• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Ruszył przetarg na budowę Obwodnicy Metropolitalnej Trójmiasta

ms
20 sierpnia 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
Jeśli Obwodnica Metropolitalna Trójmiasta powstanie w 2025 roku, od czterech lat powinna już być gotowa trasa S6 łącząca Trójmiasto ze Słupskiem. Jeśli Obwodnica Metropolitalna Trójmiasta powstanie w 2025 roku, od czterech lat powinna już być gotowa trasa S6 łącząca Trójmiasto ze Słupskiem.

Ogłoszono przetarg na budowę ponad 32-kilometrowej Obwodnicy Metropolii Trójmiasta. Ma kosztować ok. 2,2 mld zł i być gotowa w 2025 r.



Czy będziesz korzystał(a) z Obwodnicy Metropolitalnej Trójmiasta?

W środę po południu generalny dyrektor Dróg Krajowych i Autostrad Tomasz Żuchowski poinformował:

- Rozpoczynamy przetarg na S6 Obwodnicę Metropolii Trójmiejskiej. W środę do publikacji w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej wysłaliśmy ogłoszenie o przetargu na projekt i budowę dwóch zadań realizacyjnych tej trasy o łącznej długości 39 km.
  • Chwaszczyno (bez węzła) - Żukowo (bez węzła), długość ok. 16,3 km;
  • Żukowo (z węzłem) - Gdańsk Południe (rozbudowa węzła), długość ok. 16 km, oraz obwodnica Żukowa o długości ok. 7 km.


Przebieg Obwodnicy Metropolitalnej



32-kilometrowy objazd Trójmiasta



Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej będzie miała nieco ponad 32 kilometry długości. Droga połączy węzeł PołudnieMapka, na którym Obwodnica Trójmiasta łączy się z Południową Obwodnicą Gdańska, z węzłem ChwaszczynoMapka, który to powstanie w ramach trwającej budowy Trasy Kaszubskiej.

Droga powstanie z publicznych pieniędzy



Kilka miesięcy temu rząd zmienił plan finansowania tej inwestycji. Początkowo zakładano, że powstanie ona w ramach partnerstwa publiczno-prywatnego, czyli strona prywatna wyłoży pieniądze na budowę, które strona publiczna spłaci w ciągu kilkudziesięciu lat. Jednak wiosną zapowiedziano, że ta trasa powstanie z pieniędzy publicznych. Jej koszt szacuje się na ok. 2,2 mld zł.

Według zapowiedzi rządu drogi będą oddawane etapami, a całość powinna być gotowa do 2025 roku.

Dwa duże programy budowy dróg



- Za sprawą zwiększenia przez Rząd limitu finansowego Programu Budowy Dróg Krajowych o ponad 21 mld zł planujemy ogłosić jeszcze przetargi na blisko 258 km w ramach Programu Budowy Dróg Krajowych oraz na 10 obwodnic o łącznej długości ponad 84 km w ramach Programu budowy 100 obwodnic - podkreśla Tomasz Żuchowski, generalny dyrektor Dróg Krajowych i Autostrad. - W sumie ten rok planujemy zamknąć przetargami na łączną długość ponad 575 km, czyli o 222 km więcej, niż planowaliśmy na początku roku.
Mapa Programu Budowy Dróg Krajowych na lata 2014-2023 oraz Programu Budowy 100 Obwodnic na lata 2020-2030. Mapa Programu Budowy Dróg Krajowych na lata 2014-2023 oraz Programu Budowy 100 Obwodnic na lata 2020-2030.
ms

Opinie (276) ponad 10 zablokowanych

  • Uwazam ja bez sensu

    i tak prawie wszyscy beda jechali stara obwodnica bo kierunek północny dominuje, nikt nie bedzie nadrabiłał tyle. Duzo szybcjiej i taniej trzeci pas i obwodnice Zukowa itp. To inwestycja dla garstki ludzi mieszkajacych obok niej .......

    • 8 10

  • Inwestycje u Rydzyka trwają, nie dłużej niż, dwa lata.

    • 5 6

  • Czyżby Gdynię już wykreślono z Trójmiasta ?

    Obwodnica kończy się na Chwaszczynie i na dodatek bez węzła. Rozumiem, że PiS-owcy nie znają geografii.

    • 11 14

  • Ja bym to nazwał wielką obwodnicą wsi Rębiechowo

    • 8 4

  • Lepiej późno niż wcale. Ale jakoś nie wierzę w realizację do 2025 roku.

    • 8 2

  • Ankieta: D. Ja nie a tranzyt i tak pojedzie krótszą starą obwodnicą (2)

    • 20 5

    • Bedzie zakaz wjazdu TIR

      • 2 4

    • Ameryki

      Nie odkryles

      • 2 1

  • Jeszcze tego nie budują

    a AJ myślałem że to już końcówka budowy

    • 3 3

  • Kolejny wynalazek

    Słowackiego Adamowicz budował 20 lat aż w końcu wykorzystał stary projekt, Biura Budownictwa Komunalnego i powstał knot zawsze zakorkowany jak poprzednia stara Słowackiego. Teraz oby nie było podobnie. Na Osowa potrzebna jest estakada nad istniejącą drogą i problem byłby rozwiązany.

    • 12 9

  • (1)

    Inwestycje w infrastrukturę drogową i komunikacyjną zawsze są korzystne

    • 20 1

    • zawsze to nie

      przykład Hiszpanii

      • 2 0

  • Nareszcie! Oby się udało zakończyć w planowanym terminie.

    • 15 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane