- 1 Szukał na targu sadzonek, znalazł amunicję (126 opinii)
- 2 Oślepiał śmigłowiec podczas derbów (227 opinii)
- 3 Kradli klocki LEGO. Hurtowo (33 opinie)
- 4 We wrześniu koniec prac na Chwarznieńskiej (52 opinie)
- 5 Coraz więcej domów pływających na wodzie (64 opinie)
- 6 Prawie 50 miejsc parkingowych przy Parku Oruńskim (70 opinii)
SKM chce przebudować trzy perony w Gdyni
SKM szuka firmy, która zaprojektuje na nowo perony na Grabówku z 1952 i Leszczynkach z 1973 oraz w Orłowie z 1953 roku. Wybrany wykonawca będzie miał maksymalnie rok na opracowanie projektów.
Władze SKM postanowiły więc rozdzielić część projektową od budowlanej i ogłosiły przetarg na samą dokumentację dla Orłowa, ale dołączyły do niego perony na Leszczynkach i Grabówku. W ten sposób szukają zapewne oszczędności.
Czytaj też: Remont Dworca Podmiejskiego za 48 mln, a SKM ma tylko 28 mln zł
Zakres prac projektowych w przypadku wszystkich trzech jest podobny i obejmuje:
- nowy peron o długości ok. 200 metrów i wysokości 96 cm
- nową wiatę przykrywającą jak największą część peronu
- wymianę torów w obrębie peronu
- modernizację przejścia podziemnego
- montaż 24 kamer monitoringu, czterech wyświetlaczy LED, dwóch dwustronnych zegarów, czterech automatów biletowych i sześciu kasowników, dwóch słupków SOS/INFO
Jest też kilka różnic w poszczególnych projektach.
W przypadku Grabówka nie przewiduje się budowy windy, a jedynie pochylnię w miejsce schodów. Widna będzie za to na Leszczynkach i w Orłowie. Na Grabówku likwidacji ulegnie również zadaszenie nad schodami i poczekalnią oraz dwukondygnacyjny budynek techniczno-socjalny. Zaprojektowane zostanie wyjście z przejścia podziemnego od strony ul. Zakręt do Oksywia oraz nowe przejście podziemne pod torem nr 502, poprowadzone od granicy terenu kolejowego od strony ul. Morskiej.
W projekcie dla SKM Leszczynki projektant musi przewidzieć wyburzenie istniejącego zadaszenia nad schodami oraz obiektów handlowych zlokalizowane bezpośrednio przy wejściu oraz istniejącej kasy biletowej.
W przypadku Orłowa zaprojektowane zostaną też nowe rozjazdy.
Chętni mogą składać oferty do 22 listopada. O zwycięstwie zadecyduje w 80 proc. cena za wykonanie projektu, w 15 proc. cena nadzoru autorskiego i w 5 proc. termin realizacji.
W przypadku Grabówka i Leszczynek nie może być on dłuższy niż 12 miesięcy, a Orłowa o miesiąc krótszy.
Opinie (115) 2 zablokowane
-
2018-10-21 17:03
Koszmarna odległość między kolejką a peronem ! Wysiadanie z pociągu to ekstremalne przeżycie dla osób z problemem chodzenia . Jak pomyślę o oblodzonym peronem to zimny pot mnie zlewa.
- 19 4
-
2018-10-21 15:05
Nie wierzę (2)
że w oparach wyborów takie coś pojawiło się na tej stronie. To nie jest normalne.
- 19 28
-
2018-10-21 16:51
Gdynia jest idealnym przykładem, że demokracja to nie jest dobry ustrój.
- 5 1
-
2018-10-21 16:38
Trzeba pomóc kandydatowi z ogonkiem
W ciągu kadencji stracił 30!!! % poparcia!
- 3 3
-
2018-10-21 16:11
tempo iście gdyńskie (1)
20 lat na wstecznym
- 15 4
-
2018-10-21 16:45
I z flakiem z przodu
- 0 3
-
2018-10-21 16:03
"Podróż koleją skraca czas przejazdu pociągiem"
- 7 0
-
2018-10-21 15:21
u nas w Gdyni w wielu miejscach wciąż PRL a inwestycji nadal brak:( (1)
- 46 19
-
2018-10-21 15:23
Masz dziś okazję wymienić
włodarza w Twoim mieście. Pewnie skończy się na marudzeniu.
- 17 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.