- 1 "Pani już tu nie mieszka". Wyrzucili też kota (396 opinii)
- 2 Remontują, zamiast wyburzyć. Dlaczego? (79 opinii)
- 3 8 godzin opóźnienia i lądowanie w Poznaniu (293 opinie)
- 4 Były wiceprezydent Gdańska skazany (62 opinie)
- 5 Kredkami w kierowców przy przejściu (72 opinie)
- 6 Jak zniszczono Rady Dzielnic w Gdyni (154 opinie)
SKM pokazuje wnętrza nowych pociągów
Szybka Kolej Miejska prezentuje wnętrza niemal gotowych pociągów Newag Impuls, które dotrą do Trójmiasta już w marcu br. Koszt zakupu dwóch pojazdów wyniósł ok. 35,5 mln zł.
Każdy pojazd produkcji nowosądeckiego Newagu liczy 74,4 m długości i przystosowany jest do przewozu 511 osób, w tym 152 na miejscach siedzących. Wnętrze przystosowane jest do potrzeb pasażerów niepełnosprawnych oraz pasażerów z rowerami.
Dla wygody podróżnych w pobliżu siedzeń zainstalowane zostaną gniazdka elektryczne, umożliwiające podczas jazdy np. podładowanie telefonu komórkowego. Przewidziano również toalety z obiegiem zamkniętym oraz bezgotówkowe automaty biletowe.
Przestrzeń pasażerska oraz kabiny maszynisty będą klimatyzowane. Wejście do pociągu ułatwi dodatkowy, wysuwany stopień, zmniejszający odstęp między pojazdem a peronem.
Impulsy wykorzystywane będą przede wszystkim na odcinku od Wejherowa do Tczewa. SKM nie wyklucza skierowania ich także do obsługi tras do Lęborka i Słupska.
Zobacz zdjęcia z postępu prac nad budową pociągów w styczniu br.
Miejsca
Opinie (231) 4 zablokowane
-
2016-02-12 13:34
Coś sufit już odpada ... (1)
Szybko, nie ma co.
- 0 1
-
2016-02-14 10:29
Wery fany.
:/
I wez tłumacz takiemu.- 0 0
-
2016-02-13 09:21
u góry przy kamerce coś źle spasowane jest :) (1)
- 0 0
-
2016-02-14 10:26
To jeszcze etap montażu.
A nie gotowy i odebrany przez użytkownika produkt.
- 0 0
-
2016-02-13 10:11
(1)
Jeszcze takich 30 szt na raz i będziemy mieli nowy tabor A stare ezt na złom.2szt to jak główka od igły
- 0 0
-
2016-02-14 10:25
Główkę, to ma co?
Szpilka.
I nie tylko :D:D- 0 0
-
2016-02-11 16:35
(7)
Nie zaszybka ta zmiana , te co są teraz można by jeszcze poeksplatowac ze 40 lat
- 160 13
-
2016-02-11 17:04
(2)
Co to jest "zaszybka"?
- 16 0
-
2016-02-13 13:06
"oszybka" to po ros. pomyłka ale zaszybka...?
- 0 0
-
2016-02-11 18:26
Że siedzisz za szybką, nie widzisz ile tam przeszklonych powierzchni.
- 17 0
-
2016-02-13 13:05
dokłanie...i przy okazji zgarnąć dotację na muzea
- 0 0
-
2016-02-11 18:26
Pewnie, że by mozna
tylko potrzebna jest odpowiednio prowadzona eksploatacja z regularnymi remontami i naprawami bieżącymi
- 5 2
-
2016-02-11 17:09
Myślę że conajmniej ze 100 lat
- 16 0
-
2016-02-11 17:02
Ja się pytam......
A gdzie jest przedział dla pijących i palących.
- 36 2
-
2016-02-13 11:54
Czy ja dobrze to rozumiem?...
Wagon przystosowany jest do przewozu 511 osób, w tym 152 na miejscach siedzących.... ta proporcja cokolwiek mnie zaskoczyla. Troche duzo miejsc "stojacych"...
- 0 0
-
2016-02-13 07:30
Czy również jest tylko jedna toaleta na cały pociąg i to często zamknięta,niech kierownicy pociągu zwracają na banalne i proste sprawy, co psuje wizerunek całej firmy w dobie technologi..
- 0 0
-
2016-02-11 16:33
w końcu jakaś zmiana (34)
Bo te stare pociągi niedługo zaczną się rozpadać
- 278 27
-
2016-02-13 06:31
Co wy ludzi piszecie !!!!!!!!!!
Nie rozumiem połowy z was , piszecie takie bzdury ze nawet głowa tego nie pomieści , nie będę sie rozpisywał, kto chce to sobie poczyta komentarze , jestem za starymi skmkami !
- 0 1
-
2016-02-11 16:41
(19)
Grexit nam nie grozi. Ta oszczędność spowalnia nawet obrót Ziemi.
- 7 4
-
2016-02-11 23:35
(18)
Dla wygody podróżnych w pobliżu siedzeń zainstalowane zostaną gniazdka elektryczne - jezus maria nie wierzę! W KOŃCU po 65 latach ktoś wpadł na ten niewyobrażalnie skomplikowany pomysł!
a wi-fi?
psioczą, że zapomnieli w pendolino o wi-fi, a z uwagi na dofinansowanie z unii nie można tego obecnie zmienić - bo za zmiane projektu trzeba będzie oddać kasę...
wkrótce jednak będzie to możliwe, ale wtedy koszt będzie kosmiczny :) (szybkość pociągu to główny argument, że nie można było tego zainstalować - ROFL, w japonii działa... we francji działa... w polsce przy 2x wolniejszych szybkościach - nie działa...)
skoro władze pkp wiedzą, że to problem, i że o tym zapomnieli - pytam:
czy będzie wi-fi w nowych składach? (które jadą znacznie wolniej od pendolino)
ps.
te nowe SKM cisną 160km/h
odległość gdańsk warszawa to 350km
360/160 = 2h 12min
pendolino jedzie 3h*
wait...
jeszcze raz:
skm: 2h 12min
pendolino: 3h
oczywiście pominąłem zatrzymywanie się na stacjach SKM...
wynik i tak jest kuriozalny
*) tak, celowo napisałem 3h, gnoje piszą 2:58 z tego samego powodu dla którego produkty w sklepach kosztują 2,99 a nie 3zł - bo ludzie są tępi, i zamiast 3 widzą 2 :)- 23 12
-
2016-02-12 08:55
;) (11)
Gdańsk Główny - Warszawa Centralna to 2:40 - 2:48 w zależności od pociągu to raz, dwa PLK (zarządca linii kolejowych) ustala odgórnie rezerwy czasowe; obecnie to chyba 3,5 minuty na każde 100 km - więc 12 minut masz z bani - bywa że opóźnione EIP jadą z Warszawy Wschodniej do Gdyni Głównej w 2:56. Po trzecie każde zatrzymanie to ok 3 minut straty: Tczew, Malbork, Iława - razem ok 10 min w plecy ;) A po czwarte to 160 km/h jest co prawda na dużej większości trasy ale jednak nie wszędzie. A po piąte ~w połowie trasy do Warszawy będzie 200 km/h i wtedy EIP zyska jeszcze kilkanaście minut
- 3 4
-
2016-02-12 09:11
(9)
dobrze więc.... POMIJAJĄC już fakt, że to nie jest przedmiotem rozmowy odpowiem...
niech będzie 2:40h
Nie zmienia to faktu, że SKM może dojechać do wawy (zatrzymując się na stacjach pendolina) równie szybko... (założe się, że 160 to nie VMax)
z poprzedniego artykułu:
"Dwa nowe elektryczne zespoły trakcyjne za 35,5 mln zł"
więc jeden kosztuje ~18mln ZŁOTYCH
"Koszt zakupu przez PKP Intercity 20 pociągów Pendolino to 400 mln euro" - znaczy 1,6mld złotych
czyli jedno pie**olino kosztuje 80mln zł, a nasza SKM 18mln zł...
jechałeś pendolino? ja akurat miałem przyjemność... powiem szczerze - super... cichutko, gniazdka przy każdym siedzeniu, miejsca dość... akurat miałem fart i puste miejsce obok...
tak patrzę na te zdjęcia powyższe... i gdyby obrócić wszystkie fotele w jedną stronę, i co kilka rzędów dodać stolik... NICZYM by się te 2 pociągi nie różniły...
widzisz teraz problem, o którym wspomniałem? (WSPOMNIAŁEM! przy okazji komentarza dot. cudu techniki jakim są gniazdka w elektrycznym pociągu... WSPOMNIAŁEM, i nie miałem zamiaru o tym dalej dyskutować...)
za te 60 baniek straty na każdym jednym składzie (miliard dwieście milionów zł) trzeba było zrobić modernizację torów, żeby następne pociągi jeździły 450km/h jak we francji czy chinach....
i nie chce słuchać o dotacjach unijnych - bo to NASZA KASA z NASZYCH PODATKÓW...
a wracając do meritum...
po 65 latach istnienia SKM, dodali gniazdka elektryczne przy każdym siedzeniu! szaleństwo! idę na pociąg będę jeździł w kółko żeby korzystać z tego cudu techniki!!!!!!!11111111111oneoneone
coś co na świecie było i funkcjonuje od dobrych 20-40 lat, u nas jest hitem i mamy się z tego niby cieszyć?! ktoś może ostatnio sprawdzał, który mamy rok?!
swoją drogą... ciekawe, czy w tych "nowych" składach g*wno dalej wylewa się na tory...- 6 6
-
2016-02-12 09:29
jechałem Pendolino i to nie raz (6)
Ja mam zazwyczaj płytki sen i rzadko zdarza mi się spać w podróży. w EIP regularnie "przycinam komara". ED250 i nowe jednostki SKM to 2 zupełnie różne pociągi, różni je budowa poszycia (co za tym idzie tłumienie hałasu z zewnątrz i tłumienie drgań), rodzaj napędu, zawieszenie itp. Porównywanie czegokolwiek w Polsce do Pendolino to gruba przesada. Już takie zabiegi stosowano promując wyroby PESY (Dart). Wejdź na YouTube, znajdziesz tam filmy porównujące poziom hałasu w Pendolino, Darcie i Flircie. Potem odwiedź wujka google i zobacz porównanie poziomu drgań w środku pojazdu na tych samych odcinkach. Wykresy prawdę mówią
- 5 3
-
2016-02-12 09:41
(5)
dobrze...
masz całkowitą rację, nie sprawdzałem... nawiązałem tylko do szybkości obu pociągów...
i PO RAZ PIĄTY: nie o tym mówię :) i zupełnie temat pendolino mnie nie obchodzi... to miło, że bronicie tego zacnego wyrobu...
ps. tak odnośnie tego rozpędzania i hamowania ;))
tam ktoś wyżej/niżej cwaniakował z tym czasem co podałem... ale bez obliczeń... tak na szybko sprawdziłem, pendolino do 160km/h rozpędza się w ~3 minuty - przy 4 stacjach to 12 minut
przyspieszenie pendolino o 0.3m/ss
natomiast już stare skm miały 0.5m/ss (EN57/ 71)
nowe mają 0.9m/ss :) - trzy razy szybciej się rozpędza od niebieskiego szmelcu :D
tak więc kolego tam na dole od frytek... sam się może nimi zajmij ;)))- 4 3
-
2016-02-12 11:29
Napisales: (1)
"i gdyby obrócić wszystkie fotele w jedną stronę, i co kilka rzędów dodać stolik... NICZYM by się te 2 pociągi nie różniły..."
Zatem jednak porownales je i uznales, ze to to samo.
Co do ceny - 1,6mld takze wlicza sie 20 lat utrzymania pocoagow pendolino (z tego, co wiem stanowi to polowe kosztow).- 1 2
-
2016-02-12 19:01
źle wiesz...
400 mln euro to koszt pociągów
kolejne 225 mln euro to koszt utrzymania przez 17 lat
przypomnę również, że nie rozmawiamy o pendolino tylko o braku wi-fi w nowych SKM ;)
sami eksperci :D- 1 0
-
2016-02-12 09:58
przyspieszenie Pendolino to 0,49 m/s3 w rozruchu (2)
Zarówno TGV jak i ICE mają podobne a. Tak więc Francuzi i Niemcy jeżdżą szmelcem. Interesująca teza ;) Normą w zachodnioeuropejskiej kolei miejskiej jest przyspieszenie rzędu 1,2 m/s3. Przyspieszenie w kolei dalekobieżnej nie ma zupełnie przełożenia na osiągi. Nie ta masa, inny komfort oczekiwany przez pasażera, zysk czasowy to sekundy.
- 2 2
-
2016-02-12 10:22
(1)
no jeśli wierzyć wikipedii, to znów masz rację...
poza tym, że przyspieszenie TGV to 2-2.5m/ss
co do EU07 zgadza się, jest to około 0,5 :)
w kwestii pendoilno polecam jednak sięgnąć do specyfikacji technicznej :D- 3 3
-
2016-02-12 10:35
2,5 m/s2 lol
Policz sobie pobór prądu ;D
- 1 2
-
2016-02-12 10:39
Czy ta SKMka może jechać te 160km/h
również na zakrętach czy tylko na prostej?
- 1 0
-
2016-02-12 09:23
Mówiąc najprościej, i najkrócej jak się da... może moje posty są za długie i ciężko ogarnąć ogrom literek:
Czy kupując komputer chwalisz się koledze, że Twój komputer ma procesor?
Czy kupując samochód wspominasz o tym, że ma koła?!
W takim razie co w tym artykule robi info, że "zainstalowane zostaną" - tzn jeszcze ich nie ma?!?!?!?! - gniazdka elektryczne, skoro jest to standard na całym świecie!?
Nie mam pretensji do artykułu... ani do tego, że mamy nowe pociągi... super! cieszę się niezmiernie, bo takie zmiany to zawsze +
Pytam tylko (niezbyt grzecznie) dlaczego w tych nowych SKM nie ma WI-FI?
---
"Miasto gdańsk zamówiło nowe autobusy. Nowe autobusy będą miały drzwi, okna oraz koła - a dla komfortu pasażerów zainstalowane zostaną nawet siedzenia!"
komentarze:
-brawo gdańsk
-tak trzymać
-w końcu zmiana...
litości....- 3 4
-
2016-02-12 12:38
"A po piąte ~w połowie trasy do Warszawy będzie 200 km/h i wtedy EIP zyska jeszcze kilkanaście minut"
Odcinek na 200km/h bedzie mial cos kolo 65km plus Tczew-Gdansk, reszta to krociótkie kawalki. Teraz, nawet załóżmy długość 100km dla odcinka 200km/h. Mozliwa róznica czasowa na dlugosci 100km to 7,5 minuty.- 1 0
-
2016-02-12 08:59
Zajmij się frytkami. (2)
Analizą nie powinny zajmować się osoby które się na niej nie znają. policzyłeś cały odcinek przez maksymalną prędkość i porównujesz to do przejazdu roboczego. Więc zacznijmy od początku:
Pociąg nie rusza z prędkością 160km/h Rozpędzenie się wydłuża czas.
Pendolino na odcinku Gdańsk-Warszawa Centralna zatrzymuje się na 4 stacjach co wydłuża czas. Dojeżdżając do tych stacji musi zwolnić a ruszając również musi się rozpędzić do 160 km/h. To także wydłuża czas.
Po drodze są odcinku na których musi zwolnić więc cały czas również nie jedzie 160km/h.
ROTFL jak ja lubię ludzi którzy widzą tylko to co chcą.- 3 4
-
2016-02-12 12:42
Roznica dla pociagu na 200km/h a tym na 160km/h, przy wszystkich zalozonych odcinkach na 200km/h na trasie Warszawa-Gdansk to ponizej 10 minut.
Przejscie na 230km/h na CMK z 200km/h przy załóżmy odcinku dlugosci 200km to 8 minut.- 2 0
-
2016-02-12 09:13
gratuluje, zdublowałeś post kolegi powyżej, powinszować...
wyżej masz 2 posty wyjaśnienia, nie będę się powtarzał ;)
ps. należy również wspomnieć, że zignorowałeś przesłanie, i skomentowałeś to co jest zupełnie dla istoty problemu nieznaczące... gratuluje umiejętności czytania ze zrozumieniem...- 1 2
-
2016-02-12 06:36
(1)
Oj głupcze. Widzę że podstaw z fizyki nie pamiętamy... te twoje wiliczenia schowaj do kieszeni hehe
- 2 6
-
2016-02-12 07:10
wiem, ze pociąg długo się rozpędza, i długo hamuje
dla historii jest to jednak zupełnie nie istotne...
przyczepiłeś się do dygresji zapominając o meritum ;) - typowe, jak brak czegoś sensownego do powiedzenia... ale spokojnie przywykłem na tym forum do rozmów z takimi jak Ty ;)- 6 4
-
2016-02-12 00:13
szkoda ze w gimnazjum nie byles taki madry i musiales powtarzac zerowke.
- 6 14
-
2016-02-12 08:12
super
ale ja kochałem te plastikowe czerwone siedzenia :)
- 1 1
-
2016-02-11 17:22
Ciekawe czy nadal będzie bojąc. (4)
Ostatnio tak mnie rozchuśtało w skm, że kolacja wypadła mi z żołądka.
- 6 10
-
2016-02-11 17:22
bujać (3)
- 6 1
-
2016-02-11 20:47
i hustac (2)
- 2 0
-
2016-02-11 23:30
(1)
to akurat chyba wina torów ;)
- 1 0
-
2016-02-12 07:02
akurat nie torów, tylko zużytych tłumików drgań skrętnych w podwoziu skm.
- 4 0
-
2016-02-11 20:13
Jeszcze tylko wymienić renomę na normalnych konduktorów (1)
...i będzie lepiej niż na Zachodzie
- 5 1
-
2016-02-11 23:34
Hehe
Renomy od ponad roku nie ma na pociągach.
- 2 0
-
2016-02-11 21:41
Znów opcja wagonów regionalnych. (1)
A na podstawowej trasie SKM Wejherowo-Pruszcz Gd. powinni byli zaprojektować opcję "metro". Taka opcja najbardziej odpowiadająca charakterowi kolei wewnątrz-miejskiej była tylko w latach 1951- 1973 (stare berlinki 600 V). Każdy wagon miał od strony peronów czworo drzwi, wymiana pasażerów na przystankach trwała ok. 30 sek. Czas przejazdu z Gdańska do Gdyni wynosił 28 minut. Po unifikacji napięcia na 3000 V obecne ciężkie pociągi opcji regionalnej jadą na tym odcinku
35 minut. Gabaryty wagonów nie są dostosowane do peronów (stąd ta dziura 40cm pomiędzy peronem i wagonem.
Dodatkowy blat wysuwany z podłogi na peron, którym chełpi się Newag, to około 60 sekund dodatkowego postoju na każdym przystanku.
Niestety projektanci nowych pociągów nie czują charakteru trójmiejskiej SKM.- 20 0
-
2016-02-11 22:01
projektant wykonuje zlecenie... to zleceniodawcy nie czują swojej pracy
banda przypadkowych kolegów i znajomych królika
- 16 0
-
2016-02-11 20:46
wnetrza kosmiczne
ale te welurowe siedzenia zaraz beda brudne niestety...
- 3 3
-
2016-02-11 19:35
a ten zwisający sufit to jakas opcja dodatkowa?
- 8 0
-
2016-02-11 17:20
one już dawno zaczęły się rozpadać.. szczególnie widać, to przy minusowych temperaturach
- 8 4
-
2016-02-11 18:30
Testy ? (2)
Testy prędkości do 160 km/h ?! To jakiś absurd ! Skm jezdzi z predkoscia max 50 km/h, już dajcie se spokój z tymi testami
- 13 2
-
2016-02-11 22:24
(1)
No chyba, że wznowia poranne Sprintery........
- 1 0
-
2016-02-12 22:44
Sprintery by mogl jechac Tczew-Wejherowo przez caly dzien
zanim sie Regionalne nie kapna, ze jezdza puste po trojmiescie i nie zrobia albo ruchu taryfą, albo np. wpuszczą friko z rowerami- 0 0
-
2016-02-12 21:16
Arkowcy, Lechiści, gimby i dalszy wszelki plebs rozniosą to w mgnieniu oka. Szkoda.
- 2 1
-
2016-02-12 20:27
No fajne.
Graficiarze i wandale i tak pokażą na co ich stać. Zniszczą i tyle.
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.