• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Słowackiego i Rakoczego z dodatkowymi pasami do skrętu?

Szymon Zięba
17 lutego 2021 (artykuł sprzed 3 lat) 
  • Dodatkowe prawo- i lewoskręty mają poprawić bezpieczeństwo i rozładować korki.
  • Dodatkowe prawo- i lewoskręty mają poprawić bezpieczeństwo i rozładować korki.

Stworzenie podwójnego lewoskrętu z ul. Słowackiego w ul. PotokowąMapka i podwójnego prawoskrętu z ul. Rakoczego w BulońskąMapka poprawi bezpieczeństwo i rozwiąże problem korków w godzinach szczytu - uważa Agnieszka Owczarczak, gdańska radna, która zwróciła się z wnioskiem o reorganizację ruchu do miejskich urzędników.



Jak oceniasz propozycje stworzenia dodatkowego prawoskrętu i lewoskrętu?

Przypomnijmy: Pod koniec grudnia tego roku zakończyła się budowa drugiego prawoskrętu na al. Havla na Chełmie. Umożliwia on kierowcom manewr na jezdnię al. Armii Krajowej w kierunku centrum. Prawoskręt powstał, ponieważ w godzinach szczytu jezdnia w kierunku skrzyżowania z al. Armii Krajowej i ul. Łostowicką była chronicznie zakorkowana.

Działo się tak, ponieważ wielu kierowców skręcało w prawo w al. Armii Krajowej i mieli oni do dyspozycji tylko jeden pas.

Z podobnym problemem borykają się kierowcy w innych rejonach Gdańska. W godzinach szczytu mają oni problem z opuszczeniem Słowackiego, gdy chcą skręcić w lewo w ul. Potokową. Korki powstają także na wysokości skrętu w prawo z ul. Rakoczego w Bulońską. W obu tych przypadkach uczestnicy ruchu mają do dyspozycji po jednym pasie.

Lewoskręt na Chełmie kosztował ponad 900 tys. zł



Gdańska radna chciałaby - wzorem rozwiązania z Chełmu - dołożyć kierowcom po jeszcze jednym pasie.

- W tych dwóch miejscach tworzą się w godzinach szczytu zatory, a prawoskręt z ul. Rakoczego w ul. Bulońską powoduje dodatkowo blokowanie skrzyżowania z ulicami Piecewską i Żylewicza, gdzie regularnie dochodzi do niebezpiecznych sytuacji - argumentuje Agnieszka Owczarczak.
Na razie nie wiadomo, w jaki sposób do propozycji radnej odniosą się miejscy urzędnicy. Na odpowiedź mają dwa tygodnie. Zdecydowanie zbyt wcześnie także, by szacować koszt ewentualnej inwestycji.


Nieco światła może jednak na to rzucić wydatek poniesiony na budowę prawoskrętu na al. Havla: to zadanie zostało zrealizowane w ramach Budżetu Obywatelskiego, a koszt budowy wyniósł niecałe 950 tys. zł.

Opinie (177) 2 zablokowane

  • Popieram

    Dla mnie super pomysł. Z inwestycji dodałbym budowę przejścia podziemnego dla pueszych przy skręcie z Grunwaldzkiej na Jaśkową dolinę. Tam jest masakra w godzinachvszczytu i wszystko się korkuje.

    • 0 3

  • Spokojnie, dalej stoimy w korkach (1)

    To tylko wniosek do urzędników. Zgody na to jeszcze nie ma. Nie mówiąc już o kasie.

    • 3 3

    • spoko, jak zbudują postoisz gdzie indziej

      • 1 0

  • wincej pasów, wincej pasów

    niech będzie jak w Moskwie. I na pewno dzięki temu będziemy szczęśliwi nie stojąc w korkach

    • 8 0

  • Przecież najpotrzebniejszy jest prawoskręt

    Z Potokowej w Żołnierzy Wyklętych na rondzie De La Salla. I nowe malowanie pasów które zlikwiduje zniknięcie pasa do skrętu w prawo.

    • 0 1

  • Mnie to by bardziej zastanawiało, jak zrobić sprawny dojazd od Jaśkowej Doliny do Bulońskiej. Tam jest dość spory zator w tym kierunku. Drugi pas z podwójnego prawoskrętu musiałby ciągnąć się do skrzyżowania z Bulońską, a autobusy skierować wzdłuż torów tramwajowych.

    • 1 0

  • podobnie skręt z Kołobrzeskiej w Rzeczypospolitej w kierunku Wrzeszcza

    i zrobić stałe zielone strzałki w prawo

    • 0 4

  • (2)

    Po co wyrzucać pieniądze, zmniejszyć ruch poprzez ustanowienie Gdańska w całości miejscem płatnego parkowania i wrócimy do normalnosci

    • 6 4

    • (1)

      Chyba coś pomyliłeś, to nic nie zmieni, przecież mieszkańcy muszą gdzież parkować swoje pojazdy.Lepszym rozwiązaniem byłby zakaz wjazdu do centrum miasta dla mieszkańców spoza obwodnicy. Jakkolwiek ten pomysł jest również abstrakcyjny.

      • 0 1

      • Jak będzie płatne wszędzie to darmowo (10zł) masz tylko pod domem.

        I wtedy nie jeździsz wszędzie samochodem to nie ma korków.

        • 1 0

  • Ja już widziałem w tym mieście próby rozładowania korków przez dobudowanie dróg :)

    No próbujcie, może tym razem wreszcie się uda :)

    • 2 0

  • Oba proponowane rozwiązania niewątpliwie poprawią płynność ruchu na skrzyżowaniach, tak jak stało się na skrzyżowaniu al. Havla i al. Armii Krajowej. Dlatego powinny być poważnie rozważone.

    • 0 0

  • Metoda jak z Bareji

    Się zrobi a potem projekt racjonalizatorski i za kreatywność honorarium....dla dyrektora.

    • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane