• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

SKM-ki pojadą bliżej peronów

Piotr Weltrowski
20 czerwca 2013 (artykuł sprzed 11 lat) 

Prezentacja, podczas której SKM pokazała swoje pomysły.


SKM chce rozwiązać jeden ze swoich odwiecznych problemów i sprawić, że łatwiej będzie można wsiąść do kolejek. Na razie rozpoczynają się eksperymenty z podwyższeniem stopnia prowadzącego do wagonów, w planach jest też "przysunięcie" torów do samych peronów.



Czy wchodzenie do pociągów SKM jest trudne?

O tym, że problem z dostaniem się do kolejek SKM istnieje, przekonują listy i telefony od pasażerów, głównie osób starszych, niepełnosprawnych, ale też i rowerzystów czy młodych rodziców przemieszczających się z wózkami. O sprawie napisał też jeden z naszych czytelników. Zaproponował on spółce zamontowanie ruchomych, wysuwanych stopni przy drzwiach wagonów. SKM znalazło jednak inny sposób na rozwiązanie sytuacji.

Problemem jest to, iż na trasie, którą codziennie kursują kolejki, perony mają różną wysokość: między Gdańskiem a Rumią są one wysokie na 96 cm, poza tym terenem mają już jednak 76 cm wysokości, a niekiedy - jak np. w Słupsku - jedynie 54 cm.

- Naszym założeniem jest, aby ułatwić życie wszystkim. Nie może być tak, że dostosujemy wszystko do mieszkańców Trójmiasta, a innym pasażerom utrudnimy wchodzenie. Mamy więc propozycje, które - jak sądzimy - okażą się wygodne dla każdego - mówi Marcin Głuszek, dyrektor SKM ds. marketingu i sprzedaży.

SKM będzie więc chciało wprowadzić równolegle dwa ułatwienia. Pierwszym z nich będzie podwyższenie stopnia prowadzącego do kolejek, w ten sposób, że znajdzie się on dokładnie na wysokości peronów w całym Trójmieście. Dla osób wsiadających do pociągów SKM z niższych peronów nie będzie on stanowić utrudnienia, gdyż odległości od peronu do stopnia i od stopnia do podłogi samego wagonu staną się bardziej równomierne.

Jeszcze w wakacje na trasę wyjadą pierwsze składy z dospawanymi elementami podwyższającymi stopnie przy wejściach do wagonów. Jeżeli testy się powiodą, podobne udogodnienia będą montowane w kolejnych SKM-kach.

Niezależnie od tego SKM chce w przyszłym roku rozpocząć przybliżanie torów do peronów. Dziś odległość ta (w wypadku peronów w Trójmieście) wynosi ok. 30 cm. Możliwe będzie jej zmniejszenie przynajmniej o 7,5 cm. Jako pierwsze "przysunięte" zostaną tory przy przystankach, które w roku 2014 będą budowane lub remontowane (np. Gdańsk Śródmieście), po nich przyjdzie czas na kolejne. O kosztach inwestycji SKM na razie nie chce się wypowiadać.

Opinie (181) 3 zablokowane

  • Sklady sa za krótkie, lepiej to poprawcie, a nie glupoty w glowie, bo jeździmy jak sledzie w godzinach szczytu, a jak jest wieczór po jeżdżą długie składy i woża powietrze !!! to tyle w temacie!!!

    • 3 1

  • Po co marnowac kase? (2)

    Przeciez tym archaizmem nikt nie jezdzi!

    • 19 80

    • Głupota

      Jak nie jeździsz to głupio nie komentuj.

      • 5 0

    • Racja - teraz wszyscy jeżdżą samochodami po dziadkach z Niemiec

      Najczęściej VW Passatami 1.9 TDI. Obowiązkowo w kombi i w wypasie, kupionymi w niezłych pieniądzach.

      • 9 1

  • Jak zwykle wszyscy z SKM-ki w kaskach a pasażerowie bez, pięknie! (2)

    Jak zwykle wszyscy z SKM-ki w kaskach a pasażerowie-testerzy bez, pięknie! Można było się tego spodziewać pasażer najmniej ważny

    • 7 1

    • Bo pasażer jest i tak niepotrzebnym źródłem kosztów na kolei.

      • 5 0

    • Swietne podsumowanie.

      • 3 0

  • (3)

    O SKMce źle piszą tylko biedaki, których nie stać na auto. POLAKI BIEDAKI CEBULAKI ROBAKI

    • 2 18

    • ty debilu

      • 1 1

    • testo wrócił do Trójmiasta

      o krulu nasz.

      • 0 0

    • teska

      MASZ ODE MNIE POMARANCZKE... PO KTORA NIE SIEGNIESZ :(

      • 2 0

  • Głuszek tego nie załatwi ja Wam to mówie bedzie latał z tą deseczką...i nic sie nie zmieni.

    Swoją drogą jaki to jest wstyd robić z czegos prezentacje filmową w Niemczech to chyba leja ze śmiechu.

    • 6 0

  • załamka (1)

    Już kiedyż stosowano nakładki na górny stopień i wszystko było ok dlaczego więc je zdjęto? wiadomo komfort ludzi to tak mało ważna sprawa, że nikogo to nie obchodzi. Aż dziwi mnie taka nagła zmaiana w SKM.

    • 10 1

    • może komuś zaczęło się coś palić pod pupą i naszła go taka chwilowa refleksja ;)

      • 2 0

  • Od kilku lat trwają remonty torów na całej trasie w Trójmieście (3)

    a teraz pomysł ich przesunięcie o 7,5 cm? O co w tym chodzi? O kolejne lata utrudnień i opóźnień?

    • 119 3

    • Zastanawiające, że... (1)

      ...mowa jest o przesuwaniu torów, a jakoś nie wspomniano o możliwości... poszerzenia peronów, czyli przybliżeniu ich krawędzi do toru. Na chłopski rozum to wydaje się latwiejsze, tańsze i do zrobienia w kilka dni...

      • 13 0

      • W kilka dni to tylko Chuck Norris ale on teraz robi fuchę w WBK ;)

        • 3 0

    • o kase, o kase chodzi :)

      • 23 0

  • GRABÓWEK

    W Grabówku jest masakra..

    • 0 0

  • (2)

    Robienie wszystkiego od d^^y strony to jak widac specjalnosc SKM. Przeciez to az wstyd na takim poziomie trzymac podstawowa komunikacje miejska. Gdyby ktos wpadl w ta szpare i zrobil sobie krzywde to sprawa zakonczyla by sie ogromnym odszkodowaniem. Nie do pomyslenia...

    • 3 0

    • (1)

      no to proszę cytat z p. Głuszka:
      "Takich zdarzeń odnotowaliśmy kilka w ciągu roku. Przy prawie 40 mln przewożonych pasażerów nie stanowi nawet promila. - odpiera zarzut Głuszek."

      jak widać dla niego śmierć pasażera to tylko statystyki!!

      • 10 0

      • a człowiek to mniej niż promil

        • 5 0

  • Eureka!

    Sami geniusze pracują w tym SKM-ie! A jak się troszczą o podróżnych, żeby im się lepiej wsiadało!
    Sprawy, o których mówią są tak oczywiste od wielu lat, że trudno to nawet skomentować, żeby jednocześnie nie bluzgać!

    • 5 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane