• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Skarga na Nową Politechniczną oddalona przez sąd

szym
5 sierpnia 2022 (artykuł sprzed 1 roku) 
Najnowszy artykuł na ten temat Nowa Politechniczna: w tym roku przetarg na budowę
Transparenty sprzeciwiające się budowie trasy tramwajowej przez Bohaterów Getta Warszawskiego wywieszane w 2016 roku. Transparenty sprzeciwiające się budowie trasy tramwajowej przez Bohaterów Getta Warszawskiego wywieszane w 2016 roku.

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Gdańsku oddalił skargę stowarzyszenia Królewska Dolina na decyzję Generalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska, dotyczącą budowy linii tramwajowej Gdańsk Południe-Wrzeszcz. Mieszkańcy ul. Bohaterów Getta WarszawskiegoMapka nie zgadzają się na to, by w pobliżu ich mieszkań przebiegała trasa Nowej Politechnicznej.



Kto w sporze o trasę Nowej Politechnicznej ma rację?

Przypomnijmy: w czerwcu informowaliśmy, że decyzja GDOŚ, która zezwoliła na budowę trasy przez ul. Bohaterów Getta Warszawskiego, została zaskarżona do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie.

WSA odrzuciło skargę Królewskiej Doliny, uznając ją za bezzasadną.

- Przez cały czas trwania przygotowań do inwestycji, od 2016 roku prowadzone były rozmowy z mieszkańcami. Ostatnia z nich odbyła się 27 czerwca 2022 roku właśnie z przedstawicielami Stowarzyszenia Królewska Dolina - mówi Joanna Bieganowska z UM w Gdańsku.
Przypomnijmy, że do końca roku trwać będą prace projektowe Nowej Politechnicznej. Wykonawcą jest firma Ingeo (złożyła ofertę w konsorcjum z BPBK, które jest w stanie upadłości). Opracowanie projektu, a potem nadzór autorski nad robotami budowlanymi kosztować będzie 4,88 mln zł.

Decyzje środowiskowe i odwołania stowarzyszenia Królewska Dolina



  • Dla obu wariantów w 6.02.2017 roku wystąpiono do Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska o wydanie Decyzji środowiskowych uwarunkowaniach dla przedsięwzięcia.
  • Decyzję dla preferowanego wariantu z włączeniem tramwaju w Aleję Grunwaldzką na wysokości ul. Boh. Getta Warszawskiego uzyskano 9.12.2019 roku.
  • Strony postępowania wniosły odwołania od powyższej decyzji.
  • Strony postępowania (obszar ul. Bohaterów Getta Warszawskiego) wniosły odwołania od powyższej decyzji.
  • Decyzję GDOŚ uzyskano 3.03.2022 roku.
  • Strony postępowania wniosły odwołanie do WSA 22.04.2022 roku, GDOŚ 24.05.2022 roku przekazał sprawę do WSA z wnioskiem o oddalenie skargi.
  • 28.07.2022 roku WSA wyznaczyło termin posiedzenia niejawnego.


Wizualizacja trasy GP-Wrzeszcz. Film z 2016 r.

szym

Opinie (339) ponad 20 zablokowanych

  • Ale PKM jeżdżą (4)

    Którą wybudowali pod naszymi oknami.Nie wolno stopować rozwoju miasta

    • 22 19

    • (1)

      Powinni póścić kolejkę SKM do Nowej Letnicy.

      • 3 6

      • Że co powinni zrobić???

        O losie..

        • 7 2

    • Mieszkasz w lesie? (1)

      Cała trasa pkm idzie w lesie w trasie przedwojennej linii kolejowej xd

      • 6 3

      • Więc trasy nie znasz

        Wiesz gdzie np.jest ul Drożyny,Chrzanowskiego,Hubala, Trawki Otóż tam ludzie mają swoje domy i obok tych domów słychać i widać przejeżdżające PKM

        • 0 0

  • Jakby nie spojrzeć to dramat (34)

    Dla okolicznych mieszkańców. Z ciszy i blisko centrum robi się hałas. Ciekawe czy projektujący zafundowaliby sobie autostradę pod oknem?

    • 87 101

    • Z ciszy?? (1)

      A Grunwaldzka tuż obok to pies?

      • 46 21

      • ale to nie powód by tego hałasu jeszcze dokładać

        • 19 32

    • Autostrada? (14)

      Amsterdam. Setki małych uliczek z torami tramwajowymi. Rewelacyjny, kameralny klimat.

      • 52 16

      • napewno w Gdansku nie bedzie jak w Amsterdamie-nigdy. tam sa profesjonalni planiści którzy planuja z dbaloscia , a poza tym tam (6)

        tramwaje maja napęd w szynach a nie siec trakcyna, slupy itd.. To wyglada paskudnie szczególnie na małych ulicach.

        • 24 15

        • Tak, z tych słupów będzie największy hałas! :)

          • 15 13

        • Wskaż, na którym dokładnie odcinku torowiska w Amsterdamie tramwaje napędzane są inaczej niż te w Gdańsku.

          • 17 3

        • Cała sieć tramwajowa jest zasilana w Amsterdamie z sieci trakcyjnej tak jak w Gdansku. (2)

          "Napęd w szynach" Jak to sobie wyobrażasz? Napiecie pomiędzy szynami? Z fizyki do mierny chyba był, co?

          • 18 5

          • Cyt " MPK w Krakowie ogłosiło dzisiaj przetarg ramowy na dostawę do 50 nowych tramwajów, przy czym pierwsza umowa realizacyjna

            obejmie 35 wozów. Jednokierunkowe pojazdy muszą posiadać co najmniej 60% niskiej podłogi. Zgodnie z wymaganiami powinny też posiadać możliwość jazdy bez zasilania z sieci trakcyjnej.." koniec cytatu

            • 4 5

          • Normalnie, z odbieraka wpuszczonego w jezdnię. Połowa Londynu miała swego czasu takie rozwiązanie, por. np. film pt.: London trams 1952 na YouTube. Niemniej jednak rozwiązanie jest technicznie kłopotliwe i w Amsterdamie rzeczywiście nie występuje.

            • 6 0

        • Jaki napęd w szynach?

          To jakaś niesamowita technologia musi być, ale niestety zmartwię Cię. Nie ma żadnego napędu w szynach, to się nazywa akumulatory. Faktycznie są odcinki tras gdzie nie ma linii trakcyjnej i wtedy tramwaj jedzie na zasilaniu akumulatorowym. Ale są to bardzo krótkie odcinki.

          • 14 3

      • Lizbona podobnie (5)

        tramwaje w krętych uliczkach i do tego mocno zabytkowe.

        • 17 9

        • Malutkie tramwaje bez napedow trakcyjnych wiec nie ma co sie dziwic (2)

          • 6 10

          • "Bez napędów trakcyjnych" to po jakiemu? (1)

            Lizbona czy Amsterdam - to są tramwaje w identyczny sposób pracujące i działające jak te w Gdańsku. 600v prądu stałego w sieci trakcyjnej i silniki elektryczne.

            • 10 4

            • Oooo to potwierdzasz ze na ul. Obrońców Getta nie tylko ze beda szyny to jeszcze siec trakcyjna-slupy ,przewody..fajnie

              • 0 0

        • to że "coś" "gdzieś" funkcjonuje, znaczy dokładnie NIC

          Tu jest Gdańsk i nie będzie to funkcjonowało.
          Wystarczy zapytać mieszkańców Przeróbki czy Nowego Portu.

          • 11 5

        • i strasznie hałasujące na zakrętach

          choćby przy słynnej kafejce z filmu "Imagine". Ale przede wszystkim one już tam były od prawie wieku a w Gdańsku na Bon. Getta chcą dopiero mieszkańcom je wpuścić w starą, wąską ulicę.

          • 11 3

      • najpierw trzeba mieć tyle kasy co Amsterdam, aby tak finezyjną infrastrukturę zbudować

        a potem utrzymać...

        Jak się u nas to robi, to widzimy codziennie i na każdym kroku.
        Więc podpieranie się wrażeniami z podróży służbowych nie jest właściwym środkiem budowania autorytetu.
        Może i coś widziałeś ale nic nie wiesz o tym dlaczego to istnieje i jak to osiągnięto...

        • 8 2

    • nie potrafia odnowic swoich domow, ktore wygladaja masakrycznie. ale maja sile i moc na blokowanie inwestycji

      moze czekaja na dodatkowa kase, ktora wydadza w pobliskiej biedronce

      • 26 23

    • (1)

      Wiadomo, bo przy każdej innej trasie tramwajowej nikt nie mieszka

      • 11 8

      • mieszkają... Choć wbrew pozorom, nie za dużo... I bardzo niewiele tak blisko jak planuje sie na BGW.

        I uwierz, nie są szczęśliwi...
        Znam to z autopsji... Z mostu Siennickiego.

        • 12 6

    • (1)

      Zamiast syfu i bałaganu z samochodami jaki jest obecnie będą mieć ulice jedynie z tramwajem, a oni jeszcze protestuja

      • 13 15

      • Samochody parkuja na wyznaczonych miejscach i jest porzadek. Wilimy samochody niz tramwaj

        • 13 11

    • Samochody też hałasują (4)

      i jeszcze smrodzą. A tu zdaje się ma być tramwaj zamiast samochodów Będzie lepiej niż się wszystkim wydaje.

      • 7 14

      • Czy nie słyszałeś o samochodach elektrycznych ? (3)

        Ciche, ekologiczne, tanie....

        • 4 6

        • I nie smrodzace.. Brak wiedzy na ten temat?

          • 2 3

        • (1)

          Jakoś nie widziałem samochodów elektrycznych parkujących na BGW.

          • 2 3

          • Jeszcze nie, ale od 2030 zobaczysz

            • 0 0

    • Jaka cisza w centrum Wrzeszcza? XD (1)

      To jest samo centrum 600 tysięcznego miasta, na boga xd

      • 11 15

      • ...

        Chyba nigdy nie zdarzyło Ci się odwiedzić Własnej Strzechy, Wróblewskiego, Olszewskiego, Puszkina - wszystkie tuż obok BGW. Bardzo często te uliczki wyglądają jak wymarłe wioski i tak, jest cicho. Do tego jest sporo uliczek we Wrzeszczu po obu stronach Grunwaldzkiej, na których jest cicho i faktycznie nie ma się wrażenia, że jesteśmy w centrum miasta. Także proste równanie "mieszkanie w centrum" = "musi być hałas" jest w wielu przypadkach nieprawdą.

        • 11 0

    • Tramwaj jest najwiekszą patologia tego miasta Niema zadnych zalet poza wadami wiedzieli to juz w PRLu !! (1)

      Teraz swiat opanowały nowoczesne autobusy bez emisyjne ale gdańsk jest zasciankiem europy wiec sie cofaw rozwoju komunikacyjnym dlatego tez władze miasta skupują tramwajowy złom z Niemiec ! A Niemcy kupują masowo nowe autobusy bez emisyjne produkowane w Polsce!
      U nas w Gdańsku dzien pierwszego pasazera tramwaju jest co dziennie! A w lato jak mamy upały to klimatyzacja to pobożne życzenie!

      • 10 20

      • Zanim coś napiszesz skończ podstawówkę, gimbazo.

        • 9 9

    • tramwaj to dramat? (1)

      Mam linię tramwajową praktycznie pod oknem, nie ma żadnych wstrząsów i praktycznie żadnego hałasu (chyba że na skrzyżowaniu jakiś nierozsądny kierowca próbuje pod ten tramwaj się na siłe wpakowac mimo sygnalizacji świetlnej)
      Niech już ci ludzie nie przesadzają, ja rozumiem że dla starszego społeczeństwa każda zmiana to nagle wielki problem, ale jak tak będziemy patrzyć to powinniśmy dalej jeździć konnymi zaprzęgami a nieczystości wylewać na ulicę z donośnym okrzykiem "LECI".

      • 11 12

      • gratuluje dealera

        I odpornosci organizmu.
        Dlugotrwale "znieczulenia" sa szkodliwe.

        • 4 0

    • Ale to już było planowane 40lat temu

      • 0 0

  • Opinia wyróżniona

    jakie racjonalne argumenty przemawiają za tą trasą? (10)

    jaki jest sens wpuszczania ruchu z Moreny na ul. Grunwaldzką w zasadzie nigdzie? Ani blisko do dworca Wrzeszcz PKP ani do innych ważnych miejsc. Mieszkam na Morenie i taki tramwaj nie odpowiada żadnym moim potrzebom komunikacyjnym. No dobra, do teatru Miniatura będzie łatwiej się dostać... Ale już do Opery Bałtyckiej czy Multikina jest potrzebna przasiadka..
    Tak więc powstanie połączenie, które nie będzie wygodne (wymagana przesiadka, żeby dojechać w sensowne miejsce) a zniszczy sporo:
    1) teren rekraacyjny przy zbiorniku retencyjnym obok ulicy Wileńskiej
    2) teren rekreaacyjny Park Królewskiej Doliny
    3) tereny zabytkowe w Królewskiej Dolinie (m.in. pozostałości sierocińca)
    4) powiększy problemy komunikacyjne i parkingowe na Morenie jednostka A, jednostka B i przy ulicy Wileńskiej
    5) pomniejszy w znaczącym stopniu tereny zielone wokół ulicy Wileńskiej

    Morena jest stosunkowo dobrze skomunikowana (ok, w godzinach porannego szczytu autobusy do Wrzeszcza są pełne - to są autobusy w okolice Dworca Wrzeszcz - nowy tramwaj tego nie rozwiąże) - czy ta trasa rozwiąże jakiekolwiek aktualne problemy komunikacyjne?
    Czy są zrobione badania potrzeb komunikacyjnych?

    Osobisty komentarz: dla mnie to wygląda jakby ktoś na siłę forsował wizję tramwaju w tym miejscu bez logicznego uzasadnienia i wzięcia pod uwagę aktualnych (2022) potrzeb...
    To będzie drogie rozwiązanie, które sporo zniszczy a co da?!?

    • 90 28

    • (4)

      Widać, że albo jesteś już na emeryturze i nie musisz dojeżdżać do pracy albo jesteś z innej dzielnicy i zwyczajnie kłamiesz. 227 do Wrzeszcza w ciągu roku szkolnego jedzie około godziny. Tramwajem przez Gdańsk? Też masakra. PKM Brętowo trochę ratuje sytuacje (pomijając fakt, że przystanek jest beznadziejnie usytuowany) ale obecnie jeździ raz na godzinę i w godzinach szczytu jest cała zapchana.
      Rozumiem, że to twoje zdanie ale skomunikowanie Moreny z Wrzeszczem czy Oliwą jest na masakrycznie słabym poziomie i jedyna opcja to tramwaj albo buspas.

      • 13 20

      • zgadzam się, ale czy tramwaj Wileńską i BGW pomoże?

        • 12 1

      • Nie kłam że 227 jeździ godzinę z Moreny do Wrzeszcza

        Jeżdżę sama więc wiem.
        W godzinach szczytu niemal zawsze autobus jest opóźniony, ale jedzie max 20min, a powinien z 10.
        Co powinni zrobić? Dać więcej kursów 227 i przywrócić starą linie autobusową 142. To wystarczy i nie potrzeba tramwaju za grube miliony

        • 16 4

      • Z Moreny do Alchemii w max 30 min, bus + skm. Tak dojeżdżam do pracy, więc nie kłam
        A ten tramwaj ten czas tylko wydłuży.

        • 7 0

      • a komu przeszkadzał 142?

        znasz taką linię?

        Więc tramwaj nie jest jedyną opcją. A w proponowanym wariancie, jest żadną opcją...

        • 7 0

    • Zaraz. Spod Miniatury do Opery byś się przesiadał?

      Przecież to ledwie 500 metrów... .

      • 7 7

    • Dokładnie

      • 3 1

    • Mieszkan na Morenie (1)

      To że taki tramwaj nie odpowiada Twoim potrzebom, nie znaczy że wszystkim - mi np. bardzo pomoże. Jazda na około tramwajem przez Urząd Miasta to spora strata czasu, autobusy też jeżdżą długo i tak - zdarza się że to 227 jest zapchana albo mocno spóźnione, a kilka razy nie przyjechało wcale. Kolejne połączenie, i to tramwajowe, które jest niezależne od korków na drodze to super wiadomość. Im bardziej gęsta siatka połączeń, tym lepiej dla dzielnicy.

      • 0 2

      • Też mieszkam na Morenie i codziennie jeżdzę do Wrzeszcza i dalej SKM

        I nie wiem jakie naokoło tramwajem? 262 i 162 jedzie jaśkową najkrótszą trasą do Wrzeszcza. Wrzucanie kolejnego tramwaju na skrzyżowanie przy Macu i na rondzie z Wileńską zrobi tam jeszcze większe korki. Czas zjazdu 162 się wydłuży. Natomiast tramwaj nie będzie żadną alternatywą, bo tą trasą będzie jechał dłużej do Wrzeszcza i nie będzie w żaden sensowny sposób skomunikowany z SKM. Zamiast 12 minut 162 mam jechać 18 minut tramwajem przez Do Studzienki (będą ograniczenia prędkości na pewno przy starych kamienicach i Politechnice) albo na domiar złego 18 minut autobusem przez Jaśkową (bo na pewno wydłuży się przejazd autobusu przez wspomniane wyżej skrzyżowania)

        • 0 0

    • Do Opery i Multikina przesiadka? To jest 600m od przystanku Miszewskiego/Teatr Miniatura - kilka minut spaceru. Serio, nawet tramwajem wszędzie trzeba podjeżdżać pod drzwi?

      • 0 0

  • Jestem pod olbrzymim wrażeniem (15)

    iluz to specjalistów / z bozej łaski / wypowiada sie tutaj na tematy które sa dla nich całkowicie abstrakcyjne. mało który z nich ma choć blade pojęcie o planowaniu i tyczeniu linii tramwajowych, o warunkach technicznych jakie linia ma spełniać by uzyskać pozwolenie na budowę. Tak samo blade pojęcie, takie oparte na rozmowach i dywagacjach w maglu maja ci wypowiadający sie na temat planowania przestrzennego. Większości wydaje się, że jak już sa właścicielami mieszkania czy zakichanego ogródka działkowego w centrum miasta / których tam w ogóle nie powinno być / maja prawo wymuszać pewne działania w promieniu kilku kilometrów od ich "oczka w głowie". A szczególnym przypadkiem i to chorobowym sa mieszkańcy BGW....którzy w imię swoich prywatnych interesów , czytaj miejsc parkingowych pod oknami mieszkań, wstrzymują pilną inwestycje dla wielu tysięcy gdańszczan wymyślając "cuda na patyku" rodem z końca XIX w. Dzięki tym ludziom, dzieki ich pieniactwu, budżet miasta poniósł już dziesiątki milionów strat....albowiem wartość finalna inwestycji znacząco wzrosła w ciągu tych lat procesowania sie "o pietruszkę" Dosyć tego pieniactwa i sobiepaństwa. Czas na budowę

    • 39 48

    • To nie jest kwetsia tylko mieszkańców BGW (9)

      jaka jest wartość tej inwestycji? jakie problemy komunikacyjne rozwiąże?
      a co zabierze w zamian? oprócz rewolucji na BGW będzie też duża rewolucja (zabranie terenu, większy hałas) w miejscach rekraacyjnych (okolice zbiornika na ulicy Wileńskiej i wokół Parku Doliny Królewskiej)
      powstaną nowe (czy potrzebne? gdzie jest uzadanienie, badanie przepływów i potrzeb) drogi i tory tramwajowe, które uprzykrzą życie sporej licznie aktualnych mieszkańców Moreny (jednostka A i B) oraz ulicy Wileńskiej.

      To będzie inwestycja dosłownie po trupach, by na końcu ktoś mógł sobie zrobić zdjęcie przy otwarciu trasy...

      • 16 10

      • Generalnie małomiasteczkowe spojrzenie na problem komunikacji zbiorowej w miescie. (6)

        A więc budujmy nowe linie, nowe drogi....ale nie koło mnie. Większy hałas w okolicach zbiornika retencyjnego ? Dobre....to rozumiem, że teraz hałasu tam nie ma ? A samochody jadące jeden za drugim z jednej strony Wileńską a z drugiej Sobieskiego ? Tramwaj będzie jechał tak co 5 minut w jednym kierunku...ilez on narobi hałasu, bez jaj !

        • 9 15

        • (4)

          Widział/a Pan/Pani przebieg torów, które przechodzą przez teren rekreacyjny obok zbiornika Wileńska oraz przez teren rekreacyjny przy Królewskiej Dolinie. Po co tworzyć miejsca "odpoczynku" dla mieszkańców, a potem prowadzić przez nie tory i niszczyć zieleń? Jestem zwolennikiem tworzenia dobrej komunikacji miejskiej, ale trzeba to robić sensownie. Wiele osób zwraca uwagę, że dużo lepszym miejscem na budowę torów, jest niezagospodarowany teren pod wiaduktem, obok ul. Morenowej. Zamiast zabetonować całe miasto, pozostawmy miejsca w których mieszkańcy mogą się zrelaksować, odstresować, a nie prowadźmy przez nie tory.

          • 17 7

          • Tak, widziałem, wszystko jest zaplanowane profesjonalnie (3)

            z uwzględnieniem wszelkich wytycznych. Budowa tramwaju na Wysoczyznę Gdańską wymaga spełnienia wielu kryteriów, min pochylenie linii nie moze być większe niż 50 promil, stąd konieczność takiego a nie innego wytrasowania przebiegu torów. Nie ma takiej możliwości by wszystkim dogodzić, zresztą nikt nikogo na siłe nie trzyma w danym miejscu. Nie podoba sie, wyjazd....na wieś lub w inne miejsce w Gdańsku.

            • 5 14

            • Język którego Pan używa nie nadaje się do dyskusji. Tekst typu wynocha na wieś, świadczy o Pana niskiej kulturze osobistej. Urodziłem się w Gdańsku i zależy mi, żeby tu było jak najlepiej. Mam prawo do swojego zdania, a włodarze miasta powinni wsłuchiwać sie w glos mieszkańców. Rozumiem, ze jest Pan mieszczuchem cała gęba i za nic ma Pan przyrodę i wolałby Pan aby miasto było całkowicie zabetonowane. Zmartwię Pana. Obecnie dobre biura architektoniczne/projektowe biora również pod uwagę aspekty psychologiczne/socjologiczne. Aby zmniejszyć u mieszkańców stres i polepszyć ich komfort psychiczny, potrzebne są tereny zielone. Nie widze sensu, w tworzeniu takich terenów, a później ich niszczeniu przez torowisko. Gdzie tu logika? Tramwaj jest potrzeby, jednak przedstawiony przebieg jest nielogiczny.

              • 16 6

            • oto poziom trawy... tfu! urzędu miasta w Gdańsku

              róbcie tak dalej...

              • 8 5

            • Pewnie żeś przeprowadził się z Rumunii, a wykształcił na wyższej szkole lansu i teraz rządzisz opiniami na necie bo jesteś anonimowy. Grzejesz korpo stołek albo podajesz kawkę w UM na BOK-u czekając dramatycznie na awans. To powiem ci krótko żebyś zrozumiał wiejski bohaterze. Płacę tu podatki, łatwiej dla ciebie żebyś zrozumiał - rozliczam tu PIT-a i mam prawo stanowić o wyglądzie miasta w którym się urodziłam i pracuję. Jak tęsknisz do swojej rodzinnej wsi to baj, baj.

              • 2 0

        • narobiono problemów bezsensowną rozbudowa estakady w Brętowie i brakiem torów na Słowackiego

          Teraz heroicznie "walczy" się ze skutkami tych błędów i zaniechań.
          Ale tak się walczy, aby jeszcze na tym zyskać.

          Proste pytanie, co w miejscu rezerw w Dolinie Królewskiej i za sądem?

          • 8 2

      • (1)

        Tramwaj zamiast zaparkowanych szrotów na trawnikach przy Parku Doliny Królewskiej - to jest zdecydowanie zmiana na lepsze. Widać, że nawet nie mieszkasz na Morenie, skoro twierdzisz, że ta inwestycja będzie przeszkadzać komuś z jednostki B. Sam będąc mieszkańcem Wileńskiej jestem bardziej niż zadowolony z takiego obrotu sprawy. Sam mieszkałem za dzieciaka przy Grunwaldzkiej i przejeżdżające tramwaje naprawdę da się znieść - znacznie gorsze są pierdzące motocykle.

        • 9 13

        • oczywieście, nie będzie przeszkadzać mieszkańcom Piecek, bo jest we Wrzeszczu.

          I jeśli myślisz, że to zmieni los napakowanych i dogęszczonych "słoikami" jak termitiera Piecek, to jesteś w gruuubym błędzie. Tym bardziej że dajesz się podpuszczać chciwcom z okolic magistratu.
          Typowa, komusza socjotechnika...

          • 6 4

    • nie szczuj...

      Mają interes i mają do tego prawo.
      Chcesz to ich wykup, a nie uszczęśliwiaj ludzi na siłę urzędniczym przymusem.

      • 6 3

    • Masz racje- malo kto ma blade pojecie o planowaniu- szczegolnie ci ktorym to zadanie powierzono. To wszyscy wiemy i widzimy.

      • 5 4

    • To se zaplanuj pod swoim oknem

      Linie tramwajowa na wsi i tam se jeździj
      Będzie tak raz na godzinę tramwaj
      A jak się zepsuje to nie ma żadnego bo wszystko stoi

      • 3 0

    • tu nie chodzi o miejsca parkingowe tylko komfort zycia mieszkancow. mieszkasz w bloku? to cudownie. Ci ludzie nie mieszkaja i nie chca mieszkach w takich warunkach jak ludzie mieszkajacy w bloku.

      • 0 2

    • Problem jest inny

      Od dekad planowano układ drogowy i tramwajowy w tym miejscu w taki sposób, by skomunikować nowe UCK, Politechnikę oraz Gumed, odciążyć węzęł we Wrzeszczu rozbudowując węzęł SKM Politechnika. Tramwaj miał przebiegać od al. Adamowicza przystanku Nowa Politechniczna, wzdłuż Piekarniczej, pod wiaduktem Rakoczego, przy galerii Morena, przy GPNT (też by skomunikować park technologiczny), przy UCK i wychodzić przy gmachu PG w skrzyżowanie z Operą Bałtycką, gdzie jest naturalny rozjazd tramwajowy i można by puszczać nitki do Wrzeszcza na górę i na dół i do Centrum. Zaproponowano inną trasę by: A. uwolnić rezerwy terenu pod tę drogę i pewnie zabudować osiedlami dalej przy Słonecznej Morenie i gpnt, b. politechnika mogła też sprzedać trochę ziemi. To okradanie mieszkańców ze spójnej wizji rozwoju. W 2015 roku pojawiły się te pomysły i władze PG zaczęły lobbować wariant tramwaju przez Do Studzienki.

      • 0 0

  • Pamiętam jak budowano Hawla (3)

    Wtedy też jakaś garstka nawiedzonych mieszkańców okolicznych bloków wywieszała banery z napisem "uwolnić Jagielonkę" i odchodziła od zmysłów.
    Minęło kilka lat i co? Wszyscy zadowoleni.

    • 32 19

    • przejdź się głąbie tą uliczką we Wrzeszczu (2)

      • 8 11

      • Tylko nie głąbie. Głąbie. :))) (1)

        • 1 3

        • porównanie z tyłka więc dałeś solidny powód żeby tak o tobie twierdzieć.

          • 2 0

  • WSA w Gdańsku rozpatrywał skargę na decyzję GDOŚ? Na pewno?

    Czy może WSA w Warszawie?

    • 8 2

  • A jakie są argumenty... (7)

    ... Za pokręconą trasą via bgw (dwa dodatkowe zakręty i przecięcie pasa na przebudowanej "do studzienki" , zamiast za oczywistym skrętem w "do studzienki", poza oczywiście możliwością zaproponowania deweloperowi działki po dh "Jantar"?

    • 34 10

    • (3)

      Brak możliwości włączenia się z grunwaldzkiej w do studzienki z oddzielnym torem do skrętu. A bez tego tramwaje będą stały w mega korki czekając aż jeden skręci w do studzienki

      • 3 10

      • Bzdury

        • 8 3

      • A ten tor do skrętu... (1)

        ... To będzie dla tramwajów od strony Gdańska czy od strony Wrzeszcza? Czy dla obu kierunków? A może nie będzie wcale, bo nie?

        • 1 0

        • Tor przy jeździe z Wrzeszcza w kierunku Moreny

          No trzeba przyznać, że nie ma tu dobrego rozwiązania. Moim zdaniem miasto powinno wykupić z górką mieszkania przy BGW i sprzedać potem te lokale na biura, siedziby firm itp.

          • 0 0

    • Po co inne argumenty? Jantar to mało? (1)

      A że zniszczą BGW i tramwaj połamie kręgosłup na zakrętach? A kogo to obchodzi?

      • 12 3

      • Pesy rozwalą te tory w mniej niż 5 lat

        • 10 1

    • Jakie? A takie, że byłoby to dokończenie dzieła zniszczenia Wrzeszcza przez Armię Czerwoną i wyburzenie całej pierzei

      zabudowy przedwojennej (w tym mega fajnej ceglanej moderny) od strony Politechniki. To już wolę opcję Boh. Getta lub nic

      • 1 1

  • Rozwiazanie to takie zeby (3)

    nie zgadzac sie na nic bo miasto bedzie chcialo wymanewrowac mieszkancow. Zadnych ustepstw nawet najmniejszych. Sad administracyjny wydział postepowanwan administracyjnych prokuratura okregowa gdansk tam uderzajcie. I pamietajcie konstytucja

    • 23 13

    • Dobrze podpowiadasz. zamiast lepszych warunków porozumienia dostana ustawowe wywłaszczenie (2)

      miasto na tym skorzysta :P

      • 3 6

      • miasto nie ma na to kasy

        bo to kosztowna zabawa.
        Drogowców na to stać i dzięki temu mamy najdroższe drogi w Europie.

        • 4 3

      • Miałes kiedys do czynienia z jakims sporem

        gdzie wystepowali mieszkancy chociaz z jednym czy wolna tworczosc uprawiasz w ramach godzin wolnych od pracy w urzedzie

        • 3 1

  • te bloki przy politechnicznej to ruiny juz

    • 7 18

  • DO-STU-DZIEN-KI!!!! (2)

    W jakim celu jest ta szykana na końcu tej trasy? Dodatkowe skrzyżowanie kilkadziesiąt metrów od istniejącego i uniemożliwienie późniejszego przedłużenia torów w stronę Przymorza. W ankiecie 2/3 głosów popiera ten przebieg, a jak chwilę temu budowali przejście przy Locie, to kwik jak przy świniobiciu, bo "Panie tera to korki bedo!".

    • 19 11

    • Super wyburzmy całą pierzeję zabudowy przedwojennej (w tym mega fajnej ceglanej moderny) od strony Politechniki.

      żeby mieszkańcy kaszalotów z południa mogły sobie stać w korku z samochodami na studzienki. Fajnie

      • 2 1

    • Żeby było głośniej i wolniej. A co?

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane