• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

SKM-ka jedzie w dal

ms
11 lutego 2006 (artykuł sprzed 18 lat) 
Prawie całą Polskę przewiozła w zeszłym roku trójmiejska SKM-ka. Na biletach zarobiła niemal 65 mln zł i nie planuje podwyżek biletów na ten rok.

37 milionów, 714 tysięcy i jeszcze pięciuset pasażerów przewiozła w zeszłym roku Szybka Kolej Miejska w Trójmieście. To wynik sporo lepszy niż rok wcześniej, gdy kolejka miała o 2 mln 290 tys. pasażerów mniej.

Ilość pasażerów wzrosła więc o 6,5 proc., ale wpływy z biletów wzrosły jeszcze bardziej - o ponad 15 procent. SKM zebrała za bilety 64,4 mln zł - rok wcześniej o 9,5 mln zł mniej, czyli niecałe 56 mln zł.

- Uzyskaliśmy takie wyniki przede wszystkim dzięki większej pracy przewozowej - mówi Paweł Wróblewski, rzecznik i audytor SKM-ki. Co to znaczy? - To znaczy, że więcej naszych pociągów pokonało więcej kilometrów. Pociągokilometry zwiększyły nam się o jedną czwartą - tłumaczy Paweł Wróblewski.

Dzieje się tak m.in. ze względu na rozwój połączeń regionalnych.

- Nie bez znaczenia są nasze akcje marketingowe, m.in. kolejne rodzaje biletów okresowych, programy lojalnościowe oraz fakt, że nasza taryfa pozostaje niezmienna od 7 lat. - dodaje Paweł Wróblewski.

Szefostwo SKM-ki przyznaje jednak, że dobre wyniki są też konsekwencją sytuacji na drogach Trójmiasta (liczne ograniczenia infrastruktury i długotrwałe remonty powodujące korki) oraz rosnących w ubiegłym roku ceny paliw.
ms

Opinie (105) 5 zablokowanych

  • szynobusy zdaje się działają

    Dokładnej trasy nie znam, ale jeżdzą na odcinku Gdynia Główna, Wielki Kack (widziałem kilka razy), więc na pewno jadą dalej do Kartuz albo Kościeżyny.
    Ja Renome trafiłem do tej pory tylko raz: "bilety do kontroli proszę" - pokazałem okresowy, facio wypatrzył datę ważności, powiedział dziękuję i tyle. Żadnego trzepania czy awantur o to, że nr dowodu błędny albo zdjęcie brzydkie.
    Co do samej SKMki, to ja bym w pierwszej kolejności spróbował zmiany w częstotliwości kursowania. Niech nawet jeżdzą jednoskładówki, ale za to niemal w trybie ciągłym (żeby z przodu jednej kolejki było widać poprzednią a z tyłu następną) i bez "nocnej dziury"
    Wandalizm i bezpieczeństwo pasażerów? Wyposażenie jednego składu w wysokiej klasy CCTV z rejestracją, "panic key" w każdym przedziale i radiowym powiadamianiem SOKu, Policji, Pogotowia i Strażaków to koszt 20-40 tysięcy złotych i jeszcze wrzuci się to w koszty, czyli przy takim dochodzie można by to załatwić do wakacji i nawet nie poczuć. Gapić się w monitor może Renoma więc nawet nie trzeba dodatkowego etatu.

    • 0 0

  • Do zarządu SKM

    Dobra robota! Podoba mi kierunek zmian, muszę przyznać, że podróże SKM to dla mnie coraz większa przyjemność. Z drugiej strony mam nadzieję, że to dopiero początek zmian ku lepszemu. Myślę, że należy dużą wagę skupić teraz na bezpieczeństwie, szczególnie w nocy. Powodzenia !

    • 0 0

  • jaki sukces??

    Z tego co ja widze to te pozytywne zmiany to tylko kampania medialna. To ze SKM wlacza sie w rozne akcje "pozatransportowe" nie znaczy ze jest juz superextra.
    Te wyzywane od czci i wiary PKP PR kupuje taki tabor ze az dech zapiera (wystarczy sie przejechac po innych regionach kraju) lub intensywnie modernizuje stare "kible" zas inne koleje miejskie (np SKM w Warszawie maja w wiekszosci nowy tabor, automaty do biletow, dobra ochrone).
    Jezeli tym mega-sukcesem jest wyremontowanie od wielu lat TRZECH skladow i to tylko wewnetrzny "lifting" i zakup ZERO nowych jednostek to gratuluje samopoczucia. Jak stoje w zatloczonym wagonie z porysowanymi szybami i wnetrzem i czekam zeby kupic bilet ktory mosi zostac recznie wypisany (!!!) to mam wrazenie ze jestem w skansenie kolejnictwa..

    Naprawde ostatnio w Borach Tucholskich (z Czerska do Laskowic) jechalem takim skladem ze na Trojmiejskich torach zrobilby furore i wszyscy z aparatami fot. by wyskoczyli. Przeciez tu nic oprocz "kibli" z lat 60-tych nie jezdzilo i nie jezdzi (no chyba ze na Targi Trako)...

    PS. a nie ma co sie chwalic sukcesami finansowymi skoro jest sie monopolista i to na takiej trasie jak aglomeracja 3miejska.

    • 0 0

  • nowe kolejki duzo grafiti

    strategia skm jest super. cenyyyy biletow sa tanie. gdzie mozesz przejechac taki dystans za grosiki??????????????nikt nie moze pobic ceny tych uslug. mysle ze standart uslugi do kosztu biletu jest wspanialy dla podroznego. lepszy tabor przenosi sie na zmiane ceny biletu. a pozatym duzo ludzi to nie szanuje tego taboru jaki posiada skm. to co by robili z nowymi wagonikami.zobaczcire te grafiti na trasie gdansk gdynia tylkooo. nigdzie na swiecie takiego burdlu nie widzialem nawet w murzynskich dzielnicach.

    • 0 0

  • SKM

    jezeli idzie wam tak dobrze to nie podwyzszajcie ceny na bilety ,stare przyslowie mówi chytry dwa razy traci ,takze utrzymajcie taki poziom jakteraz a wszyscy beda zadowoleni

    • 0 0

  • Gratuluję sukcesu! Dyrekcja powinna zainteresować się rozbudową sieci SKM. Wydaje mi się że trafem w dziesiątkę byłoby odbudowanie lini kolejowej Wrzeszcz - Kokoszki - Kartuzy chociażby dlatego że biegnie wzdłuż ulic Słowackiego i Karuskiej. Ludzie nie staliby w korkach tylko szybko przemieszczaliby się z miejsca na miejsce oraz co ważne, w pobliżu lini rozbudowują się nowe osiedla oraz centra handlowe ot choćby Auchan i Liroy Merlin. Napewno SKM zyskałaby na tym biorąc owe argumenty pod uwagę.

    • 0 0

  • co oni chcą osiągnąć tym chwaleniem? Pamiętam jak jezdziłam kolejką do szkoły.Kolejki jezdziły o wiele częściej i były dłuższe i tanie!!! i bezpieczne A teraz.

    • 0 0

  • ZA NIC BOLI CYC

    a teraz jest demokracja . i dolar ma inna wartosc to znaczy ze ma mala. ceny uslug skm sa atrakcyjne. typowo polskie dla polskiego obywatela.za nic boli cyc to sobie wybijcie zglowy marzenia o super taborze swietniej usludze za ta cennne jaka teraz placimy.poczekajciie jak zabojadzi by kupili skm to by jezdzily puste bo ceny by byly europejskie, jeszcze troche a wszystko sie zrowna do cen europejskich . AMEN

    • 0 0

  • zyski? SKM

    no to jezeli SKM rzeczywiscie ma taki suksces finansowy -to dlaczego tylko sie tym chwali? w cywilizowanych miastach Europy posiadajacych rozwinieta komunikacje szynowa jezeli jedne linie przynosza zyski -to te zyski przerzuca sie na inne linie, ktore nie moga generaowac zyskow.. i NIE zamyka sie tam linii tak jak u Nas.. zmienia sie rozklady, dostosowuje do potzreb mieszkancow, turystow, probuje skomunikowac z innymi przewoznikami , dofinansowuje... wiec SKM rowniez moglaby przestac sie chwalic, tylko reaktywowac linie do: Nowy-Port i do Gdynia-Oksywie, a takze pomyslec o liniach do Pruszcza, Hel, Kartuz i Koscierzyny...

    • 0 0

  • 65 MLN PLN

    Za 65 mln można kupić 7 zmodernizowanych składów 14WE takie jakie ma skm.warszawa.pl

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane