• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Śmiertelne potrącenie na ul. Morskiej

Michał Sielski
8 marca 2020 (artykuł sprzed 4 lat) 

Do tragicznego w skutkach wypadku doszło w nocy z soboty na niedzielę przy skrzyżowaniu ul. Morskiej z Działdowską w Gdyni. Przechodzący przez jezdnię w niedozwolonym miejscu mężczyzna został śmiertelnie potrącony.



Do zdarzenia doszło ok. godz. 22:40 w sobotę 07.03.2020 roku. Informowali o nim nasi czytelnicy w Raporcie z Trójmiasta.

- Byłem niedaleko od tego miejsca, jakieś 100-200 metrów. Usłyszałem jednocześnie hamowanie i wielki huk, jakby zderzyły się dwa samochody. Po chwili okazało się, że potrącony został człowiek, który chciał przejść przez dwupasmową jezdnię - opowiada nasz czytelnik, pan Maciej, który po chwili był na miejscu zdarzenia. - Dzwoniłem po karetkę, ale usłyszałem, że już wiedzą i jadą - dodaje.
  • Skutki wypadku na ul. Morskiej.
  • Skutki wypadku na ul. Morskiej.
  • Skutki wypadku na ul. Morskiej.
  • Skutki wypadku na ul. Morskiej.
Według wstępnych ustaleń wszystko wskazuje na to, że 41-letni mężczyzna chciał skrócić sobie drogę przechodząc w niedozwolonym miejscu. Na tym odcinku ul. Morska jest bowiem nie tylko dwupasmowa w obu kierunkach, ale jezdnie odgrodzone są jeszcze niewielkim pasem zieleni oraz barierkami. Przejście dla pieszych jest ok. 150 metrów dalej.

Opinie (351) ponad 10 zablokowanych

  • Wczoraj kilka godz wcześniej tylko kier rumia babcia z dziadkiem na czerwonym przechodzili na pasach!? (1)

    Kierowca autobusu az zatrabil na nich. Czy przejście czy nie robią co chcą.

    • 29 3

    • ale zatrąbił i jechał wolno

      gdyby ścigał się z czasem, to by nie zdążył zatrąbić...

      • 3 0

  • W wielu filmach fabul. oraz w odcinkach typu "Miałam trudny dzień"

    pokazują kierowców, którzy jadą z pasażerem obok i nie tylko z nim gadają, ale ciągle się na nich patrzą. Wystarczy jedna sekunda i przejeżdżasz kilkadziesiąt metrów. Czasami patrzą się 2-3 s, więc jeśli ktoś w tym czasie... Potem oczywiście do niczego się nie przyznają, ale sumienie gryzie.

    • 1 1

  • A może oprócz płotku w osi dodać dwa niskie płotki wzdłuż jezdni od zewnątrz przy chodnikach

    a istniejącemu podwoić wysokość? Już żaden łoś, nawet ten prawdziwy z rogami, nie przejdzie i nie przeskoczy!

    • 2 2

  • a wystarczyło postawić wyższy płotek (2)

    i pan mógłby żyć...

    • 9 4

    • Najlepiej taki poziomy "płotek" (1)

      Który nazywa się próg zwalniający.

      • 1 1

      • Nie wiem, czy na Morskiej takie progi są mile widziane

        gdyby karetka miała co 100 m progi zwalniające... Miałem na myśli obecny płotek wzdłuż ulicy.

        • 0 0

  • Czy kierowca jechał z przepisową prędkością? Tradycyjnie się mu upiecze? (7)

    • 9 24

    • (1)

      A pieszy przechodził zgodnie z przepisami...? Sory ale sam jest sobie winny!!!!! Żal mi jedynie kierowcy... będzie miał problemy przez bezmyślnego człowieka!

      • 5 3

      • kierowca będzie miał traumę i wyrzuty sumienia, że gnał

        90

        • 2 0

    • Tradycyjnie obwiniasz kierowcę? (4)

      Wiesz lepiej czy trollujesz?

      • 12 3

      • No raczej ze swieca szukac kogos kto nie przekracza predkosci (2)

        wiec przypuszczenia sluszne

        • 3 6

        • 90% maszynistów nie zwalnia przed przejazdami (1)

          A ludzie giną pod pociągami piesi i w pojazdach. Czy to znaczy, że za wypadki na przejazdach odpowiadają maszyniści?

          • 3 2

          • czy maszyniści mają podobne przepisy jak kierowcy?

            ?

            • 3 0

      • zadał rozsądne pytanie; podobnie jak policja stwierdza, że motorniczy

        był trzeźwy (po przejechaniu pieszego)

        • 0 0

  • Tam często ludzie przechodzą.

    I na wysokości baraków Morska 76 także. To chyba podobna odległość do przejścia dla pieszych.

    • 4 0

  • Brak przejścia = stwarzanie niebezpieczeństwa (16)

    • 43 68

    • Własnie w tym miejscu powinno byc (8)

      przejście dla pieszych.

      • 16 14

      • Jest 150m dalej (7)

        • 18 5

        • czyli 300 metrow. A to środek miasta (5)

          • 11 5

          • (1)

            Dlatego w dobrze zorganizowanych miastach na głównych ulicach przejścia są co 50 m. Właściwie to wzdłuż ulic powinny być ekrany i zwodzone przejścia dla pieszych. Nie byłoby przebiegania do tramwaju, do sklepu naprzeciwko itp.

            • 2 3

            • Zwodzone przejścia dla pieszych? Nieźle odpłynąłeś. W miastach powinno całą masę aut przenieść pod ziemię a nie że auta rządzą a ludzie nie mogą normalnie przejść. Auta do tuneli, ludzie i ewentualnie transport miejski na powierzchni.

              • 1 2

          • jeśli to środek miasta, to Lublin

            leży w środku Polski...

            • 4 2

          • a planuje sie tam osiedle

            • 3 0

          • ważne żeby kierowca nie musiał zwalniać, bo mógłby się spocić, zdenerwować, przerwać korzystanie z telefonu.

            • 11 11

        • dobrze ze nie 15000m dalej

          • 9 11

    • (5)

      Przejście jest.

      • 10 6

      • Gdzieś dalej jest. Jak widać brakuje w tym miejscu. To środek miasta. (4)

        • 11 12

        • jeśli to środek miasta, to Białystok

          leży w środku Polski...

          • 3 2

        • Taki urok miast. Jednemu pasuje przejście tu, innemu tam. Planowanie to kompromisy. Jedynym rozwiązaniem jest propozycja do Budżetu lub słanie petycji do urzędu, czy zarządu dróg. Jak dostaną odpowiednią ilość papieru, to muszą zareagować. Oczywiście pozytywnie lub negatywnie, zależy od ich woli, ale przynajmniej wiedzą, że coś się dzieje i może kiedyś wrócą do problemu. Listy, listy proszę Państwa. Havla się przebudowuje, bo ludzie mieli dość upodlenia.

          • 1 2

        • .ie może być przejść co 10m. Nie popadajmy w paranoję!

          • 7 5

        • tam zeby przedostac sie do przychodni czy szkoly musisz przejsc odleglosc jednego przystanku

          • 9 8

    • Brak mózgu i logiki jest groźniejszy.

      • 5 2

  • Skrócił sobie życie, bo 150 m do przejścia było za daleko. Następnym razem a nie, tu nie będzie następnego razu.

    • 11 1

  • (13)

    Szkoda ze miasto nie wybudowalo tam tunelu, bo jak wracało się ze szkoły i chciało np dostać na Dziadowska, to trza było iść naokoło.

    • 9 18

    • Raczej przejscie nad jezdnią (4)

      Tam bardziej by pasowała kładka nad jezdnią niż tunel.

      • 2 1

      • Pasowała do czego? (3)

        Do przekraczania limitów prędkości przez kierowców w samym środku miasta? Tak, do tego by pasowała, ale współczesne miasta się rozwija w zupełnie przeciwnym kierunku.

        • 0 1

        • (2)

          Leszczynki środkiem miasta. XD

          • 1 0

          • Do końca Cisowej jakieś 4 km (1)

            A więc tak, jest to środek miasta.

            • 0 0

            • A do granicy z Sopotem ile?

              • 1 0

    • (7)

      Jakie na około? Tam jest przejście dla pieszych.

      • 3 6

      • (5)

        Z miejsca w którym zgniła ten człowiek żeby znaleźć się dokładnie po 2 stronie ulicy w każdą stronę w zasadzie jest do przejścia jeden przystanek. Albo do estakady idziesz albo do ronda z Chylońska.

        • 4 1

        • (4)

          Dlatego powinien powstac tunel.

          • 4 1

          • Dla samochodów (3)

            Niech najwyżej kierowcy sobie przepchną samochód, w końcu to żaden wysiłek. Tak jak przejście tunelu dla osoby starszej lub chorej.

            • 1 0

            • (2)

              A wiesz ze jest cos takiego jak windy i pochylnie?

              • 0 0

              • (1)

                Windy są bardzo drogie i awaryjne, a pochylnie zabierają dużo miejsca (co jest nie zawsze możliwe) i w połączeniu z tunelami także są bardzo drogie.

                • 0 0

              • Windy drogie, ale na pensje dla urzędasów kasa jest i to niemała. Ciekawe....

                • 0 0

      • Gdzie? Jest dopiero na swiatlach. Czyli trza isc dookoła, zeby dostac sie na Dzialdowska.

        • 5 2

  • Na głupich pieszych tylko pastuch elektryczny pomiędzy pasami mógłby działać.

    • 8 4

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane