• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Ruszył przetarg na budowę Obwodnicy Metropolitalnej Trójmiasta

ms
20 sierpnia 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
Jeśli Obwodnica Metropolitalna Trójmiasta powstanie w 2025 roku, od czterech lat powinna już być gotowa trasa S6 łącząca Trójmiasto ze Słupskiem. Jeśli Obwodnica Metropolitalna Trójmiasta powstanie w 2025 roku, od czterech lat powinna już być gotowa trasa S6 łącząca Trójmiasto ze Słupskiem.

Ogłoszono przetarg na budowę ponad 32-kilometrowej Obwodnicy Metropolii Trójmiasta. Ma kosztować ok. 2,2 mld zł i być gotowa w 2025 r.



Czy będziesz korzystał(a) z Obwodnicy Metropolitalnej Trójmiasta?

W środę po południu generalny dyrektor Dróg Krajowych i Autostrad Tomasz Żuchowski poinformował:

- Rozpoczynamy przetarg na S6 Obwodnicę Metropolii Trójmiejskiej. W środę do publikacji w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej wysłaliśmy ogłoszenie o przetargu na projekt i budowę dwóch zadań realizacyjnych tej trasy o łącznej długości 39 km.
  • Chwaszczyno (bez węzła) - Żukowo (bez węzła), długość ok. 16,3 km;
  • Żukowo (z węzłem) - Gdańsk Południe (rozbudowa węzła), długość ok. 16 km, oraz obwodnica Żukowa o długości ok. 7 km.


Przebieg Obwodnicy Metropolitalnej



32-kilometrowy objazd Trójmiasta



Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej będzie miała nieco ponad 32 kilometry długości. Droga połączy węzeł PołudnieMapka, na którym Obwodnica Trójmiasta łączy się z Południową Obwodnicą Gdańska, z węzłem ChwaszczynoMapka, który to powstanie w ramach trwającej budowy Trasy Kaszubskiej.

Droga powstanie z publicznych pieniędzy



Kilka miesięcy temu rząd zmienił plan finansowania tej inwestycji. Początkowo zakładano, że powstanie ona w ramach partnerstwa publiczno-prywatnego, czyli strona prywatna wyłoży pieniądze na budowę, które strona publiczna spłaci w ciągu kilkudziesięciu lat. Jednak wiosną zapowiedziano, że ta trasa powstanie z pieniędzy publicznych. Jej koszt szacuje się na ok. 2,2 mld zł.

Według zapowiedzi rządu drogi będą oddawane etapami, a całość powinna być gotowa do 2025 roku.

Dwa duże programy budowy dróg



- Za sprawą zwiększenia przez Rząd limitu finansowego Programu Budowy Dróg Krajowych o ponad 21 mld zł planujemy ogłosić jeszcze przetargi na blisko 258 km w ramach Programu Budowy Dróg Krajowych oraz na 10 obwodnic o łącznej długości ponad 84 km w ramach Programu budowy 100 obwodnic - podkreśla Tomasz Żuchowski, generalny dyrektor Dróg Krajowych i Autostrad. - W sumie ten rok planujemy zamknąć przetargami na łączną długość ponad 575 km, czyli o 222 km więcej, niż planowaliśmy na początku roku.
Mapa Programu Budowy Dróg Krajowych na lata 2014-2023 oraz Programu Budowy 100 Obwodnic na lata 2020-2030. Mapa Programu Budowy Dróg Krajowych na lata 2014-2023 oraz Programu Budowy 100 Obwodnic na lata 2020-2030.
ms

Opinie (276) ponad 10 zablokowanych

  • Droga Czerwona, OPAT ( Obwodnica Północna Aglomeracji Trójmiejskiej) oraz Via Maris (7)

    Te drogi sa niesamowicie potrzebne do normalnego funkcjonowania w północnej części województwa Pomorskiego. Gdynia ,Rumia i Reda tona w korkach poniewaz ludzie jadący dalej na północ przejeżdżają przez te właśnie tereny, koło naszych domów. Potrzebna jest nowa droga,omijająca te miejscowości. Musi byc jakas alternatywa bo jest coraz gorzej. Potrzebna OPAT z Via Maris

    • 30 4

    • (1)

      Dopóki TRójmiasto jest antypis to nic z tych dróg nie powstanie.
      Tam gdzie PIS rządzi - tam wrzuca pieniądze (aby wygrac znowu) . Prosta zasada.

      • 3 3

      • Mieszkańcy Polski na wschód od
        Wisły, dziękują rządom PO-PSL za rozbudowę infrastruktury drogowej w tej części kraju.

        • 2 1

    • VIA Maria i OPAT to najbardziej i**otyczne inwestycje (2)

      Na północ od Gdyni wszystko stanie w jednym wielkim korku na tym bublu infrastruktury. Nie wolno budować dróg tam, gdzie efektem budowy będzie podwojenie albo i nawet potrojenie ruchu samochodowego.
      Chcesz tych inwestycji, to znaczy, że chcesz stać w korku do samego Władysławowa i to przez cały dzień.

      • 0 6

      • (1)

        to w takim razie, o, guru, powiedz, co zrobić by tego uniknąć.

        • 1 0

        • Zwarte miasto "15 minut". Polecam poczytać, wdrażane m.in. w Paryżu. To jedyny sposób na korki.
          Dawniej w Paryżu w korku stało 50% mieszkańców. Teraz w korku stoi 15% mieszkańców, a reszta wygodnie żyje w swoim mieście.

          • 0 0

    • zobaczymy co będzie, gdy skończą s 6 i ruch tranzytowy na Szczecin pójdzie na Chwaszczyno . Ne pewno ruch przez Rumię Redę Wejherowo znacznie się zmniejszy. Wówczas należałoby rozważyć czy OPAT jest konieczny. Co d Via Maris to jakaś chimera. Ruch na półwysep jest duży tylko w okresie letnim. Nie ma tam dużych miast, które mogłyby generować duży ruch

      • 3 3

    • w samej rzeczy potrzebne są drogi omijające nasze miejscowości a nie te które biegną poprzez środek niespełna 5 letnich osiedli i 500 m. od środka miejscowości........... to jest całkowicie nie normalne a stało rzeczywistością

      • 0 0

  • Kolejny wynalazek

    Słowackiego Adamowicz budował 20 lat aż w końcu wykorzystał stary projekt, Biura Budownictwa Komunalnego i powstał knot zawsze zakorkowany jak poprzednia stara Słowackiego. Teraz oby nie było podobnie. Na Osowa potrzebna jest estakada nad istniejącą drogą i problem byłby rozwiązany.

    • 12 9

  • Wyzwanie przed Gdańskiem (3)

    Gdańsk powinien robić oszczędności albo szukać tanich kredytów bo powstanie tej drogi wymusi konieczność budowy Drogi Zielonej, przedłużenia Słowackiego od lotniska do nowej obwodnicy oraz poszerzenia drogi krajowej nr 7 aż do Lnisk. Bez tych dróg cały ruch do Gdańska będzie szedł obwodnicą południową i obecnym południowym odcinkiem S6 o przekroju 2x2 i sparaliżuje je. Zobaczymy.

    • 9 8

    • Droga Zielona - nigdy! (2)

      Nie!!! dla tranzytu przez Pas Nadmorski

      • 4 3

      • Europa Zachodnia (1)

        W każdym nadmorskim kraju Europy Zachodniej przy morzu biegną drogi tranzytowe- również przy zabudowaniach mieszkalnych., które najczęściej są oddzielone od drogi szpalerem drzew.

        • 1 3

        • Trzeba dodać, że zwykle są te nadmorskie drogi tranzytowe to pierwsze drogi, jakie są zamykane.

          • 0 2

  • Kiedy skmka na Letnicę? (2)

    • 6 9

    • masakra

      ludzie to są dziwnę stworzenia czy to jest artykuł o letnicy ? Równie dobrze możemy zadać sobie pytanie kiedy lot na marsa z Gdańska

      • 1 0

    • przecież rozebrano tory i zapewne powstaną plany wybudowania ścieżki rowerowej

      • 0 0

  • W 2025? Nizłe tempo (1)

    To chyba będzie budował Rysiek ze szwagrem co ma taczke

    • 11 7

    • Dlaczego dopiero budowa ma się zacząć w 2023?

      W XXIw., żeby 3 lata trzeba było czekać od wysłania informacji od przetargu? To Chinczycy, by się za głowę złapali.. gdzie faktycznie jest "3-ci świat"...

      • 0 0

  • Jeszcze tego nie budują

    a AJ myślałem że to już końcówka budowy

    • 3 3

  • Lepiej późno niż wcale. Ale jakoś nie wierzę w realizację do 2025 roku.

    • 8 2

  • (1)

    u nas dalej zacofane myslenie , na zachodzie sie odchodzi od aut a u nas autostardy w srodku miasta, nie moja wina ze nie stac was na mieszkanie lub dom w centrum , trzeba pracowac a nie tylko socjal dej i zrob mi droge do jakiegos banina czy innego zad*pia

    • 8 26

    • Pracuj i zaciagaj kredyt biały niewolniku na 30 lat, aby kupić mieszkanie w centrum.

      • 0 0

  • Ja bym to nazwał wielką obwodnicą wsi Rębiechowo

    • 8 4

  • ...... (7)

    Za rządów Tuska, Millera, Kwaśniewsiego, Pawlaka, Cimoszewicza, Wałęsy, Balcerowicza, Rostowskiego, Bieleckiego, Buzka i całej antypolskiej bandy łotrów przez 30 lat nic wielkiego nie zbudowano, a na Euro 2012 okłamano nas, wmawiająć, że wybudują mnóstwo dróg, obiektów sportowych, itp. Prezydent Gdańska jest chora psychicznie i to nie są z mojej strony niemiłe docinki, tylko prawda. Odsyłam was do ostatniego czatu z nią. Co ona tam wyprawiała to szok i na żadne pytanie, nawet głupie, nie potrafiła odpowiedź. To jest prezydent Gdańska?

    • 17 27

    • (6)

      wymień jedną inwestycję pisu którą zrealizowali ,

      • 2 4

      • ..... (5)

        Budowa trasy Gdańsk-Elbląg, budowa tzw. Zakopianki, budowa przekopu Mierzei Wiślanej, dopłaty do strat przedsiębiorców spowodowanych kryzysem światowym covit19, budowa i remont dworca głównego w Gdańsku, budowa i remont innych dworców w całej Polsce, budowa wiaduktu na trakcie św. Wojciecha, budowa obwodnicy warszawskiej, budowa innych obwodnic, budowa tunelu w Świnoujściu, budowa gazoporu budowa nowych tras kolejowych i remont starych, budowa i rozbudowa portu w Gdyni i w Gdańsku. Tego jest mnóstwo. Budowa stadionów sportowych i nie na Euro, tylko dla kibiców i sportowców, budowa mostu zwodzonego w Sobieszewie, budowa kilkunastu nowych muzeów, remont bazyliki NMP w Gdańsku. Jeszcze jest wiele dobrych i potrzebnych inwestycji i dalej będą nowe powstawać. Do rządu mam innego rodzaju pretensje, ale to nie teraz o tym tu piszemy

        • 4 4

        • wszystko co wymieniłeś to "wina" Tuska, głąbie.

          • 2 4

        • Wlasnie wymieniles wszystkie zaczete inwestycje poprzednich rzadzacych (3)

          Dziekujemy

          • 4 5

          • ..... (2)

            Masz ty coś z głową nie tak. Pierniczysz tu na forum głupoty i tak walisz bez żadnego dowodu na swoje tezy i liczysz na nieuctwo czytających. Kółku!, każdy kto chce, spojrzy sobie na dane, które są dostępne nawet w tym głupim internecie, więc nie wysilaj się z tymi twoim bezradnymi odpowiedziami.

            • 3 2

            • (1)

              ale jakiś argument, że to nie prawda że 85% inwestycji którymi się chwali PiS to inwestycje jedynie zakończone w ich czasach, a zaczęte i często prawie skończone przez poprzedników? Polecam ostatni raport NIK dotyczący projektów w wojsku - nic nowego nie zostało zrobione, wszystkie projekty które weszły w życie to te zaczęte poprzednio, a te teraz prowadzone są prowadzone niezgodnie z ustawami...
              Czy może tylko tępe trollowanie?

              • 0 0

              • .....

                Nieważne kto zaczyna budowę, a ważne kto ją kończy, łotrze! Dajmy na to taki słynny przykład "szkieletora" w Krakowie. Jego budowę zaczęto w roku, bodajże 1974, a przez kolejne lata niszczał niedokończony. Dopiero trzy lata temu zaczęto dokańczać jego budowę i w tym roku ją ukończono, więc pytanie, czy ten budynek powstał za komuny, czy teraz?. To samo robiło po, sld, psl. Nawet jak coś rozpoczeli, to potem zostawili takie rozbabrane budowy na lata i z długami, czytaj autostrady i drogi expresowe i miliardowe straty przedsiębiorstw budujących te drogi i jeszcze np. kadłuby okrętów dla marynarki wojennej, budowa armato-haubic samobieżnych Krab. Przykładów można by tu było mnożyć.

                • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane