• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Sopot: płatne parkowanie

EBro
20 lutego 2004 (artykuł sprzed 20 lat) 
Sopot uznawany jest przez wielu kierowców za miasto, w którym trudno znaleźć miejsce do zaparkowania samochodu. Kierowcy, z którymi rozmawiał "Głos", popierają wprowadzenie stref płatnego parkowania. Podobnego zdania jest komendant Straży Miejskiej Mirosław Mudlaff. Niewykluczone, że właśnie do strażników będzie należało egzekwowanie opłat.

O tym, jak parkuje się w Sopocie, najlepiej wiedzą taksówkarze. Podział miasta na płatną i niepłatną strefę zdecydowanie ułatwi im pracę, więc z zadowoleniem przyjęli uchwałę Rady Miasta.

- Miejsc parkingowych brakuje szczególnie w weekendy lub podczas imprez. Zdarza się wtedy, że pół postoju zajmują nam prywatni właściciele aut - mówi Roman Jarosiński z Sopot Taxi. - W pozostałe dni nie ma większych problemów z zatrzymaniem się. Zdecydowanie więcej powinno być według mnie parkingów, ale tutaj działania są ograniczone. Jedynie strefy płatnego parkowania mogą ułatwić życie mieszkańcom. Dotąd bywało tak, że kierowcy parkowali auta na długie godziny. Kiedy będą musieli zapłacić, załatwią daną sprawę i odjadą. Z praktycznego punktu widzenia jest to dobre rozwiązanie.

Zgodnie z decyzją Rady Miasta od maja zaczną obowiązywać całoroczne i sezonowe strefy, w których zaparkowanie przez kwadrans będzie kosztować 0,50 zł, za pierwszą godzinę 2 zł, drugą 2,4 zł, trzecią 2,8 zł, czwartą i kolejne 2 zł. Karty miesięczne uprawniające do parkowania całodobowego w dni robocze kosztują dla kierowców spoza strefy 160 zł, dla instytucji, podmiotów gospodarczych zlokalizowanych w obrębie strefy 120 zł.

Karta dobowa wiąże się z wydatkiem 14 zł. Uzdrowisko zostało podzielone na dwie części, wzdłuż granicy ulicy Bohaterów Monte Cassino. Mieszkającym na północ od Bohaterów Monte Cassino przysługuje na tym terenie całoroczne nieodpłatne parkowanie, analogicznie mieszkańcy południa także otrzymują bezpłatną kartę abonamentową.

Ściąganiem opłat za parkowanie zajmą się specjalnie w tym celu zatrudnieni pracownicy ZDiZ bądź strażnicy miejscy. Mirosław Mudlaff, komendant Straży Miejskiej nie chciał oceniać takiego pomysłu. Powiedział jednak, że jego podwładni są uczuleni na problem i zapewnił, że będą rygorystycznie przestrzegać zaleceń. Najwięcej mandatów za niewłaściwe parkowanie strażnicy wypisują przy II Liceum Ogólnokształcącym, przy ul. 3 Maja oraz przy targowisku na stacji Sopot Wyścigi.

- Unormowanie ruchu zaczęliśmy od Urzędu Miasta, gdzie mamy siedzibę, od karania kierowców, którzy parkują zastawiając drogę przeciwpożarową - podkreśla Mudlaff.
Głos WybrzeżaEBro

Opinie (56)

  • OPLATA NOCNA

    a co z oplata nocna. gdzie pijaczki zbieraja kase za PILNOWANIE sam. czy wladza ma z tego jakies dochody skoro policja sie tym nie zajela. a proceder ten trwa od kilku lat.?????????

    • 0 0

  • Sopot dla sopocian

    Płatne parkowanie ułatwi prace taksówkarzom i straznikom miejskim. O to chodzi? Zawsze były w Sopocie trudności z parkowaniem, liczę sie z tym jak tam jadę. Nie liczę na nowe parkingi. Kto to załatwi, chyba nie władze Sopotu. Po co te mydlenie oczu. Chodzi o kasę i aby przyjezdni wynieśli się z Sopotu, lub przyjechali, załatwili sprawy i szybko odjechali.

    • 0 0

  • proponuje zajecie sie reszta kierowcow zastawiajacych przejscia do klatek schodowych w innych punktach Sopotu;

    do mojego bloku jest trudno dostac sie nawet pieszo, trzeba lawirowac pomiedzy samochodami;

    wozy stoja przed i za zakazem wjazdu i nikt sobie z tego nic nie robi - to jest prawo, czy go nie ma?

    • 0 0

  • gallux

    brawo.
    niemniej popełniasz błąd - myślisz logicznie
    jak gospodarz budujący przyszły byt.
    Nasze władze są wolne od tego typu odczuć bo:
    -są świadome kadencyjności
    -co gorsze - są świadome braku odpowiedzialności
    za podejmowane decyzje
    -perspektywiczne myślenie, planowanie i tych planów prezentowanie jest trudne a kto lubi sie zbyt trudzić?

    • 0 0

  • Sopot

    Władza cały czas myśli, jak tu dokopać obywatelowi i go UKARAĆ

    • 0 0

  • ludzie
    odwracacie problem
    rotacja to nic innego jak wymuszenie "porządku" przy pomocy działań administracyjnych
    tu potrzeba działań inwestycyjnych czyli wybudowania minimum jednego parkingu Z PRAWDZIWEGO ZDARZENIA
    nie hale nie mariny ale NAJPIERW STWORZYĆ WARUNKI DO KOMFORTOWEGO SAMOPOCZUCIA "STONKI"
    w końcu skoro z niej sopot żyje powinien więc, jak biedronka mszycami "opiekować" się nimi
    chyba mam racje??

    • 0 0

  • Żeby zwiększyć rotację parkujących samochodów stawia się znak drogowy Zakaz postuju np powyżej 30 min i sprawa załatwiona

    • 0 0

  • gallux

    Tak w temacie uzasadniania podwyżek ;)
    Przez parę ostatnich lat bardzo popularny był sposób 'na Unię'. Z kolei pionierskim pomysłem ministra Pola (to ten o Wiecznie Zadowolonym Z Siebie Obliczu) jest sposób 'na autostrady'.. szkoda gadać po prostu

    • 0 0

  • płatne parkowanie
    i płatne sikanie
    płatne oddychanie
    i płatne oglądanie
    płacz i płać
    psia....mać

    • 0 0

  • dlatego napisałam że za wejście
    być może siedzenie mają wkalkulowane w cenę i niezależnie od tego czy się usiądzie czy nie i tak się "ławeczkowe" płaci...

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane