• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Sopocianie mogą wskazać ulice do strefy płatnego parkowania

on
29 sierpnia 2022 (artykuł sprzed 1 roku) 
Sopocianie zdecydują, czy strefa płatnego parkowania w mieście poszerzy się o nowe ulice. Swoje propozycje mogą zgłaszać do 30 września. Sopocianie zdecydują, czy strefa płatnego parkowania w mieście poszerzy się o nowe ulice. Swoje propozycje mogą zgłaszać do 30 września.

Czy w Sopocie przybędzie płatnych miejsc parkingowych? Zdecydują o tym mieszkańcy. Sopocianie mogą zgłaszać ulice, które poszerzą strefę płatnego parkowania w mieście. Brak wolnych miejsc postojowych to zmora kurortu, szczególnie w sezonie letnim.



Czy poszerzenie strefy płatnego parkowania faktycznie wymusi rotację aut?

Kto decyduje się na przyjazd samochodem do Sopotu, zwłaszcza latem, ten wie, że parkowanie w tym mieście niekiedy graniczy z cudem. Nawet płatne parkingi przeżywają oblężenie. Wolnych miejsc postojowych próżno szukać także w uliczkach oddalonych od centrum. Coraz częściej pojawiają się głosy o konieczności rozszerzenia strefy płatnego parkowania o kolejne ulice.

Droższe parkowanie w Sopocie

- Przypominamy, że w Sopocie strefa płatnego parkowania wprowadzana jest wyłącznie na wniosek mieszkańców. Strefa porządkuje parkowanie, zapewnia większą rotację aut. Naszym celem jest wyjście naprzeciw potrzebom mieszkańców oraz ograniczanie dominującej roli samochodu w centrum miasta. Takie rozwiązania powszechnie stosowane są w krajach europejskich - mówi Marcin Skwierawski, wiceprezydent Sopotu.
Strefa płatnego parkowania w Sopocie obejmuje praktycznie całą część nadmorską miasta, a w ścisłym centrum tereny do al. Niepodległości. Mieszkańcy sami zdecydują, czy powinna być większa. Strefa płatnego parkowania w Sopocie obejmuje praktycznie całą część nadmorską miasta, a w ścisłym centrum tereny do al. Niepodległości. Mieszkańcy sami zdecydują, czy powinna być większa.

Zgłoszenia ulic do końca września



Mieszkańcy mogą zgłosić ulice dotyczące rozszerzenia SPP do 30 września na adres parkowanie@zdiz.sopot.pl. W zgłoszeniu należy podać: imię i nazwisko, adres zamieszkania oraz numer telefonu kontaktowego. Wymagane jest również kilkuzdaniowe uzasadnienie propozycji i wskazanie lokalizacji strefy. Zgłosić można wyłącznie ulicę, przy której zgłaszający mieszka.

Mieszkańcy w strefie też zapłacą



Wprowadzenie strefy płatnego parkowania w danym miejscu to nie tylko opłata dla przyjezdnych, to także zmiany dla mieszkańców. By móc parkować bez ograniczeń, muszą każdego roku wykupić kartę abonamentową, której roczny koszt to 60 zł. Kartę można wyrobić w Straży Miejskiej.

Decyzję o rozszerzeniu strefy płatnego parkowania podejmuje Rada Miasta.
on

Miejsca

Opinie (192) 3 zablokowane

  • Parking przy um dla tam siedzacych w tzw pracy

    Zglaszam. Dla klientow gratis. Dla nich 100 zl/h

    • 20 0

  • (1)

    A można wskazać, które do usunięcia?

    • 16 1

    • można, ale po co?

      by tracić czas na szukanie wolnego miejsca?

      • 1 3

  • szpicle

    dobry, sami na siebie

    • 7 0

  • Hej

    Robią to po to żeby zniszczyć obywatela polski to jest sxxxxxxxxxtwo

    • 6 3

  • (2)

    Nie rozumiem, dlaczego mieszkańcy mają być uprzywilejowani i mniej płacić za parkowanie, od innych osób.

    • 10 23

    • (1)

      Ponieważ to miejsce, gdzie przez większość czasu znajduje się ich samochód.

      • 7 6

      • No właśnie, korzystają z miejsca częściej to

        powinni płacić więcej.

        • 7 5

  • Tam nie na bezpłatnych miejsc

    • 3 1

  • Może mi ktoś wytłumaczyć dlaczego mieszkańcy płacą za parkowanie (5)

    Najmniej podczas, gdy korzystają z miejsc najczęściej?

    • 20 12

    • (2)

      Zastanów się gdzie byś parkował swój samochód, gdybyś na całym swoim osiedlu miał płatne parkowanie 3 zł/h przez całą dobę.

      • 3 8

      • Jak chcę mieć w mieście samochód, to kupuję sobie garaż/miejsce (1)

        A nie zagarniam sobie publiczną przestrzeń, bo ja przecież muszę. Strefa może obowiązywać tylko w wybranych godzinach, ale mieszkańcy nie powinni być uprzywilejowani.

        • 8 6

        • Hmm, mieszkańcy nie powinni być uprzywilejowani, powiadasz....

          Ciekawe jak ta zasada, by się sprawdziła pod Twoim domem.....

          • 1 3

    • Lepiej poproś, żeby ktoś ci wytłumaczył zasady polskiej interpunkcji, zwłaszcza zasadę cofania przecinka. (1)

      • 3 4

      • Nie psuj mu prostego chłopskiego światopoglądu :) Nauczył się że przed "gdy" zawsze ma być przecinek i że wszyscy mają po równo płacić za parkowanie :)

        • 3 2

  • (8)

    Każda strefa płatnego parkowania powinna mieć pierwsze dwie godziny bezpłatne. To napewno by zwiększyło rotację pojazdów i umożliwiłoby kierowcom zrobienie zakupów, spacer itp. Również udowodniłoby, że władze Miasta nie robią tego dla kasy ale z troski o zapewnienie płynności ruchu pojazdów.
    Ciekawe co to będzie jak w każdej polskiej miejscowości mieszkańcy danego bloku będą decydować czy pod ich blokiem ma być płatny postój czy bezpłatny. Takie napuszczanie ludzi na siebie aby wyciągnąć dodatkową kasę od kierowvów

    • 27 9

    • (5)

      Nieprawda, to nielogiczne. Rotacja (czyli odjazdy z miejsc parkingowych) byłaby większa gdyby od pierwszej minuty było płatne 10 zł/h. Jak dasz 2h bezpłatne to przez 2h mało kto będzie odjeżdżał, a więcej ludzi zachęcisz do przyjazdu. Efekt: mała rotacja i wiecznie zatkany parking.

      • 4 3

      • (4)

        Trudno mi się zgodzić z taką opinią. Mam dwie godziny bezpłatnego parkowania, robię zakupy, odwiedzam muzeum, idę na kawę czy spacer i wracam tak aby nie załapać się na godziny płatne.

        • 5 2

        • (1)

          No i w ten sposób 200 osób przyjeżdża na 2 godziny, a kolejne 200 osób nie ma gdzie zaparkować bo parking już pełny. Gdyby było wysoko płatne od początku, to te pierwsze 200 osób przyjechałoby na pół godziny, a w ciągu dwóch godzin do sklepu przyszłoby 800 osób zamiast 200.
          Muzeum, kawa i spacer to inna sprawa niż zakupy. To jest rekreacja, polega na braku pośpiechu i swobodnym wydawaniu pieniędzy - można przyjechać tramwajem, uberem albo po prostu zapłacić za parking wrzucając to w koszt kawy.

          • 2 6

          • Te 800 osób zamiast iść do sklepu w płatnej strefie parkoania pojedzie pewnie do galerii gdzie ma parking za darmo i tam zrobi sobie zakupy czy pójdzie na kawę. A sklepikarze w płatnej strefie parkowania mogą się zwijać.Spójrz np na Gdynię gdzie wprowadzenie płatnych stref negatywnie wpłynęło nie tylko na handel ale również na baseny i muzea. W innych krajach sobie z tym radzą. Ktoś tu pisał o Włoszech i Danii, może warto przyjrzeć się takim rozwiązaniom

            • 4 3

        • Nigdy nie zrozumiem (1)

          Jak można się na spacer wybierać samochodem....później widać takich yntelygentow, co na plażę wjechali na spacer....skoro idziesz na spacer, to pokonanie dodatkowych metrów Cię nie zabije. A strefa nadmorska powinna być tylko dla mieszkańców, ewentualnie miejsc noclegowych na identyfikator (co automatycznie by wyeliminowało szarą strefę wynajmu). Dość już przygłupów po alejkach jechało samochodem. I nikt mi nie wmówi, że w małych sklepikach, ktoś robi takie wielkie zakupy, że nie doniesie do domu...

          • 1 3

          • Strefa nadmorska tylko dla mieszkańców ha ha ha. Murem najlepiej ogrodzić.

            • 1 0

    • (1)

      Bingo! Żyjemy w kraju, w którym zwykłego mieszkańca się rypie ile się da. O dziwo w krajach "zachodnich" za radę to rozwiązać sprawiedliwiej. Przykład - Włochy. Trzy kolory linii parkowania, białe za free dla wszystkich, niebieskie - opłaty dla wszystkich, zółte - tylko dla mieszkańców (pyrwatne/lokali). Dodatkowo białe i niebieskie moga mieć ograniczenia czasowe. Np. białe z godziną free, albo białę z 8 godzinami free, tudzież niebieskie z ograniczeniem czasowym. I jest rotacja, i jest sprawiedliwie. Tylko u nas jakieś dziwactwa się wymyśla i zawraca kijem wisłę.

      • 4 1

      • W Danii w każdej strefie jest czas bezpłatnego parkowania aby każdy mógł zrobić zakupy, wypić kawę czy odwiedzić muzeum.

        • 4 2

  • Chciałbym (1)

    tylko zapytać na co idą pieniądze z płatnych stref parkowania? Logiczne by było, gdyby szły choć w części na nowe parkingi, więcej autobusów, czy tańsze bilety do nich. Ale jak widać parkingów nie przybywa, autobusy jeżdżą coraz rzadziej, a bilety drożeją. Na co idzie więc kasa?

    • 15 2

    • Powinny iść na walkę ze skutkami ruchu samochodowego w mieście

      Czyli na leczenie raka, otyłości oraz na poprawę jakości powietrza w mieście, głównie przez dalsze ograniczanie ruchu samochodowego w mieście.

      • 4 3

  • Mogę zgłosić prywatny parking spółdzielni który jest zawalony autami turystów?

    Mieszkańcy zostali z niego usunięci. Apartamenty sprzedają nasze miejsca parkingowe.

    • 11 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane