- 1 Rejsy sezonowe: dokąd popłyniemy? (127 opinii)
- 2 35 mln zł na remont gmachu Straży Granicznej (53 opinie)
- 3 Pod prąd uciekał przed policją (225 opinii)
- 4 Ukraińcy z Trójmiasta pojadą na front? (657 opinii)
- 5 Rozbój w kolejce SKM. Interwencja SOK (92 opinie)
- 6 Lasy w Gdyni bez ludzi. "Chronimy dziki" (64 opinie)
Rusza remont na kolei: 1 miliard zł za 28 km
Miliard złotych będzie kosztować przebudowa 28-kilometrowego odcinka trasy kolejowej na wysokości Tczewa. To kolejny etap modernizacji linii Gdynia-Warszawa. Do Euro 2012 trasę do stolicy mamy pokonywać w trzy godziny.
Spółka PKP Polskie Linie Kolejowe podpisała w piątek umowę na modernizację odcinka z Szymankowa do Pruszcza, który jest częścią trasy kolejowej E 65 z Gdyni do Warszawy. Wykonawcą prac jest z konsorcjum, którego liderem jest spółka PKP Energetyka. Remont potrwa do grudnia 2010 roku.
Na modernizowanym odcinku od Szymankowa do Pruszcza Gdańskiego wymieniona zostanie cała nawierzchnia torów i wszystko, co znajduje się pod nimi - np. odwodnienie, warstwa tłuczni. Zmodernizowane zostaną perony i stacje, m.in. w Tczewie i Pszczółkach oraz przejścia na perony dla podróżnych. Wymienione zostaną także urządzenia sterowania ruchem. Kontrakt przewiduje również modernizację tczewskiego mostu na Wiśle.
- Prace będą się odbywać przy trwającym ruchu, należy się więc spodziewać zmian w rozkładzie jazdy pociągów oraz opóźnień. Miejscami, i to nie tylko na moście przez Wisłę, ruch będzie się odbywał wahadłowo - zapowiada Krzysztof Łańcucki, rzecznik prasowy PKP PLK.
- Dokładny harmonogram dopiero ustalimy, ale niektóre prace już trwają. Tworzymy zaplecze, przywozimy materiały, mamy pełną dokumentację - wyjaśnia Leszek Borek, koordynator projektu z ramienia PKP Energetyka - Z częścią prac ziemnych musimy jednak poczekać na poprawę pogody. Liczymy, że ruszymy pod koniec lutego.
Patrząc na remonty na trasie z Gdyni do Warszawy może dziwić kolejność, w jakiej są prowadzone. Brakuje ciągłości, przebudowywane są fragmenty w różnych rejonach kraju. Zaczęto od odcinka z Nasielska do stolicy, później rozpoczęto modernizację stacji Gdynia. Teraz rusza remont na wysokości Tczewa.
- Modernizowane odcinki wybierane są nieprzypadkowo. Zaczęliśmy od tych najbardziej wyeksploatowanych, gdzie prędkość pociągu spadała nawet do 40 km na godzinę - wyjaśnia Krzysztof Łańcucki. - Jako ostatni zmodernizowany zostanie odcinek w Iławie, który jest w najlepszym stanie.
Opinie (135) 8 zablokowanych
-
2009-01-10 02:50
piekny ten niemiecki most szkoda ,ze polacy sa sluzacymi innych narodow i nic sami nie potrafia (1)
moze niedlugo niemcy przyjda po swoje.
- 0 0
-
2009-01-10 09:07
sługusem jesteś ty
powinieneś przenieść ten most, może cie klepną w nagrodę?
- 0 0
-
2009-01-10 07:49
pewnie ludzie tam jednak coś wiedzą co robią. ale też mam wątpliwości, czy most kolejowy na najbliższe 30 lat - nie będzie taniej postawić od nowa, niż remontować ten aktualny.
Ale pewnie nie, za opóźnienia przecież nie płacą :/- 0 0
-
2009-01-10 07:55
ciekawe ile bedzie kosztowac przejazd tym 28 km odcinkiem hehehehe (1)
j.w
- 0 0
-
2009-01-10 15:52
jak dla ciebie
ze 300 zł;) nie będę bardziej zdzierał:P
- 0 0
-
2009-01-10 11:09
3 godz i 17 minut? (2)
W najbardziej optymistycznym wariancie,a na budynku DOKP przy Błędniku codziennie czytam,że 2,5 godziny.Ktoś pisze nieprawdę.
- 1 0
-
2009-01-10 11:30
i to prawda, i to prawda, ale ... (1)
2,5 godziny to tylko, jeśli pociąg nie będzie się po drodze nigdzie zatrzymywał - czyli w marzeniach:)
- 0 0
-
2009-01-10 12:06
2,5 godziny bedziemy przeznaczać dziennie na dojazdy z pracy i do pracy z Gdańska do Gdańska
- 0 0
-
2009-01-10 18:13
czyli 1 metr kosztuje 35714 zł
to może lepiej każdemu pasażerowi kupić niezly samochód? Zamiast złotych szyn i platynowych peronów. Ale fakt - wyobraźni przy ustalaniu cen to chłopakom z PKP nie brakuje - są jeszcze lepsi niż autostrady...
- 0 0
-
2009-01-10 20:30
Za (1)
pociągi śmigały by do koziej wólki, klewek czy rumunek, trasy były by redundantne a tak... szyna pęknie albo remont i nie rentowna kolej jest jeszcze bardziej nieruchliwa. Porażka. Nie zawsze tylko i wyłącznie względy ekonomiczne p[anowie! to dla nas, ludzi z polski to jest, i powinno być nawet, jak przynosi stratę ! w końcu płacimy te podatki. Inną sprawą jest brak zarządzania - kumoterstwo i partyjniackie nadania na decydentów.
- 0 0
-
2009-01-10 20:32
Zjadło początek - Za"niemca" były redundantne linie,
Zjadło początek - Za"niemca" były redundantne linie, równoległe
- 0 0
-
2009-01-11 11:07
"Prace będą się odbywać przy trwającym ruchu, należy się więc spodziewać zmian w rozkładzie jazdy pociągów oraz opóźnień. Miejscami, i to nie tylko na moście przez Wisłę, ruch będzie się odbywał wahadłowo" opóźnienia i zmiany w rozkładzie!!?? remontu nie ma a opóźnienia są to co dopiero bedzie jak to ruszy!! moze by ktoś pomyślał o komunikacji zastępczej na tej samej trasie? jak ja mam isc na pociag a na miejscu okazuje sie że pociag z gdyni do gdańska nie może dojchac na czas i ze czeka mnie perspektywa stania w jakimś polu z powodu remontu to cos jest nie tak!! zrob cos z tym!! jest za remontem i owszem ale niech to sie robi z jakims pomyślunkiem!!
- 0 0
-
2009-01-11 11:44
(2)
linia do Warszawy zaczyna się w Gdańsku a nie w tej wiosce o nazwie Gdynia
- 0 0
-
2009-02-14 23:29
tak sobie to tlumacz
linia zaczyna sie w Gdyni, przejezdza przez Sopot, wioske Gdansk i jedzie do Wawy- 0 0
-
2009-06-10 14:19
Figa
Gdańsk jako węzeł przy Gdyni to pikuś
- 0 0
-
2009-01-11 15:54
Czy nie można tak przeznaczyć ten 1 miliard na tabor kolejowy dla ludzi,którzy nie koniecznie jeszczą do Warszawy,ale tylko do Prabut czy Iławy. Nie potrzebujemy super szybkiej maszyny,tylko czystego ,wygodnego (nie z pastikowymi siedzeniami) i oczywiście ,które częściej jeżdżą, i nie tylko od wielkiego dzwonu.
A tak na marginesie,jaka korzyść jest gdy w pociągach Intercity skłądy są zajęte w 30%.
Polska to kraj rozrzucania kasy,ale nie w tym kierunku.- 0 0
-
2009-01-11 16:12
Polskie el dorado
Super! Coś się zaczyna w końcu dziać! Forza Polsko! :-)
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.