- 1 Pościg za nastolatkami. Znaleziono pistolet (341 opinii)
- 2 Tyle będzie zarabiać Aleksandra Kosiorek (188 opinii)
- 3 Nie miał prawka i chciał oszukać system (21 opinii)
- 4 Nowy przystanek kolejowy na granicy miast (118 opinii)
- 5 Nastolatkowie zginęli po 40-km pościgu (804 opinie)
- 6 Samolot lądował przez atak paniki pasażera (62 opinie)
37 milionów, 714 tysięcy i jeszcze pięciuset pasażerów przewiozła w zeszłym roku Szybka Kolej Miejska w Trójmieście. To wynik sporo lepszy niż rok wcześniej, gdy kolejka miała o 2 mln 290 tys. pasażerów mniej.
Ilość pasażerów wzrosła więc o 6,5 proc., ale wpływy z biletów wzrosły jeszcze bardziej - o ponad 15 procent. SKM zebrała za bilety 64,4 mln zł - rok wcześniej o 9,5 mln zł mniej, czyli niecałe 56 mln zł.
- Uzyskaliśmy takie wyniki przede wszystkim dzięki większej pracy przewozowej - mówi Paweł Wróblewski, rzecznik i audytor SKM-ki. Co to znaczy? - To znaczy, że więcej naszych pociągów pokonało więcej kilometrów. Pociągokilometry zwiększyły nam się o jedną czwartą - tłumaczy Paweł Wróblewski.
Dzieje się tak m.in. ze względu na rozwój połączeń regionalnych.
- Nie bez znaczenia są nasze akcje marketingowe, m.in. kolejne rodzaje biletów okresowych, programy lojalnościowe oraz fakt, że nasza taryfa pozostaje niezmienna od 7 lat. - dodaje Paweł Wróblewski.
Szefostwo SKM-ki przyznaje jednak, że dobre wyniki są też konsekwencją sytuacji na drogach Trójmiasta (liczne ograniczenia infrastruktury i długotrwałe remonty powodujące korki) oraz rosnących w ubiegłym roku ceny paliw.
Opinie (105) 5 zablokowanych
-
2006-02-12 14:51
Brawo Tja,
z siedemdziesieciu wypowiadajacych sie "specjalistow" , Ty jako jedyny ( jedyna) zauwazyles , ze artykul jest bez sensu i nic nie mowi o kondycji finansowej firmy.
To , ze dostali za bilety 65 mln , nie mowi nic o zysku firmy .- 0 0
-
2006-02-12 15:12
SKM
Mi tam Skmki w miare sie podobaja, bo skracaja moj czas dojazdu do budy, a ze przeladowane? Bo w koncu duzo ludzi korzysta:)Najbardziej, to mnie kanary wkurzaja, czasem takie tępe paly, ze głowa mała ...
- 0 0
-
2006-02-12 15:19
Pociągokilometry....
...zwiększyły sie o jedną czwartą,za tym koszty..o ile?
Dla kogo ta notatka w GW ?Pasażera ona nie dotyczy.- 0 0
-
2006-02-12 15:21
a podroznych tarktuje sie jak sledzie
Typowa tramtadratacja!!! Od lat jakosć pociagów, przewozów i pozim halasu jest żenujący. Brudne i śmierdzące, hałasują niemiłosiernie. Proponuje przejechać się kolejką o 19 z minutami z Gdyni do Wejherowa. Jeden wagon - gdy 3 składy wczesniej i 3 składy poźniej wszystkie jada do Chyloni. Nabity maxymalnie, smierdzi, WC pozamykane. To jest standard Eurpoejski - w Tunezji jeżdza lepsze pociagi. Panowie - totalna ŻENADA!!!!!! Rozkład jazdy bez komentarza, to ludzie dostosowują się do pociągu a nie SKM do ludzi. Słuszny postulat o zwiększeniu składów. Proponuję, aby szanowny SZEF SKM przejechał się tym złomem w godzinach szczytu no i jeszcze jedno RENOMA - banda gburów atakująca hordami wagony! MOJE GRATULACJE !!!
- 0 0
-
2006-02-12 20:49
skm
skm jest spoko-tyle ze malo miejsca w kolejkach-w godzinie szczytu jazda skm to katorga-zrobcie cos z tym! a poza tym moglibycie puszczac wiecej koljek doi z tczewa-wiekszosc ludzi dojezdza na stiudia i tak jak ja kupuje bilet okresowy skm i pkp! bo do gdanska to skm jest malo-dlatego kupilem pkp! Tak kupil bym tylko bilet skm! wystaczylo by gdybyscie puscili skm o 6.30, 7.30 i 8.30 z tczewa oraz 13.30, 14.30, 15.30 z gdyni glownej! pomyslce nad tym! pozdrawaim
- 0 0
-
2006-02-12 21:21
moim zdaniem skm to syf i nad tym ubolewam.
niektórzy piszą, że jest tak wspaniale, bo w ogole jeździ. Z takim poejściem najlepiej nic nie zmieniac. Co do składów, to nie chodzi o ich wygląd itd, ale o szybkośc. trasę z gdynii go gdańska można skrócić z 36 do około 25 minut, głównie dzięki większej liczbie wejść no i przyspieszeniu. Piszecie, że to polska a nie zachów i sie nie da. To dlaczego w takim razie mamy w Gdynii autobusy jak na zachodzie, albo i lepsze? Dalej częstotliwość. & minut jest ok, ale już co 15 przez większą część dnia to nie jest częstotliwość kolei miejskiej tylko regi=onalnej, i to nawet w polsce (mazowieckie). O 30 minutach w weakendy i wieczorami szkoda gadać, podoobnie jak o braku kolejki między 2.40 a 4.45 z sopotu. Myślę, że ty sopot powinien sie dołożyć, bo to z tamtąd ludzie zwykle wracają, a miasto żyje z imprez. Jeśli składy mają być pojedyncze, i nie ma w nich tłoku, ok, ale powinni wprowadzić dodstkową sygnalicację, jaki skład przyjedzie, żeby ludzie nie musieli biegać po peronach. Zastanawiam się też zawsze, dlaczego kolejki w gdynii zatrzymują się na końcu peronu i zawsze trzeba za nimi gonić wchodząc od strony dworca.
- 0 0
-
2006-02-12 23:41
Z dotacją z Urzędu Marszałkowskiego, czy bez dotacji.
Propaganda sukcesu trwa a paseżerowie jeżdżą w tłoku w wagonach niedogrzanych z brudnymi szybami w oknach. Kiedyś SKM kursowała co 6 minut - a teraz. Panie Prezes SKM - jaki to jest "sukces" przewiezienie prawie 38 milionów pasażerów w roku ubiegłym, skoro Pana Firma zapewniała w reklamowaniu swoich usług, że przewozicie 130 tysiecy pasażerów dziennie ("dojeżdżajacych do pracy, szkoły, na zakupy")czyli prawie 47 milionów rocznie. Przecież podwyższenie cen biletów - a to jest nieuniknione - spowoduje odejście nastepnej grupy klientów w obrębie miejskich linii komunikacyjnych w Gdańsk czy Gdyni.
- 0 0
-
2006-02-13 00:29
Mieszkam w Wejherowie i tutaj troszke strasznie, bo dworce sa do bani, a pozatym to kolejki jezdza co 30min. a Ja pracuje i czasem gdy kolejka sie pospieszy to nie zdarze, a na kolejke mam czekac tak dlugo? to wole jechac juz autobusem.... jezdza co 15min...
- 0 0
-
2006-02-13 01:54
co z planami rozwoju SKM ?
...jesienia czytalem, ze SKM planuje zakupic w Niemczech uzywane szynobusy i reaktywowac polaczenie Gdynia-Kartuzy... zakup ten mial dofinansowac Urzad Marszalkowski.. jakis urzedas z tego Urzedu wypowiadal sie rowniez, ze planowane jest pozyskanie funduszy EU na odbudowe kaszubskiej linii Wrzeszcz-Kartuzy.. w ten sposob mozliwa bylaby kolejowa komunikacja z Gdanska i z Gdyni do Kartuz i Koscierzyny , ograniczenie niefunkcjonalnej komunikacji autobusowej na tych trasach i rozladowanie przeciazonych tras drogowych z tych kierunkow... czy wypowiedzi SKM i Urzedu Marszalkowskiego to byla znowu tylko 'propaganda sukcesu', czy realne pozytywne plany rozwoju komunikacji szynowej w rejonie Naszej Aglomeracji ? ...
- 0 0
-
2006-02-13 02:36
znow kolejka powraca,
poki co to zastepczy temat dyzurny tego portalu . drazliwych moze juz sie unika..
tak sobie mysle czy niektore z tych artykulow nie powinny sie pojawiac jako reklama na portalu skm
http://www.skm.pkp.pl/
Odsylam upartych redaktorow by wysylali swe reklamowe teksty . moze je kolejka odkupi :) hi hi hi- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.