• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Sekundniki mają usprawnić ruch w tunelu pod Martwą Wisłą

Maciej Korolczuk
25 czerwca 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat 18-latek wbiegł do tunelu. 2 tys. zł mandatu
Tak wkrótce mogą wyglądać bramownice przed wjazdem do tunelu pod Martwą Wisłą. W razie korków i zamknięcia tunelu sekundniki będą odmierzać czas pozostały do końca utrudnień (zdjęcie ilustracyjne). Tak wkrótce mogą wyglądać bramownice przed wjazdem do tunelu pod Martwą Wisłą. W razie korków i zamknięcia tunelu sekundniki będą odmierzać czas pozostały do końca utrudnień (zdjęcie ilustracyjne).

Zarządca tunelu pod Martwą Wisłą zobacz na mapie Gdańska chce przed wjazdami do obu nitek zainstalować sekundniki odmierzające czas do końca utrudnień w podwodnej przeprawie. Ma to pomóc kierowcom w poruszaniu się między Letnicą a Stogami i uniknąć tworzących się korków przed centrum Gdańska, gdy tunel jest zamknięty tylko na kilka minut.



Jak oceniasz pomysł na zminimalizowanie utrudnień w tunelu?

Od otwarcia tunelu pod Martwą Wisłą w kwietniu 2016 r. ruch między Stogami a Letnicą nieustannie rośnie. W sierpniu 2017 r. z tunelu korzystało 316 tys. kierowców, rok później o tej porze pojazdów było już ponad 406 tys. W tym roku wynik badań natężenia ruchu będzie zapewne jeszcze większy.

Z liczbą aut rośnie też liczba zdarzeń w tunelu. Jak informowaliśmy ostatnio, ponad 40 proc. wszystkich zatrzymań pojazdów w tunelu spowodowanych jest awarią pojazdu lub brakiem paliwa w baku.

Korki spowodowane utrudnieniami najczęściej są krótkotrwałe, ale zdarza się, że tunel jest nieprzejezdny przez dłuższy czas. Wówczas kierowcy szukają objazdu np. przez Marynarki Polskiej i Jana z Kolna do centrum Gdańska. Często zdarza się, że zanim tam dojadą, służbom uda się udrożnić przejazd tunelem i objazd okazuje się nieopłacalny. Drogowcy mają pomysł, by temu zaradzić.

Nie wjeżdżaj "na rezerwie" do tunelu


- Składamy do miasta wniosek o dofinansowanie na zamontowanie przed wjazdami do tunelu specjalnych sekundników odmierzających szacowany czas do końca utrudnień w tunelu. Nasi pracownicy są już doświadczeni i są w stanie ocenić, jak długo potrwają utrudnienia i możemy tą wiedzą podzielić się z kierowcami, by nie musieli tracić czasu i nerwów w szukaniu objazdu przez centrum miasta - mówi Michał Adamkiewicz, kierownik Centrum Zarządzania Tunelem. - Inicjatorem tego rozwiązania, po jednym z meczów, była prezydent Aleksandra Dulkiewicz.
Co prawda tunel już jest wyposażony w znaki zmiennej treści znajdujące się na bramownicach przed wjazdem od strony Letnicy i węzła Ku Ujściu, ale oprogramowanie nie przewiduje wyświetlania na nich minut i sekund pozostałych do końca utrudnień. Dodatkowe urządzenia trzeba więc dokupić i zamontować przy ledowych tablicach nad jezdnią.

Gdyby utrudnienia się przedłużały np. ze względu na opóźnienie lawety, która nie może na czas zabrać z jezdni uszkodzonego auta, operator tunelu jednym kliknięciem może wydłużyć wyświetlany komunikat o kolejnych kilka minut.

Drogowcy liczą, że jeśli uda się zdobyć finansowanie, szacowane na kilkadziesiąt tysięcy złotych, sekundniki zawisną przed tunelem najpóźniej w przyszłym roku.

Po zamknięciu tunelu pod Martwą Wisłą korek na Jana z Kolna do centrum sięga nawet do ul. Marynarki Polskiej

Opinie (130) 10 zablokowanych

  • (2)

    Co jakiś czas tunel przecieka... jakby miał z 30 lat ;)

    • 2 7

    • PiSie trolle mają +-30 lat (1)

      • 1 1

      • Zmartwie Cię Januszu. Nie jestem za żadna partią rodem z PrLu ;)

        • 0 0

  • hahaha i co jeszcze?Proponuje przed wjazdem bramki z tablicami kazdy musiał by przeczytac regulamin wjazdu

    i zatwierdzić:)
    Prezydent ma coraz lepsze rozwiązania podobno kierowcy przed tunelem maja się przesiadać na rydwany .Jeden w celach promocyjnych już kupiła :)

    • 5 3

  • Czy rowerzysta jest uprawniony do łamania przepisów ?

    Wjeżdżanie na miejsca wyłączone z ruchu i przekraczanie linii ciągłej.
    Tak tylko pytam. Wydaje mi się że oni wszystko mogą.

    • 7 7

  • tunel (1)

    podstawowa rzecz, kierowcy nie dostosowuja sie do nakazanej predkosci. karalabym za przekroczenie predkosci chociazby o 1 kilometr. karac za predkosc za brak odstepów. Prosze mi nie mówic ze to nic nie da. Da!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!Dlaczego moje dziecko ma siedziec w samochodzie bo jakis wariat sobie piratuje. Przestrzegac przepisów i kropka

    • 9 2

    • To wysiadzcie z samochodu..

      • 0 1

  • Opinia wyróżniona

    "ale oprogramowanie nie przewiduje wyświetlania na nich minut" (6)

    To je zmodyfikujcie. Chyba nie wyjdzie drożej od zestawu kolejny wyświetlacz+oprogramowanie+montaż.
    Chociaż może o to właśnie chodzi w tym interesie :-)

    • 73 2

    • a niech się suweren z MADEK+ SUBiXów ... uczy dzielić

      a nie tylko kończyć na liczeniu do 500+ i tak tylko by umieć się podPiSać

      • 2 1

    • Ewidentnie nie wiesz NIC o informatyce (3)

      O ile wyświetlanie sekund to standard w branży (biblioteka "input secondsdisplay.py") to minuty są dużo bardziej skomplikowane (arytmetyka modulo? Mówi ci to coś? A dylatacja czasu w dwóch układach odniesienia? Nie mówi? No właśnie...).

      Co prawda w 2017 Instytut Badań Podstawowych PAN opracował własny wyświetlacz minut, ale zanim to trafi pod przysłowiowe strzechy minie jeszcze sporo, przepraszam za dowcip, czasu.

      • 3 4

      • A możesz przytoczyć to przysłowie o strzechach? (1)

        czy też "przysłowiowe" ma się wpisywać w ogólny ton komentarza?
        Swoją drogą, jeśli w ważnym projekcie komuś się nie chciało wpisać unsigned przed long to za 18 lat dużo elektrowni jądrowych wybuchnie i staną pociągi, a wyświetlacze minut się spalą

        • 3 0

        • Mógłbym, ale moderacja standardowo usunie...

          Wyszukaj sobie przysłowie o młynarzu z Wilqa, i podstaw zamiast tego "strzecha".

          • 0 0

      • ???

        Mam nadzieję, że to jakiś dowcip, którego nie załapałem, bo będziesz chyba pierwszym informatykiem, który myśli o dylatacji czasu w kontekście wyświetlaczy drogowych, o trudnościach z operacją modulo już nie wspomnę ;)

        • 3 0

    • Nie zapomnijmy ze potem trzeba płacić za utrzymanie kolejnego urządzenia

      • 0 0

  • W tunelu powinno byc 110 dopuszczalne

    Tam jest to odpowiednia predkosc, lewy pas do 110 a na prawym ciezarowki 90 i gitara

    • 0 8

  • ????

    Tablica jedna a korek długi, z jakiej odległości będzie widoczna? Dla kilku? Kilkunastu?
    Co z tymi na końcu korka?
    I jeszcze - sekundniki? nie minutniki?
    I każdy łap za komórkę by sobie przeliczyć,
    I dzwon :)

    • 1 0

  • Znaki na bramownicach i sekundniki możecie sobie w dudę wsadzić.

    Zobaczą je ci, którzy już w korku stoją. Informacje o utrudnieniach w tunelu powinny być dużo wcześniej, żeby było można spokojnie zmienić trasę, a nie informować tych, co już są w czarnej d*pie

    • 10 0

  • Co to jednak znaczy kobieta. Tylko poszla na mecz i od razu "Eureka" rozwiazala problem komunikacyjny tunelu pod Matrwa Wisłą. Ma Gdańsk szczescie do takiego geniusza

    • 2 0

  • 50km/h (1)

    Niech mi ktoś powie, czemu, jak np. dzisiaj tuż prze 7,00, ktoś ustawił ograniczenie prędkości na fragmencie Sucharskiego i w tunelu do 50km/h + wyświetlane komunikaty uwaga zator, czy jakoś tak?
    Rozumiem kiedy paskudna pogoda, faktycznie duże natężenie ruchu, ale tam zbyt często takie ograniczenie jest nieuzasadnione. Piękna pogoda, niewielki ruch, a tu 50-ka. Wszyscy jadą szybciej, równo i ruch jest płynny.

    • 3 5

    • a ile jechałeś???

      50?

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane