- 1 Mapa pożarów aut w Trójmieście (92 opinie)
- 2 Zamkną ulicę w Sopocie na 3 miesiące (36 opinii)
- 3 Nowe oblicze Wroniej Górki na Aniołkach (38 opinii)
- 4 Zaśmiecone gdyńskie westerplatte (62 opinie)
- 5 Z dworca na Jasień 80 zł (607 opinii)
- 6 Jeden z pierwszych w Polsce "bliźniaków" (74 opinie)
Sopot: rusztowaniem w reklamę
Sopot wydaje wojnę wielkim billboardom umieszczanym na budynkach w centrum miasta. Zasłaniać je będzie... rusztowaniami.
Miejskie rusztowanie zostanie usunięte, jeśli właściciel budynku (tego i każdego innego) zobowiąże się, że nie będzie wieszał reklam bez zgody miasta.
- Zdajemy sobie sprawę, że to rusztowanie jest szokujące, ale takie musi być. To pewien wyraz naszych działań, poprzez który chcemy jasno powiedzieć: Stop wielkogabarytowym reklamom. Sopocka architektura jest na to zbyt ładna. - kategorycznie stwierdza Magdalena Jachim z Urzędu Miejskiego w Sopocie.
Urzędnicy nie mówią jednak "nie" wszystkim reklamom. Nie zamierzają również oceniać banerów ze względu na treści, które prezentują (chyba że dojdzie do jawnego naruszenia dobrego smaku). Głównie chodzi im o wyeliminowanie tego zjawiska z najbardziej atrakcyjnej części miasta, czyli z centrum. Co zrozumiałe, za udostępnienie tam ściany na billboard można też najwięcej zarobić.
Jak mówi Magdalena Jachim o tym co i gdzie można wieszać stanowią miejskie plany zagospodarowania przestrzennego. Każdy właściciel czy dzierżawca budynku bez wyjątku chęć umieszczenia na elewacji wielkogabarytowego billboardu musi zgłosić do Wydziału Architektury w magistracie. - Niestety jest to fikcja. Właściciele o to nie dbają i nas o zgodę nie pytają. Mamy tego dosyć. - dodaje.
Miejskie władze liczą, że przykład domu towarowego na Monciaku zwróci uwagę na problem i na innych podziała ostrzegawczo.
Opinie (207) ponad 10 zablokowanych
-
2008-07-04 11:09
:)
Przepraszam bardzo dobra mówmy reklamom stop, ale zasłanianie ich rusztowaniami to trochę idiotyczny metoda, która według mnie ma inny skutek niż by zamierzony, RUSZTOWANIA BARDZIEJ SZPECĄ:)
- 0 0
-
2008-07-04 11:21
KTO jest z Sopotu? (1)
Mam wrażenie ze ci co tu najbardziej krzyczą nie byli w Sopocie już dawno , albo są z Gdyni lub gdańska.
Ja jestem z Sopotu i mi bardzo przeszkadza tego typu reklama.- 0 0
-
2008-07-04 20:12
jestem z sopotu ...
... i tez mi przeszkadza :)
- 0 0
-
2008-07-04 11:30
najlepsze jest to, że przez te działania Urzędu Miasta - marka RESERVED dopiero teraz została mocno rozreklamowana. Proponuje włodarzam Sopotu wystapić do LPP o udziały w zyskach !
- 0 0
-
2008-07-04 11:34
Uwaga !
Nie wiem czy Lpp kupiło budynek, ale otwarcie sklepu w tym miejscu było wspaniałym pomysłem, nie lubię tej marki, ale gratuluje wspaniałego pomysłu.
Warto było otworzyć sklep dla samej powierzchni reklamowej .... w tym konkretnym miejscu. Proszę pamiętać, ze jest jeszcze dach, jakiś fajny neon , może ???
Urząd miasta robiąc zamieszanie tym rusztowaniem zrobił wspaniała przysługę samemu Lpp, teraz już wszyscy sie dowiedzą (publicity) ze w Sopocie otworzono nowy sklep.
Miód , malina ... darmowa reklama, może nawet w teleekspresie, albo TVN24, albo cały reportaż "pod napięciem" np. "Dzielna Urzędnik Miasta Sopot wyglądnęła z za paprotki, aby walczyć z oburzającymi opinię publiczna reklamami pól nagich kobiet ..." "Matki zasłaniają oczy swoim nieletnim pociechą" ... Ciekawe powie kościół na kolekcje bikini 2008 :) Może reklamy wielkoformatowe powinny być jeszcze konsultowane np. z najbliższą parafią ???
1. Przez wiele lat "Dom Handlow Laura" straszył wnętrzem i przypominał dom handlowy kartuzy.
2. Ciekawe dlaczego nigdy nie przeszkadzały wielkoformatowe reklamy ekskluzywnych zegarków, które od wielu lat były tam wieszane.
3. Skoro jakakolwiek reklama została powieszona "niezgodnie z prawem" to czy my cały czas żyjemy 100 lat za murzynami.
Dlaczego nie ma innych sposobów ?
Skoro firma faktycznie złamała prawo, powinny być kary przez "K"?
Kto i na jakiej podstawie wydaje zezwolenie, pani od plastyki, konserwator? A może komisję sobie zrobimy ? A może referendum ?
Co jest wyznacznikiem, czy wysokość łapówki, czy ilość ubrań na modelce ?
4. Kocham Sopot i tez nie che aby był szpecony . Reklamy wielkoformatowe potrafią być upierdliwe np. te wszystkie bannery zaśmiecające ploty trójmiasta ... Zastanawia mnie dlaczego jedynym narzędziem jest takie rusztowanie , o które muszę się potykać ...- 0 0
-
2008-07-04 12:02
gospdarz
I jak to teraz wygląda? Jak g..no w lesie.
- 0 0
-
2008-07-04 12:06
ej ej ej
~kokejn?
- 0 0
-
2008-07-04 12:13
reklama
Jesli ,jak czytam w opiniach ,tak dbacie o estetykę miasta i jego czystosc ... To zapraszam w okolicę mola i Grand Hotelu rankiem o 6czy 6,30 w sobotę lub niedzielę .Zero straży miejskiej , natomiast niedobitki dyskotek a i owszem ... i smieci, butelki, smieci, butelki smieci itd
Jesli reklama jest estetyczna intrygująca , ciekawa ,to nie mam nic przeciwko niej .
Własciciel budynku o tym decyduje i za to odpowiada.
Sopocianin
Mr Ed- 0 0
-
2008-07-04 12:18
Czy to znaczy, że miasto dołoży kasę do remontów kamienic w wysokości wpływu za reklmę?
Paranoja- a nie przeszkadza urzednikom, że wydali zgodę na zabetonowanie dołu Monte Cassino i zasłonili owe kamieniczki nowo powstajacą architekturą?
- 0 0
-
2008-07-04 12:23
reklamy
Tym co twierdzą że to szpeci miasto..
Nie tak dawno temu , Wy lub Wasi rodzice kupowali kolorowe torby reklamowe przywozone z dawnego RFN .Większosc moich rodaków z zazdroscią wspominała kolorowy Hamburg czy Monachium , i co się zmieniło ?
To własciciel budynku ma prawo do wieszania reklam i on za to ponosi odpowiedzialnosć .
Ładna kolorowa reklama jest potrzebna i może nawet być ozdobą
pozdrawiam
Edward- 0 0
-
2008-07-04 12:25
mi sie nie podoba... (1)
reklamy mi nie przeszkadzaja - wrecz przeciwnie, niektore wygladaja nawet atrakcyjnie - napewno lepiej niz gole sciany, starych budynkow...ale co tam, niech sobie robia co chca.
- 0 0
-
Opinia została zablokowana przez moderatora
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.