- 1 Lądowanie w Poznaniu przez nocny Duathlon (177 opinii)
- 2 Jak zniszczono Rady Dzielnic w Gdyni (122 opinie)
- 3 Wybudują chodnik w miejscu prowizorki (52 opinie)
- 4 Pozostałości baterii mającej bronić portu (69 opinii)
- 5 PKP chce oddać Gdyni tunel. Szansa na zmiany w centrum (121 opinii)
- 6 Odnaleziono ciało zaginionego nurka (136 opinii)
Ryanair grozi zamykaniem połączeń w Polsce
Prezes linii lotniczych Ryanair Michael O'Leary napisał list do premiera Mateusza Morawieckiego. Pisze w nim m.in., że propozycja Polskiej Agencji Żeglugi Powietrznej w sprawie podniesienia stawek dla linii lotniczych wskazuje na "oderwanie od rzeczywistości branży przewozów lotniczych". Prezes Ryanaira nie wyklucza zamykania połączeń do i z Polski. Dla Portu Lotniczego Gdańsk może to oznaczać spadek połączeń aż o 30 proc.
Dziś możemy mówić o czarnych chmurach, które pojawiły się nad połączeniami przewoźnika Ryanair m.in. do Barcelony, Goteborga, Wiednia, Mediolanu czy Paryża.
O tym, że lotniska boją się konsekwencji podniesienia opłat dla Polskiej Agencji Żeglugi Powietrznej o 70 proc. pisaliśmy pod koniec sierpnia w artykule Bilety lotnicze będą droższe.
"Polska Agencja Żeglugi Powietrznej jest oderwana od rzeczywistości"
Tymi słowami prezes Ryanaira Michael O'Leary komentuje w liście do premiera proponowane podwyżki usług PAŻP. Niektóre z nich mają wynosić nawet 70 proc.
Poniżej treść listu:
- Polskie opłaty za korzystanie ze służb żeglugi powietrznej były niekonkurencyjne w porównaniu do innych krajów europejskich jeszcze przed wybuchem epidemii Covid-19. W 2019 roku średnia opłata za korzystanie ze służb w terminalach europejskich wynosiła 166 euro, podczas gdy analogiczna opłata na polskich lotniskach regionalnych to aż 181 euro.
Dlatego propozycja PAŻP, aby podnieść opłaty za korzystanie ze służb żeglugi powietrznej w polskich regionalnych portach lotniczych o nawet 70 proc., przy jednoczesnym zwiększeniu opłat trasowych o 26 proc., wskazuje na oderwanie PAŻP od rzeczywistości branży przewozów lotniczych, która została zdziesiątkowana przez pandemię.
Takie proponowane podwyżki będą podwójnie szkodliwe dla polskiej sieci regionalnych połączeń powietrznych, nakładając najwyższy w Europie handicap kosztowy na regionalne porty lotnicze w stosunku do głównych lotnisk stołecznych.
Zobacz pełną treść listu O'Leary'ego do premiera Morawieckiego
Prezes Ryanaira wzywa polski rząd do zbadania podwyżek cen i podjęcia interwencji
Michael O'Leary jest oburzony zaproponowanymi stawkami przez Polską Agencję Żeglugi Powietrznej i wzywa polski rząd do zbadania proponowanych podwyżek cen i podjęcia interwencji w celu ochrony polskiej sieci połączeń lotniczych.
- W zakresie, w jakim PAŻP potrzebuje dodatkowych środków na skutek epidemii Covid, takie finansowanie powinno zostać zapewnione przez właściciela, jak ma to miejsce w Niemczech, Grecji i innych krajach. Finansowanie przez właścicieli zapobiega nadmiernemu obciążeniu linii lotniczych, które już ponoszą ogromne koszty inwestycji w przywracanie ruchu lotniczego poprzez oferowanie biletów po obniżonych cenach - pisze O'Leary.
Michael O'Leary z jednej strony słynie z ekspresyjnych i nie zawsze wyważonych wypowiedzi. Z drugiej strony wielokrotnie udowadniał, że jest w stanie posunąć się daleko, by obniżyć koszty funkcjonowania kierowanej przez siebie linii.
Port Lotniczy w Gdańsku boi się spadku połączeń o nawet 30 proc.
Połączenia irlandzkiego przewoźnika oferowane z lotniska w Gdańsku stanowią 30 proc. wszystkich lotów.
Mowa tutaj o siatce połączeń z Gdańska do: Aarhus, Alicante, Barcelona-Reus, Belfast, Billund, Birmingham, Bristol, Burgas, Chania/Kreta, Cork, Dublin, Edynburg, Goteborg, Hamburg, Kopenhaga, Korfu, Kijów-Boryspol, Kraków, Leeds-Bradford, Londyn-Stansted, Malta, Manchester, Mediolan-Bergamo, Newcastle, Odessa, Oslo-Torp, Pafos, Paryż-Beauvais, Piza, Santorini, Sztokholm-Skavsta, Vaxjo, Walencja, Wiedeń, Wrocław, Zadar.
- Część z tych połączeń została uruchomiona niedawno i to nad nimi wisi największa groźba likwidacji - mówi Agnieszka Michajłow, rzecznik prasowy lotniska w Gdańsku.
Miejsca
Opinie (549) ponad 20 zablokowanych
-
2021-09-14 15:49
(6)
Prezes prywatnego biznesu grozi rządowi i państwu polskiemu. To pokazuje jaki autorytet ma państwo polskie i rząd nieudaczników.
- 166 93
-
2021-09-15 11:11
(1)
Nie grozi, tylko płacze, że mu kurek z kasą zakręcają.
- 4 1
-
2021-09-15 16:40
Nic nie straci cena biletów tylko wzroście zysk od głowy dla firmy zostanie taki sam. Bo chyba tylko skończony dzban wierzy że dodatkowe opłaty firma weźmie na siebie
- 0 0
-
2021-09-14 15:54
(1)
Grozić sobie może ale Mati zrobi co ma zrobić.Przejmie połączenia LOT jak tych pazernych dziadów nie stać.
- 24 40
-
2021-09-15 13:38
raz juz probowali
i "g" z tego wyszlo
- 1 1
-
2021-09-14 15:58
grozi? (1)
ja tu gróźb nie widzę.
- 34 7
-
2021-09-14 22:03
to po co taki naglowek od arnolda s?
- 8 1
-
2021-09-14 15:49
Co za ulga. Ile gmina dopłacała by ta śmieciowa linia latała z Gdańska 5 - 10 mln zł? (8)
Nie będzie jej będzie inna, bo klienci są
- 87 121
-
2021-09-14 16:28
Jasne... (5)
Podobno Emirates przebiera nogami, żeby tutaj wejść i przejąć połączenia Gdańsk-Radom...
- 47 8
-
2021-09-14 17:56
Po co ta napastliwość. Lepiej się czujesz? (2)
Ryanair ma wielu konkurentów, niekoniecxnie Emirates, bo to zupełnie inny model bizn. i przewoźnik do hubów. A dopłaty miast są patologią
- 16 16
-
2021-09-15 11:18
Jakich Ryanair ma konkurentów poza Wizzairem i i Easyjet? (1)
Wielu próbowało, ale tylko tej trójce udaje się utrzymać na rynku, właśnie dzięki podejściu "no thrill", i z tego samego powodu Biedronka wygrała z Almą, a FIAT kupił Ferrari, a nie na odwrót.
- 4 1
-
2021-09-15 16:38
Rynek nie lubi pustki. I wątpię aby ryan zrezygnował z polskiego rynku bo opłatę o kilkanaście euro im podniosą. A zwłaszcza że rynek jest spory. Ale na tym prezes napisał że ceny biletów wzrosną nic o likwidacji połączeń
- 0 1
-
2021-09-15 06:18
zrozum, że lotniska i miasta od lat wydają kasę na reklamy w gazetkach biedolotów (1)
i tak się kręci ten krąg "tanich linii". nie wykupisz reklamy, to zamiast z Bydgoszczy będziemy latać z Rzeszowa
- 2 3
-
2021-09-15 11:10
To może pora naprawić tę patologię.
- 2 0
-
2021-09-14 17:21
faktycznie to oni sterroryzowali lokalne samorządy że aby latać muszą ich dotować czyli summa summarum ci którzy nie latali i nie mają nawet takiego zamiaru też płacą - to się nazywa wolny rynek, kapitalizm i uczciwość w biznesie buhahaha
- 17 10
-
2021-09-14 17:05
Nie masz pojęcia o czym napisałeś
Za końcowe opłaty i tak zapłacą pasażerowie, co to by nie była za linia
- 24 1
-
2021-09-14 15:48
(8)
Kiedyś miałem wątpliwą przyjemność lecieć tymi liniami...jeszcze tydzień potem bolały plecy i nogi od tych ściśniętych jak sardynka foteli....nie Ci to będą inni.A pasażer jak ma polecieć i tak poleci.Ave!
- 95 128
-
2021-09-14 15:57
(1)
Ta leciałeś na miotle chyba. Jakoś inne tzw tanie linie nie kwapią się do otwierania połączeń z Gd czy Polski . Więc nie siej fermentu trollu.
- 28 12
-
2021-09-15 16:34
Już wolę wizz polecieć chociaż więcej miejsca na nogi. A do Berlina też nie jest daleko. Najwięcej płaczą ci co jedynie na bilet za 50zl ich stać :)
- 1 0
-
2021-09-14 17:53
Majty chociaż zmieniłeś na świeże czy znowu wstyd przyniosłeś?
Ahahahaha.
- 12 3
-
2021-09-14 15:58
(3)
jeżeli żałowałeś kasy na droższą linie lotnią wtedy, to uwaga uwaga - będzie teraz jeszcze droższa :-)
- 24 7
-
2021-09-14 16:01
(2)
Ja nie żałowałem tylko pracodawca)Prywatnie latam tylko Emirates w biznes klasie))
- 8 32
-
2021-09-14 17:10
(1)
Mogles doplacic, skoro cie stac na biznes klase.
- 21 2
-
2021-09-14 17:48
Mogłeś kupić 3 miejsca obok siebie i się położyć.
- 25 1
-
2021-09-14 15:52
Dokładnie bida z nędzą te samoloty,jakby mogli to by z pazerności bez skrzydeł latali łaskawcy.
- 17 32
-
2021-09-15 16:00
Lotnisko gdańskie to Ryanairowi nieba przychyli, a innym kłody pod nogi rzuca. Narzucili takie ceny innym, że większość touroperatorów przestała latać z Gdańska. od Warszawy w górę aż po Hel - nie latają. Natomiast od Linii Warszawa - Poznań w dół mamy pełno możliwości wylotów : Warszawa, Poznań, Wrocław, Rzeszów, Kraków, Katowice. I to do miejsc dostępnych z tych wszystkich miejscowości, a niedostępnych z Gdańska. Gdańskie lotnisko przywaliło takie ceny, bo przecież jak Ryanairowi opuścili, to komuś trzeba podnieść.
Moim zdaniem Ryanair to rak i powinni się jak najszybciej stąd wynieść, może by wróciła normalność z cenami za przeloty, a nie przelot za 30 zł z dotacją od lotniska, a pieniążki na dotacje zostały wzięte od innych.- 0 1
-
2021-09-15 14:53
Powołać Narodowe Linie Lotnicze
gdzie wszystko będzie narodowo, także narodowe ceny za bilet+
- 2 0
-
2021-09-15 14:50
Głosowaliście to macie
- 1 0
-
2021-09-15 14:41
sknerus mckwacz
wprowadzi się dodatkową opłatę za miejsce siedzące i skorzystania z ubikacji i będzie git.
- 0 0
-
2021-09-15 14:05
Super
Super
- 0 0
-
2021-09-15 13:55
najlepiej by było
żeby cała zgraja PISuarów wyjechała z Uni na wyspy bezludne. wtedy może bedzie normalnie
- 2 1
-
2021-09-14 15:50
(3)
rozwalą wszystko
- 112 42
-
2021-09-15 13:38
"Pismo scisle poufne i prywatne"
i laduje na trojmiasto.pl...
- 0 0
-
2021-09-14 16:04
Jak to niemcy
- 4 5
-
2021-09-14 16:04
dziękuję trojmiasto.pl
Opinia nie została dodana
Powód: Niedozwolona treść- 11 3
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.