• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Sopocka walka z reklamami: teraz czas na ogródki

piw
29 maja 2012 (artykuł sprzed 12 lat) 
Z elewacji budynku przy Placu Przyjaciół Sopotu swoje reklamy zdjęła firma LPP. Miastu odmówiła jednak Coca Cola. Z elewacji budynku przy Placu Przyjaciół Sopotu swoje reklamy zdjęła firma LPP. Miastu odmówiła jednak Coca Cola.

Sopockiej ofensywy przeciw nielegalnym reklamom ciąg dalszy: reklamujący się nielegalnie zostaną napiętnowani poprzez publiczne ujawnienie nazwy firm, a wywieszający nielegalne reklamy właściciele ogródków piwnych mogą zostać pozbawieni ich w przyszłości.



Przeszkadzają ci wielkoformatowe reklamy w centrach miast?

O nowych pomysłach władz Sopotu pisaliśmy w zeszłym tygodniu. Wtedy też swoje reklamy z domu towarowego przy Placu Przyjaciół Sopotu zobacz na mapie Sopotu zdjęła firma LPP. Za jej przykładem poszły kolejne. Banery zniknęły m.in. z budynku byłego kina Polonia.

- Niestety, są też firmy bardziej oporne na rzeczowe argumenty. Przy Placu Przyjaciół Sopotu nadal wisi reklama Coca Coli. Dlatego prezydent wystosował list do dyrektora generalnego polskiego oddziału firmy i zażądał zdjęcia nielegalnej reklamy - mówi Anna Dyksińska z biura prezydenta w sopockim magistracie.

Władze Sopotu zadecydowały też, że w przypadku małych reklam - koziołków, minibanerów - ustawionych nielegalnie przy ogródkach gastronomicznych zagrożą restauratorom odebraniem prawa do postawienia ogródka w przyszłości.

Poniżej publikujemy list wysłany przez prezydenta Sopotu do dyrektora polskiego oddziału Coca-Coli, Ahmeda Elafifi

Ahmed Elafifi Ahmed Elafifi
Zwracam się z gorącym apelem do Pana Dyrektora o poszanowanie obowiązującego w Polsce prawa. Niedopuszczalne jest, by budowanie wizerunku Waszej firmy odbywało się kosztem naszego miasta. Każda firma, przedsiębiorstwo chce znaleźć swoje miejsce w świadomości klientów, zdobyć ich zaufanie i co za tym idzie sprzedać swoje dobra, usługi czy wiedzę. Można to osiągnąć, jeśli zadba się o utworzenie wyraźnego, spójnego i pozytywnego wizerunku firmy na rynku. Ważnym, a może najważniejszym elementem jest właśnie pozytywny wizerunek firmy czy produktu. Trudno go jednak kreować, łamiąc prawo, niszcząc czy dewastując. Mam pełną świadomość, że duże krzykliwe reklamy - banery w centrach miast najbardziej trafiają do świadomości klientów, podnoszą sprzedaż, zapadają w pamięć. Rynek jest trudny, a konkurencja spora. Niemniej jednak Państwa przekaz - reklama skierowana do klientów - nie powinna opierać się na łamaniu prawa, jak ma to miejsce w Sopocie. Reklama sprzedawanych przez Państwa produktów powieszona jest w Sopocie w miejscu niedozwolonym.

Panie Dyrektorze, uprzejmie proszę o zdjęcie nielegalnej reklamy znajdującej się na budynku przy Placu Przyjaciół Sopotu, zwracam się również z gorącym apelem, by uczulił Pan swoich podwładnych, aby podczas kampanii reklamowych nie było łamane prawo. Wierzę, że Państwa intencją nie jest budowanie wizerunku firmy jako wandala przestrzeni miejskiej.

Jacek Karnowski, prezydent Sopotu


Czytaj także: Wielka reklama Lotosu na wjeździe do Gdańska. Jak ci się podoba?
piw

Opinie (85) 3 zablokowane

  • a postawienie rusztowania na caly letnisezon bylo legalne ?

    sitwa

    • 0 0

  • Bzdura!

    "Mam pełną świadomość, że duże krzykliwe reklamy - banery w centrach miast najbardziej trafiają do świadomości klientów, podnoszą sprzedaż, zapadają w pamięć."

    Bzdura! Nie podnoszą żadnej sprzedaży! Poczytaj Pan opinie-budzą złość, niesmak i bojkot produktów.

    • 3 0

  • Prywatna wojna Karnowskiego

    Spojrzmy prawdzie prosto w oczy : to nie Sopot walczy z reklamami tylko pan Karnowski prowadzi prywatna vendette bo pan Julke smial ujawnic prawde. W Sopocie jest wiele szpetnych miejsc ale one nie kluja w oczy p.Karnowskiego tak jak elegancka reklama firmy Reserved na domu handlowym nalezacyn do p.Julke.
    Jesli te reklamy bylyby naprawde bezprawnie powieszone to pan Karnowki nie zawahalby sie wezwac odpowiednie sluzby, ktore zdjelyby je na koszt wlasciciela

    • 2 1

  • (11)

    Jeśli coś jest nielegalne to należy to zdjąć nawet przy użyciu siły i kosztami obciążyć winnego plus grzywna za łamanie prawa. Po co pisać jakieś listy?
    Ze źle zaparkowanymi autami, straż miejska sobie radzi wypisując mandaty, nie rozumiem, skąd problem z wieszającymi nielegalne reklamy.

    • 342 2

    • mhm...przykład straży wiejskiej jest chybiony;) (2)

      • 9 8

      • Jako plemnik byłeś chybiony. (1)

        Powinni przeprowadzić profesjonalny demontaż reklamy, a następnie wystawić rachunek. Plus, oczywiście, karę finansową.

        • 7 2

        • Pablo nie mógł być chybiony przecież jest :))

          • 0 0

    • Takie prawo, które blokuje szybkie decyzje i postępowanie. Polska rzeczywistość.

      • 1 0

    • masz pytanie, czytaj odpowiedz - link do innego artykulu (2)

      Problem stanowi to, że w wypadku postępowań egzekucyjnych na każdym etapie takiego postępowania, na każdą naszą decyzję stronie przysługuje prawo do odwołania. Wywieszający reklamy korzystają z tego skwapliwie, co powoduje, że postępowanie trwać może nawet 2-3 lata i gdy się kończy, to dana reklama i tak jest już do wymiany - mówił nam w marcu ubiegłego roku Grzegorz Mazur z Powiatowego Inspektoratu Nadzoru Budowlanego w Sopocie.
      Dlaczego więc teraz miałoby być inaczej? Receptę urzędnicy widzą w rozmowach.

      • 4 1

      • (1)

        Grzywnę naliczmy w dniu X. Surową. Potem grzecznie liczmy odsetki ustawowe. Im dłużej będą się odwoływać, tym więcej zapłacą na koniec, jak już wszystkie instancje odrzucą odwołania Wielu szybko się zniechęci.

        • 9 1

        • dokładnie. Tak jak w sporcie jeśli jakaś drużyna składa protest np błąd sędziego to wpłaca wadium, które przepada gdy protest będzie nieuwzględniony a zwracane jest gdy protest jest słuszny.

          • 0 0

    • Jeszcze prokuratura nie zakazała publikacji zdjęć Pana Ahmed Elafifi? (3)

      • 9 1

      • sie odminia! (2)

        Ahmeda Elafififafiego....

        • 11 1

        • Sam się naucz pisać ;-) (1)

          • 4 5

          • Pisać się sam naucz!

            Naucz się sam pisać!

            • 5 2

  • Zwyczajnie zażądać od Coca Coli odszkodowania w wysokości 10 ubiegłorocznego zysku. Sopot stanie się najbogatszym

    miastem na świecie !!

    • 6 1

  • SAMOWOLE

    reklama samowolnie powieszona ,to zdjac. kino samowolnie postawione - rozebrac, KEBAB samowolka budowlana - ma stac bo zywi cala STRAZ MIEJSKA,i biedaki stracili by darmowa wyzerke

    • 5 0

  • Jak to jest w Sopocie?

    Z tego co sie orietuje, to wieksza czesc reklam zostala umieszczona za zgoda - przede wszystkim - pana K. Pracuje w Agencji Reklamowej i 90% punktow na Monciaku wykupilo od miasta wlasnie ta mozliwosc wywieszania i wystawiania reklam i bilbordow. To teraz ja mam pytanie:

    - Prosze pokazac przepis ktory mowi o oplaconych reklamach i miejscach ze sa nielegalne, bo i takie reklamy musialy byc zdjete.

    Temat dotyczy rownież np: plotkow ogrodkowych. Kto wymyslil, ze zamiast "fajnych i estetycznych" płotkow "Tyskiego", "Calsberga" stawiac jakies donice. Dla mnie to jest żenada. Trzeba było myślec o tym zanim wzielo sie kase za miesca reklamowe.

    • 7 1

  • Zdjąć reklamy z tramwajów i z autobusów,

    bo nie widać świata przez szyby.

    • 8 1

  • REKLAMY

    Proponuję też wysyłać takie listy pełne szacunku do obywateli Polski treść mogłaby być mniej więcej taka: Zwracamy się do Obywatela Najjaśniejszej Rzeczypospolitej z gorącym apelem o poszanowanie istniejącego w Polsce prawa
    i nie parkowanie na miejscu do tego nieprzeznaczonym (np jeśli chodzi o parkowanie). Ale nie lepiej Obywatela Polski sponiewierać dobić wykończyć,a z taką coca colą i innym p..przą się proszą i proszą i proszą.Pal Azji by sobie w d..pę dali wsadzić, aby tylko nie obrazić d...pków zza granicy.

    • 3 1

  • Śmieszny list

    Śmiechu warty jest ten list. Zamiast pisania pierdoł, podaje się podstawę prawną i żądanie zdjęcia nielegalnej reklamy. A może takiej podstawy nie ma?

    • 8 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane