- 1 Poważny wypadek w Chyloni (66 opinii)
- 2 Wraca ocenzurowany "autobus do piekła" (86 opinii)
- 3 Rozbiórka na terenie kupionym za 130 mln zł (127 opinii)
- 4 Przepisy niewiele zmieniły na przejściach? (132 opinie)
- 5 Morze odsłoniło wrak okrętu podwodnego (72 opinie)
- 6 Marsz równości przeszedł przez Gdańsk (922 opinie)
Ruszają prace projektowe ul. Nowej Bulońskiej. Połączy Morenę z Ujeściskiem
Być może już w 2018 r. pojedziemy ul. Nową Bulońską Północną. Niewykluczone, że wraz z nią powstanie nowa linia tramwajowa.
- Wiemy co i gdzie chcemy zbudować, ale chcemy też poznać zdanie mieszkańców na ten temat - tłumaczy Włodzimierz Bartosiewicz, dyrektor DRMG.
Na co konkretnie mieszkańcy mają wpływ? Nie na zmianę lub zaniechanie budowy tej drogi, gdyż już przed laty została ona wpisana aż do jedenastu miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego oraz studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego. Projektanci zbierają natomiast opinie na temat szczegółów tej trasy.
Wiadomo m.in., że wzdłuż całej drogi powstanie osiem skrzyżowań: z ulicą Myśliwską (obecnie zakończenie ul. Bulońskiej), projektowanymi ul. Nową Politechniczną i Nową Wołkowyską, projektowaną Myśliwską Południową, Stolema, Kartuską, Armii Krajowej (istniejący węzeł), Jabłoniową i Warszawską oraz przedłużoną ul. Piotrkowską.
Jedynym skrzyżowaniem w formie wyspy centralnej będzie przypuszczalnie to z ul. Nową Wołkowyską oraz Nową Politechniczną, ponieważ planuje się tu również połączenie tras tramwajowych z ul. Nowej Bulońskiej i Nowej Politechnicznej. Pozostałe skrzyżowania będą tradycyjne.
Jednym z najtrudniejszych pod względem projektowym jest istniejące skrzyżowanie ul. Bulońskiej z ul. Myśliwską . Z powodu dalszego wzrostu ruchu z nowych osiedli oraz wymuszonej tą sytuacją instalacji w tym miejscu sygnalizacji świetlnej, istnieje problem z bezpiecznym postojem aut na wschodniej, bardzo stromej, ul. Myśliwskiej .
- W przypadku realizacji ul. Nowej Politechnicznej lub Nowej Wołkowyskiej to skrzyżowanie straci na znaczeniu. Innym rozwiązaniem może być połączenie wschodniej ul. Myśliwskiej tylko na prawoskręty - przekonuje Marcin Nietupski, projektant branży drogowej z Europrojektu Gdańsk.
Z racji trudnych warunków terenowych, niezbędne będzie wykonanie wiaduktu o długości ok. 200 m nad doliną z Potokiem Siedleckim .
Różnice wysokości na całej długości trasy są spore. Ulica licząca ok. 2,8 km, w rejonie obecnego zakończenia ul. Bulońskiej położona jest 114 m n.p.m., zaś jej zakończenie w rejonie przedłużenia na zachód ul. Piotrowskiej na wysokości 77 m. Liczne prace ziemne, które będą wymagane w ramach budowy (w tym ponad 10-metrowy wykop) wynikają z parametrów torowiska tramwajowego, tj. przede wszystkim maksymalnej dopuszczalnej stromizny.
Zarząd Transportu Miejskiego postuluje, by na trasie tramwajowej wzdłuż ul. Nowej Bulońskiej powstało pięć przystanków o roboczych nazwach: Nowa Politechniczna, Łabędzia, Stolema, Zabornia i pętla tramwajowa Jabłoniowa.
Przystanki "Zabornia" i "Jabłoniowa" będą dodatkowo pełnić funkcję przesiadkową. Na Zaborni planuje się dogodne przesiadki z linii autobusowych na tramwaj, zaś Jabłoniowa będzie pełnić funkcję węzła integracyjnego z parkingami dla aut, podobnego do tego na pętli na końcu al. Havla.
Zakłada się, że z obu stron ul. Nowej Bulońskiej poprowadzony będzie chodnik oraz droga rowerowa. Między drogą rowerową a jezdnią znajdować się będzie 3-metrowy pas zieleni, który zdaniem projektantów ma być potencjalną rezerwą w razie potrzeby budowy zatok autobusowych lub prawoskrętów.
Po środku ul. Nowej Bulońskiej znajdować się będzie torowisko tramwajowe, a po obu jego stronach jezdnie z dwoma pasami ruchu.
Prędkość projektowa nowej drogi wynosi 60 km/h. Będzie ona posiadać klasę zbiorczą, czyli taką samą, jak powstająca ul. Nowa Wałowa. Projektanci nie są jeszcze w stanie stwierdzić czy wzdłuż jej przebiegu pojawią się ekrany akustyczne.
- Obecnie nie znamy kosztów budowy. Poznamy je dopiero po opracowaniu dokumentacji. Możliwości finansowe miasta, w tym ilość środków z funduszy europejskich, pozwoli na wybranie wariantu, który zostanie wdrożony do realizacji. Może się okazać, że powstanie np. obecnie tylko jedna nitka drogi - dodaje Bartosiewicz.
Uwagi i opinie w zakresie ul. Nowej Bulońskiej Północnej składać można wyłącznie pisemnie w sekretariacie Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska (ul. Piekarnicza 16 ) do 6 maja br.
Koncepcja projektowo-przestrzenna - lipiec 2013 r.,
Projekt budowlany - maj 2014 r.,
Projekt wykonawczy - czerwiec 2014 r.,
Teoretyczny możliwy termin zakończenia prac budowlanych - 2018 r.
Miejsca
Opinie (169) 3 zablokowane
-
2013-04-21 21:27
Jeśli mój kalkulator nie kłamie,
to 2.800 metrów długości trasy budowane do 2018 roku daje około 40 (słownie czterdzieści ) metrów na miesiąc.Tempo zaiste imponujące.A na dokładkę ten rok 2018 jest tylko "BYĆ MOŻE " (patrz pierwsze zdanie artykułu).
- 3 1
-
2013-04-21 20:42
kiedy Mysliwska w strone Auchan bedzie miała po 2 pasy. Mieli budowac ta drogę w 2014 roku, nie moge sie doczekac żeby szybciej jeździc na zakupy do Auchana
- 1 3
-
2013-04-21 19:43
Lepsi górą.
Znów słyszę, że w Gdańsku buduje się nowe drogi, nawet jeśli są nie doskonałe, a ludzie i tak marudzą to Gdańsk góruje jeśli chodzi o inwestycje nad Gdynią, gdzie nawet remonty nie są dobrze zaplanowane.
Oj włodaże Gdyni do roboty, bo was rozliczymy przy następnych wyborach-nie pójdzie już tak gładko!- 4 1
-
2013-04-20 09:17
Już 2018 ??? Szkoda że nie 2035 (3)
- 77 11
-
2013-04-21 18:56
nic dziwnego
wszystko u nas tak działa. kolejki do lekarza - 3 lata. budowa drogi - 5 lat. budowa metra - 40 lat. przestaję się temu dziwić...
- 2 2
-
2013-04-20 10:02
hahahahah hahahaha metro w warszawce budowali 40 lat!! (1)
Pendolino miało byc juz dawno ma byc w 2015 :)Ale niewiadomo czy bedzie jak zawsze POlitycy potrafia bajeczki z rekawa wyciagac.łatwo cos obiecac bo zawsze moga powiedziec niewybraliscie mnie to niebedzie a jak wybiora to znajdą tysiace powodów dlaczego słowa niedotrzymali.Przykładem jest Tusk i jego rząd!!
- 12 3
-
2013-04-20 23:10
30 a nie 40 i nadal buduja
- 2 0
-
2013-04-21 18:16
Rozjadą już zatłoczoną Morenę!
Już jest trudno przejechać przez Morenę ,a co będzie gdy dojdzie Nowa Bulońska!
- 0 4
-
2013-04-20 19:34
mam pytanie to kogos kto zna ta okolicę (4)
mozna przejechac ta trase tera rowerem tj od bulonskiej do jasienia
jest tam jakas sciezka, polna droga ?- 0 0
-
2013-04-21 15:27
3 Opcje : (1)
1) Myśliwską w prawo kierunku Alfa Parku, w lewo w ulicę Morenowe Wzgórze (przy sklepie spożywczym). Potem trzeba trochę sprowadzić, bo stroma droga nie nadaje się do zjeżdżania i dalej pomiędzy domkami przy ul. Kraśnięta jesteś już na Jasieniu.
2) Myśliwską jedziesz dalej za Alfa Park i Biedronkę, aż do końcowego przystanku autobusowego nad Stawem Wróbla, gdzie skręcasz w lewo na ul. Jasieńską, którą prosto dojedziesz do Jasienia.
3) Na skrzyżowaniu Myśliwka-Bulońska jedziesz w lewo przy Kościele do samej Kartuskiej. Dalej Kartuską w prawo do Jasienia.- 0 0
-
2013-04-21 16:19
Staw Wróbla to przedostatni przystanek. Końcowwym jest przystanek Jasieńska.
- 1 0
-
2013-04-20 22:53
TAK MOŻNA
Z Bulońskiej jedziesz jakieś 200m Myśliwską, następnie w lewo w ul. Morenowe Wzgórze, ulicą do końca do płyt betonowych i zostaje jeszcze jakieś 100m przez poligon i wyjeżdżasz między domkami na ulicy Kraśnięta.
Śmigam tamtędy często :)
Pozdrawiam- 3 0
-
2013-04-20 20:20
Tylko przez ul. Myśliwską.
- 4 0
-
2013-04-20 15:23
Pójdzie kupa kasy a nawalą 15 świateł po drodze i będzie jak na Chełmie koło (3)
Tesco. Żeby się wbić na AK z Cienistej stoi sie po 3 minuty na światłach trując środowisko...
- 7 1
-
2013-04-20 18:00
Zgadza się (2)
Jest to najgorsze skrzyżowanie w mieście jeżeli chodzi o stanie na światłach
- 3 1
-
2013-04-20 19:40
Dokładnie (1)
światła są w beznadziejnie sposób ustawione, wszyscy stoją, nawet jak tramwaj jedzie równolegle i ma zielone, to samochody mają czerwone.
- 0 2
-
2013-04-21 13:36
Tramwaj przecina całe skrzyżowanie, więc po cholerę sie dziwisz, że jak on jedzie, to wszyscy na skrzyżowaniu(oprócz wyjeżdżających z Tesco w al. Sikorskiego i ul. Cienistą) stoją?!
- 0 0
-
2013-04-20 19:20
Ścieżki rowerowe- (4)
ciekawe jaki będą miały kolor - bo w Gdańsku co ulica to inny kolor ścieżek, a w dodatku na ścieżce np.na Myśliwskiej namalowany rower a na znaku pionowym w tym miejscu jest pieszy i awantura gotowa. Gdzie jest miejsce,w chodniku ścieżki powinny biec od strony jezdni i wtedy kolor jest mniej istotny ale u nas też nie ma tej zasady. A to jest tylko zapyziałe miasto i nie można takiej rzeczy opanować.
- 6 1
-
2013-04-21 12:51
A co do koloru - oczywiście będzie z czerwonej masy bitumicznej i jak najbardziej można to opanować - od zeszłego roku jest to w Gdańsku uregulowane prawnie w Standardach Budowy Dróg rowerowych.
Ta ex-psedościezka z chodnikiem na Myśliwskiej to twór sprzed wielu lat.- 3 0
-
2013-04-21 12:46
Na Myśliwskiej NIE MA drogi rowerowej - została zlikwidowana przez zmianę oznakowania po ograniczeniu prędkości na jezdni do 30km/h.
Bardzo słusznie zresztą, bo projekt i jej wykonanie było fatalne i z komunikacyjnego punktu widzenia tylko w tym miejscu przeszkadzała.
Tam można szybciej i bezpieczniej jechać rowerem jezdnią.
Obowiązują znaki pionowe - tam jest chodnik.
Kostkę wypadało by oczywiście przełożyć, ale na to pewnie nie ma kasy - wiec chodnik jest kolorowy, ale to w 100% chodnik.- 2 0
-
2013-04-20 20:41
Popieram. Ścieżki rowerowe powinny być z czerwonego asfaltu.
Przynajmniej by książątko na kolarzóweczce nie jechało wtedy jezdnią,bo mu polbruczek drażni tyłeczek...
- 3 1
-
2013-04-20 19:38
Już za dużo tych ścieżek rowerowych
już są szersze od ulic w wielu miejscach.
- 3 7
-
2013-04-21 12:38
droga rowerowa..
2 metry na drogę rowerową to trochę wąsko..
I nieodseparowana od chodnika...
Dobrze chociaż, że po obu stronach jezdni- 2 1
-
2013-04-20 20:29
Pytanie (1)
Planowane są nowe szlaki, ulice. A kiedy nastąpi kapitalny remont tych już istniejących???
Jest pieniądz na nowe, a brak na stare?- 5 0
-
2013-04-21 11:26
tak,
Poczytaj o funduszach UE.
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.