• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Sopot: pierwsze inwestycje wybrane przez mieszkańców już zrealizowane

piw
26 kwietnia 2012 (artykuł sprzed 12 lat) 
  • Nowe miejsca parkingowe przy przedszkolu
  • Remont ul. Ceynowy
  • Remont ul. Ceynowy
  • Przygotowane przez miasto pojemniki do segregacji odpadów
  • Przygotowane przez miasto pojemniki do segregacji odpadów

Budżet obywatelski to w naszym kraju wciąż egzotyka. Wygląda jednak na to, że w Sopocie taka forma decydowania o części miejskich wydatków się przyjmie. Już realizowane są pierwsze inwestycje wybrane przez mieszkańców miasta.



Chciał(a)byś mieć większy wpływ na inwestycje realizowane w twoim mieście?

W zeszłym roku sopocianie po raz pierwszy w historii mogli wpłynąć bezpośrednio na budżet swojego miasta. Przeprowadzono konsultacje, za pomocą specjalnych ankiet wypowiedziały się blisko trzy tysiące mieszkańców kurortu. Rozdysponowano w ten sposób 7 mln zł. Część inwestycji wybranych przez mieszkańców już zrealizowano.

Nie zawsze wielkie, medialne i widowiskowe, za każdym razem jednak potrzebne. W tej kwestii wątpliwości nie ma, bo wybrali je nie urzędnicy, ale sami zainteresowani, czyli mieszkańcy poszczególnych części miasta.

Właśnie zakończono na przykład budowę małego parkingu przy przedszkolu na Brodwinie zobacz na mapie Sopotu. Wyremontowano także schody prowadzące od ul. 23 Marca w kierunku kościoła zobacz na mapie Sopotu. Założono nowe barierki i postawiono zupełnie nowe stopnie. W tym samym miejscu - jak chcieli biorący udział w konsultacjach - ustawiono również ławki. Ławki - także na wniosek mieszkańców - pojawiły się także przy targowisku miejskim zobacz na mapie Sopotu przy ul. Polnej.

Jeżeli chodzi o nieco większe inwestycje wybrane przez sopocian, to zakończono już prace projektowe związane z budową ścieżki rowerowej od ul. 3 Maja do Ergo Areny. Zakończono też prace przy ul. Łokietka zobacz na mapie Sopotu, gdzie powstał m.in. nowy chodnik i zamontowano oświetlenie. Remontowana jest obecnie także ul. Ceynowy zobacz na mapie Sopotu.

- W ciągu najbliższych miesięcy zrealizowanych zostanie kilkanaście innych drobnych inwestycji i remontów zgłoszonych przez mieszkańców. Zainstalowany zostanie monitoring między tunelami w ciągu ul. Bohaterów Monte Cassino, przeprowadzony zostanie remont drogi dla pieszych położonej wzdłuż torów kolejowych od ul. 3 Maja do ul. Jana z Kolna, wyremontowany zostanie chodnik przy ul. Grottgera. Zmodernizowane zostanie też dojście do kościoła przy ul. Kujawskiej - mówi Magdalena Jachim, rzecznik sopockiego magistratu.

W tym roku zmodernizowanych i powiększonych ma zostać także kilka placów zabaw. Pojawi się także jeden zupełnie nowy - na plaży.

Gdzie ustawić kosze do segregacji odpadów?

W ankietach mieszkańcy Sopotu zadeklarowali także chęć wejścia w system segregacji odpadów. Przygotowano już 30 specjalnych pojemników. Miasto chce jednak, aby to mieszkańcy sami wybrali miejsca, w których zostaną one rozstawione. Propozycje ich lokalizacji można zgłaszać do 15 maja drogą mailową: zom@sopot.pl.
piw

Opinie (75) 1 zablokowana

  • Co za temat...! (5)

    I co za auto na zdjeciu... widac ,ze sie przelewa... i w powaznych tematach na tej stronie i w portfelach bogaczy z blokowisk Brodwina...!

    • 14 48

    • moje autko (2)

      załapało się na zdjęcie

      • 3 4

      • załapało się na zdjęcie (1)

        A tak! Widać tam w oddali taki biały samochodzik !
        Fajnie, gratuluje Ci :D

        • 1 3

        • Dziękuję

          moje kochane białe renault :)

          • 3 1

    • bo to bufonowy sopocki lans

      dużo tam przyjezdnych z wiosek i lansują się niczym "warszafka"

      • 1 6

    • nie - to samotna matka przywiozła dziecko do przedszkola;)

      • 0 0

  • Czy ktoś jest mi w stanie wytłumaczyć dlaczego studzienki na drogach się zapadają? (9)

    • 36 4

    • a dlaczego studzienki znajdują się na drogach a nie na chodniku???? (1)

      • 9 2

      • Obstawiam, że...

        w miastach jest tyle sieci, że żaden chodnik nie pokryje ich swoją szerokością - przeważnie są pod całą drogą... i pod chodnikiem, zwłaszcza, że pomiedzy niektórymi trzeba zachować min. odległość. Studzienki, o które pytacie są studzienkami kanalizacji deszczowej lub sanitarnej - musi być do nich i do sieci dostęp cieżkim sprzętem - pod chodnikiem to sobie może leżeć kabel telekomunikacyjny, do którego można dokopać się szpadlem i wymienić go ręcznie - betonowych kręgów deszczówki raczej ręcznie się nie wymieni...
        A zapadają się, bo mamy takie grunty jakie mamy - "miętkie", niestebilne i namoknięte, ze zmiennym poziomem wody gruntowej - wymiana gruntu pod całym miastem raczej nie wchodzi w grę :]

        • 9 2

    • Dokładnie (2)

      technika idzie do przodu, a miesiąc po remoncie nawierzchni, studzienki są już zapadnięte. Dlaczego nie można iść za przykładem zachodnich państw, gdzie kratki odpływowe są w krawężnikach a włazy do studzienek w chodnikach

      • 12 4

      • By żyło się ciekawiej.

        • 3 4

      • Tak zrobili na WZ przy Wezle Karczemki

        kratka p kraweznikach a wlaz inspekcyjny tuz przy jezdni (nie wszedzie sa chodniki:))

        • 0 0

    • (1)

      Bo przetargi wygrywa najtańsza oferta?

      • 5 9

      • Tak - wygrywa najtańsza oferta,

        która spełnia wymagania postawione przez zamawiającego, a została złożona przez wykonawcę, który spełnia warunki udziału w postępowaniu.
        Ty byś pewnie wolał, żeby wygrywała oferta najdroższa?

        • 2 1

    • (1)

      Przez asfalt w jezdni? Czlowieku, latem jak przygrzeje to palcem mozesz odcisk w jezdni zostawic, to co sie dziwisz ze studzienka sie zapada?
      Swoja droga jak mozna do budowy jezdni uzywac asfaltu w takich ilosciach??
      Politycy glaby czy inzynierowie?

      • 0 2

      • a widział(a) kiedy studzienkę ?

        Studzienki nie są mocowane do asfaltu, tylko nim oblewane, nawet gdyby asfalt zmienił się w ciastolinę to studzienka powinna stać twardo.

        Sztaby tęgich głów pracują nad tym, by droga zniszczyła się dokładnie po okresie gwarancji. Wówczas jest więcej roboty na rynku a co za tym idzie więcej pieniędzy. Dziurawe drogi są na rękę bardzo wielu firmom.

        Jak Polacy budują drogę w Niemczech czy Szwecji, to droga jak dzwon, trzyma latami. Jak budują u siebie, to rozpada się po pierwszej zimie.

        W Nowym Porcie po remoncie drogi (z założenia tranzytowej) trzeba było na niej wprowadzić zakaz ruchu TIRów, bo droga pękała (pomijam już fakt, że po zimie zapadły się nawet chodniki i to o dobre kilkanaście cm).

        A co do zapadających się studzienek, to pewnie dlatego, że ziemi pod dnem studzienki nikt nie zagęszcza bo po co, inspektor i tak nie sprawdzi. I potem kilka tirów na nią najedzie i studzienka się wgniata w ziemię razem z całym 'kominem'.

        • 4 0

  • (3)

    "Jeżeli chodzi o nieco większe inwestycje wybrane przez sopocian, to zakończono już prace projektowe związane z budową ścieżki rowerowej od ul. 3 Maja do Ergo Areny" prace projektowe zakończone, a realizacja w 2015...

    • 5 8

    • Dobrze rozumiem ???? (2)

      Turystyczna oaza Trójmiasta będzie TRZY LATA czekać na kawałek ścieżki rowerowej ???? Współczuję Wam, i zapraszam do Gdańska jak chcecie sobie na rowerkach pojeździć - mamy przepiękną trasę nad samym morzem...aż do Was.

      • 5 4

      • niektórzy rowerzyści jeżdżą tamtędy po piwku ... (1)

        albo po dwóch

        • 4 1

        • znam kierowców, którzy to robią to samo po prostu po jezdniach

          niestety o nich się pisze dużo mniej w takich kontekstach

          • 2 1

  • po co nam rzesza nierobów (4)

    skoro mieszkańcy sami muszą załatwiać te sprawy...
    powinno być tak, że jest skrzynka i każdy wrzuca swój pomysł - a urzędnicy je realizują!

    • 24 14

    • urzedasy to ludzie z posłania politycznego i tylko tacy są wybierani zamiast tych którzy chca robic cos dla ludzi czy dla mieszk

      dlatego potem sie okazuje ze są niekompetetni i nierobia nic raz najakis czas pozwola sie mieszkancom wypowiedziec i zrealizuja jakis projekt raz na 10 lat by pokazac ze niby cos robia

      • 4 6

    • tiaaaa...

      ...a ja chce budowy mojej prywatnej mariny pod domem - wrez z przekopem do górnego Sopotu... No właśnie po to, żeby nie było takich głupich pomysłów są potrzebne władze w mieście: Prezydent, radni go wspierającyORAZ mądra opozycja...

      • 4 6

    • (1)

      Modernizacja opery leśnej - 75 mln zł
      Marina na molo - 70,7 mln zł
      Centrum Haffnera - ok 100 mln euro
      Ergo Arena - 350 mln zł
      Kiełbasa wyborcza pt."Spełniamy potrzeby mieszkańców" - 7 mln zł

      Cieszmy się z okruszków :)

      • 4 10

      • na ergo arenę się nie wybierasz?

        chcesz wydawać kolejne miliony na remont mola? (marina jest sposobem na jego osłonę)
        w Centrum Haffnera nie bywasz?

        • 9 3

  • Lepiej naprawcie drogę przy przedszkolu na Brodwinie (2)

    bo do tych parkingów sie nie dojedzie.

    • 8 12

    • Może Uważacie że droga jest dobra?

      te studzienki to niby ok. Optyk się kłania.

      • 0 2

    • ta sama droga odcinek od przedszkola na kamionce do poczty jest w o wiele gorszym stanie

      • 2 0

  • a co z Parkiem na Bitwy POd Płowcami? (1)

    dalej przez 20 lat moczary będą.....

    • 10 1

    • Jakie moczary, właśnie ktoś chyba miał chrapkę na Lasek Karlikowski, to vbyła tam samowola budowlana - pod okiem miejskiej instutucji. Gdyby nie czujni mieszkańcy, już by zabetonowali cały Lasek. Ot co!

      • 0 0

  • Drogi w dolnym Sopocie (2)

    Zrobic droge ekspresowa dla mieszkancow dolnego Sopotu. Latem nie moge sie samochodem z domu wydostac.

    • 9 12

    • nic tylko wiać z tego miasta, w ogóle z miasta

      • 3 5

    • A mieszkancy przy Łokietka nie beda mogli wydostac sie przez caly rok...Juz od czasu oddania ulicy do uzytku ciezko wyjechac z posesji.Zaden d*pek kierowca sie nie zatrzyma do tego wielu z nich spieszy sie mimo, ze jest to teren zabudowany.Do tego dochodzi totalny brak wyobrazni rowerzystow, ktorzy maja droge rowerowa a i tak jezdza po chodniku od strony gdzie tej drogi rowerowej nie ma....Przydaly by sie choc swiatla na skrzyzowaniy Polna-Łokietka???Bo jak sa imprezy, lub powroty do domu tzw godz.szczytu ulica jest zarabana korkiem ..

      • 4 5

  • A na Niepodległości (5)

    jak zwykle : korki. Tylko w tej dziurze, problem nie do rozwiązania.

    • 8 14

    • (4)

      Problem, który jest generowany przez użytkowników wehikułów czterośladowych, właścicielami których są rezydenci miast ościennych, w których to 'władza' umyła ręce od wyżej wymienionych kłopotów stwierdzając, że nie jest to wspólnym zmartwieniem aglomeracji, a jedynie Sopotu. Absurdalnym, aczkolwiek prawdopodobnie skutecznym rozwiązaniem byłoby zamknięcie ulic w Sopocie dla wszystkich pojazdów z wyjątkiem tych prowadzonych przez osoby w Sopocie zameldowane i różnej maści pojazdów służb publicznych w godzinach 6-22. Co by jak mniemam uświadomiło co po niektórym, że miejscowe korki nie są generowane przez, i nie są problemem tylko władz i mieszkańców Sopotu. Pozdrawiam.

      • 11 5

      • (1)

        najlepiej ogrodźcie się od reszty betonowym szczelnym murem wysokim na 300m

        • 2 7

        • to dobra odpowiedz na wiecznie narzekajacych

          W sopocie skrzykneła sie grupa ludzi ,ktora nienawidzi turystow .Trzeba byc idiota aby podcinac gałaz na ktorej sie siedzi

          • 3 2

      • Cóż , rezydenci ościennych miejscowości (1)

        jeżdzą również gdzie indziej ,i tamta rzeczywistość jednak trochę się różni od sytuacji w sopocie , ponieważ ich władze coś tam robią aby zmieniać na lepsze nie czekając , aż ktoś to zrobi za nich.Oczywiście zgadzam się z propozycją odizolowania Sopotu , bo jak na razie jest zwykłym wrzodem na .....ciele przyszłej aglomeracji, i pozostawieniu go na pozycji zapyziałej dziury jaką obecnie sobą reprezentuje, co mieszkańcy i władze powinni wreszcie sobie uświadomić.Pozdrawiam.

        • 1 4

        • Wymień mi co masz na myśli pisząc "gdzie indziej", to ja Ci napiszę na czym polega różnica między polepszeniem komunikacji w "gdzie indziej", a w Sopocie. Zresztą wszyscy widzę są stworzeni do narzekania, a jak wygląda sytuacja na np. Spacerowej? Wcale nie lepiej, jak w Sopocie. Żeby w Sopocie udrożnić przejezdność, zwłaszcza na Al. Niepodległości, potrzeba inwestycji znacznie przekraczających możliwości tego miasta. Jeśli 3 miasta zaczęłyby się starać o fundusze unijne, czy jakie tam inne, to może byłaby szansa coś zrobić. Tymczasem musimy raczej czekać na rozwiązania w stylu Nowa Słowackiego i hyc na obwodnicę. PS. A w ogóle to dziwi mnie, że najbardziej złorzeczą osoby, które najchętniej zarówno Sopot (bo dziura i wiocha), jak i Gdynię (bo Arka i śledzie) by zamurowały. Skoro Wam się nie podoba, to po co tam jeździcie. Przestaniecie jeździć, to przestaną Wam przeszkadzać korki.

          • 3 1

  • Mieszkańcy chcieli też remontu dziurawej Powstańców Warszawy

    i wielu innych, oczywistych spraw, a tu się robi hurra, że odnowili zdezelowane schody, jak powinni robić regularnie. W sprawie modernizacji ścieżki wzdłuż potoku Elizy mieszkańców nikt nie pytał.

    • 10 8

  • Jesteśmy dumni i kontenci.

    • 17 6

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane