• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Ruszyła budowa biurowca przy Urzędzie Miasta w Gdyni

Patryk Szczerba
27 lutego 2019 (artykuł sprzed 5 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Wznowiono budowę biurowca przy UM w Gdyni

Zobacz miejsce budowy nowego biurowca.

Na działce leżącej u zbiegu ulic Świętojańskiej, Piłsudskiego i al. Zwycięstwa zobacz na mapie Gdyni w Gdyni ruszyła budowa nowego biurowca. Na parterze budynku pojawią się lokale gastronomiczne, a  przed obiektem powstanie ogólnodostępny parking na 22 auta. Po sąsiedzku - na skwerze Plymouth - rośnie inny biurowiec.



Cieszysz się z nowych biurowców przy Węźle Wzgórze?

Przypomnijmy:

  1. Działkę na Wzgórzu św. Maksymiliana we wrześniu 2014 roku od Gdyni kupiła firma Panorama Development.
  2. Za grunt o powierzchni 1079 m kw. firma zapłaciła 3 mln 550 tys. zł.
  3. Rok później zorganizowano konkurs na koncepcję urbanistyczno-architektoniczną biurowca. Zwyciężyło Studio Kwadrat.
  4. Po konkursie projekt przeszedł metamorfozę - od nowoczesnej bryły ze szklaną fasadą ewoluował do propozycji bliższej tradycyjnej zabudowie śródmieścia Gdyni, zgodnie z wymogami obowiązującego w tej części miasta planu miejscowego.
  5. Biurowiec zyskał oficjalną nazwę Officer.
  6. 7 miesięcy trwały prace ziemne polegające m.in. na przebudowie kanalizacji deszczowej, gazociągów i wodociągów
  7. Pozwolenie na budowę było wydane, ale czekało na uprawomocnienie.
  • Prace budowlane ruszyły w połowie lutego.
  • Powierzchnie biurowe i gastronomiczne



    Na sześciu kondygnacjach nadziemnych znajdzie się 3,2 tys. m kw. powierzchni biurowej i usługowej. Obiekt będzie miał dwupoziomowy parking dla najemców i pracowników obiektu. Bedą tam 43 miejsca postojowe.

    • Wizualizacje nowego biurowca Officer.
    • Wizualizacje nowego biurowca Officer.
    • Wizualizacje nowego biurowca Officer.
    • Wizualizacje nowego biurowca Officer.
    Według planów na parterze powstanie reprezentacyjny hol wejściowy z recepcją. Powierzchnia przyziemia zostanie przeznaczona na lokale usługowe, głównie gastronomiczne.

    Strefa ogólnodostępna znajdzie się przed biurowcem. Ma powstać po zakończeniu budowy. Tam też pojawią się miejsca parkingowe, które zostaną włączone do gdyńskiej strefy płatnego parkowania. Początkowo planowano, że do dyspozycji kierowców będzie tam 40 miejsc.

    Dodatkowy parking przed biurowcem



    Ostatecznie ma być ich 22. Sygnalizacja dostępności ma być włączona do systemu Tristar. Dwa zostaną przeznaczone dla osób niepełnosprawnych, cztery dodatkowe zajmą taksówkarze, którzy przed laty mieli w tym miejscu swój postój. Płyta parkingu zajmie 30 proc. powierzchni.

    - Generalnym wykonawcą jest firma Allcon Budownictwo. Liczba pracowników na budowie zależeć będzie od specyfiki prac w danym momencie - opowiada Marek Karczewski, prezes firmy Panorama Development.
    Budowa powinna zakończyć się w maju 2020 roku.

    Zdaniem społeczników z Miasta Wspólnego, miejsca postojowe obok planowanego w ramach Parku Centralnego podziemnego parkingu miejskiego są niepotrzebne.

    Próbowali wyjaśniać tę kwestię i przekonywać do zmian urzędników. Ci odpowiadali, że budowa parkingu ogólnodostępnego wpisuje się w ustalenia planu jak i sposób zagospodarowania pasa drogowego, zwłaszcza, że jest coraz mniej miejsc postojowych w śródmieściu. Umowa drogowa w tej sprawie została zawarta z deweloperem w 2016 roku.

    - Urząd Miasta zezwalając na budowę parkingu, nie brał pod uwagę budowy w jego bezpośredniej bliskości podziemnego parkingu, ponieważ nie było jeszcze projektu Parku Centralnego - wyjaśniał na początku stycznia Roman Witowski, dyrektor ZDiZ w Gdyni.
    Argumenty przedstawicieli magistratu nie przekonały społeczników.

    - Parking buduje deweloper na gruncie miejskim w ramach umowy drogowej z Gdynią. Niestety mimo wymiany korespondencji z Urzędem Miasta i wykazania, że parking ten - w kontekście zaplanowanego obok Parku Centralnego nie ma racji bytu i jest sprzeczny z dokumentami strategicznymi miasta parking i tak powstanie - mówi Łukasz Piesiewicz z Miasta Wspólnego.
    Pozostałe części terenu przeznaczono na dojazd i wyjazd z parkingu, chodnik oraz ścieżkę rowerową. Pojawi się też szeroki na 5 metrów pasaż łączący przejście dla pieszych przy ul. Świętojańskiej z ul. Władysława IV.

    Oprócz tego na skwerze po zakończeniu budowy mają powstać:

    • 3 miejsca postojowe typu kiss&go
    • zatoka dla pojazdów służb komunalnych
    • 8 stojaków na rowery ze stacją mininaprawy
    • 10 siedzisk dla ok. 20-30 osób
    • szpalery drzew i trawniki wzdłuż Władysława IV i Piłsudskiego
    • system nawadniania zieleni i nowe oświetlenie


    Biurowiec na skwerze Plymouth



    Tak będzie wyglądał biurowiec powstający na skwerze Plymouth. Tak będzie wyglądał biurowiec powstający na skwerze Plymouth.
    Przypomnijmy, że po drugiej stronie ul. Świętojańskiej zobacz na mapie Gdyni trwa budowa biurowca Sqaure na działce należącej do firmy AB Inwestor. Liczący siedem kondygnacji od strony ul. Świętojańskiej i sześć od ul. Partyzantów biurowiec będzie posiadał niespełna 5 tys. m kw. powierzchni.

    Wysoki na 24,5 metra budynek, wedle projektu pracowni Arch Deco, będzie posiadał szklaną elewację oraz wykusze z kremowo-białego kamienia.

    Na placu przed biurowcem powstanie ogólnodostępny skwer z fontanną, ścieżkami i gastronomią w części parterowej, który ma płynnie łączyć się z terenem miejskiego parku. Z kolei pod budynkiem znajdzie się jednopoziomowy parking na ok. 70 aut.

    Miejsca

    Opinie (177) 5 zablokowanych

    • i jak tam gdynianie?? wy chyba lubicie byc dymani przez waszego wodza, brawo tepe gdynskie dzidy !! dalej glosujcie na niego !!

      • 21 7

    • Zabetonowano

      Zabetonowuja cała Gdynie, tłok, ściskają smród i korki. Dodatkowo w to wszystko wplatają różne imprezy tupu biegi itp.
      Masakryczny, teraźniejszy betonowy kołchoz- tyle temacie

      • 22 5

    • Społecznicy z Miasta Wspólnego z Łukaszem Piesiewiczem na czele powinni...

      codziennie zaraz po obudzeniu walnąć się mocno w głowę bejzbolem. Być może to by im pomogło zrozumieć realne potrzeby mieszkańców Gdyni

      • 20 2

    • Miasto sprzedało działkę za 3 mln z groszem?

      Po co miasto sprzedało te działkę za takie grosze jak mogliśmy coś zbudować i wynająć albo sprzedać? Działkę w samym środku miasta. Tragedia. Czy jest w urzędzie ktoś kto umie liczyć? Czy tylko deweloper to umie robić. Taki biurowiec miasto mogło wybudować i sprzedać za dwa razy więcej niż by wydało na pniu. Tak funkcjonują deweloperzy. Dla mnie to mocno dziwna sprawa. Albo czegoś nie rozumiem.

      • 13 4

    • Dodajcie

      Schody od skwerku Plymuth do tunelu przy tym Boczkowym biurowcu.

      • 3 0

    • (3)

      "Zdaniem społeczników z Miasta Wspólnego, miejsca postojowe obok planowanego w ramach Parku Centralnego podziemnego parkingu miejskiego są niepotrzebne" Ci ludzie naprawdę są oderwani od rzeczywistości. Propnuję im wybrać się raz do centrum samochodem w godz. 9:00-16:00 i spróbować gdzieś zaparkować. Poza tym, czemu pracownicy biurowca mają płacić za parkowanie w SPP, skoro ich pracodawca chce zapewnić im parking, to niech to zrobi. Jego sprawa. Koniec socjalizmu rowerkowego.

      • 18 2

      • Przecież dosłownie po drugiej stronie ulicy ze zdjęcia powstaje duży parking podziemny. Pracodawca może równie dobrze wynająć miejsca w nim. I tak będzie tam zawsze sporo miejsc wolnych - tak samo jak jedyny przypadek, który odnotowałem odnośnie braku miejsc na podziemnym pod Filmówką był podczas obleganego wieczornego spektaklu w Teatrze Muzyczny. Więc już wiesz, gdzie możesz parkować (i to taniej, niż na ulicy). Widocznie inwestor jest bogaty, że marnotrawi część drogiej działki na ekstensywne miejsca parkingowe na poziomie ulicy - zjawisko raczej niespotykane obecnie w śródmieściach europejskich.

        • 0 6

      • Do przystanku autobusowego masz 50-100m i stacje skm (1)

        Gdzie Ty chcesz jechac? W kazda czesc Gdyni jezdzi komunikacja miejska. Malo tego jezdzi do: Wejherowa, Redy, Rumii, Kosakowa, Szemuda, Zukowa, Gdanska Osowej/Oliwy.

        Miesieczny bilet na cale ZKM Gdynia to 104zl...

        • 2 8

        • do Rumii nie jeździ, bo nie ma takiego miasta Rumiia.

          • 4 1

    • (4)

      Uważam, że archiektura budynku bardzo dobrze wpasowuje się w klimat centrum Gdyni. Pasuje do otoczenia.

      • 119 31

      • Nieprawda (3)

        Słaba architektura. proste zagrania niby w stylu gdyńskim. Tutaj powinno powstać coś dużo ciekawszego. Po tylu latach czekania doczekaliśmy się nudnego, typowego budynku. To miejsce mialo potencjał na nowy symbol Gdynii. Szansa ta zostaął bezpowrotnie zmarnowana. Porażka.

        • 13 11

        • (2)

          Lepszy taki niż przeszklona surowa plomba na bazie graniastosłupa.

          • 7 5

          • fakt - jak budynki przy dworcu Sopot (1)

            Wielkie ciężkie szklane sześcienne badziewie ... nijak tam nie pasujące do otoczenia - katedry i starych kamienic!!! ... za to, tam, to powinni równo za jaja zawisnąć Architekt i PKP-Developer, miejski konserwator zabytków i tamtejszy prezydent !!!

            • 9 1

            • Konserwator zabytków nie może zawisnąć, bo nie ma za co go powiesić. Gdyby było, nie powstałoby to szkaradztwo (więc tym bardziej by nie zawisł).

              • 3 0

    • Niech sie zawali w trakcie to ku......estwo

      • 9 8

    • Ten naziemny parking to piękny nie jest (2)

      Darowaliby sobie takie coś w tym miejscu i zrobili więcej zieleni. No ale skoro nie przewidzieli że robią za 30 mln parking podziemny obok.

      • 61 30

      • ten parking jest zdecydowanie za mały (1)

        kiedy nie ma gdzie parkować auta niszczą zieleń i infrastrukturę przeznaczoną dla pieszych/rowerów. Ten parking naziemny (skromne 22 auta) zapewne w całości przeznaczony dla biorących w najem przestrzeń biurową, a co z pozostałymi (klienci, obsługa)?

        • 6 6

        • w zasadzie nie widzę przeciwskazań ... by tam podziemny parking wybudować?

          i to na całej powierzchni działki....

          • 4 0

    • Koszmarna architektura. Moda na 3 sezony. Asymetryczne poprzesuwane okna, mamy tego (1)

      "doskonale" przykłady na Śląskiej czy Kileleckiej. To nie ma absolutnie nic wspolnego z dawna modernistyczna gdyńska zabudową, to jest koszmar ktory trzeba bedzie oglądać latami...

      • 19 6

      • Pełne poparcie

        Mierna , powtarzająca cudze pomysły architektura. Ten projekt nie jest godny tego miejsca. Należy ją zmienić póki nie jest za późno. Tylko uwaga ten słaby projekt to szczyt możliwości Studia Kwadrat, więc na poprawę niestety nie możemy liczyć.

        • 7 1

    alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

    Najczęściej czytane