• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Skrzyżowanie przy ETC niezrozumiałe dla kierowców

Krzysztof
12 stycznia 2013 (artykuł sprzed 11 lat) 
Skrzyżowanie al. Rzeczypospolitej, ul. Nowej Kościuszki i al. Legionów przy ETC w Gdańsku. Skrzyżowanie al. Rzeczypospolitej, ul. Nowej Kościuszki i al. Legionów przy ETC w Gdańsku.

Dodatkowa jezdnia do zawracania na ul. Nowej Kościuszki, zmiana miejsc i programu sygnalizatorów oraz poprawa geometrii wyspy centralnej to według naszego czytelnika niezbędne zmiany, które mogą poprawić przepustowość i bezpieczeństwo na skrzyżowaniu przy ETC w Gdańsku.



Według naszego czytelnika miejsce między jezdniami ul. Nowej Kościuszki zmarnowano na pas zieleni. Powinna tam powstać jezdnia do zawracania. Według naszego czytelnika miejsce między jezdniami ul. Nowej Kościuszki zmarnowano na pas zieleni. Powinna tam powstać jezdnia do zawracania.
Mieszkam w okolicach niedawno oddanego do ruchu skrzyżowania ul. Nowej Kościuszki, al. Rzeczypospolitej i al. Legionów zobacz na mapie Gdańska w Gdańsku. Z tego powodu często obserwuje ruch na tym splocie dróg. Mam sporo uwag do jego projektu i wykonania.

Jadąc samochodem od strony Zaspy al. Rzeczypospolitej w kierunku sklepu ETC wjeżdżamy na pas do lewoskrętu. Problem w tym, że sygnalizator dla ruchu w lewo - zielona strzałka - nie jest zsynchronizowany z pozostałymi sygnalizatorami na skrzyżowaniu. Na środku skrzyżowania kierowca napotyka światło czerwone. Wszystko to miałoby sens, gdyby kierowca mógł faktycznie wykonać manewr skrętu w lewo do ETC bez zatrzymywania. To kompletny absurd, nota bene spotykany też na innych gdańskich skrzyżowaniach.

Film czytelnika. Niecodzienna sytuacja ze skrzyżowania przy ETC. Źle funkcjonująca sygnalizacja bądź pośpiech motorniczego sprawiły, że tramwaj wjechał na skrzyżowanie na czerwonym świetle.

Dziwi mnie także ustawienie sygnalizatora przed torami tramwajowymi skręcając z al. Legionów w kierunku ul. Nowej Kościuszki. Uniemożliwia on przekroczenie torowiska tramwajowego. Sygnalizator powinien stanąć już za przejazdem tramwajowym i jednocześnie przed jezdnią al. Rzeczypospolitej w kierunku Wrzeszcza.

Uważam, że jest to istotne ze względu na skręcające tu autobusy, które mogłyby dużo lepiej ustawić się na skrzyżowaniu w oczekiwaniu na zielone światło.

Skoro jesteśmy przy tym kierunku jazdy, trzeba jeszcze wspomnieć o wyspie centralnej - zieleńcu w środku skrzyżowania. Zatrzymujący się przed torowiskiem tramwajowym kierowcy mają do dyspozycji trzy pasy - dwa do jazdy na wprost w ul. Nowej Kościuszki i jeden do skrętu w lewo w al. Legionów. Natomiast już za torowiskiem pasu do skrętu w lewo po prostu nie ma. Widać tam na trawie tylko ślady po kołach samochodu, którego kierowca pomylił się - w porę nie zauważył zwężenia.

Zarządca drogi, mając do dyspozycji ogromy teren zielony, czyli miedzy dwiema nitkami ul. Nowej Kościuszki tuż przed skrzyżowaniem przy ETC, nie pokusił się o wykonanie pasu do zawracania. Sam często wykonuję ten manewr na tym skrzyżowaniu i muszę dwa razy, niepotrzebnie stawać na światłach. Według mnie poza brakiem pieniędzy nic nie stoi na przeszkodzie, by wykonać tego typu rozwiązanie, które od wielu lat funkcjonuje m. in. na al. Grunwaldzkiej na wysokości sklepu Lidl we Wrzeszczu.

Liczę, że przynajmniej część tych niezrozumiałych i potencjalnie niebezpiecznych rozwiązań ktoś poprawi. Na wspomnianym skrzyżowaniu wzrosłyby wtedy i przepustowość, i poziom bezpieczeństwa.
Krzysztof

Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.

Opinie (135) ponad 10 zablokowanych

  • Jak zwykle i nad tym skrzyżowaniem myślały tęgie głowy,

    i jak zwykle okazało się to partactwem.

    • 1 2

  • codziennie jadąc do pracy

    przejeżdżam prze opisane w artykule skrzyżowanie (kierunek Sopot, skręt w lewo w stronę Nowej Słowackiego). Nie mam pojęcia co kontrowersyjnego można znaleźć w tym skrzyżowaniu lub jakie można mieć problemy z pokonaniem jego! No chyba, że ktoś nie umie jeździć samochodem ;-)

    • 4 3

  • Były fajerwerki...

    Z wielkim hałasem oznajmiono niby zakończenie trasy Słowackiego do Rzeczypospolitej, a o pieszych jak zwykle zapomniano - tunele dla nich nadal nieczynne!

    • 2 2

  • droga zielona

    Taki błąd ze strzałką do skrętu w lewo (teoretycznie bezkolizyjnie) jest też gdy jedzie się z Sopotu i skręca w niedawno oddaną drogę zieloną

    • 3 1

  • (1)

    Odnośnie lewo skrętu do ETC to czerwone światło jest ze względu na samochody jadące z Wrzeszcza więc problemu nie widzę , co do opcji zawracania fakt przydałby się taki pas, aczkolwiek pozostałe światła jadąc od strony "ronda" do ulicy grunwaldzkiej to jest pomyłka zarówno w jedną jak i drugą stronę. Może jak oddadzą tunel to zlikwidują jedne światła ale i tak ktoś ich nie synchronizował.

    • 27 5

    • Kto zabrał tunel?

      • 4 1

  • No a gdzie ....

    No a gdzie fotoradary !? To ich brak POwoduje zamieszanie !

    • 6 4

  • Sygnalizator przed torami czy za ... (1)

    Tylko pamietaj że na torach też nie wolno się zatrzymywać , więc czy on stoi przed czy za na jedno wychodzi

    • 7 2

    • sygnalizator jest bardzo dobrze ustawiony bo ilosc smiertelnych wypadkow siegnela by zenitu, co ci da przejechanie tych 3metrow? Autobus zablokowal by torowisko, niedaj Boze zawiodlo byvhamowanie tramwaju i tragedia gotowa. Autor artykulu ma male pojecie o bezpieczenstwie ruchu drogowego a jedynie o tym co bylo by dla niego wygodniejsze. Ciekawe ile razy zaladowal sie przed tramwaj?

      Co do przejazdu wozu na czerwonym, byl to pocisk. Rozpedzony pojedynczy woz 105Na ktory nie mial szans sie zatrzymac przy takiej predkosci. Spotkanie z nim to 100% zgon na miejscu.
      Aktualnie sygnalizacja tam wymusza przejazd nie szybciej niz 30km na godzine, wczesniej jednak wymuszala 50 lub stanie 1,5minuty na swiatlach.
      Dla wnikliwych rozkladowy czas sprzejazdu tego odcinka to 1minuta w strone bajana, a w strone legionow to 2 minuty... haha.

      • 8 0

  • skrzyżowanie przy ETC

    Jadąc od strony zaspy w stronę wrzeszcza przy ETC zostały zrobione pasy do prawo i lewo skrętu. I co z tego skoro jest brak strzałki do prawo skrętu aby można było spokojnie sobie jechac i nieblokowac skrzyżowania.

    • 5 5

  • NIEDOKOŃCZONE Skrzyżowanie przy ETC

    Dla budowy całej Trasy Słowackiego uzyskano decyzję środowiskową. Do tej decyzji i jej uzyskania nie BRANO pod uwagę całkowicie zamienionego połączenia ulicami Rzeczpospolitą - JP 2 "jako wymyślonej prezydenckiej alternatywy" dla projektowanego połączenia i zapewnienia promesy i z tym związanych unijnych środków. Więc jak przyjdzie do audytu wydanych unijnych środków finansowych, a za pewne zaskarży miasto, ZASPA jako ekologiczna sypialnia ze stosownymi organizacjami to podobnie jak w Wejherowie z AquaParkiem oddacie całą kasę, dlatego że inwestycja została wykonana z naruszeniem prawa i niezgodnie z opracowaną dokumentacją.

    • 8 3

  • relizować koncepcję budowy nowej Hynka, między ETC a budynkami na Kościuszki

    wiadukt nad Rzeczypospolitej, do Hallera, kolejny wiadukt i połączenie z Trasą Sucharskiego...jest planach taka trasa,czas zacząć realizację

    • 7 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane