• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Ruszył przetarg na budowę Pomorskiej Kolei Metropolitalnej

Maciej Naskręt
29 czerwca 2012 (artykuł sprzed 12 lat) 
Zobacz na jakich stacjach zatrzymają się pociągi Kolei Metropolitalnej i ile czasu zajmie pokonanie 18-kilometrowej linii między Osową, a Wrzeszczem. Zobacz na jakich stacjach zatrzymają się pociągi Kolei Metropolitalnej i ile czasu zajmie pokonanie 18-kilometrowej linii między Osową, a Wrzeszczem.

Właśnie ogłoszono przetarg na budowę Pomorskiej Kolei Metropolitalnej. Na oferty poczekamy do 30 lipca. 18-kilometrowa linia kolejowa ma być gotowa do końca kwietnia 2015 r. Dwa miesiące później pojadą nią pierwsze pociągi z pasażerami.



Plan zakłada, że pierwsi pasażerowie odjadą z Wrzeszcza do Osowy 30 czerwca 2015 r. Plan zakłada, że pierwsi pasażerowie odjadą z Wrzeszcza do Osowy 30 czerwca 2015 r.
Samorządowa spółka PKM S.A. przesłała do Urzędu Oficjalnych Publikacji Wspólnot Europejskich ogłoszenie o zamówieniu publicznym, w trybie przetargu ograniczonego, na zaprojektowanie sieci sterowania ruchem i budowę Pomorskiej Kolei Metropolitalnej na odcinku od Wrzeszcza do Osowy.

Przetarg został podzielony na dwa etapy. Pierwszy obejmuje weryfikację firm zainteresowanych budową Pomorskiej Kolei Metropolitalnej. Potencjalni wykonawcy mają obecnie miesiąc (termin składania wniosków upływa 30 lipca) na przedstawienie wymaganych przez zamawiającego dokumentów potwierdzających odpowiednie zdolności finansowe oraz doświadczenie w realizacji dużych inwestycji infrastrukturalnych.

Po weryfikacji wszystkich ofert, spółka PKM zaprosi do udziału w drugim etapie 20 wykonawców, którzy otrzymali najwyższe oceny. Głównym kryterium wyboru zwycięskiej oferty będzie już wyłącznie cena. Podpisanie umowy z wyłonionym w przetargu wykonawcą planowane jest w listopadzie 2012 r. Termin ten może jednak ulec zmianie w konsekwencji ewentualnych odwołań od wyników przetargu.

Czy uda się zbudować Kolej Metropolitalną do połowy 2015 r.?

- Przetarg obejmuje zarówno prace budowlane - inwestor dysponuje już projektem budowlanym, który przekaże wykonawcy, jak i telematyczne - w tym przypadku wykonawca będzie musiał zaprojektować i wykonać wszystkie niezbędne systemy sterowania ruchem na linii kolejowej - tłumaczy Tomasz Konopacki, rzecznik prasowy PKM S.A.

Zadaniem wyłonionego w przetargu wykonawcy będzie wybudowanie całej linii Pomorskiej Kolei Metropolitalnej i przekazanie jej inwestorowi do użytkowania wraz ze Świadectwem Przejęcia do dnia 30 kwietnia 2015 r. i dodatkowo okres utrzymania sieci sterowania i bezpieczeństwa ruchu do 30 czerwca 2016 r.

Budowa Pomorskiej Kolei Metropolitalnej kosztować ma ostatecznie 742 mln zł (netto), z czego ok. 501 mln zł pochodzić będzie z dofinansowania w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Nowa linia połączy Gdańsk-Wrzeszcz z Portem Lotniczym im. Lecha Wałęsy i dalej połączy się z istniejącą linią kolejową nr 201 Gdynia - Kościerzyna.

Dzięki PKM zarówno z Gdańska, jak i z Gdyni można będzie dojechać pociągiem do Portu Lotniczego w nieco ponad 20 minut.

Miejsca

Opinie (230) 1 zablokowana

  • Clowny, zastanówcie się co jeszcze w 2010 pisaliście o Nowej Słowackiego. (2)

    Że się nie uda, że może w 2050 itp Nawet jeżeli trzeba by rozpisać przetarg na dokończenie budowy to i tak najpóźniej w połowie 2013 będzie gotowa.

    • 21 4

    • a kiedy miała byc planowo? (1)

      • 2 0

      • nikt nie kazał prywatnej firmie rzucać się na przetarg

        a tak zrobili interes życia, wzięli kasę, ogłosili niewypłacalność, teren siedziby sprzedadzą GB... a podwykonawcy? mogli negocjować wypłaty transzami, a nie za całość.

        • 0 0

  • to samo czytałem parę lat temu, coś bredzili, że na euro będzie.... dajcie sobie siana buraki

    • 6 12

  • cena jedynym kryterium ? ! ? (5)

    jeżeli znów cena ma być najistotniejszym kryterium, to już teraz widać klęskę tej inwestycji i drobnych podwykonawców, obym się mylił

    • 25 4

    • Jest info początkowe

      Pierwszy etap przetargu dotyczy weryfikacji m. in. finansowej...

      A nie ma uczciwszego kryterium wyłonienia wykonawcy niż cena

      • 0 0

    • (2)

      Kryterium ceny jest dobrym kryterium, pod warunkiem, że SIWZ jest dobrze napisana. I tu jest główny problem z większością inwestycji a nie sam fakt wyboru po cenie. Przecież wykonawca, który da wyższą cenę nie zrobi nic ponadto, co jest w specyfikacji, tylko zrobi tyle, ile zamawiający wymaga, z tą różnicą, że po wyższej cenie.

      • 2 1

      • (1)

        Jedyne, co bym jeszcze dodał, to ewentualnie cena minimalna, poniżej której wykonawca nie może wygrać przetargu, gdyż inwestycja nie może być prawidłowo wykonana bez oszczędności na pracownikach czy materiałach.

        • 1 0

        • o, to jest właśnie to

          to powinno być brane pod uwagę przy wyborze wykonawcy

          • 0 0

    • Na Słowackiego cena NIE BYŁA jedynym kryterium

      • 1 0

  • zdąrzymy do Mundialu (2)

    :D

    • 3 4

    • Może najpierw ty

      ZDĄŻ do szkoły podstawowej.

      • 0 0

    • "zdążymy"

      • 0 0

  • Ruszył przetarg - ktoś wygra, ktoś odwoła się

    I tak w kółko macieju ...
    Żadna budowa nie ruszy prędzej niż zacznie się przebudowa stacji Wrzeszcz w związku z modernizacją E-65.
    A do tego PKP podchodzi jak pies do kija ...

    • 5 6

  • teraz kolej motropolitarna, dokończyć słowaka i sucharskiego i KONIEC

    poza jakimiś mniejszymi uliczkami etc. Jak w końcu tego nie zatrzymamy to nigdy nie spłacimy dlugow

    • 7 10

  • 100% cena (2)

    100% cena i wszystko jasne. Nie zrobią tego, zakładamy się?

    • 6 7

    • (1)

      Zakładamy. O ile?

      • 2 0

      • O satysfakcję internetowego trolla

        Do kiedy dajemy sobie termin realizacji?

        • 1 0

  • (1)

    a kiedyś kolej tam jezdzila, to wszystko zaorali i zniszczyli by znow powrocic do tego tematu. pewnie niedlugo odbuduja waskotorowa kolej w przejazdowie!

    • 9 4

    • mój dziadek opowiadał że była... ta ... wojna?

      Ale nic nie mówił o orce w tamtych czasach.

      • 2 0

  • Wysoki dach (1)

    oznacza, że zawiany deszcz spadnie mróweczkom prosto w twarz.

    • 9 2

    • zamiast zadaszyćcałe perony, to malutkie wiaty. Kpina!

      tak bedzie zawsze, dopóki projekty wykonane przezs zefa jednej z katedr na PG będzie oceniać jego bezpośrednia podwładna

      • 1 0

  • Panie redaktorze powiela Pan błąd

    Na pewno ma być do 2025 roku. Armii Krajowej miało być w 2005 więc 7 lat opóźnienia przy takim projekcie da pewnie z 10 lat obsuwy przy kolei.

    • 9 7

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane