• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Rusza przebudowa linii tramwajowej na Przeróbce. Zamykają Most Siennicki

Maciej Naskręt
15 czerwca 2014 (artykuł sprzed 9 lat) 
Infrastruktura tramwajowa na Przeróbce wymaga od lat naprawy. Infrastruktura tramwajowa na Przeróbce wymaga od lat naprawy.

Rusza przebudowa 2,5-kilometrowej linii tramwajowej na Przeróbce i Długich Ogrodach. Wykonawca przygotowuje zaplecze budowy. Pierwsze utrudnienia rozpoczną się w nocy z 27 na 28 czerwca, kiedy zostanie zamknięty dla ruchu kołowego Most Siennicki. Mieszkańcy Przeróbki i Stogów będą zmuszeni korzystać z objazdów i komunikacji zastępczej, która pojedzie do centrum Mostem Wantowym.



Od kilku dni trwają przygotowania do przebudowy 2,5-kilometrowej linii tramwajowej w ciągu ul. Lenartowicza zobacz na mapie Gdańskaul. Siennickiej zobacz na mapie Gdańska w Gdańsku - odcinek od ul. Elbląskiej zobacz na mapie Gdańska do ul. Wosia Budzysza zobacz na mapie Gdańska.

- Obecnie wykonawca prowadzi zamówienia materiałów i organizuje zaplecze przebudowy linii tramwajowej. Ponadto odbywają się rady budowy, na których m.in. omawiane są przewidziane do realizacji zadania - mówi Magdalena Skorupka Kaczmarek, rzecznik prasowy miejskiej spółki Gdańskie Inwestycje Komunalne, która jest inwestorem przedsięwzięcia.

Przypomnijmy, że przetarg wygrała spółka Budimex, która roboty nie tylko torowe na Długich Ogrodach i Przeróbce wyceniła na kwotę 65,6 mln zł.

Utrudnienia pojawią się pod koniec czerwca, od razu zamkną Most Siennicki

Mieszkańcy Stogów i Przeróbki muszą się przemęczyć, by jeździć komfortowo komunikacją miejską. I tak już w nocy z 27 na 28 czerwca wprowadzone zostaną zmiany w organizacji ruchu. Zawężona do jednego pasa ruchu w każdym kierunku zostanie ul. Siennicka od ul. Długie Ogrody do Mostu Siennickiego.

Most Siennicki zostanie zamknięty dla ruchu samochodowego, utrzymany zostanie tam natomiast ruch pieszych. Z ul. Przetocznej (ruch dwukierunkowy) nie będzie można wjechać w ul. Siennicką, ale będzie można wjechać w ul. Bajki zobacz na mapie Gdańska, która na odcinku od ul. Siennickiej zobacz na mapie Gdańska do wysokości ul. Krynicznej zobacz na mapie Gdańska staje się ulicą dwukierunkową, dalej - od ul. Krynicznej - ulica Bajki pozostaje jak dotychczas jednokierunkowa.

Fragment ul. Siennickiej do skrzyżowania z ul. Lenartowicza o długości około 120 metrów będzie zamknięty dla ruchu samochodowego, podobnie fragment około 80 metrów ul. Lenartowicza. Dojazd służb komunalnych zostanie utrzymany. Natomiast dojazd do dzielnic Przeróbka i Stogi zostanie skierowany na Most Wantowy.

Most Siennicki ma być remontowany w pierwszej kolejności. Jest więc szansa, że uda się uczynnić ruch tramwajowy do pętli na Przeróbce nieco szybciej. To jednak nie zmieni za bardzo sytuacji mieszkańców Stogów - wciąż będzie kursowała komunikacja zastępcza, bo prace będą się toczyć na ul. Lenartowicza.

Wykonawca przebudowy zapłaci za zastępczą komunikację autobusową podczas prac budowlanych. Urzędnicy zdecydowali, że autobusy pojadą od pętli Stogi Plaża do Akademii Muzycznej. Na Długich Ogrodach pasażerowie komunikacji miejskiej będą się przesiadać, jadąc do centrum.

Autobusowa komunikacja zastępcza będzie realizowana przez trzy linie T3, T8 i T9:

T3: Akademia Muzyczna - most wantowy - węzeł Budzysza Elmont - Sienna - Stogi Pasanil
T8: Akademia Muzyczna - most wantowy - węzeł Budzysza Elmont - Sienna - Stogi Pasanil - Stogi Plaża
T9: Akademia Muzyczna - most wantowy - węzeł Budzysza Elmont - Lenartowicza - Przeróbka

Decyzja o wprowadzeniu tej ostatniej linii zapadła w ostatniej chwili, dlatego nie ma jej na prezentowanych obok mapkach.

Czy obawiasz się utrudnień w ruchu po zamknięciu Mostu Siennickiego?

Plan budowy

W sumie zmodernizowana zostanie 2,5-kilometrowa linia tramwajowa wraz z pętlą na Przeróbce. Inwestycja zapewni nie tylko komfort podróży pasażerom komunikacji miejskiej, ale też... ciszę mieszkańcom Przeróbki, którzy dotychczas uskarżali się na hałas tramwajów. W tym celu wyłonione w zamówieniu biuro projektowe ma zaplanować wbudowanie urządzeń do skutecznego smarowania szyn na łukach.

Wszystkie przejazdy przez torowisko dla samochodów i pieszych zyskają nawierzchnię z gumowych płyt typu strail. Można je napotkać chociażby na skrzyżowaniu przed Zieleniakiem.

Na remontowanym odcinku projektanci muszą zaplanować zmianę konstrukcji przystanków. Wśród nich ma być jeden z pierwszych tego typu w Gdańsku przystanek autobusowo-tramwajowy, z możliwością wjazdu autobusów na torowisko tramwajowe. Taki przystanek powstanie przy ul. Głębokiej, w miejscu dotychczasowego, który zostanie poszerzony.

Oprócz wymiany torowiska nowym rozwiązaniem będzie tzw. przystanek wiedeński, który pojawi się na ul. Lenartowicza przy istniejących przystankach. Stosuje się go w miejscach, gdzie między tramwajem a przystankiem jest jeszcze jezdnia. Wtedy tę ostatnią wynosi się do wysokości przystanku. Drogowe rozwiązanie tego typu zmusi kierowców do jazdy z niewielką prędkością - a więc poprawi bezpieczeństwo w ruchu.

Przebudowana zostanie też pętla tramwajowa na Przeróbce. Po zakończeniu robót zostanie odwrócony tam ruch tramwajowy, by pasażerowie odjeżdżali zawsze z tego samego przystanku bez względu na to, czy tramwaj przyjeżdża od strony Stogów, czy wyrusza z pętli. Obecnie podróż mieszkańców Przeróbki do centrum odbywa się z dwóch oddalonych o ok. 100 metrów przystanków.

Prace przy przebudowie linii tramwajowej potrwają do września 2015 r.

Miejsca

Opinie (124) 3 zablokowane

  • Do Stogi Plaży trzeba wyremontować i pięknie będzie można jechać PESĄ !!! (5)

    • 16 4

    • :) (4)

      Będą tam jeżdzić, ostatnio zakupione, 33-letnie złomy.

      • 6 5

      • szkoda że znowu złomy ze szkopów .... :-( co ten adamowicz i lisiecki robią?! (3)

        • 3 7

        • (2)

          Slyszales co to jest kasa Osle !!!!!

          • 4 1

          • słyszałem (1)

            Że jak się ma to można mieć 7 mieszkań. Raz 5, raz 7, innym razem 4, a kasa się kręci.

            • 1 3

            • Z tym oslem to przesadzilem ,Sory !!!

              • 2 1

  • bez sensu (4)

    powinni dać autobusy z Gdańska na Stogi a nie robić przesiadki,bez sensu

    • 29 13

    • (3)

      a Podwale by się korkowało jeszcze bardziej, pomyśl nim piszesz.

      • 12 8

      • (2)

        To po co zrobili Buspas skoro nie mogą tam jeździć autobusy. Niech go zlikwidują.

        • 4 6

        • (1)

          Już tam nie ma buspasa

          • 6 0

          • Nie ma go na czas wlekącego się remontu na moście na Wyspę Spichrzów.

            • 2 0

  • Pustki

    Przynajmniej na plaży na Stogach będą pustki, bo nikomu nie będzie się chciało męczyć :P

    • 19 2

  • A kiedy remont torowiska na playę?! (1)

    A czy w ogóle jest PLAN, by KIEDYŚ ruszyć z remontem od Mostu Sucharskiego do pętli na Stogi Plaża? Wychodzi na to, że Stogi znów są pomijane przy kluczowych inwestycjach infrastrukturalnych...... smutno....

    • 19 4

    • nie najlepiej postawić znak z ograniczeniem prędkości do 15 km/h i gitarrrraaa..

      • 1 0

  • (1)

    Cala ta Przerobke powinni zmodernizowac bo to wstyd, zeby takie dziadostwo jeszcze istnialo. Czasem wioze z portu jakiegos marynarza z zachodniej cywilizacji i wstyd mi jak przejezdzam przez ten Sajgon

    • 13 11

    • Eee...

      taniej chyba wyjdzie nie wozić tych marynarzy przez Trojan, może taki sobie dopłynąć łodzią podwodną, żeby nie oglądać Psiejdupki.

      • 6 0

  • Czy będą tam jeździć 33-letnie tramwaje - nowy zakup włodarzy miasta?

    j.w.

    • 11 4

  • Zbędna pętla na Przeróbce (2)

    Po co pętla na Przeróbce?! Nie lepiej zaoszczędzić i puścić wszystkie tramwaje na Stogi?

    • 26 14

    • wiesz po co ona jest? (1)

      Po to, że jak np coś się stanie na odcinku od przeróbki do stogów to tramwaje mogą zawracać i ruch od okopowej jest utrzymany , a wg twojego rozumowania jak by się coś stało to cały odcinek od okopowej jest wyłączony z ruchu. Trzeba zatem wszystkie służby- tramwaje zawracać w centrum co powoduje opóźnienia na innych liniach i dwa zorganizować co najmniej 6 autobusów na Komunikacje zastępczą. Teraz nadal uważasz, że pętla ta nie ma sensu??

      • 16 2

      • nie ma sensu

        po wybudowaniu mostu nad Motławą od Nowego Miasta w planach jest likwidacja tej pętli, a powstać ma nowa przed mostem siennickim

        • 0 2

  • Komunikacja

    No to czas przesiąść się z tramwaju na samochód.

    • 11 5

  • Popękane tory na stogach (1)

    Czy wyremontują tory na stogach bo są w stanie krytycznym

    • 15 3

    • Przydałoby się...

      ... ale szanse małe

      • 0 0

  • Nieśmiało napomknę, że za Przeróbką i Stogami również toczy się życie... (1)

    Remont w równym stopniu, dotknie mieszkańców Krakowca i Górek Zachodnich... nie tylko tych 20 razy wymienionych w artykule. Ja wiem, że dziury zabite dechami i z naszą władzą na czele wszyscy mają je w nosie, no ale wymienić je nakazuje dziennikarska rzetelność... jeżeli coś takiego jeszcze istnieje ;-)

    • 25 2

    • Dokładnie

      Jeżeli linia 111 nie zostanie wzmocniona do przynajmniej 6-8 kursów na godzinę w szczycie, to ciężko mi sobie wyobrazić dojazd na Górki Zachodnie w tychże godzinach. Autobusy będą wypełnione mieszkańcami Stogów w 110%, bo im obojętnie czym pojadą, a osoby chcące dojechać za Stogi będą mieć masakrę. Pamiętam, jak kilka lat temu, gdy jeździło T8, zdarzało mi się, że musiałem odpuścić dwa jeżdżące co 40 minut autobusy 111, bo jeździli nimi ludzie z Przeróbki i Stogów, a mi już nie udało się wsiąść... kiepsko to widzę :(

      • 12 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane