• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

SKM-ki pojadą bliżej peronów

Piotr Weltrowski
20 czerwca 2013 (artykuł sprzed 10 lat) 

Prezentacja, podczas której SKM pokazała swoje pomysły.


SKM chce rozwiązać jeden ze swoich odwiecznych problemów i sprawić, że łatwiej będzie można wsiąść do kolejek. Na razie rozpoczynają się eksperymenty z podwyższeniem stopnia prowadzącego do wagonów, w planach jest też "przysunięcie" torów do samych peronów.



Czy wchodzenie do pociągów SKM jest trudne?

O tym, że problem z dostaniem się do kolejek SKM istnieje, przekonują listy i telefony od pasażerów, głównie osób starszych, niepełnosprawnych, ale też i rowerzystów czy młodych rodziców przemieszczających się z wózkami. O sprawie napisał też jeden z naszych czytelników. Zaproponował on spółce zamontowanie ruchomych, wysuwanych stopni przy drzwiach wagonów. SKM znalazło jednak inny sposób na rozwiązanie sytuacji.

Problemem jest to, iż na trasie, którą codziennie kursują kolejki, perony mają różną wysokość: między Gdańskiem a Rumią są one wysokie na 96 cm, poza tym terenem mają już jednak 76 cm wysokości, a niekiedy - jak np. w Słupsku - jedynie 54 cm.

- Naszym założeniem jest, aby ułatwić życie wszystkim. Nie może być tak, że dostosujemy wszystko do mieszkańców Trójmiasta, a innym pasażerom utrudnimy wchodzenie. Mamy więc propozycje, które - jak sądzimy - okażą się wygodne dla każdego - mówi Marcin Głuszek, dyrektor SKM ds. marketingu i sprzedaży.

SKM będzie więc chciało wprowadzić równolegle dwa ułatwienia. Pierwszym z nich będzie podwyższenie stopnia prowadzącego do kolejek, w ten sposób, że znajdzie się on dokładnie na wysokości peronów w całym Trójmieście. Dla osób wsiadających do pociągów SKM z niższych peronów nie będzie on stanowić utrudnienia, gdyż odległości od peronu do stopnia i od stopnia do podłogi samego wagonu staną się bardziej równomierne.

Jeszcze w wakacje na trasę wyjadą pierwsze składy z dospawanymi elementami podwyższającymi stopnie przy wejściach do wagonów. Jeżeli testy się powiodą, podobne udogodnienia będą montowane w kolejnych SKM-kach.

Niezależnie od tego SKM chce w przyszłym roku rozpocząć przybliżanie torów do peronów. Dziś odległość ta (w wypadku peronów w Trójmieście) wynosi ok. 30 cm. Możliwe będzie jej zmniejszenie przynajmniej o 7,5 cm. Jako pierwsze "przysunięte" zostaną tory przy przystankach, które w roku 2014 będą budowane lub remontowane (np. Gdańsk Śródmieście), po nich przyjdzie czas na kolejne. O kosztach inwestycji SKM na razie nie chce się wypowiadać.

Opinie (181) 3 zablokowane

  • podczas nastepnej prezentacji dyrektor Głuszek

    zatanczy na rurze i zrobi striptiz.
    W jego przypadku milczenie jest zlotem, udowadnia to za kazdym razem. Człowiek kompetentny inaczej.

    • 5 1

  • w Europie taki problem rozwiązano 100 lat temu

    a u nas? WIELKIE halo i okaże się że bubel .

    • 3 0

  • workflow

    a jak system workflow wybierają tak od dwóch lat nie mogą biedaki się zdecydować na właściwy

    • 0 0

  • Ja kiedyś wpadłem w szczelinę :(

    • 2 0

  • A nie lepiej rozwiązać problem robiąc na odpowiedniej wysokości (1)

    wysuwany podest (na sprężynach, czy pneumatyczny - przy zamykanych drzwiach składałby się automatycznie) - zamiast jakichś drewnianych wynalazków.

    PS. A to że pomyśleli o tym po remoncie peronów to powinno skutkować dymisją wszystkich tych panów co są na filmie.

    • 1 1

    • naprawdę myslales ze to bedzie drewnianne jak na filmie..... ? masakra....

      • 0 0

  • BETON BETON i jeszcze raz BETON... (1)

    tyle o zarządzie , związkach zawodowych, pracownikach i całej firmie SKM

    • 0 1

    • a kto cię zmusza do korzystania ????? ale nie to jak pomarudzić - typowo polska beznadzieja

      • 1 0

  • Nowy peron PKP w Sopocie nie posiada zjazdów dla wózków i windy od strony ul Marynarzy .Turyści taszczą (1)

    swoje walizy robijając kółka o schody. Starsi proszą o pomoc młodych. ŻENADA..

    • 17 1

    • Dokładnie. Dbałość o podróżnych zerowa

      .

      • 3 0

  • Odwieczny problem"???

    Pamiętam, że kiedyś ( lata 50., 60. i chyba początek 70. ub. wieku)wejście do kolejki i peron były na tej samej wysokości i nie było półmetrowej odległości między nimi. A może mam już zakłócenia pamięci?!

    • 6 0

  • najpierw zrobiono remonty peronow, przetargi na reaktywowanie trupow skladow (1)

    a teraz ktos sobie przypomnial ze bardzo latwo mozna wpasc w szpare wielkosci Rowu Marianskiego ?

    SKM to cebulaki z wyobraznia pantofelka!

    • 110 2

    • Moja 5 letnia córka

      Moja 5 letnia córka bez problemu sama wsiada i wysiada z kolejki, więc dokładnie nie wiem o co chodzi z tą "przepaścią" Wyolbrzymiony problem. Kiedyś był jeszcze dodatkowy latajacy stopień, to już wogóle powinno wystarczyć nawet laskom w wąziutkiej miniówce.

      • 3 3

  • Przerwy między peronem są pół metrowe

    a oni będą o 7cm przybliżać...

    • 3 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane