nie mogę pojąć jak takich oczywistych rzeczy nie możesz pojąć.

        • 9 5

        • masz stare dane!

          • 1 0

    • Ale po co robić raz jak można dwa razy

      Dwa razy przetarg na projekt, przetarg na pracę rozbiórkowe i przetarg dwa razy na wykonanie - ludzie mają robotę, interes się kręci, a potem zaskoczenie przy urnie że wygrywają ci sami, tutaj ręka rękę myje

      • 13 5

    • liczbę samochodów należy ograniczać, a nie poszerzać drogi by było ich więcej! (1)

      • 9 9

      • W jakim więc celu buduje się Trasę Kaszubską lub ekspresową do Warszawy? Czy nie po to by zaprosić więcej aut do miasta?

        • 1 0

    • dokładnie

      Przebudowa to ograniczenia, wahadła, zamykanie ulic w szczycie sezonu. Kto na to wszystko ma nerwy

      • 1 2

    • Proszę poczytać komentarze, przy poprzednich artykułach na ten temat, mieszkańcy terenów Czarny Dwór nie chcą tam dwujezdniowej drogi. Ciężko dogodzić wszystkim...

      • 6 1

    • Bo nie

      • 1 1

  • całość tylko dla aut w wersji 2x2 to jedyne słuszne rozwiązanie (3)

    • 45 35

    • Tylko Tramwaj + DDR (1)

      Tak jak nowa Warszawska

      • 12 12

      • Raczej 3x3x3

        • 5 9

    • Zielony

      Ja mam auto 4x4 więc się nie zmieszczę 2x2

      • 5 5

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane