- 1 Nielegalne śmietniska zmorą mieszkańców (113 opinii)
- 2 Pierwsze spotkanie trzech prezydentek (376 opinii)
- 3 Wojskowa flota aut wyprzedała się na pniu (78 opinii)
- 4 Wyprosił z autobusu dzieci z hulajnogami (912 opinii)
- 5 Róże w Cisowej, głazy w Wielkim Kacku (19 opinii)
- 6 Wybory europosłów: głosuj, gdzie chcesz (178 opinii)
Ryanair otwiera swoją bazę na lotnisku w Rębiechowie
Ryanair, największy przewoźnik lotniczy w Europie, otworzy w Gdańsku swoją bazę lotniczą. Na początku będzie z niej operował jeden samolot typu Boeing 737-8AS.
Na zwołanej we wtorek konferencji prasowej ogłosił to Niall O'Connor, zastępca dyrektora ds. rozwoju połączeń linii Ryanair. Będzie to trzecia - po Krakowie i Wrocławiu - baza tych linii w Polsce. Zostanie ona otwarta w październiku 2014 r. Tego samego dnia ogłoszone zostanie także otwarcie bazy w Modlinie.
Co dla lotniska oznacza otwarcie takiej bazy? Zwykle jest to większa częstotliwość połączeń lotniczych oraz dogodniejsze dla pasażerów godziny startów i lądowań. Ryanair zapowiedział, że liczba połączeń z Rębiechowa wzrośnie z 54 do 94 tygodniowo.
To nie pierwsza baza linii lotniczych na lotnisku w Rębiechowie. W Gdańsku swoją bazę ma też Wizzair. Stacjonują w niej na stałe cztery samoloty typu Airbus A320 tego przewoźnika. Także dzięki nim węgierski przewoźnik lata z Gdańska do 23 miast.
Z kolei Ryanair obsługuje z Gdańska 13 tras.
Na trójmiejskim lotnisku nocują także samoloty Eurolotu, SAS-u i Lufthansy.
W pierwszym kwartale 2014 roku Port Lotniczy Gdańsk im. Lecha Wałęsy obsłużył 590 104 pasażerów, co oznacza 3,5-proc. wzrost w stosunku do analogicznego okresu ubiegłego roku.
- Odnotowany wzrost w pierwszych trzech miesiącach bieżącego roku jest dobrym wynikiem biorąc pod uwagę, że dopiero wchodzimy w sezon letni, w którym nasza siatka połączeń obfituje w wiele nowości - mówi Tomasz Kloskowski, prezes zarządu Portu Lotniczego Gdańsk im. Lecha Wałęsy.
Linie Eurolot zainaugurowały loty do Brukseli, Helsinek i Zurychu. Ryanair po uruchomionym połączeniu do Modlina, w piątek zaczął latać z Gdańska do Pizy, a latem również na połączeniach krajowych do Krakowa i Wrocławia.
Airberlin: Berlina
Eurolot: Amsterdamu, Brukseli, Dubrownika, Helsinek, Krakowa, Lublina, Splitu, Wrocławia, Zadaru, Zurychu
PLL LOT: Warszawy
Lufthansa: Frankfurtu, Monachium
Norwegian: Oslo
Ryanair: Birmingham, Bristolu, Cork, Dublina, Edynburga, Modlina, Krakowa, Leeds Bradford, Londynu Stansted, Manchesteru, Oslo Rygge, Pizy, Wrocławia
SAS: Kopenhagi, Oslo
WizzAir: Alesund, Barcelony, Bergen, Doncaster-Sheffield, Dortmundu, Eindhoven, Glasgow-Prestwick, Goteborga, Hamburga-Lubeki, Haugesund, Kolonii/Bonn, Kristiansand, Liverpoolu, Londynu Luton, Malme-Sturup, Mediolanu-Bergamo, Oslo Torp, Paryża-Beauvais, Rzymu, Stavanger, Sztokholmu-Skavsta, Trondheim oraz Turku.
Miejsca
Opinie (224) 8 zablokowanych
-
2014-04-08 09:32
Upadek Polski (21)
Byłoby czym się chwalić, gdyby to LOT otwierał swoją bazę.
- 103 79
-
2014-04-09 09:39
nadal jest sie czym chwalić tyle że nie LOTem
grunt że to będzie u nas a nie sąsiadów
- 0 0
-
2014-04-08 13:23
II Irlandia.
Święta prawda. Lepiej by milczeli. Unia wstrzyma rządową dotację dla LOTu i pozamiatane. No ale będzie tak jak nam wcześniej obiecali będzie II Irlandia.
- 1 0
-
2014-04-08 09:36
(9)
znowu niedobrze :(
- 22 5
-
2014-04-08 10:04
Ci, dla których "polskość to nienormalność" nie chcą, by Polska była Polską, ale kolonią (8)
A to dobrze, że skutkiem nieudolności rządzących polskie firmy bankrutują?
- 5 22
-
2014-04-08 11:15
(3)
"W ostatnich tygodniach na kilku stronach internetowych ("prawy.pl", "nczas.com" i in.) pojawiły się wypowiedzi na temat polskości przypisywane Donaldowi Tuskowi. W związku z powtarzającymi się pytaniami o ich autentyczność, informuję iż: Fragmenty wypowiedzi, które pojawiły sie w internecie, przypominają wypowiedzi Donalda Tuska z ankiety zamieszczonej w nr 11-12 z roku 1987. Przypominają, bo tak naprawdę stanowią zlepek zdań wyciętych z szerszej całości, dokładnie z pierwszych akapitów tekstu, zbudowanego - by tak rzec - dialektycznie, z tezy i antytezy. Teza, dotycząca stereotypowych skojarzeń nt. "polskości" jest rzeczywiście bardzo krytyczna, dopiero w ostatnim akapicie (którego nikt już do internetu nie wprowadził) przeciwstawia się jej antytezę, która cytuję in extenso: "Bo choć polskość wywołuje skojarzenia kreślone przez historię, jest ona także przecież dzianiem się, jest niepewnym spojrzeniem w przyszłość. I szarpię się między goryczą i wzruszeniem, dumą i zażenowaniem. Wtedy sądzę - tak po polsku, patetycznie - że polskość, niezależnie od uciążliwego dziedzictwa i tragicznych skojarzeń, pozostaje naszym wspólnym świadomym wyborem". W sposób iście artystyczny, bo usuwając przecinek i pozbawiając literkę "ą" ogonka zmieniono także w wersji internetowej dość istotne w wybranych fragmentach zdanie. W internecie czytamy: "Piękniejsza od Polski jest ucieczka od Polski tej na ziemi, konkretnej, przegranej, brudnej i biednej". W "Znaku" natomiast: "Piękniejsza od Polski, jest ucieczką od Polski tej na ziemi, konkretnej, przegranej, brudnej i biednej" (podmiotem domyślnym jest tu polskość przeciwstawiona, jak widać nawet w tym zdaniu, Polsce). Tekst Donalda Tuska, choć krótki, jest tekstem przeznaczonym dla inteligentnego czytelnika, który rozumie, co to ironia, przenośnia, który jest w stanie uchwycić kluczową dla autora różnicę między "polskością" rozumianą jako hasło a Polską jako taką, który potrafi się domyślić, co kryje się pod zdaniem i który potrafi wyciągnąć wnioski z faktu, że napisano go w 1987 roku, a nie przedwczoraj.Przede wszystkim jednak nie sposób zrozumieć, co ma do powiedzenia autor, jeśli nie podejmie się trudu przeczytania tekstu do końca. Od kilku tygodni nasza redakcja otrzymuje prośby o przesłanie strony 191 z numeru 11-12/87. Tylko tej jednej. Zakończenie tekstu jakoś nikogo nie interesuje. Jest nam zawsze ogromnie miło, gdy ktoś chce zaglądnąć do archiwalnych numerów naszego pisma. Ale konsekwetnie udostępniamy w takich przypadkach całe artykuły. Tak też uczyniliśmy z tekstem Donalda Tuska licząc na to, że zainteresowani podejmą trud zapoznania się z całością. Tym bardziej na to liczmy, że tekst, po ingerencji cenzury, ma tylko trzy strony. "Michał Bardel- p.o. redaktora naczelnego miesięcznika "Znak"
- 7 8
-
2014-04-08 12:22
(1)
Ale kampania wyborcza kierowana jest do przeciętnego jełopa. Ludzie zdolni przeczytać ze zrozumieniem tekst z intelektualnego periodyku to niewarta uwagi (w kontekście wyborczym) mniejszość.
- 8 0
-
2014-04-08 13:20
święte słowa.
- 2 0
-
2014-04-08 13:02
to takie antypolskie "wiedzieć" i dążyć do prawdy
- 4 1
-
2014-04-08 10:51
leciales kiedys Lotem? (3)
Kupiles poloneza, czy Golfa? Goplana czy Nestle? Wiec nie wyjezdzaj z glodnymi tekstami o patriotyzmie gospodarczym.
- 23 3
-
2014-04-08 12:23
Buraku
nie chwal się swoim buractwem - nestle i golfy są na całym świecie i co z tego? rajcuje cię to polaku?
- 0 11
-
2014-04-08 11:14
(1)
Gdyby Polonez wyglądał jak Golf to bym kupił.
A LOTem owszem, latam.- 8 6
-
2014-04-08 12:15
To powinieneś wiedzieć, że bezsensowne byłoby otwieranie bazy LOTu w Gdańsku.
- 11 2
-
2014-04-08 12:32
lot, ? tu kasa jest ważna (1)
ile mi zapłacisz za remont domu 100 tys,czy 30?, to są koszty i rynkowe ceny. tyle to jest warte.sie kawy napij i odpocznij,za dużo zarabiasz
- 2 0
-
2014-04-08 13:07
Niepisz takich rzeczy bo zaraz zaminusują Cię patrioci miłośnicy Lidla Tesco i Biedronki.
- 3 0
-
2014-04-08 12:06
jasne, bo tylko LOT jest nasz, polski, na polskiej ziemi utworzony, polska krwia wykarmiony...w jakim ty zascianku zyjecie? Na zachodzie otwieraja sie bazy, nowe polaczenia, wszystko kwitnie. U nas kwitnac moze tylko przez LOT, reszta linii jest be, bo nie polska.
- 2 1
-
2014-04-08 11:29
Wiesz co to konkurencja? mamy prawo wyboru dzieki temu, nie jesteśmy skazani na jeden wybór. Ciesz się, a nie stękaj !!!!
- 3 0
-
2014-04-08 11:09
A samoloty LOT'u budowały polskie stocznie...
Proponuję ustanowić jeszcze kilka wolnych dni od pracy (koniecznie święta kościelne) i wtedy na bank będziemy 2. Japonią
- 8 2
-
2014-04-08 09:59
(3)
Na latanie LOT-em mnie nie stać, dla mnie byłoby najlepiej gdyby ten przewoźnik wreszcie zbankrutował, przynajmniej nie trzeba by było dopłacać z budżetu (setek mln zł) do jego połączeń.
- 13 7
-
2014-04-08 10:00
A mnie stac (1)
Wiesz, niektorzy maja dobra prace, ciezko pracuja i wola latac lotem niz "podniebnym PKS-em" gdzie tylko brakuje zeby jeszcze kury biegały po pokladzie.
- 11 14
-
2014-04-08 10:47
To sobie sam dopłacaj
- 7 1
-
2014-04-08 10:05
Tanie linie to istotnie dramat. Ale co robić...
- 6 6
-
2014-04-09 09:35
Chcą mieć bazę a do rękawów nie chcą się dorzucić. Bogacze
- 1 0
-
2014-04-08 09:40
POPRAWKA (4)
W gdańsku na stałe stacjonują nie trzy a cztery samoloty linii Wizzair.
Odpowiedź redakcji:
Dziękujemy za sugestię. Treść została poprawiona.
- 48 1
-
2014-04-09 09:33
nie została poprawiona
nie została poprawiona , nadal jest stałe zamiast stale.
- 0 0
-
2014-04-08 12:34
i dorzucą AŻ jednego Ryanaira
łoł to bedzie wypas. aby napewno starczy miejsca dla niego?
- 3 0
-
2014-04-08 12:08
miasto z małej litery?
- 1 0
-
2014-04-08 11:49
a od czerwca
będzie 5 samolot wizzaira w Gdańsku
- 4 2
-
2014-04-09 08:51
Frankfurt
Frankfurt Hahn!!! Samoloty były pełne, czemu zlikwidowali to połączenie.
- 0 0
-
2014-04-08 09:34
Alicante (7)
dawajcie Alicante!!!
- 83 7
-
2014-04-09 06:50
Alicante
Szkoda ze nie wrocono do tej linii, piekny kaawalek Hiszpanii , mam nadzieje ze
bedzie tyle polaczen co z Wroclawia............czekam- 0 0
-
2014-04-08 17:19
ja zamiast Alicante wolałbym Malagę
do Alicante można dojechać i lecieć z Modlina, a żeby polecieć do Malagi, to trzeba zasuwać do Wrocławia albo Krakowa. Swoją drogą oba te miasta mają połączenie zarówno do Alicante i do Malagi, więc mógłby się szarpnąć Ryanair i u nas i na pewno by się chętni na Malagę znaleźli. Może być od kwietnia do końca października.
u nas do Malagi to to tylko Airberlin - drogo i z 1-2 przesiadkami albo Ryanair + WIZZ przez Oslo z ryzykowną godzinną przesiadką - u mnie odpada z małym dzieckiem- 5 0
-
2014-04-08 09:39
(2)
Ja też jestem BAAAARDZO ZA!!!! Co można zrobić żeby Ryanair przywrócił połączenie do Alicante??
- 11 2
-
2014-04-08 16:46
kupować bilety, tak aby na każdy lot do alicante i powrot sprzedać okolo 150 miejsc
wtedy na pewno się opłaci. Czy wiecie jak powstają rozkłady? linie lotnicze decydują o połaczeniach które startują jakiś rok wcześniej. To liczne analizy, liczne statystyki. Jakby się opłacało do Alicante latać to już dawno było by w ofercie
- 4 1
-
2014-04-08 09:46
komentować na forum trojmiasto.pl
- 30 0
-
2014-04-08 12:05
Alicante - Benidorm, Altea, Calpe i okolice. Polecam :-)
- 4 0
-
2014-04-08 11:47
Alicante
Ja teżż, PLISSSSS
- 6 0
-
2014-04-09 00:02
najwiekszym przewoznikiem w Europie
jest w Lufthansa!
- 0 3
-
2014-04-08 09:58
Przynajmniej łatwiej będzie wyjechać z tego śmiesznego kraju. (1)
- 16 16
-
2014-04-08 23:36
Tylko nie zapomnij słomy z butów wytrzepać przed odprawą.
Au revoir, Sayonara!
- 0 1
-
2014-04-08 11:52
A pracownicy lotniska? (1)
Szkoda, że nie wspomina się o tym, iż dojdzie więcej pracy Panom Ładowaczą, a pensja zostanie na poziomie 1600 zł...
- 9 3
-
2014-04-08 23:35
Paną Ładowaczą koniecznię pądnieść pensjem.
- 1 0
-
2014-04-08 12:05
bedzie trzeba poszukac haka na tanie linie lotnicze bo PKP razem z pseudolino tej od klimatu i zagarków zbankrutuje (1)
Kto spłaci pseudolino skoro bedzie powietrze wozić!!Skoro juz obecnie PKP wozi powietrze!!
- 3 3
-
2014-04-08 23:31
To z powodu zbyt małej ilości przystanków na trasach Intercity. Jedna Włoszczowa nie czyni wiosny...
Pendolino powinno się zatrzymywać w każdej miejscowości po drodze,ale tylko tam,gdzie rządzi PiS.
- 0 0
-
2014-04-08 12:40
(3)
Venecja Treviso proszę
- 6 1
-
2014-04-08 12:52
(2)
co to za miasto Venecja?
- 2 2
-
2014-04-08 23:23
Nie ma takiego miasta Venecja, jest Wenecja,za Bydgoszczą...
- 0 0
-
2014-04-08 13:46
nie będzie poprawnie Venezia
- 2 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.