• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

SKM-ka jedzie w dal

ms
11 lutego 2006 (artykuł sprzed 18 lat) 
Prawie całą Polskę przewiozła w zeszłym roku trójmiejska SKM-ka. Na biletach zarobiła niemal 65 mln zł i nie planuje podwyżek biletów na ten rok.

37 milionów, 714 tysięcy i jeszcze pięciuset pasażerów przewiozła w zeszłym roku Szybka Kolej Miejska w Trójmieście. To wynik sporo lepszy niż rok wcześniej, gdy kolejka miała o 2 mln 290 tys. pasażerów mniej.

Ilość pasażerów wzrosła więc o 6,5 proc., ale wpływy z biletów wzrosły jeszcze bardziej - o ponad 15 procent. SKM zebrała za bilety 64,4 mln zł - rok wcześniej o 9,5 mln zł mniej, czyli niecałe 56 mln zł.

- Uzyskaliśmy takie wyniki przede wszystkim dzięki większej pracy przewozowej - mówi Paweł Wróblewski, rzecznik i audytor SKM-ki. Co to znaczy? - To znaczy, że więcej naszych pociągów pokonało więcej kilometrów. Pociągokilometry zwiększyły nam się o jedną czwartą - tłumaczy Paweł Wróblewski.

Dzieje się tak m.in. ze względu na rozwój połączeń regionalnych.

- Nie bez znaczenia są nasze akcje marketingowe, m.in. kolejne rodzaje biletów okresowych, programy lojalnościowe oraz fakt, że nasza taryfa pozostaje niezmienna od 7 lat. - dodaje Paweł Wróblewski.

Szefostwo SKM-ki przyznaje jednak, że dobre wyniki są też konsekwencją sytuacji na drogach Trójmiasta (liczne ograniczenia infrastruktury i długotrwałe remonty powodujące korki) oraz rosnących w ubiegłym roku ceny paliw.
ms

Opinie (105) 5 zablokowanych

  • tak mi sie wydaje

    ze gdyby wrocily sie czasy komuny lat 60-70tych gdy kolejki jezdzily co 5-7 minut w godzinach szczytu w zestawach przynajmniej 6 wagonowych a bilet kosztowal grosze
    to obywatele dzisiejsi mysleliby ze to AMERYKA
    czy sie myle??????????

    • 0 0

  • Nie doceniamy SKM

    Nie doceniamy SKM , mimo tego, że Trójmiasto ma naziemne metro.
    Co jest przyczyną, że jesteśmy krytyczni.
    1.) Estetyka -czyli brud , porysowane okna ściany i drzwi.
    2.) Bezpieczeństwo -zwłaszcza na niektórych odcinkach.
    3.) Regulacja temperatury i wentylacja, ktorej tak na prawdę brak.
    4.) Przystanki ,gdzie powinna być serwowana kawa i rogaliki z konfiturą brzoskwiniową za grosze, straszą nas brudem.

    W kraju ,gdzie jest tyle do zrobienia ( i zarobienia) . Amen

    • 0 0

  • WIECEJ KLEJEK NOCNYCH JEST ICH ZA MAŁO

    • 0 0

  • co to takiego jest:" rogaliki z konfiturą brzoskwiniową"?

    • 0 0

  • prezes

    rogaliki z konfiturą to są takie rogaliki z konfiturą, rozumiesz bałwanie?

    • 0 0

  • Gdzie sie podziały komentarze nowych artykułów?

    Czyzby PiS wprowadził cenzure?

    • 0 0

  • o to samo chcę się spytać

    i pytam, gdzie są komentarze?!

    • 0 0

  • Komentarze do nowych artykułów.

    Autorzy nie życzą sobie jakichkolwiek uwag

    • 0 0

  • jak porównuje

    standart skm i pkp to skm sie rozwija

    • 0 0

  • nie bójcie się mysleć!! to nie boli:)

    "Próby ruchowe prototypu jednostki rozpoczeto w grudniu 1961 roku. Po wyprodukowaniu pierwszej serii jednostek Dolmel wykonal szereg drobnych zmian w konstrukcji silnika istotnie poprawiajacych jego pewnosc ruchowa - zmiana typu z LKb-450 na LKc-450.
    Ze wzgledu na duze zapotrzebowanie planowano wspólprace przy produkcji EN57 z CSRS, potem jednak wycofano sie z tego pomyslu.
    Na potrzeby PKP wyprodukowano olbrzymia serie zespolów EN57. (prawie 1500 sztuk)
    Produkcja jednej serii pojazdów przez 30 lat to jedyne tego rodzaju zjawisko na swiecie.
    Charakterystyczna jest stosunkowo nieduza ilosc zmian w zespolach EN57 w trakcie ich produkcji.
    Ogólnie biorac zalozone parametry trakcyjne w pelni okazaly sie zadowalajace zgodnie z przeznaczeniem zespolów EN57 jakim jest ruch lokalny o duzych odleglosciach miedzyprzystankowych i nie wydaje sie by musialy one ulec zmianie. Stosowanie skladów EN57 na linii SKM jest duza pomylka." to dla geniusza co zaproponował EN57.... nie wszystko co z Wawy to nie musi być dobre. Polecam stronkę dla zainteresowanych: http://www.eu07.pl/modules/news/article.php?storyid=10
    "Popozycja wymiany taboru"-- a czy ten który to zaproponował to wie ile to kosztuje? lepsza będzie powolna modernizacja bo wtedy będziecie już zasuwać na piechote z Gdańska do Gdyni bo was nie bedzie stać na bilety, no nie?
    No ale sam nie ukrywam że coś nie widać tej kasy...

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane