• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

SKM Redłowo może zyskać kładkę dla pieszych

Patryk Szczerba
9 lutego 2016 (artykuł sprzed 8 lat) 
Podczas modernizacji SKM Redłowo i montażu windy konieczna będzie budowa kładki dla pasażerów Podczas modernizacji SKM Redłowo i montażu windy konieczna będzie budowa kładki dla pasażerów

Prace przy dostosowaniu stacji SKM Redłowo w Gdyni zobacz na mapie Gdyni do potrzeb osób o ograniczonej mobilności rozpoczną się najszybciej za rok. Już teraz wiadomo, że nie wystarczy montaż samej windy. Do tego, by stacja mogła funkcjonować po modernizacji, konieczna będzie budowa kładki dla pieszych.



Czy stacja w Redłowie spełnia twoje oczekiwania?

Peron pod wiaduktem w ciągu ul. Stryjskiej to jedna ze stacji, które w najbliższym czasie na pewno przejdą modernizację. Mimo przeprowadzonego kilka lat temu odświeżenia, nadal pozostaje obiektem niedostępnym dla osób niepełnosprawnych i mających trudności w poruszaniu. Strome schody nie ułatwiają wejścia także pozostałym. Spore problemy mają choćby ci podróżujący, którzy niosą ze sobą ciężki bagaż.

Sporo do zrobienia

Szybka Kolej Miejska, do której należy infrastruktura, zapewnia, że robi wszystko, by zyskująca na popularności stacja (zwłaszcza po rozbudowie Pomorskiego Parku Naukowo-Technologicznego zobacz na mapie Gdyni i  biurowców przy ul. Łużyckiej zobacz na mapie Gdyni) była w pełni nowoczesna. Konkretnych inwestycji w infrastrukturę wciąż brak, ale według zapewnień SKM najbliższe dwa lata powinny przynieść widoczne efekty. Wtedy pojawi się wyczekiwane - nie tyko przez spółkę - dofinansowanie unijne.

Przypomnijmy, ze w skład pakietu przygotowanego przez SKM, który trafi na biurka urzędników w Urzędzie Marszałkowskim, wchodzi przede wszystkim modernizacja dworca podmiejskiego Gdynia Główna zobacz na mapie Gdyni w Gdyni, o czym informowaliśmy kilka miesięcy temu. We wnioskach widnieje też budowa centrum monitoringu oraz systemu informacji pasażerskiej, które znajdą się w zaaranżowanej na ten cel sali pod kopułą.

Planowane jest także wyposażenie wszystkich peronów na trasie SKM w urządzenia informacji pasażerskiej oraz w systemy kamer i remont tych, które wymagają modernizacji. Wybrane do remontu to Gdańsk Stocznia, a poza Trójmiastem - Rumia Janowo.

W Gdyni pracy będzie najwięcej. Trzeba zmodernizować przystanki: Leszczynki, Grabówek, Stocznię, Chylonię, Redłowo i Orłowo. Na potrzeby remontu tego ostatniego powinna powstać w najbliższym czasie dokumentacja projektowa, ale niewykluczone, że to Redłowo zyska priorytet, jako najczęściej wykorzystywany przystanek.

- W najbliższych tygodniach chcemy złożyć wniosek o dofinansowanie, a później rozpoczną się prace koncepcyjne. Na pewno w przypadku Redłowa nie obędzie się bez współpracy z miastem, bowiem już teraz wiadomo, że przebudowa będzie kolidowała z infrastrukturą miejską - tłumaczy Marcin Głuszek, dyrektor ds. marketingu i umów SKM.
Stacja kilkukrotnie przechodziła lifting, ale problemu dostępu dla osób mających trudności z poruszaniem się nie rozwiązano do dziś. Stacja kilkukrotnie przechodziła lifting, ale problemu dostępu dla osób mających trudności z poruszaniem się nie rozwiązano do dziś.
To właśnie jej obecny kształt jest powodem zaangażowania miasta. Przemieszczanie się wiaduktem już teraz powoduje spore trudności kierowców i pieszych. Pierwszym od niedawna mogą towarzyszyć na pasach ruchu stworzonych w ulicy rowerzyści, natomiast drudzy tłoczą się na wąskim chodniku. Nie ma większych szans na jego poszerzenie, ale koniecznością podczas modernizacji stacji i montażu windy może okazać się budowa nowej kładki.

Miasto pomoże

- Rzeczywiście, jesteśmy po wstępnych rozmowach z przewoźnikiem, bo inwestycja wymusi zmiany także na naszym terenie. Na razie nie ma żadnego oficjalnego dokumentu. Czekamy na zakończenie prac koncepcyjnych, które dadzą wstępny zarys, co można będzie zrealizować. Prawdopodobnie nie obędzie się bez dodatkowej kładki, bowiem na wiadukcie już teraz jest za ciasno - wyjaśnia Marek Stępa, wiceprezydent Gdyni.
Na razie to wstępna propozycja, choć realizacja dodatkowego przejścia z peronu na wiadukt wydaje się przesądzona. Kluczowa może się okazać lokalizacja. Niewykluczone bowiem, że kładka pojawi się po przeciwnej stronie wiaduktu niż schody prowadzące obecnie na peron. Miasto zapewnia, że w wypracowane rozwiązanie będzie chciało zainwestować.

- Wszystko, co wydarzy się na terenie gminnym, będziemy chcieli sfinansować z naszego budżetu, podpierając się wsparciem finansowym z innych źródeł. Bierzemy udział w pracach koncepcyjnych, będziemy chcieli także brać udział w projektowych i budowlanych - podkreśla wiceprezydent Gdyni.
Koszt całości inwestycji związanej z remontem dworca w Gdyni, modernizacją peronów i zmianami w monitoringu jest szacowany na 98 mln zł.

W przypadku Redłowa prace projektowe mają zakończyć się najpóźniej wiosną przyszłego roku, by przebudowa mogła ruszyć jeszcze w 2017 roku.

Opinie (118)

  • 98 mln zł???

    To chyba jakiś żart.

    • 4 0

  • Szał . Bedzie kładka ! (2)

    Czy bedzie na kladke specjalny przetarg i dotacje unijne oraz powolanie zarzadu kladki i prezesa oraz zastepcy prezesa kladki ? . Pieknie !. Normalnie szalenstwo max i tylko rok potrwaja prace projektowe na wspaniala kladke , tysiace wypitych kaw, debaty - kladka a sprawa ludowa ! wspanialy kraj . Potem kladka uzyska certyfikat instytutu matki i dziecka oraz nadzor NASA ). Polska zawsze pokazuje swiatu ze potrafi zadziwic i dlatego swiat widzi w nas lidera kladek ).

    • 23 7

    • To nie Polska takie obowiązki nakłada. To raczej UE, której jesteś zapewne wielbicielem.

      • 0 1

    • Nie. Z komitetu rodzicielskiego w twoim gimnazjum specjlanym zrobia. Nie pojedziecie do Malborka w czerwcu.

      • 5 5

  • lotnisko

    Na dachu szpitala miejskiego miało być lądowisko na helikoptery czy już działa chciałbym lądować Urząd obiecał

    • 3 3

  • (3)

    Powinny być stosowane rozwiązania przede wszystkim promujące zrównoważony transport i popierające osoby korzystające ze zrównoważonego transportu. Kładka jest ewidentnym i kolejnym przykładem na stygmatyzowanie osób popierających alternatywne środki transportu. Należy przeprowadzić w tej sprawie szeroką debatę publiczną, podczas której będzie mógł wypowiedzieć się każdy o ile popiera idee zrównoważonego transportu. Stosujmy zasady zawarte w elementarzu polityki komunikacyjne rozdział kierunek szacunek. Inaczej miasto umrze. Jak Detroit.

    • 5 16

    • złodziej nicków - poszedł won (2)

      kładki przede wszystkim są uciążliwe dla osób z ograniczoną ruchomością, ale czasem są uzasadnione - jak w tym przypadku.

      • 3 0

      • (1)

        Zieeeeew. A tabletki odstawione? Zamiast wyzywać weź lepiej udział w debacie na temat rozwoju alternatywnych środków transportu i wyraź swój sprzeciw przeciwko stygmatyzowaniu ludzi popierających alternatywne środki ytranspostu.

        • 3 6

        • sama Twoja obecność na forum jest obrazą

          nick "matematyk, do tego kierowca" się znudził, czy zbanowali?

          • 1 0

  • Panie redaktorze ja przypadkiem przystanek Gdynia Chylonia nie jest remontowana? (3)

    "Trzeba zmodernizować przystanki: Leszczynki, Grabówek, Stocznię, Chylonię, Redłowo i Orłowo"

    Rzetelność dziennikarska

    • 8 22

    • Modernizacja torow i przystanka dalekobieżnego to nie remont peronu skm....który wygląda strasznie....gorzej tylko stacje w strone Gdyni Głównej

      • 0 0

    • nie, nie jest remontowany

      • 6 0

    • Cisowa

      Remontuja Cisowa

      • 11 0

  • w końcu się za to wzięli.tyłko nie spaprac tego. sprawdzić projekt, funkcjonalność itp! (5)

    • 31 4

    • Fakturka do końca roku (1)

      Wcześniej ładnie rozpisać i będzie gites. Plebs niech narzeka

      • 2 1

      • Ale napisali ,że może w tym roku!!

        znając Gdyńskie realia to może to powstanie za 5 lat o ile w ogóle . Do puki nie zaczną robić nie otwierałbym szampana

        • 1 0

    • Tak, tak a świstak ... (1)

      Przykład Cisowa, dojscie do Hutniczej. Polecam ekipie Trijmiasto.pl przejechać sie na Cisową i zrobic filmik z przejścia do Hutniczej.

      • 3 1

      • Cisowa to nie Gdynia, to stan umyslu.

        • 1 3

    • W sumie dobrze że nawet jest zamiar modernizacji tego peronu

      • 2 1

  • Obecny most nad przystankiem (1)

    pozostawić tylko dla ruchu kołowego.Ruch pieszych z zejściem i windą na peron,skierować na nową kładkę odpowiedniej szerokości.Zastanawia mnie,dlaczego SKM,którego dyrekcja znajduje się w Gdyni,przejawią Gdynią najmniejsze zainteresowanie,co każdy postronny obywatel z łatwością zauważa.

    • 3 1

    • brawo za "odpowiednią szerokość schodów"

      Czasami kiedy jest tłum ludzie po prostu wychodząc i wchodząc po prostu się nie mieszczą przeciskając między sobą.

      • 1 0

  • (1)

    Polakowi to nikt nie dogodzi, nie remontowali - źle, chcą remontować - też źle!

    • 2 6

    • remontować ale z głową a nie w pospolitym ruszeniu budować kamienne głazy II wojny światowej

      • 2 0

  • Przeciez tam jest mega-tlok (1)

    najwyzszy czas by to ogranac.

    • 36 1

    • ..do napakowanego do granic mozliwosci skladu skm wciskaja sie jeszcze dwie kobiety.. po zamknieciu drzwi jedna mowi do drugiej:
      - "..oh, ale tlok.."..
      Na to facet za nia stojacy:
      - "..to mój.."..

      • 4 2

  • Lepiej wybudować tunel dla kiboli Arki co przyjeżdżają z północnych wsi za Gdynią kładka nie pewna.

    • 3 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane