• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

SKM chce przebudować trzy perony w Gdyni

Michał Brancewicz
21 października 2018 (artykuł sprzed 5 lat) 
SKM szykuje się do remontu peronów w Orłowie (na zdjęciu), na Leszczynkach i Grabówku. SKM szykuje się do remontu peronów w Orłowie (na zdjęciu), na Leszczynkach i Grabówku.

SKM szuka firmy, która zaprojektuje na nowo perony na Grabówku z 1952 i Leszczynkach z 1973 oraz w Orłowie z 1953 roku. Wybrany wykonawca będzie miał maksymalnie rok na opracowanie projektów.



Czy ogłoszenie przetargu na trzy perony pozwoli zaoszczędzić pieniądzę?

Szybka Kolej Miejska wybrała niedawno wykonawcę projektu i remontu peronu w Redłowie. Pierwotnie równolegle taki sam zakres prac miał dotyczyć także Orłowa, ale w ogłoszonym przetargu pojawiła się zaporowa oferta (46 mln zł) - ponad trzykrotnie wyższa niż zakładał budżet.

Władze SKM postanowiły więc rozdzielić część projektową od budowlanej i ogłosiły przetarg na samą dokumentację dla Orłowa, ale dołączyły do niego perony na Leszczynkach i Grabówku. W ten sposób szukają zapewne oszczędności.

Czytaj też: Remont Dworca Podmiejskiego za 48 mln, a SKM ma tylko 28 mln zł

Zakres prac projektowych w przypadku wszystkich trzech jest podobny i obejmuje:

  • nowy peron o długości ok. 200 metrów i wysokości 96 cm
  • nową wiatę przykrywającą jak największą część peronu
  • wymianę torów w obrębie peronu
  • modernizację przejścia podziemnego
  • montaż 24 kamer monitoringu, czterech wyświetlaczy LED, dwóch dwustronnych zegarów, czterech automatów biletowych i sześciu kasowników, dwóch słupków SOS/INFO

Jest też kilka różnic w poszczególnych projektach.

W przypadku Grabówka nie przewiduje się budowy windy, a jedynie pochylnię w miejsce schodów. Widna będzie za to na Leszczynkach i w Orłowie. Na Grabówku likwidacji ulegnie również zadaszenie nad schodami i poczekalnią oraz dwukondygnacyjny budynek techniczno-socjalny. Zaprojektowane zostanie wyjście z przejścia podziemnego od strony ul. Zakręt do Oksywia oraz nowe przejście podziemne pod torem nr 502, poprowadzone od granicy terenu kolejowego od strony ul. Morskiej.

W projekcie dla SKM Leszczynki projektant musi przewidzieć wyburzenie istniejącego zadaszenia nad schodami oraz obiektów handlowych zlokalizowane bezpośrednio przy wejściu oraz istniejącej kasy biletowej.

W przypadku Orłowa zaprojektowane zostaną też nowe rozjazdy.

Chętni mogą składać oferty do 22 listopada. O zwycięstwie zadecyduje w 80 proc. cena za wykonanie projektu, w 15 proc. cena nadzoru autorskiego i w 5 proc. termin realizacji.

W przypadku Grabówka i Leszczynek nie może być on dłuższy niż 12 miesięcy, a Orłowa o miesiąc krótszy.

Opinie (115) 2 zablokowane

  • Koszmarna odległość między kolejką a peronem ! Wysiadanie z pociągu to ekstremalne przeżycie dla osób z problemem chodzenia . Jak pomyślę o oblodzonym peronem to zimny pot mnie zlewa.

    • 19 4

  • Nie wierzę (2)

    że w oparach wyborów takie coś pojawiło się na tej stronie. To nie jest normalne.

    • 19 28

    • Gdynia jest idealnym przykładem, że demokracja to nie jest dobry ustrój.

      • 5 1

    • Trzeba pomóc kandydatowi z ogonkiem

      W ciągu kadencji stracił 30!!! % poparcia!

      • 3 3

  • tempo iście gdyńskie (1)

    20 lat na wstecznym

    • 15 4

    • I z flakiem z przodu

      • 0 3

  • "Podróż koleją skraca czas przejazdu pociągiem"

    • 7 0

  • u nas w Gdyni w wielu miejscach wciąż PRL a inwestycji nadal brak:( (1)

    • 46 19

    • Masz dziś okazję wymienić

      włodarza w Twoim mieście. Pewnie skończy się na marudzeniu.

      • 17 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane