• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Ryanair grozi zamykaniem połączeń w Polsce

Arnold Szymczewski
14 września 2021 (artykuł sprzed 2 lat) 
30 proc. połączeń z gdańskiego portu lotniczego wykonuje firma Ryanair. 30 proc. połączeń z gdańskiego portu lotniczego wykonuje firma Ryanair.

Prezes linii lotniczych Ryanair Michael O'Leary napisał list do premiera Mateusza Morawieckiego. Pisze w nim m.in., że propozycja Polskiej Agencji Żeglugi Powietrznej w sprawie podniesienia stawek dla linii lotniczych wskazuje na "oderwanie od rzeczywistości branży przewozów lotniczych". Prezes Ryanaira nie wyklucza zamykania połączeń do i z Polski. Dla Portu Lotniczego Gdańsk może to oznaczać spadek połączeń aż o 30 proc.



Gdyby Ryanair ograniczył swoję działalność w Polsce:

Jeszcze tydzień temu informowaliśmy w artykule pt. "Lotnisko: najlepszy miesiąc w roku, ale ruch to 65 proc. w stosunku do 2019" o coraz lepszych wynikach gdańskiego portu lotniczego.

Dziś możemy mówić o czarnych chmurach, które pojawiły się nad połączeniami przewoźnika Ryanair m.in. do Barcelony, Goteborga, Wiednia, Mediolanu czy Paryża.

O tym, że lotniska boją się konsekwencji podniesienia opłat dla Polskiej Agencji Żeglugi Powietrznej o 70 proc. pisaliśmy pod koniec sierpnia w artykule Bilety lotnicze będą droższe.

"Polska Agencja Żeglugi Powietrznej jest oderwana od rzeczywistości"



Tymi słowami prezes Ryanaira Michael O'Leary komentuje w liście do premiera proponowane podwyżki usług PAŻP. Niektóre z nich mają wynosić nawet 70 proc.

Poniżej treść listu:

- Polskie opłaty za korzystanie ze służb żeglugi powietrznej były niekonkurencyjne w porównaniu do innych krajów europejskich jeszcze przed wybuchem epidemii Covid-19. W 2019 roku średnia opłata za korzystanie ze służb w terminalach europejskich wynosiła 166 euro, podczas gdy analogiczna opłata na polskich lotniskach regionalnych to aż 181 euro.

Dlatego propozycja PAŻP, aby podnieść opłaty za korzystanie ze służb żeglugi powietrznej w polskich regionalnych portach lotniczych o nawet 70 proc., przy jednoczesnym zwiększeniu opłat trasowych o 26 proc., wskazuje na oderwanie PAŻP od rzeczywistości branży przewozów lotniczych, która została zdziesiątkowana przez pandemię.

Takie proponowane podwyżki będą podwójnie szkodliwe dla polskiej sieci regionalnych połączeń powietrznych, nakładając najwyższy w Europie handicap kosztowy na regionalne porty lotnicze w stosunku do głównych lotnisk stołecznych.

Zobacz pełną treść listu O'Leary'ego do premiera Morawieckiego

Prezes Ryanaira wzywa polski rząd do zbadania podwyżek cen i podjęcia interwencji



Michael O'Leary jest oburzony zaproponowanymi stawkami przez Polską Agencję Żeglugi Powietrznej i wzywa polski rząd do zbadania proponowanych podwyżek cen i podjęcia interwencji w celu ochrony polskiej sieci połączeń lotniczych.

Prezes Ryanaira Michael O'Leary: - Proponowane podwyżki będą podwójnie szkodliwe dla polskiej sieci regionalnych połączeń powietrznych, nakładając najwyższy w Europie handicap kosztowy na regionalne porty lotnicze w stosunku do głównych lotnisk stołecznych. Prezes Ryanaira Michael O'Leary: - Proponowane podwyżki będą podwójnie szkodliwe dla polskiej sieci regionalnych połączeń powietrznych, nakładając najwyższy w Europie handicap kosztowy na regionalne porty lotnicze w stosunku do głównych lotnisk stołecznych.
- W zakresie, w jakim PAŻP potrzebuje dodatkowych środków na skutek epidemii Covid, takie finansowanie powinno zostać zapewnione przez właściciela, jak ma to miejsce w Niemczech, Grecji i innych krajach. Finansowanie przez właścicieli zapobiega nadmiernemu obciążeniu linii lotniczych, które już ponoszą ogromne koszty inwestycji w przywracanie ruchu lotniczego poprzez oferowanie biletów po obniżonych cenach - pisze O'Leary.
Michael O'Leary z jednej strony słynie z ekspresyjnych i nie zawsze wyważonych wypowiedzi. Z drugiej strony wielokrotnie udowadniał, że jest w stanie posunąć się daleko, by obniżyć koszty funkcjonowania kierowanej przez siebie linii.

Port Lotniczy w Gdańsku boi się spadku połączeń o nawet 30 proc.



Połączenia irlandzkiego przewoźnika oferowane z lotniska w Gdańsku stanowią 30 proc. wszystkich lotów.

Mowa tutaj o siatce połączeń z Gdańska do: Aarhus, Alicante, Barcelona-Reus, Belfast, Billund, Birmingham, Bristol, Burgas, Chania/Kreta, Cork, Dublin, Edynburg, Goteborg, Hamburg, Kopenhaga, Korfu, Kijów-Boryspol, Kraków, Leeds-Bradford, Londyn-Stansted, Malta, Manchester, Mediolan-Bergamo, Newcastle, Odessa, Oslo-Torp, Pafos, Paryż-Beauvais, Piza, Santorini, Sztokholm-Skavsta, Vaxjo, Walencja, Wiedeń, Wrocław, Zadar.

- Część z tych połączeń została uruchomiona niedawno i to nad nimi wisi największa groźba likwidacji - mówi Agnieszka Michajłow, rzecznik prasowy lotniska w Gdańsku.
Michael O'Leary do premiera Mateusza Morawieckiego.

Miejsca

Opinie (549) ponad 20 zablokowanych

  • (6)

    Prezes prywatnego biznesu grozi rządowi i państwu polskiemu. To pokazuje jaki autorytet ma państwo polskie i rząd nieudaczników.

    • 166 93

    • (1)

      Nie grozi, tylko płacze, że mu kurek z kasą zakręcają.

      • 4 1

      • Nic nie straci cena biletów tylko wzroście zysk od głowy dla firmy zostanie taki sam. Bo chyba tylko skończony dzban wierzy że dodatkowe opłaty firma weźmie na siebie

        • 0 0

    • (1)

      Grozić sobie może ale Mati zrobi co ma zrobić.Przejmie połączenia LOT jak tych pazernych dziadów nie stać.

      • 24 40

      • raz juz probowali

        i "g" z tego wyszlo

        • 1 1

    • grozi? (1)

      ja tu gróźb nie widzę.

      • 34 7

      • to po co taki naglowek od arnolda s?

        • 8 1

  • Co za ulga. Ile gmina dopłacała by ta śmieciowa linia latała z Gdańska 5 - 10 mln zł? (8)

    Nie będzie jej będzie inna, bo klienci są

    • 87 121

    • Jasne... (5)

      Podobno Emirates przebiera nogami, żeby tutaj wejść i przejąć połączenia Gdańsk-Radom...

      • 47 8

      • Po co ta napastliwość. Lepiej się czujesz? (2)

        Ryanair ma wielu konkurentów, niekoniecxnie Emirates, bo to zupełnie inny model bizn. i przewoźnik do hubów. A dopłaty miast są patologią

        • 16 16

        • Jakich Ryanair ma konkurentów poza Wizzairem i i Easyjet? (1)

          Wielu próbowało, ale tylko tej trójce udaje się utrzymać na rynku, właśnie dzięki podejściu "no thrill", i z tego samego powodu Biedronka wygrała z Almą, a FIAT kupił Ferrari, a nie na odwrót.

          • 4 1

          • Rynek nie lubi pustki. I wątpię aby ryan zrezygnował z polskiego rynku bo opłatę o kilkanaście euro im podniosą. A zwłaszcza że rynek jest spory. Ale na tym prezes napisał że ceny biletów wzrosną nic o likwidacji połączeń

            • 0 1

      • zrozum, że lotniska i miasta od lat wydają kasę na reklamy w gazetkach biedolotów (1)

        i tak się kręci ten krąg "tanich linii". nie wykupisz reklamy, to zamiast z Bydgoszczy będziemy latać z Rzeszowa

        • 2 3

        • To może pora naprawić tę patologię.

          • 2 0

    • faktycznie to oni sterroryzowali lokalne samorządy że aby latać muszą ich dotować czyli summa summarum ci którzy nie latali i nie mają nawet takiego zamiaru też płacą - to się nazywa wolny rynek, kapitalizm i uczciwość w biznesie buhahaha

      • 17 10

    • Nie masz pojęcia o czym napisałeś

      Za końcowe opłaty i tak zapłacą pasażerowie, co to by nie była za linia

      • 24 1

  • (8)

    Kiedyś miałem wątpliwą przyjemność lecieć tymi liniami...jeszcze tydzień potem bolały plecy i nogi od tych ściśniętych jak sardynka foteli....nie Ci to będą inni.A pasażer jak ma polecieć i tak poleci.Ave!

    • 95 128

    • (1)

      Ta leciałeś na miotle chyba. Jakoś inne tzw tanie linie nie kwapią się do otwierania połączeń z Gd czy Polski . Więc nie siej fermentu trollu.

      • 28 12

      • Już wolę wizz polecieć chociaż więcej miejsca na nogi. A do Berlina też nie jest daleko. Najwięcej płaczą ci co jedynie na bilet za 50zl ich stać :)

        • 1 0

    • Majty chociaż zmieniłeś na świeże czy znowu wstyd przyniosłeś?

      Ahahahaha.

      • 12 3

    • (3)

      jeżeli żałowałeś kasy na droższą linie lotnią wtedy, to uwaga uwaga - będzie teraz jeszcze droższa :-)

      • 24 7

      • (2)

        Ja nie żałowałem tylko pracodawca)Prywatnie latam tylko Emirates w biznes klasie))

        • 8 32

        • (1)

          Mogles doplacic, skoro cie stac na biznes klase.

          • 21 2

          • Mogłeś kupić 3 miejsca obok siebie i się położyć.

            • 25 1

    • Dokładnie bida z nędzą te samoloty,jakby mogli to by z pazerności bez skrzydeł latali łaskawcy.

      • 17 32

  • Lotnisko gdańskie to Ryanairowi nieba przychyli, a innym kłody pod nogi rzuca. Narzucili takie ceny innym, że większość touroperatorów przestała latać z Gdańska. od Warszawy w górę aż po Hel - nie latają. Natomiast od Linii Warszawa - Poznań w dół mamy pełno możliwości wylotów : Warszawa, Poznań, Wrocław, Rzeszów, Kraków, Katowice. I to do miejsc dostępnych z tych wszystkich miejscowości, a niedostępnych z Gdańska. Gdańskie lotnisko przywaliło takie ceny, bo przecież jak Ryanairowi opuścili, to komuś trzeba podnieść.
    Moim zdaniem Ryanair to rak i powinni się jak najszybciej stąd wynieść, może by wróciła normalność z cenami za przeloty, a nie przelot za 30 zł z dotacją od lotniska, a pieniążki na dotacje zostały wzięte od innych.

    • 0 1

  • Powołać Narodowe Linie Lotnicze

    gdzie wszystko będzie narodowo, także narodowe ceny za bilet+

    • 2 0

  • Głosowaliście to macie

    • 1 0

  • sknerus mckwacz

    wprowadzi się dodatkową opłatę za miejsce siedzące i skorzystania z ubikacji i będzie git.

    • 0 0

  • Super

    Super

    • 0 0

  • najlepiej by było

    żeby cała zgraja PISuarów wyjechała z Uni na wyspy bezludne. wtedy może bedzie normalnie

    • 2 1

  • (3)

    rozwalą wszystko

    • 112 42

    • "Pismo scisle poufne i prywatne"

      i laduje na trojmiasto.pl...

      • 0 0

    • Jak to niemcy

      • 4 5

    • dziękuję trojmiasto.pl

      Opinia nie została dodana

      Powód: Niedozwolona treść

      • 11 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane