• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

SKM-ki pojadą bliżej peronów

Piotr Weltrowski
20 czerwca 2013 (artykuł sprzed 11 lat) 

Prezentacja, podczas której SKM pokazała swoje pomysły.


SKM chce rozwiązać jeden ze swoich odwiecznych problemów i sprawić, że łatwiej będzie można wsiąść do kolejek. Na razie rozpoczynają się eksperymenty z podwyższeniem stopnia prowadzącego do wagonów, w planach jest też "przysunięcie" torów do samych peronów.



Czy wchodzenie do pociągów SKM jest trudne?

O tym, że problem z dostaniem się do kolejek SKM istnieje, przekonują listy i telefony od pasażerów, głównie osób starszych, niepełnosprawnych, ale też i rowerzystów czy młodych rodziców przemieszczających się z wózkami. O sprawie napisał też jeden z naszych czytelników. Zaproponował on spółce zamontowanie ruchomych, wysuwanych stopni przy drzwiach wagonów. SKM znalazło jednak inny sposób na rozwiązanie sytuacji.

Problemem jest to, iż na trasie, którą codziennie kursują kolejki, perony mają różną wysokość: między Gdańskiem a Rumią są one wysokie na 96 cm, poza tym terenem mają już jednak 76 cm wysokości, a niekiedy - jak np. w Słupsku - jedynie 54 cm.

- Naszym założeniem jest, aby ułatwić życie wszystkim. Nie może być tak, że dostosujemy wszystko do mieszkańców Trójmiasta, a innym pasażerom utrudnimy wchodzenie. Mamy więc propozycje, które - jak sądzimy - okażą się wygodne dla każdego - mówi Marcin Głuszek, dyrektor SKM ds. marketingu i sprzedaży.

SKM będzie więc chciało wprowadzić równolegle dwa ułatwienia. Pierwszym z nich będzie podwyższenie stopnia prowadzącego do kolejek, w ten sposób, że znajdzie się on dokładnie na wysokości peronów w całym Trójmieście. Dla osób wsiadających do pociągów SKM z niższych peronów nie będzie on stanowić utrudnienia, gdyż odległości od peronu do stopnia i od stopnia do podłogi samego wagonu staną się bardziej równomierne.

Jeszcze w wakacje na trasę wyjadą pierwsze składy z dospawanymi elementami podwyższającymi stopnie przy wejściach do wagonów. Jeżeli testy się powiodą, podobne udogodnienia będą montowane w kolejnych SKM-kach.

Niezależnie od tego SKM chce w przyszłym roku rozpocząć przybliżanie torów do peronów. Dziś odległość ta (w wypadku peronów w Trójmieście) wynosi ok. 30 cm. Możliwe będzie jej zmniejszenie przynajmniej o 7,5 cm. Jako pierwsze "przysunięte" zostaną tory przy przystankach, które w roku 2014 będą budowane lub remontowane (np. Gdańsk Śródmieście), po nich przyjdzie czas na kolejne. O kosztach inwestycji SKM na razie nie chce się wypowiadać.

Opinie (181) 3 zablokowane

  • Głuszek tego nie załatwi ja Wam to mówie bedzie latał z tą deseczką...i nic sie nie zmieni.

    Swoją drogą jaki to jest wstyd robić z czegos prezentacje filmową w Niemczech to chyba leja ze śmiechu.

    • 6 0

  • Jak zwykle wszyscy z SKM-ki w kaskach a pasażerowie bez, pięknie! (2)

    Jak zwykle wszyscy z SKM-ki w kaskach a pasażerowie-testerzy bez, pięknie! Można było się tego spodziewać pasażer najmniej ważny

    • 7 1

    • Swietne podsumowanie.

      • 3 0

    • Bo pasażer jest i tak niepotrzebnym źródłem kosztów na kolei.

      • 5 0

  • GŁUSZEK TO GNOM (1)

    Największy idi.ta w SKM. Dyr. ds. marketingu i sprzedaży hahahaha. To jakas paranoja jest.

    • 5 2

    • ale za to z PO w piłke gra i ma ładny zegarek oraz złote adidasy

      • 2 0

  • Sklady sa za krótkie, lepiej to poprawcie, a nie glupoty w glowie, bo jeździmy jak sledzie w godzinach szczytu, a jak jest wieczór po jeżdżą długie składy i woża powietrze !!! to tyle w temacie!!!

    • 3 1

  • skm..

    rzadko jezdze skm, ale jak juz.. to jest szok !!! ta przepasc miedzy schodami a peronem.... Tyle lat...

    • 6 1

  • Usprawnienie (1)

    Nie trzeba kombinować wiele wystarczy większy syf w SKM i ludzie ostrożniej będą wsiadać.

    • 0 0

    • Jeszcze większy?!

      • 2 0

  • skm

    w latach piędzieśątych powstała SKM (modraki)wysłano jednego pracownika który wymierzył perony na całej lini - miał jedną miarę (do biodra)teraz mają przymiary laserowe i każdy peron jest na innej wysokości - weście jest na czworaka - wydano miliony na modernizacię

    • 3 0

  • Wymieniliby

    Wymieniliby w końcu ten jeżdżący złom na coś nowego.

    • 3 0

  • Głuszek jest z nadania PO odejdzie PO odejdzie i On

    Tyle w temacie

    • 2 0

  • natrętny pasażer

    1) Po co ten duży pan miał kask ?. Czy nie naraził statystów na niebezpieczeństwo podczas tych niesamowitych badań naukawych ?
    2) Kiedy nasi dzielni naukowcy odkryją kobietę pasażera z dziećmi,a już z wózkiem nie wspomnę.
    3) Czekamy na zawody strongman-ów w otwieraniu okien.
    4) Może sięgnąć do technologii z lat 30, jakoż niemcy w E90 potrafili zgrać peron z wyjściem.
    5)Klimatyzację nasi mali einsteini odkryją w 22 wieku.

    Najlepiej wprowadzić jeszcze poradnik dla obsługi pociągu np:
    Natrętny pasażer
    A gdyby tu wasz synek z grupą stuosobową odlatywał i każdy z rodziców chciałby wejść, to jaki byłby tłok, sami widzicie i nie mówcie, że nie macie synka, bo w każdej chwili mieć możecie (sprawdzić, czy nie ksiądz).

    • 7 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane