• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

SKM pokazuje wnętrza nowych pociągów

Krzysztof Koprowski
11 lutego 2016 (artykuł sprzed 8 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Nowe pociągi SKM oceniamy na 4 z plusem
  • Tak prezentują się od środka nowe pociągi Newagu dla trójmiejskiej SKM.
  • Tak się prezentują od środka nowe pociągi Newagu dla trójmiejskiej SKM.
  • Tak się prezentują od środka nowe pociągi Newagu dla trójmiejskiej SKM.
  • Tak się prezentują od środka nowe pociągi Newagu dla trójmiejskiej SKM.

Szybka Kolej Miejska prezentuje wnętrza niemal gotowych pociągów Newag Impuls, które dotrą do Trójmiasta już w marcu br. Koszt zakupu dwóch pojazdów wyniósł ok. 35,5 mln zł.



Jak oceniasz wnętrze nowych pociągów SKM?

Obecnie pierwszy pociąg przechodzi testy na Centralnej Magistrali Kolejowej, gdzie jest rozpędzany do prędkości 160 km/h. Po wykonaniu jazd próbnych oraz sprawdzeniu wszystkich podzespołów, pociągi trafią do Trójmiasta na początku marca br.

Każdy pojazd produkcji nowosądeckiego Newagu liczy 74,4 m długości i przystosowany jest do przewozu 511 osób, w tym 152 na miejscach siedzących. Wnętrze przystosowane jest do potrzeb pasażerów niepełnosprawnych oraz pasażerów z rowerami.

Dla wygody podróżnych w pobliżu siedzeń zainstalowane zostaną gniazdka elektryczne, umożliwiające podczas jazdy np. podładowanie telefonu komórkowego. Przewidziano również toalety z obiegiem zamkniętym oraz bezgotówkowe automaty biletowe.

Przestrzeń pasażerska oraz kabiny maszynisty będą klimatyzowane. Wejście do pociągu ułatwi dodatkowy, wysuwany stopień, zmniejszający odstęp między pojazdem a peronem.

Impulsy wykorzystywane będą przede wszystkim na odcinku od Wejherowa do Tczewa. SKM nie wyklucza skierowania ich także do obsługi tras do Lęborka i Słupska.

Zobacz zdjęcia z postępu prac nad budową pociągów w styczniu br.

Miejsca

Opinie (231) 4 zablokowane

  • Coś sufit już odpada ... (1)

    Szybko, nie ma co.

    • 0 1

    • Wery fany.

      :/

      I wez tłumacz takiemu.

      • 0 0

  • u góry przy kamerce coś źle spasowane jest :) (1)

    • 0 0

    • To jeszcze etap montażu.

      A nie gotowy i odebrany przez użytkownika produkt.

      • 0 0

  • (1)

    Jeszcze takich 30 szt na raz i będziemy mieli nowy tabor A stare ezt na złom.2szt to jak główka od igły

    • 0 0

    • Główkę, to ma co?

      Szpilka.

      I nie tylko :D:D

      • 0 0

  • (7)

    Nie zaszybka ta zmiana , te co są teraz można by jeszcze poeksplatowac ze 40 lat

    • 160 13

    • (2)

      Co to jest "zaszybka"?

      • 16 0

      • "oszybka" to po ros. pomyłka ale zaszybka...?

        • 0 0

      • Że siedzisz za szybką, nie widzisz ile tam przeszklonych powierzchni.

        • 17 0

    • dokłanie...i przy okazji zgarnąć dotację na muzea

      • 0 0

    • Pewnie, że by mozna

      tylko potrzebna jest odpowiednio prowadzona eksploatacja z regularnymi remontami i naprawami bieżącymi

      • 5 2

    • Myślę że conajmniej ze 100 lat

      • 16 0

    • Ja się pytam......

      A gdzie jest przedział dla pijących i palących.

      • 36 2

  • Czy ja dobrze to rozumiem?...

    Wagon przystosowany jest do przewozu 511 osób, w tym 152 na miejscach siedzących.... ta proporcja cokolwiek mnie zaskoczyla. Troche duzo miejsc "stojacych"...

    • 0 0

  • Czy również jest tylko jedna toaleta na cały pociąg i to często zamknięta,niech kierownicy pociągu zwracają na banalne i proste sprawy, co psuje wizerunek całej firmy w dobie technologi..

    • 0 0

  • w końcu jakaś zmiana (34)

    Bo te stare pociągi niedługo zaczną się rozpadać

    • 278 27

    • Co wy ludzi piszecie !!!!!!!!!!

      Nie rozumiem połowy z was , piszecie takie bzdury ze nawet głowa tego nie pomieści , nie będę sie rozpisywał, kto chce to sobie poczyta komentarze , jestem za starymi skmkami !

      • 0 1

    • (19)

      Grexit nam nie grozi. Ta oszczędność spowalnia nawet obrót Ziemi.

      • 7 4

      • (18)

        Dla wygody podróżnych w pobliżu siedzeń zainstalowane zostaną gniazdka elektryczne - jezus maria nie wierzę! W KOŃCU po 65 latach ktoś wpadł na ten niewyobrażalnie skomplikowany pomysł!

        a wi-fi?

        psioczą, że zapomnieli w pendolino o wi-fi, a z uwagi na dofinansowanie z unii nie można tego obecnie zmienić - bo za zmiane projektu trzeba będzie oddać kasę...
        wkrótce jednak będzie to możliwe, ale wtedy koszt będzie kosmiczny :) (szybkość pociągu to główny argument, że nie można było tego zainstalować - ROFL, w japonii działa... we francji działa... w polsce przy 2x wolniejszych szybkościach - nie działa...)

        skoro władze pkp wiedzą, że to problem, i że o tym zapomnieli - pytam:
        czy będzie wi-fi w nowych składach? (które jadą znacznie wolniej od pendolino)

        ps.
        te nowe SKM cisną 160km/h
        odległość gdańsk warszawa to 350km
        360/160 = 2h 12min
        pendolino jedzie 3h*
        wait...
        jeszcze raz:
        skm: 2h 12min
        pendolino: 3h
        oczywiście pominąłem zatrzymywanie się na stacjach SKM...
        wynik i tak jest kuriozalny

        *) tak, celowo napisałem 3h, gnoje piszą 2:58 z tego samego powodu dla którego produkty w sklepach kosztują 2,99 a nie 3zł - bo ludzie są tępi, i zamiast 3 widzą 2 :)

        • 23 12

        • ;) (11)

          Gdańsk Główny - Warszawa Centralna to 2:40 - 2:48 w zależności od pociągu to raz, dwa PLK (zarządca linii kolejowych) ustala odgórnie rezerwy czasowe; obecnie to chyba 3,5 minuty na każde 100 km - więc 12 minut masz z bani - bywa że opóźnione EIP jadą z Warszawy Wschodniej do Gdyni Głównej w 2:56. Po trzecie każde zatrzymanie to ok 3 minut straty: Tczew, Malbork, Iława - razem ok 10 min w plecy ;) A po czwarte to 160 km/h jest co prawda na dużej większości trasy ale jednak nie wszędzie. A po piąte ~w połowie trasy do Warszawy będzie 200 km/h i wtedy EIP zyska jeszcze kilkanaście minut

          • 3 4

          • (9)

            dobrze więc.... POMIJAJĄC już fakt, że to nie jest przedmiotem rozmowy odpowiem...

            niech będzie 2:40h

            Nie zmienia to faktu, że SKM może dojechać do wawy (zatrzymując się na stacjach pendolina) równie szybko... (założe się, że 160 to nie VMax)

            z poprzedniego artykułu:
            "Dwa nowe elektryczne zespoły trakcyjne za 35,5 mln zł"

            więc jeden kosztuje ~18mln ZŁOTYCH

            "Koszt zakupu przez PKP Intercity 20 pociągów Pendolino to 400 mln euro" - znaczy 1,6mld złotych
            czyli jedno pie**olino kosztuje 80mln zł, a nasza SKM 18mln zł...

            jechałeś pendolino? ja akurat miałem przyjemność... powiem szczerze - super... cichutko, gniazdka przy każdym siedzeniu, miejsca dość... akurat miałem fart i puste miejsce obok...

            tak patrzę na te zdjęcia powyższe... i gdyby obrócić wszystkie fotele w jedną stronę, i co kilka rzędów dodać stolik... NICZYM by się te 2 pociągi nie różniły...

            widzisz teraz problem, o którym wspomniałem? (WSPOMNIAŁEM! przy okazji komentarza dot. cudu techniki jakim są gniazdka w elektrycznym pociągu... WSPOMNIAŁEM, i nie miałem zamiaru o tym dalej dyskutować...)

            za te 60 baniek straty na każdym jednym składzie (miliard dwieście milionów zł) trzeba było zrobić modernizację torów, żeby następne pociągi jeździły 450km/h jak we francji czy chinach....
            i nie chce słuchać o dotacjach unijnych - bo to NASZA KASA z NASZYCH PODATKÓW...

            a wracając do meritum...

            po 65 latach istnienia SKM, dodali gniazdka elektryczne przy każdym siedzeniu! szaleństwo! idę na pociąg będę jeździł w kółko żeby korzystać z tego cudu techniki!!!!!!!11111111111oneoneone

            coś co na świecie było i funkcjonuje od dobrych 20-40 lat, u nas jest hitem i mamy się z tego niby cieszyć?! ktoś może ostatnio sprawdzał, który mamy rok?!

            swoją drogą... ciekawe, czy w tych "nowych" składach g*wno dalej wylewa się na tory...

            • 6 6

            • jechałem Pendolino i to nie raz (6)

              Ja mam zazwyczaj płytki sen i rzadko zdarza mi się spać w podróży. w EIP regularnie "przycinam komara". ED250 i nowe jednostki SKM to 2 zupełnie różne pociągi, różni je budowa poszycia (co za tym idzie tłumienie hałasu z zewnątrz i tłumienie drgań), rodzaj napędu, zawieszenie itp. Porównywanie czegokolwiek w Polsce do Pendolino to gruba przesada. Już takie zabiegi stosowano promując wyroby PESY (Dart). Wejdź na YouTube, znajdziesz tam filmy porównujące poziom hałasu w Pendolino, Darcie i Flircie. Potem odwiedź wujka google i zobacz porównanie poziomu drgań w środku pojazdu na tych samych odcinkach. Wykresy prawdę mówią

              • 5 3

              • (5)

                dobrze...
                masz całkowitą rację, nie sprawdzałem... nawiązałem tylko do szybkości obu pociągów...

                i PO RAZ PIĄTY: nie o tym mówię :) i zupełnie temat pendolino mnie nie obchodzi... to miło, że bronicie tego zacnego wyrobu...

                ps. tak odnośnie tego rozpędzania i hamowania ;))
                tam ktoś wyżej/niżej cwaniakował z tym czasem co podałem... ale bez obliczeń... tak na szybko sprawdziłem, pendolino do 160km/h rozpędza się w ~3 minuty - przy 4 stacjach to 12 minut

                przyspieszenie pendolino o 0.3m/ss
                natomiast już stare skm miały 0.5m/ss (EN57/ 71)
                nowe mają 0.9m/ss :) - trzy razy szybciej się rozpędza od niebieskiego szmelcu :D

                tak więc kolego tam na dole od frytek... sam się może nimi zajmij ;)))

                • 4 3

              • Napisales: (1)

                "i gdyby obrócić wszystkie fotele w jedną stronę, i co kilka rzędów dodać stolik... NICZYM by się te 2 pociągi nie różniły..."

                Zatem jednak porownales je i uznales, ze to to samo.

                Co do ceny - 1,6mld takze wlicza sie 20 lat utrzymania pocoagow pendolino (z tego, co wiem stanowi to polowe kosztow).

                • 1 2

              • źle wiesz...
                400 mln euro to koszt pociągów
                kolejne 225 mln euro to koszt utrzymania przez 17 lat

                przypomnę również, że nie rozmawiamy o pendolino tylko o braku wi-fi w nowych SKM ;)
                sami eksperci :D

                • 1 0

              • przyspieszenie Pendolino to 0,49 m/s3 w rozruchu (2)

                Zarówno TGV jak i ICE mają podobne a. Tak więc Francuzi i Niemcy jeżdżą szmelcem. Interesująca teza ;) Normą w zachodnioeuropejskiej kolei miejskiej jest przyspieszenie rzędu 1,2 m/s3. Przyspieszenie w kolei dalekobieżnej nie ma zupełnie przełożenia na osiągi. Nie ta masa, inny komfort oczekiwany przez pasażera, zysk czasowy to sekundy.

                • 2 2

              • (1)

                no jeśli wierzyć wikipedii, to znów masz rację...

                poza tym, że przyspieszenie TGV to 2-2.5m/ss
                co do EU07 zgadza się, jest to około 0,5 :)

                w kwestii pendoilno polecam jednak sięgnąć do specyfikacji technicznej :D

                • 3 3

              • 2,5 m/s2 lol

                Policz sobie pobór prądu ;D

                • 1 2

            • Czy ta SKMka może jechać te 160km/h

              również na zakrętach czy tylko na prostej?

              • 1 0

            • Mówiąc najprościej, i najkrócej jak się da... może moje posty są za długie i ciężko ogarnąć ogrom literek:

              Czy kupując komputer chwalisz się koledze, że Twój komputer ma procesor?
              Czy kupując samochód wspominasz o tym, że ma koła?!

              W takim razie co w tym artykule robi info, że "zainstalowane zostaną" - tzn jeszcze ich nie ma?!?!?!?! - gniazdka elektryczne, skoro jest to standard na całym świecie!?

              Nie mam pretensji do artykułu... ani do tego, że mamy nowe pociągi... super! cieszę się niezmiernie, bo takie zmiany to zawsze +

              Pytam tylko (niezbyt grzecznie) dlaczego w tych nowych SKM nie ma WI-FI?

              ---

              "Miasto gdańsk zamówiło nowe autobusy. Nowe autobusy będą miały drzwi, okna oraz koła - a dla komfortu pasażerów zainstalowane zostaną nawet siedzenia!"
              komentarze:
              -brawo gdańsk
              -tak trzymać
              -w końcu zmiana...

              litości....

              • 3 4

          • "A po piąte ~w połowie trasy do Warszawy będzie 200 km/h i wtedy EIP zyska jeszcze kilkanaście minut"
            Odcinek na 200km/h bedzie mial cos kolo 65km plus Tczew-Gdansk, reszta to krociótkie kawalki. Teraz, nawet załóżmy długość 100km dla odcinka 200km/h. Mozliwa róznica czasowa na dlugosci 100km to 7,5 minuty.

            • 1 0

        • Zajmij się frytkami. (2)

          Analizą nie powinny zajmować się osoby które się na niej nie znają. policzyłeś cały odcinek przez maksymalną prędkość i porównujesz to do przejazdu roboczego. Więc zacznijmy od początku:

          Pociąg nie rusza z prędkością 160km/h Rozpędzenie się wydłuża czas.
          Pendolino na odcinku Gdańsk-Warszawa Centralna zatrzymuje się na 4 stacjach co wydłuża czas. Dojeżdżając do tych stacji musi zwolnić a ruszając również musi się rozpędzić do 160 km/h. To także wydłuża czas.
          Po drodze są odcinku na których musi zwolnić więc cały czas również nie jedzie 160km/h.

          ROTFL jak ja lubię ludzi którzy widzą tylko to co chcą.

          • 3 4

          • Roznica dla pociagu na 200km/h a tym na 160km/h, przy wszystkich zalozonych odcinkach na 200km/h na trasie Warszawa-Gdansk to ponizej 10 minut.

            Przejscie na 230km/h na CMK z 200km/h przy załóżmy odcinku dlugosci 200km to 8 minut.

            • 2 0

          • gratuluje, zdublowałeś post kolegi powyżej, powinszować...
            wyżej masz 2 posty wyjaśnienia, nie będę się powtarzał ;)

            ps. należy również wspomnieć, że zignorowałeś przesłanie, i skomentowałeś to co jest zupełnie dla istoty problemu nieznaczące... gratuluje umiejętności czytania ze zrozumieniem...

            • 1 2

        • (1)

          Oj głupcze. Widzę że podstaw z fizyki nie pamiętamy... te twoje wiliczenia schowaj do kieszeni hehe

          • 2 6

          • wiem, ze pociąg długo się rozpędza, i długo hamuje

            dla historii jest to jednak zupełnie nie istotne...
            przyczepiłeś się do dygresji zapominając o meritum ;) - typowe, jak brak czegoś sensownego do powiedzenia... ale spokojnie przywykłem na tym forum do rozmów z takimi jak Ty ;)

            • 6 4

        • szkoda ze w gimnazjum nie byles taki madry i musiales powtarzac zerowke.

          • 6 14

    • super

      ale ja kochałem te plastikowe czerwone siedzenia :)

      • 1 1

    • Ciekawe czy nadal będzie bojąc. (4)

      Ostatnio tak mnie rozchuśtało w skm, że kolacja wypadła mi z żołądka.

      • 6 10

      • bujać (3)

        • 6 1

        • i hustac (2)

          • 2 0

          • (1)

            to akurat chyba wina torów ;)

            • 1 0

            • akurat nie torów, tylko zużytych tłumików drgań skrętnych w podwoziu skm.

              • 4 0

    • Jeszcze tylko wymienić renomę na normalnych konduktorów (1)

      ...i będzie lepiej niż na Zachodzie

      • 5 1

      • Hehe

        Renomy od ponad roku nie ma na pociągach.

        • 2 0

    • Znów opcja wagonów regionalnych. (1)

      A na podstawowej trasie SKM Wejherowo-Pruszcz Gd. powinni byli zaprojektować opcję "metro". Taka opcja najbardziej odpowiadająca charakterowi kolei wewnątrz-miejskiej była tylko w latach 1951- 1973 (stare berlinki 600 V). Każdy wagon miał od strony peronów czworo drzwi, wymiana pasażerów na przystankach trwała ok. 30 sek. Czas przejazdu z Gdańska do Gdyni wynosił 28 minut. Po unifikacji napięcia na 3000 V obecne ciężkie pociągi opcji regionalnej jadą na tym odcinku
      35 minut. Gabaryty wagonów nie są dostosowane do peronów (stąd ta dziura 40cm pomiędzy peronem i wagonem.
      Dodatkowy blat wysuwany z podłogi na peron, którym chełpi się Newag, to około 60 sekund dodatkowego postoju na każdym przystanku.
      Niestety projektanci nowych pociągów nie czują charakteru trójmiejskiej SKM.

      • 20 0

      • projektant wykonuje zlecenie... to zleceniodawcy nie czują swojej pracy

        banda przypadkowych kolegów i znajomych królika

        • 16 0

    • wnetrza kosmiczne

      ale te welurowe siedzenia zaraz beda brudne niestety...

      • 3 3

    • a ten zwisający sufit to jakas opcja dodatkowa?

      • 8 0

    • one już dawno zaczęły się rozpadać.. szczególnie widać, to przy minusowych temperaturach

      • 8 4

  • Testy ? (2)

    Testy prędkości do 160 km/h ?! To jakiś absurd ! Skm jezdzi z predkoscia max 50 km/h, już dajcie se spokój z tymi testami

    • 13 2

    • (1)

      No chyba, że wznowia poranne Sprintery........

      • 1 0

      • Sprintery by mogl jechac Tczew-Wejherowo przez caly dzien

        zanim sie Regionalne nie kapna, ze jezdza puste po trojmiescie i nie zrobia albo ruchu taryfą, albo np. wpuszczą friko z rowerami

        • 0 0

  • Arkowcy, Lechiści, gimby i dalszy wszelki plebs rozniosą to w mgnieniu oka. Szkoda.

    • 2 1

  • No fajne.

    Graficiarze i wandale i tak pokażą na co ich stać. Zniszczą i tyle.

    • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane