• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

SKM-ka bliżej peronów za dwa lata

Maciej Naskręt
4 września 2013 (artykuł sprzed 10 lat) 

O 7,5 cm zmniejszy się przestrzeń między kolejką SKM a skrajnią peronów. Obecnie nawet 20-centymetrowy odstęp wzbudza strach wśród pasażerów Szybkiej Kolei Miejskiej. Lada dzień ruszy przetarg na opracowanie dokumentacji dla przebudowy torowiska przy stacjach.



O sprawie pisaliśmy już kilka miesięcy temu, teraz jednak SKM Trójmiasto przygotowuje się do przetargu na opracowanie dokumentacji technicznej, która ma umożliwić dosunięcie torowiska do przystanków. Zlikwiduje to przynajmniej częściowo przestrzeń, jaka jest teraz między kolejką a peronem i wynosi miejscami nawet 20 centymetrów. Szybka Kolej Miejska boryka się z tym problemem od 1976 roku, czyli od czasu, kiedy wycofano z eksploatacji jednostki, które niegdyś służyły berlińskiej S-Bahn.

- Wyłoniony w przetargu wykonawca będzie musiał przeprowadzić inwentaryzację dotychczasowego układu torowego. Następnie przystąpi on do opracowania projektu dosunięcia osi torowiska o 7,5 cm do peronu - mówi Marcin Głuszek, dyrektor SKM ds. marketingu i sprzedaży.

Aktualnie oś torowiska przebiega w odległości 1725 mm od skrajni peronu. Po planowej przez SKM korekcie przebiegu linii oś toru ma znajdować się w odległości 1650 mm. Pracami mają być objęte wszystkie stacje Szybkiej Kolei Miejskiej za wyjątkiem planowanej stacji Gdańsk Śródmieście. Tam już odległość - 1650 mm - jest wpisana do projektu.

Prace przy zbliżaniu osi torowiska do peronu, które potrwają dwa lata, nie powinny być skomplikowane technicznie. Podczas robót spółka planuje jedynie wymienić podkłady, które na wysokości przystanków są drewniane i mocno zużyte. Docelowo mają one mieć konstrukcję żelbetową.

Wszystko wskazuje na to, że roboty nie wpłyną na ruch kolejek, bowiem prowadzone mają być w nocy.

Niestety, nie ma szans na razie na to, by przestrzeń, jaka jest między peronem a SKM, została zniwelowana do kilku centymetrów, jak było jeszcze w 1976 r. Powód? Wymaga to od SKM wymiany taboru. Na to jednak w SKM się na razie nie zanosi. Nawet zakres zamówionych ostatnio 21 modernizacji składów z serii EN57 nie uwzględnia poszerzenia podłogi i schodów, by ułatwiały wsiadanie do kolejki.

Prezentacja SKM dotycząca zmniejszenia przerw między peronami a kolejkami

Miejsca

Opinie (155) 2 zablokowane

  • Schody!!!! (5)

    Wszystko pięknie, ale wózek z dzieckiem trzeba na plecach dźwigać, żeby dostać się na dworzec. Dlaczego w tym kierunku nic się nie dzieje?? Korzystałabym z SKM, ale będę za każdym razem prosić kogoś o pomoc. To naprawdę żenujące!

    • 38 0

    • hmm... (1)

      Na jaki dworzec???
      Na wszystkich przystankach gdzie znajdują się DWORCE, mamy obecnie windy, tam gdzie to potrzebne.

      • 0 4

      • Przykład:

        Redłowo

        • 1 0

    • Naucz leniwego bachora chodzić

      • 3 3

    • bo to jest wielomiliardowa inwestycja

      nie rozumiem dlaczego to jest taki problem. Żeby zmodernizować (zgroza!!) schody prowadzące na peron to nie potrzeba Bóg wie jakich pieniędzy !!! To się da zrobić tanim kosztem!!! Odległość od peronu swoją drogą ale brak podjazdów jest chyba jeszcze większa barierą

      • 5 0

    • Za35 lat zrobia i podjazdy dla wozków. Głuszek zrobi!

      • 6 2

  • W ostatnim czasie wyremontowano ponad połowę peronów na trasie Gdańsk Gł - Gdynia Gł., dlaczego wtedy nikt o tym nie pomyślał? Jak tak dalej pójdzie to za kilka lat ogłoszą taki sam przetarg na odcinek kolei metropolitalnej w rok po jej otwarciu...

    • 3 0

  • he, he

    a może wystarczy wymienić płyty na peronach tak aby odległość pomiędzy wagonem a peronem była mniejsza. Może to jest zbyt proste. Lepiej dosunąć tory do peronu. Myślenie nie boli.

    • 5 0

  • (1)

    po co zmieniać bieg toru nie lepiej zmodyfikować perony?! Znowu ktoś chce zrobić wałek na przetargu za duze pieniądze?

    • 6 0

    • ...wałek to już jest od dawna, bo renowacja peronów już trwa kilka lat: Sopot Wyścigi, teraz Żabianka i Oliwa, Wrzeszcz i inne przystanki. To wszystko było i jest przerabiane. Należałoby tylko wysunąć te duże płyty o te 20 cm a ich miejsce wypełnić brukiem.

      • 3 0

  • A perony? (1)

    Zastanawiam się dlaczego nie można było położyć dłuższych płyt, poszerzając powierzchnię peronów i zmniejszając tę dziurę, kiedy to trwała modernizacja wielu peronów SKM, zamiast przesuwać torowiska i pchać się w dodatkową i kosztowną robotę. Być może się na tym nie znam, ale wydawałoby się to chyba najprostsze?

    • 6 0

    • to jest zbyt proste - nawet dziecko to może ogarnąć

      a z prostych rzeczy i oczywistych nie maja pieniędzy te sępy

      • 5 0

  • Nowo oddany peron w Sopocie nie posiada windy od strony ul. Marynarzy. Ciężkie walizy trzeba tachać po schodach. Dziwne bo na

    sąsiednim peronie jest.. Ale najlepsze są perony w Gdyni i kuse zadaszenia ,które przed niczym nie chronią. Za krótkie, i za wąskie. Dodatkowo nowe a już przeciekają (stałem ostatnio na peronie 4 i deszcz przecieka ku zdziwieniu podróżnych)

    • 6 0

  • Zarząd SKM na upalnym lecie "spalił" swoje komórki myślowe

    Tory i perony były już tyle razy przerabiane o i jeszcze składy pociągów aby mieć miejsca pracy aż
    do XXII wieku!
    Inwalidzi i osoby niepełnosprawne to "NIE SĄ PASAŻEROWIE
    SKM"!!!!!?????

    • 4 0

  • Ciekawe kto za to jest odpowiedzielny że te pociągi po remoncie nie uwzgledniają poszerzenia podłogi i schodów? (3)

    Może na to pytanie niech odpowie niejaki Gałuszek.
    Z pierdla odpowiedzialny nie powinien wyjść.
    Ale jak to już jest w naszym kraju nikt nie beknie a jeszcze kumpel zarobi na przeróbce torowiska.
    A co z torowiskami przy wyremontowanych i remontowanych przystankach,przecież one były niedawno remontowane? Zrobi się jeszcze raz?
    Kryminał i tyle.

    • 109 4

    • (1)

      Dokładnie remont gro peronów skm niedawno się zakończył. Czy problemem byłoby ich poszerzenie w trakcie trwania prac

      • 6 0

      • Oczywiscie nigdy sie nie przesuwa torow wzgledem peronu.

        • 1 1

    • Przecież jeżeli umiesz myśleć, to zostajesz np inżynierem. Będąc politykiem niekoniecznie musisz używać mózgu. Bo im płacą za to że są, a nie za to co zrobili...

      • 3 0

  • Haha dobre, smrod 7.5 cm przysuneli do peronu

    I to 40 lat im zajelo.

    • 4 1

  • szare na złote

    Kiedys było można a teraz mamy naukowców, fachowców i innych Baranów. Kto za to odpowiada. Do pierdla z nim. Jest to kolejny przykład głupoty w naszym kraju. I brak winnych. Dlaczego ? Moze ktoś pokusi sie o statystyki lub napisze doktorat i zrobi profesure ilu ludzi straciło zycie lub wpadło miedzy peron a pociąg podczas wsiadania. Osobiście znam dwa takie przyupadki.

    • 3 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane