• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

SKM: jednorazowy bilet ważny krócej niż przejazd pociągiem

Krzysztof Koprowski
11 maja 2018 (artykuł sprzed 6 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Aplikacja pobiera opłaty za nieaktywne bilety
  • Przejazd z przystanku Gdynia Karwiny (nz.) do gdańskiego Śródmieścia trwa nieraz ponad jedną godzinę, zaś bilet przez telefon ważny jest tylko 60 minut.
  • Czasy przejazdu między przystankami Gdynia Karwiny a Gdańsk Śródmieście.
  • Czasy przejazdu między przystankami Gdynia Stadion a Gdańsk Śródmieście.
  • Ekran kontrolny zakupu biletu w aplikacji SkyCash z biletem ważnym przez 60 minut.

Czy można kupić bilet na przejazd SKM przez komórkę i narazić się na otrzymanie mandatu? Okazuje się, że tak - o ile nasza podróż trwa dłużej niż 60 minut. Tyle bowiem jest ważny Bilet Trójmiejski w aplikacji SkyCash, choć pokonanie niektórych odcinków trwa dłużej. Kolejarze znają problem i rozważają zmiany w systemie.



Czy kupujesz bilety na komunikację miejską przez telefon?

Uruchomienie nowych przystanków Pomorskiej Kolei Metropolitalnej w Gdyni ułatwiło dojazd pasażerom w miejsca obsługiwane dotychczas wyłącznie komunikacją autobusową i trolejbusową. Wydłużyło to jednak czas podróży SKM-ką ponad limit przewidziany w aplikacji do zakupu biletów przez telefon komórkowy.

- Przejazd z przystanku Gdynia Stadion zobacz na mapie Gdyni lub Gdynia Karwiny zobacz na mapie Gdyni do Gdańsk Śródmieście zobacz na mapie Gdańska (z przesiadką) trwa nieraz ponad godzinę. W aplikacji SkyCash Bilet Trójmiejski jest jednak ważny tylko 60 minut. Czy to oznacza, że ostatnie przystanki jedzie się "na gapę", choć aplikacja sama doradza taki bilet jako najlepsze rozwiązanie taryfowe? - zastanawia się pan Paweł, nasz czytelnik.
Szybka Kolej Miejska potwierdza, że ważność biletu w aplikacji to maksymalnie 60 minut, podczas gdy wersja papierowa tego biletu nie ma takich ograniczeń - bilet jest jednorazowy, na przejazd najbliższym pociągiem (pociągami). Pasażer nie powinien jednak przejmować się limitami mobilnej aplikacji.

- Pasażer może dokończyć podróż i dojechać do wskazanej przez niego stacji, nawet jeżeli minęła godzina od zakupu - zapewnia Tomasz Złotoś, rzecznik PKP SKM w Trójmieście - 29 stycznia wydłużyliśmy czas wyświetlania Biletów Trójmiejskich, ponieważ wcześniej zdarzały się sytuacje, że bilet "znikał" z niej przed upływem godziny. Otrzymywaliśmy z tego powodu reklamacje od pasażerów.
Jak informują kolejarze, przy obecnym 60-minutowym limicie reklamacje zdarzają się już tylko "sporadycznie".

- By rozwiać wszelkie wątpliwości, rozważamy wydłużenie czasu ważności tego biletu w aplikacji SkyCash - zapowiada Złotoś.
Czytaj też: Artykuł z 2017 r.: Mandat za zbyt drogi bilet SKM

W Trojmiasto.pl kupisz bilety bez ograniczeń czasowych

Rozkład jazdy pociągów oraz bilet na przejazd (bez 60-minutowego limitu czasowego) znajdziesz również na stronie internetowej skm.trojmiasto.pl oraz w naszej aplikacji na telefon komórkowy.

Opinie (169) 3 zablokowane

  • W Trójmieście potrzebny jest system strefowy.

    W Trójmieście potrzebny jest system strefowy. Jedno miasto jedna strefa.

    A = jedno miasto albo gmina (np. Gdańsk)

    B = jedno miasto albo gmina + wszystkie bezpośrednio graniczące na około
    (np. Gdańsk, Gdynia, Sopot, Kolbudy, miasto i gmina Pruszcz Gdańsk, Cedry Wielkie, Żukowo, Stegna)

    C = jedno miasto albo gmina + wszystkie bezpośrednio graniczące na około + wszystkie bezpośrednio graniczące na około
    (np.
    A = Gdańsk,
    B = Gdynia, Sopot, Kolbudy, miasto i gmina Pruszcz Gdańsk, Cedry Wielkie, Żukowo, Stegna
    C = Przywidz, Trąbki Wielkie, Pszczółki, Suchy Dąb, Żukowo, Przodkowo, Kartuzy, Somonino, Stegna, Sztutowo, Nowy Dwór Gdański, Ostaszewo, Kosakowo, Szemud, gmina Wejherowo, Rumia)

    D = jedno miasto albo gmina (A)
    + wszystkie bezpośrednio graniczące na około (B)
    + wszystkie bezpośrednio graniczące na około (C)
    + wszystkie bezpośrednio graniczące na około (D)

    itd.

    • 3 8

  • Hmmm... (1)

    Dlaczego nie ma biletow na 3 dni dla osob wizytujacych w Gdansku. Takie passy sa w duzych turystycznych miastach w Europie normalnoscia. Jak ktos spoza ma sie odnalezc w tym gaszczu metropolitarnym.

    • 16 1

    • Gdańsk nie jest dużym turystycznym miastem, dlatego też takich biletów tam nie ma.

      • 2 0

  • Do Trojmiasto.pl

    Problemem też są bilety na tramwaje i autobusy. Nie ma w ogóle biletów godzinych tylko jednorazowe...

    • 4 0

  • (5)

    W przypadku papierowych biletów takich problemów nie ma, więc o co chodzi? Wystarczy, żeby ludziom całkiem nie o*******o i nie próbowali całego świata załatwić przez telefon, bo się na szczęście nie da. Może zamiast tego oderwać czasem gębę od ekranu i zobaczyć to, co się dzieje wokół? Jest wiosna, jest pięknie i takie tam. A nie być ograniczonym smartzombie, co nic nie potrafi w inny sposób załatwić. Wystarczy nie cofać się w rozwoju po prostu. Problem w największej mierze dotyczy ograniczonych korposzczurów, co po całym dniu w korporacji dalej nie potrafią się od ekranu oderwać. U nich najbardziej widać uwstecznienie. Nie bądźmy tacy. Że wszystkim, także z biletami może sobie poradzić średnio rozgarnięty osobnik. Nieraz wystarczy się rozejrzeć, kupić bilet i spokojnie jechać. Przynajmniej zawsze tak było. A teraz to problem. Bo jak to? Przez telefon oddychać nie można? Jak żyć?

    • 21 18

    • Kompleksy i frustracje? (4)

      Zauważ, że aplikacja jest po prostu dużo wygodniejsza. Weźmy taki Wrzeszcz na przykład. Do wyboru mam kolejki do kas, automat biletowy z kolejką taką, że ciężko przejść w przejściu podziemnym albo zakup w pociągu za dopłatą. Sam nie wiem, którą opcję wybrać... ;)
      Żeby zakupić bilet bez dopłaty musiałbym poświęcić z 5 minut ryzykując tym samym spóźnienie na pociąg.
      Z aplikacją wsiadam do pociągu, kupuję w minutę, wyciągam książkę i mam spokój...

      • 8 5

      • Nie masz prawa wsiąść do pociągu bez ważnego biletu. (1)

        Stary dylemat definicji "bezzwłocznie".
        Istnieje tu wątek mandatu za zakup biletu po odjeździe pociągu.

        To nie są kompleksy i frustracje a na pewno nie są one związane z telefonem. Są one związane z brakiem organizacji życia społecznego a oferowanie "protezy" w postaci "panaceum" pod nazwą "mobilność" i "self service" ma więcej ciemnych stron niż korzyści. Szczególnie gdy mają zastąpić "zdrowy rozsądek".

        Jednak prawo Kopernika pozbawia nadziei na proste wyjście z tej sytuacji.

        • 7 1

        • rozumiem Twoj punkt widzenia z pierwszego postu

          aczkolwiek, jak zwykle w PL problem jest jak ludzie maja sie dogadac. Smartphonizacji swiata i tak juz nie zatrzymasz, i na nic nie zda sie dokument "cena Twojego smartphona", korpo za duzo kasy w to wpompowala zeby teraz odpuscic, ludzie wole smyrac palcami ekrany niz myslec. Zdrowy rozsadek to wyjechal na urlop, pojecia nie mam jak dawno temu. Liczy sie tylko kasa, a nie problemy szaraczkow z biletem waznym na godzine to leca pod dywan. Latwiej dac mandat albo zrobic nowy taryfikator i zabronic uzywania aplikacji. Po co ulatwic ludziom zycie ? lepiej zakazac.

          • 2 4

      • Metropolia (1)

        Kolejki na dworcu we Wrzeszczu zakręcone 3 razy, a w Metropolii Panie w kasach siedzą i nie mają co robić, tylko mało kto wie, że tam są bilety

        • 5 0

        • Pójść tam...

          to wciąż dłużej niż pójść bezpośrednio na pociąg. W szczególności jeśli idzie się od strony Dmowskiego.

          • 3 3

  • Nie ma co..... (2)

    To proste. Wladze nie chca tego zmieniac, bo ktos utraci wplywy. Gdansk ma bardxo drogie bilety.

    • 9 0

    • (1)

      bilet miesięczny , ale na całe Trójmiasto , p. Prezydenci

      • 1 1

      • istnieje

        Nazywa się Metropolitalny trzech operatorów.
        Tylko dlaczego jest 2,5x droższy jak jego analog w Warszawie - za obszar porównywalny z dystansem Wejherowo-Gdańsk.

        • 3 0

  • skm, średniowieczna kolej miejska (2)

    spóźniona kolej miejska

    • 184 10

    • skansen kolei miejskiej (1)

      • 23 2

      • Będą teraz myśleć 2 lata nad zmianą babola?

        • 3 0

  • pytanie (5)

    Po co te barany siedzą na tych stanowiskach skoro nie mogą wprowadzić jednego biletu dla tròjmiasta.

    • 163 6

    • Nie da się (1)

      • 3 2

      • Niech PIS przestanie sie tlumaczyc niedasizmem

        • 3 2

    • Dla kasy.

      • 4 1

    • zapytaj budynia i szczura co robili tyle lat.

      • 10 5

    • Tak jest! Zwolnić tych misiewiczów z PKP!

      • 8 4

  • inny problem skycash'a

    W skycash'u brakuje również biletów godzinnych na komunikację miejską. Przemieszczając się po Gdańsku autobusami, z przesiadką, niestety trzeba kupić więcej niż jeden bilet....

    • 4 1

  • kiedyś było WPK jeden bilet na całą Polskę !!! (5)

    Zmienić ustawę z 92 roku . Tak by komunikacja miejska była pod wojewoda ... kopnąć w du e zkm ztm i inne wynalazki pogonić 50 prezesów z całego województwa do tego 50 gł księgowych ... jedna administracja fizycznie na danej zajezdni jeden kierownik z pensją Max 8 tys nie jak prezes 12-17 tys a ich jest 2ch na każdą firmę przeważnie. Dac kierowca podwyżki skoro brakuje ich 100 000 na całą Polskę to kasa zmieni ten stan. Jednocześnie będzie opcja zmniejszenia kosztów biletów . Będzie jeden emitent na całe woj lub cały kraj i nie będzie spiny że w tym mc więcej jechało sopociakow a w tym tych z Gdańska i jak to rozliczyć ... poza tym na szczeblu województwa możliwe jest skomunikowanie skm autobusów trolejbusow pkm i pociągów... tylko setki kolegów straci stołki ... a gdzie się wpycha tych co są spaleni w polityce ... do firm

    • 94 10

    • Niech żyje centralizacja!

      • 2 3

    • Tak jest towarzyszu

      i przywrócić Rady Narodowe miejskie i wojewódzkie. Jedno piękne wielkie WPK, jak kiedyś Telekomunikacja Polska, PKP. Tylko monopole państwowe wprowadzą nas w XXI w.

      • 6 12

    • mozesz sobie ironizowac ale takie inicjatywy istnieja...

      Icale regiony objete sa takimi umowami. Przykladem moze byc trojkar Wroclaw-Usti-Drezno, gdzie mozesz kupic bilet "na wszystko" I jezdzic ile dusza zapragnie. Sprzyja to turystyce I mobilnosci..
      I pokazuje, czego brakuje w Trojmiescie-dobrej woli I straznika nadrzednego interesu jakim jest mieszkaniec miasta.

      • 18 0

    • Za WPK nie było jednego wspólnego bilety na SKM i komunikację miejską

      • 8 0

    • Proponuję przenieść to na szczebel kontynentu- jedna komunikacja w Europie! To niedopuszczalne ze człowiek jedzie np do Berlina a tam jakieś bahny zamiast popularnej skm-ki w dodatku nieskomunikowane nawzajem. Współczuje tym którzy naprawdę wierzą ze rząd (czyli wojewoda) jest w stanie sprawnie zarządzać. To już było-za komuny. I zmiana trasy jakiejs linii wymagała niemal ustaleń na posiedzeniu rady ministrów.

      • 12 22

  • nikt nie zmusza do używania najgorszego systemu jakim jest s kycash

    są jeszcze Koleo i inne

    • 5 4

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane