• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

SKM: czeka nas podwyżka cen biletów, ale nie wiadomo kiedy

Jacek Stańczyk
7 marca 2008 (artykuł sprzed 16 lat) 
aktualizacja: godz. 19:10 (7 marca 2008)
Bilety SKM na razie nie zdrożeją - zapewnia przewoźnik. Bilety SKM na razie nie zdrożeją - zapewnia przewoźnik.

Nie będzie na razie podwyżki cen biletów SKM, choć można się jej spodziewać. Jeszcze nie zdecydowano o skali, ani o terminie zmian w taryfie.



Co sądzisz o podwyżce cen biletów w SKM?

Decyzja o pierwszej od 7 lat podwyżce miała rzekomo zapaść na początku tygodnia podczas spotkania zarządu SKM ze związkami zawodowymi. Od 1 kwietnia lub 1 maja bilety jednorazowe i okresowe miałyby być droższe o 12 proc. Powód: 20 proc. podwyżka cen energii elektrycznej, remonty, rosnące koszty utrzymania taboru.

Rzecznik prasowy Szybkiej Kolei Miejskiej Lucyna Bujnicka przyznaje, że o podwyżkach dyskutuje się w zarządzie firmy. O sprawie wie już także Urząd Marszałkowski. - Problem jest złożony, bo z jednej strony firma ma do spełnienia misję w społeczności trójmiejskiej, a z drugiej jej działalność gospodarcza nie może być deficytowa i przynosić strat - tłumaczy pani rzecznik. Zaprzecza jednak by w tej sprawie cokolwiek już postanowiono.

- Rosną ceny energii elektrycznej i koszta utrzymania taboru. Zaczęliśmy remontować perony na naszych przystankach (Gdańsk Politechnika i Gdynia Główna, jesienią - Gdańsk Oliwa). To wszystko ma wpływ na naszą rentowność. Stąd pojawiła się kwestia podwyżek. Musimy sobie jasno powiedzieć, że rozwiązania tego problemu nie unikniemy. Jest to kwestia czasu - wyjaśnia.

Rzecznik SKM oburza się na przekazywane przez media informacje, że zmiana cen miała również zrekompensować firmie wydatki na wzrost płac dla kolejarzy, którzy wywalczyli sobie podwyżkę o 150 zł. - W żadnym wypadku nie podwyższamy sobie pensji kosztem naszych pasażerów. To są zupełnie inne pieniądze. Wzrost wynagrodzeń jest przewidywany w corocznych biznesplanach - mówi.

Związki zawodowe kolejarzy (w SKM jest 7 organizacji związkowych) negocjowały podwyżkę przez kilka miesięcy. Negocjacje, w obliczu strajku, zakończyły się 6 marca.

O zmianie cen biletów SKM decyduje zarząd firmy, konsultując to z Radą Nadzorczą. Zmian taryf są również dyskutowane z władzami wojewódzkimi.

Opinie (122) 7 zablokowanych

  • Błagam was !!

    nie zmieniajcie architektury peronu w oliwie !!! jak zrobia taki w oliwie jak na kamionce to przestane chyba skm jezdzic.przeciez to by byla tragedia :/

    • 0 0

  • pdwyżki

    mówicie że syf ,brudno,tabor zniszczony a kto tak niszczy ,syfi demoluje pracownicy SKM-u, przecież to podróżni po sobie pozostawiają śmietnik,a może wasze dzieci rysują po szybach,piszą po ścianach,malują grafiti ogólnie dewastują to co ma służyć nam wszystkim ale najłatwiej eo narzekać

    • 0 0

  • A w Stanach

    to za 2 dolce możesz śmigać cały dzień autobusikiem pewnie podobne ceny w komunikacji kolejowej podmiejskiej Polska to jakiś żart

    • 0 0

  • podwyżki

    niby dlaczego ma być podwyżka skoro standard podróży jest coraz gorszy; w takich warunkach jak teraz z Gdynii do Redy się jedzie, wożono bydło; człowiek płaci za bilet, kolejki jeżdzą co 30 min ( kiedyś jeżdziły częściej- remont nie zmienił postaci rzeczy), tłok jest niesamowity; jeżdzi np. tylko 1 skład, a do Cisowej 2; paranoja nieprawdaż??pozdrawim serdecznie osoby decydujące o rozkładzie jazdy i ilości jadących wagonów; niech przejadą się tak Skm-ką rano lub po południu;długoletnia klientka

    • 0 0

  • NAjpierw niech skończą te remonty

    Niech najpierw skończą te wszystkie remonty, a później dopiero niech myślą o podwyżkach

    • 0 0

  • (1)

    Przejazdy skm sa relatywnie bardzo tanie sam posiadam taki bilet i wystarczy ze 2x przejade sie autem to wychodzi drozej niz przejazd skm caly mc.

    • 0 0

    • Jednak nie wszyscy mają samochód i skm jest jedyną możliwością dostania się np. z Gdańska do Gdyni. Jakość kolejki jest mizerna, więc nie rozumiem jakim prawem podwyżka cen.

      • 0 0

  • Za co mam płacić więcej

    Za co mam płacić więcej? Za smród, bród i niewygodę, a może za ciągłe roboty na torach i wynikające z tego opóźnienia w ruchu i inne utrudnienia? Należy skończyć z monopolem SKM!

    • 0 0

  • Barany

    Ludzie jeżdźą jak sardynki, bo jak barany stoją w przejściu. Każdy che być jak najbliżej wyjścia - to się robi dżem. Filzozofia barnieego stada! A w środku jest lużniej - i jak się przebić przez tłuszczę - to się nawet miejsce siedzące znajdzie.
    Machiawelli pisał, że krzywdy należy wyrządzać - jeżeli to konieczne - wszystkie na raz. Widocznie tym się państwo SKM kieruje.

    • 0 0

  • Głupie marudzenie... :-/ (3)

    SKM nie podnosił cen od 7 lat i już to uprawnia ją do tego. Ile wzrosły od tego koszty utrzymania kolejki? Na pewno wiele. SKM jest JEDYNĄ, z tego co wiem, spółką z PKP generującą zyski, więc nie może dalej trwać w stanie, który może doprowadzić do popadnięcia w długi.

    Co do braku inwestycji, to jednak mamy dwa dwuwagonowe, superwyremontowane składy, kilka innych, których wnętrze również ładnie naprawiono oraz część,w których przynajmniej wymieniono okna i fotele. W stosunku do tego co było np. 10 lat temu, jest wyraźny, choć na pewno nie wystarczający postęp.

    Owszem, można sobie życzyć więcej kursów, więcej i dłuższych kolejek oraz poprawy jakości ich wnętrz, ale to musi się z czegoś brać!

    Miesięczny na SKM naprawdę szybko się zwraca i jest to atrakcyjna, w stosunku chocby do auta, alternatywa.

    Ostatnio mamy sporo remontów, ale to przecież DOBRZE, prawda? Chyba nikt nie chciałby aby się wszystko zawaliło.

    Pozdrawiam i wszystkiego dobrego SKM oraz jej pasażerom życzę! ;-)

    • 0 0

    • oj głupiś głupiś... (2)

      ale cóż, nic na to się nie poradzi...
      piszesz, że SKM przynosi zysk... skoro tak, to po co podnosić ceny biletów? żeby pokazać raz na 10 lat WYREMONTOWANE (a nie nowe!) DWA składy??? toż to kpina jakaś! tym bardziej, że część pieniędzy pochodziło z dotacji UE i bodaj samorządu. z tego co wiem to w ciągu ostatnich lat głównym osiągnięciem było zmniejszenie częstotliwości przejazdów obniżające standard podróżowania i doprowadzenie do tego, że ludzie podróżują jak sardynki w puszce.
      Wydaje mi się, że modernizacja taboru i poprawa jakości powinna być następstwem zaciągnięcia kredytu, który później można spłacać właśnie z podwyżek cen biletów. Ale podstawowym wymogiem jest dokonanie WIDOCZNEJ dla pasażera zmiany standardu. Wtedy klient będzie miał pewność, że pieniądze z podwyżek idą na rozwój a nie do kieszeni różnej maści prezesów! Mylę się???
      A co do cen prądu... chyba nie są tak duże jak wzrost ilości przewożonych pasażerów w jednym kursie.

      • 0 0

      • (1)

        Wypraszam sobie wyzywanie. :/ SKM osiuąga zyski, ale jeśli nie podniesie cen biletów, przestanie, bo koszty rosną. Logiczne. Owszem, więcej ludzi jeździ, ale tez SKM wydaje kasę na remonty więc to może nie wystarczać. Kłąnia się podstawowa ekonomia.

        • 0 0

        • kłania się, kłania...

          tyle, że Tobie raczej... zdobywanie pieniędzy na remonty poprzez podniesienie cen? przecież to zabieranie się od d..y strony! NAJPIERW bierze się kredyt, modernizuje, a PÓŹNIEJ spłaca ewentualnie podnosząc ceny. W innym przypadku będziesz płacić przez wiele lat wyższe stawki za coraz gorszą jakość, ale z nadzieją, że żaden prezes nie zabiera sobie tych pieniędzy i w końcu "coś" się zmieni? chyba nie tędy droga, co?

          • 0 0

  • nie dla podwyżek

    na szczescie jezdze skm tylko 1 przystanek ale tez odczuwam ze ludzie jezdza jak sardynki w puszce.najlepiej jezdzic na gape, jak sie zaplaci z 3 kary w roku to i tak sie zwroci:D podwyzki tak ale musi z tym iść poprawa warunkow i zwiekszenie czestotliwosci.Niedawno szumnie zapowiadano ze po remoncie beda kursowaly co 3 minuty.Nie chce mi sie w to wierzyc

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane