- 1 Wrak nie do usunięcia przez biurokrację (106 opinii)
- 2 Rozwód Koalicji Obywatelskiej z Dulkiewicz? (310 opinii)
- 3 Zuchwała kradzież w sklepie budowlanym (103 opinie)
- 4 Tony kokainy w Gdyni. Mówili, że to kreda (89 opinii)
- 5 Jak zaprojektować centrum Południa? (130 opinii)
- 6 Gdynia ma dwóch nowych wiceprezydentów (430 opinii)
SKM: jednorazowy bilet ważny krócej niż przejazd pociągiem
Czy można kupić bilet na przejazd SKM przez komórkę i narazić się na otrzymanie mandatu? Okazuje się, że tak - o ile nasza podróż trwa dłużej niż 60 minut. Tyle bowiem jest ważny Bilet Trójmiejski w aplikacji SkyCash, choć pokonanie niektórych odcinków trwa dłużej. Kolejarze znają problem i rozważają zmiany w systemie.
- Przejazd z przystanku Gdynia Stadion lub Gdynia Karwiny do Gdańsk Śródmieście (z przesiadką) trwa nieraz ponad godzinę. W aplikacji SkyCash Bilet Trójmiejski jest jednak ważny tylko 60 minut. Czy to oznacza, że ostatnie przystanki jedzie się "na gapę", choć aplikacja sama doradza taki bilet jako najlepsze rozwiązanie taryfowe? - zastanawia się pan Paweł, nasz czytelnik.
Szybka Kolej Miejska potwierdza, że ważność biletu w aplikacji to maksymalnie 60 minut, podczas gdy wersja papierowa tego biletu nie ma takich ograniczeń - bilet jest jednorazowy, na przejazd najbliższym pociągiem (pociągami). Pasażer nie powinien jednak przejmować się limitami mobilnej aplikacji.
- Pasażer może dokończyć podróż i dojechać do wskazanej przez niego stacji, nawet jeżeli minęła godzina od zakupu - zapewnia Tomasz Złotoś, rzecznik PKP SKM w Trójmieście - 29 stycznia wydłużyliśmy czas wyświetlania Biletów Trójmiejskich, ponieważ wcześniej zdarzały się sytuacje, że bilet "znikał" z niej przed upływem godziny. Otrzymywaliśmy z tego powodu reklamacje od pasażerów.
Jak informują kolejarze, przy obecnym 60-minutowym limicie reklamacje zdarzają się już tylko "sporadycznie".
- By rozwiać wszelkie wątpliwości, rozważamy wydłużenie czasu ważności tego biletu w aplikacji SkyCash - zapowiada Złotoś.
Czytaj też: Artykuł z 2017 r.: Mandat za zbyt drogi bilet SKM
Rozkład jazdy pociągów oraz bilet na przejazd (bez 60-minutowego limitu czasowego) znajdziesz również na stronie internetowej skm.trojmiasto.pl oraz w naszej aplikacji na telefon komórkowy.
Opinie (169) 3 zablokowane
-
2018-05-11 15:04
W Trójmieście potrzebny jest system strefowy.
W Trójmieście potrzebny jest system strefowy. Jedno miasto jedna strefa.
A = jedno miasto albo gmina (np. Gdańsk)
B = jedno miasto albo gmina + wszystkie bezpośrednio graniczące na około
(np. Gdańsk, Gdynia, Sopot, Kolbudy, miasto i gmina Pruszcz Gdańsk, Cedry Wielkie, Żukowo, Stegna)
C = jedno miasto albo gmina + wszystkie bezpośrednio graniczące na około + wszystkie bezpośrednio graniczące na około
(np.
A = Gdańsk,
B = Gdynia, Sopot, Kolbudy, miasto i gmina Pruszcz Gdańsk, Cedry Wielkie, Żukowo, Stegna
C = Przywidz, Trąbki Wielkie, Pszczółki, Suchy Dąb, Żukowo, Przodkowo, Kartuzy, Somonino, Stegna, Sztutowo, Nowy Dwór Gdański, Ostaszewo, Kosakowo, Szemud, gmina Wejherowo, Rumia)
D = jedno miasto albo gmina (A)
+ wszystkie bezpośrednio graniczące na około (B)
+ wszystkie bezpośrednio graniczące na około (C)
+ wszystkie bezpośrednio graniczące na około (D)
itd.- 3 8
-
2018-05-11 10:46
Hmmm... (1)
Dlaczego nie ma biletow na 3 dni dla osob wizytujacych w Gdansku. Takie passy sa w duzych turystycznych miastach w Europie normalnoscia. Jak ktos spoza ma sie odnalezc w tym gaszczu metropolitarnym.
- 16 1
-
2018-05-11 15:02
Gdańsk nie jest dużym turystycznym miastem, dlatego też takich biletów tam nie ma.
- 2 0
-
2018-05-11 13:38
Do Trojmiasto.pl
Problemem też są bilety na tramwaje i autobusy. Nie ma w ogóle biletów godzinych tylko jednorazowe...
- 4 0
-
2018-05-11 09:32
(5)
W przypadku papierowych biletów takich problemów nie ma, więc o co chodzi? Wystarczy, żeby ludziom całkiem nie o*******o i nie próbowali całego świata załatwić przez telefon, bo się na szczęście nie da. Może zamiast tego oderwać czasem gębę od ekranu i zobaczyć to, co się dzieje wokół? Jest wiosna, jest pięknie i takie tam. A nie być ograniczonym smartzombie, co nic nie potrafi w inny sposób załatwić. Wystarczy nie cofać się w rozwoju po prostu. Problem w największej mierze dotyczy ograniczonych korposzczurów, co po całym dniu w korporacji dalej nie potrafią się od ekranu oderwać. U nich najbardziej widać uwstecznienie. Nie bądźmy tacy. Że wszystkim, także z biletami może sobie poradzić średnio rozgarnięty osobnik. Nieraz wystarczy się rozejrzeć, kupić bilet i spokojnie jechać. Przynajmniej zawsze tak było. A teraz to problem. Bo jak to? Przez telefon oddychać nie można? Jak żyć?
- 21 18
-
2018-05-11 10:13
Kompleksy i frustracje? (4)
Zauważ, że aplikacja jest po prostu dużo wygodniejsza. Weźmy taki Wrzeszcz na przykład. Do wyboru mam kolejki do kas, automat biletowy z kolejką taką, że ciężko przejść w przejściu podziemnym albo zakup w pociągu za dopłatą. Sam nie wiem, którą opcję wybrać... ;)
Żeby zakupić bilet bez dopłaty musiałbym poświęcić z 5 minut ryzykując tym samym spóźnienie na pociąg.
Z aplikacją wsiadam do pociągu, kupuję w minutę, wyciągam książkę i mam spokój...- 8 5
-
2018-05-11 11:48
Nie masz prawa wsiąść do pociągu bez ważnego biletu. (1)
Stary dylemat definicji "bezzwłocznie".
Istnieje tu wątek mandatu za zakup biletu po odjeździe pociągu.
To nie są kompleksy i frustracje a na pewno nie są one związane z telefonem. Są one związane z brakiem organizacji życia społecznego a oferowanie "protezy" w postaci "panaceum" pod nazwą "mobilność" i "self service" ma więcej ciemnych stron niż korzyści. Szczególnie gdy mają zastąpić "zdrowy rozsądek".
Jednak prawo Kopernika pozbawia nadziei na proste wyjście z tej sytuacji.- 7 1
-
2018-05-11 13:06
rozumiem Twoj punkt widzenia z pierwszego postu
aczkolwiek, jak zwykle w PL problem jest jak ludzie maja sie dogadac. Smartphonizacji swiata i tak juz nie zatrzymasz, i na nic nie zda sie dokument "cena Twojego smartphona", korpo za duzo kasy w to wpompowala zeby teraz odpuscic, ludzie wole smyrac palcami ekrany niz myslec. Zdrowy rozsadek to wyjechal na urlop, pojecia nie mam jak dawno temu. Liczy sie tylko kasa, a nie problemy szaraczkow z biletem waznym na godzine to leca pod dywan. Latwiej dac mandat albo zrobic nowy taryfikator i zabronic uzywania aplikacji. Po co ulatwic ludziom zycie ? lepiej zakazac.
- 2 4
-
2018-05-11 10:21
Metropolia (1)
Kolejki na dworcu we Wrzeszczu zakręcone 3 razy, a w Metropolii Panie w kasach siedzą i nie mają co robić, tylko mało kto wie, że tam są bilety
- 5 0
-
2018-05-11 11:20
Pójść tam...
to wciąż dłużej niż pójść bezpośrednio na pociąg. W szczególności jeśli idzie się od strony Dmowskiego.
- 3 3
-
2018-05-11 10:48
Nie ma co..... (2)
To proste. Wladze nie chca tego zmieniac, bo ktos utraci wplywy. Gdansk ma bardxo drogie bilety.
- 9 0
-
2018-05-11 12:00
(1)
bilet miesięczny , ale na całe Trójmiasto , p. Prezydenci
- 1 1
-
2018-05-11 12:46
istnieje
Nazywa się Metropolitalny trzech operatorów.
Tylko dlaczego jest 2,5x droższy jak jego analog w Warszawie - za obszar porównywalny z dystansem Wejherowo-Gdańsk.- 3 0
-
2018-05-11 06:08
skm, średniowieczna kolej miejska (2)
spóźniona kolej miejska
- 184 10
-
2018-05-11 06:48
skansen kolei miejskiej (1)
- 23 2
-
2018-05-11 11:23
Będą teraz myśleć 2 lata nad zmianą babola?
- 3 0
-
2018-05-11 06:16
pytanie (5)
Po co te barany siedzą na tych stanowiskach skoro nie mogą wprowadzić jednego biletu dla tròjmiasta.
- 163 6
-
2018-05-11 07:18
Nie da się (1)
- 3 2
-
2018-05-11 10:55
Niech PIS przestanie sie tlumaczyc niedasizmem
- 3 2
-
2018-05-11 10:23
Dla kasy.
- 4 1
-
2018-05-11 07:00
zapytaj budynia i szczura co robili tyle lat.
- 10 5
-
2018-05-11 06:24
Tak jest! Zwolnić tych misiewiczów z PKP!
- 8 4
-
2018-05-11 10:25
inny problem skycash'a
W skycash'u brakuje również biletów godzinnych na komunikację miejską. Przemieszczając się po Gdańsku autobusami, z przesiadką, niestety trzeba kupić więcej niż jeden bilet....
- 4 1
-
2018-05-11 07:00
kiedyś było WPK jeden bilet na całą Polskę !!! (5)
Zmienić ustawę z 92 roku . Tak by komunikacja miejska była pod wojewoda ... kopnąć w du e zkm ztm i inne wynalazki pogonić 50 prezesów z całego województwa do tego 50 gł księgowych ... jedna administracja fizycznie na danej zajezdni jeden kierownik z pensją Max 8 tys nie jak prezes 12-17 tys a ich jest 2ch na każdą firmę przeważnie. Dac kierowca podwyżki skoro brakuje ich 100 000 na całą Polskę to kasa zmieni ten stan. Jednocześnie będzie opcja zmniejszenia kosztów biletów . Będzie jeden emitent na całe woj lub cały kraj i nie będzie spiny że w tym mc więcej jechało sopociakow a w tym tych z Gdańska i jak to rozliczyć ... poza tym na szczeblu województwa możliwe jest skomunikowanie skm autobusów trolejbusow pkm i pociągów... tylko setki kolegów straci stołki ... a gdzie się wpycha tych co są spaleni w polityce ... do firm
- 94 10
-
2018-05-11 09:52
Niech żyje centralizacja!
- 2 3
-
2018-05-11 08:55
Tak jest towarzyszu
i przywrócić Rady Narodowe miejskie i wojewódzkie. Jedno piękne wielkie WPK, jak kiedyś Telekomunikacja Polska, PKP. Tylko monopole państwowe wprowadzą nas w XXI w.
- 6 12
-
2018-05-11 08:54
mozesz sobie ironizowac ale takie inicjatywy istnieja...
Icale regiony objete sa takimi umowami. Przykladem moze byc trojkar Wroclaw-Usti-Drezno, gdzie mozesz kupic bilet "na wszystko" I jezdzic ile dusza zapragnie. Sprzyja to turystyce I mobilnosci..
I pokazuje, czego brakuje w Trojmiescie-dobrej woli I straznika nadrzednego interesu jakim jest mieszkaniec miasta.- 18 0
-
2018-05-11 08:47
Za WPK nie było jednego wspólnego bilety na SKM i komunikację miejską
- 8 0
-
2018-05-11 07:18
Proponuję przenieść to na szczebel kontynentu- jedna komunikacja w Europie! To niedopuszczalne ze człowiek jedzie np do Berlina a tam jakieś bahny zamiast popularnej skm-ki w dodatku nieskomunikowane nawzajem. Współczuje tym którzy naprawdę wierzą ze rząd (czyli wojewoda) jest w stanie sprawnie zarządzać. To już było-za komuny. I zmiana trasy jakiejs linii wymagała niemal ustaleń na posiedzeniu rady ministrów.
- 12 22
-
2018-05-11 09:30
nikt nie zmusza do używania najgorszego systemu jakim jest s kycash
są jeszcze Koleo i inne
- 5 4
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.