• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Sopot: rusztowaniem w reklamę

Jacek Stańczyk
4 lipca 2008 (artykuł sprzed 15 lat) 
aktualizacja: godz. 00:01 (4 lipca 2008)
Najnowszy artykuł na ten temat Echa "afery sopockiej". Ziobro broni dziennikarzy
Rusztowanie to sprzeciw miasta przeciwko dużym billboardom wywieszanym bez zgody magistratu. Rusztowanie to sprzeciw miasta przeciwko dużym billboardom wywieszanym bez zgody magistratu.

Sopot wydaje wojnę wielkim billboardom umieszczanym na budynkach w centrum miasta. Zasłaniać je będzie... rusztowaniami.



Wielkie reklamy na budynkach:

O tym, że miejskie władze nie żartują, przekonał się Sławomir Julke, właściciel domu towarowego Laura przy ul. Bohaterów Monte Cassino zobacz na mapie Sopotu. Rusztowanie stanęło obok jednej ze ścian budynku, na której wisi ogromna reklama marki odzieżowej Reserved. Postawiona przez miasto konstrukcja nie zasłania jednak całego baneru, na dodatek samo prezentuje... reklamę wydarzeń artystycznych.

Miejskie rusztowanie zostanie usunięte, jeśli właściciel budynku (tego i każdego innego) zobowiąże się, że nie będzie wieszał reklam bez zgody miasta.

- Zdajemy sobie sprawę, że to rusztowanie jest szokujące, ale takie musi być. To pewien wyraz naszych działań, poprzez który chcemy jasno powiedzieć: Stop wielkogabarytowym reklamom. Sopocka architektura jest na to zbyt ładna. - kategorycznie stwierdza Magdalena Jachim z Urzędu Miejskiego w Sopocie.

Urzędnicy nie mówią jednak "nie" wszystkim reklamom. Nie zamierzają również oceniać banerów ze względu na treści, które prezentują (chyba że dojdzie do jawnego naruszenia dobrego smaku). Głównie chodzi im o wyeliminowanie tego zjawiska z najbardziej atrakcyjnej części miasta, czyli z centrum. Co zrozumiałe, za udostępnienie tam ściany na billboard można też najwięcej zarobić.

Jak mówi Magdalena Jachim o tym co i gdzie można wieszać stanowią miejskie plany zagospodarowania przestrzennego. Każdy właściciel czy dzierżawca budynku bez wyjątku chęć umieszczenia na elewacji wielkogabarytowego billboardu musi zgłosić do Wydziału Architektury w magistracie. - Niestety jest to fikcja. Właściciele o to nie dbają i nas o zgodę nie pytają. Mamy tego dosyć. - dodaje.

Miejskie władze liczą, że przykład domu towarowego na Monciaku zwróci uwagę na problem i na innych podziała ostrzegawczo.

Opinie (207) ponad 10 zablokowanych

  • (4)

    Ludzie nie maja wyczucia.Psuja wizerunek miast, osiedli, wsi bez szacunku dla otoczenia, innych wspolmieszkancow. Niepasujace kolory, formy, gabaryty to codziennosc. Upstrzone balkony, zasyfione ogrody, ohydne reklamy...urzednicy SAMI tego nigdy nie zmienia. Kazdy sam musi dojsc do pewnych wnioskow. Wyczucie smaku jarmarczne. Trzeba czasu by to zmienic...

    • 0 0

    • lko to co tu widzę wygląda łądnie - zdjęcia są dobrane do klimatu Sopotu, kolory pasują do elewacji (3)

      akurat nie da się zarzucić OSZPECENIA

      • 0 0

      • Masz racje , w tym konkternym wypadku to przesada. Lepiej by postawilil rusztowanie zaslaniajace dworzec PKP. Moze w ten sposob zmotywowaliny ich do remontu

        • 0 0

      • (1)

        a co? sopot to ciucholand??

        • 0 0

        • rewia mody :-)

          • 0 0

  • Uwaga !

    Nie wiem czy Lpp kupiło budynek, ale otwarcie sklepu w tym miejscu było wspaniałym pomysłem, nie lubię tej marki, ale gratuluje wspaniałego pomysłu.

    Warto było otworzyć sklep dla samej powierzchni reklamowej .... w tym konkretnym miejscu. Proszę pamiętać, ze jest jeszcze dach, jakiś fajny neon , może ???

    Urząd miasta robiąc zamieszanie tym rusztowaniem zrobił wspaniała przysługę samemu Lpp, teraz już wszyscy sie dowiedzą (publicity) ze w Sopocie otworzono nowy sklep.
    Miód , malina ... darmowa reklama, może nawet w teleekspresie, albo TVN24, albo cały reportaż "pod napięciem" np. "Dzielna Urzędnik Miasta Sopot wyglądnęła z za paprotki, aby walczyć z oburzającymi opinię publiczna reklamami pól nagich kobiet ..." "Matki zasłaniają oczy swoim nieletnim pociechą" ... Ciekawe powie kościół na kolekcje bikini 2008 :) Może reklamy wielkoformatowe powinny być jeszcze konsultowane np. z najbliższą parafią ???

    1. Przez wiele lat "Dom Handlow Laura" straszył wnętrzem i przypominał dom handlowy kartuzy.

    2. Ciekawe dlaczego nigdy nie przeszkadzały wielkoformatowe reklamy ekskluzywnych zegarków, które od wielu lat były tam wieszane.

    3. Skoro jakakolwiek reklama została powieszona "niezgodnie z prawem" to czy my cały czas żyjemy 100 lat za murzynami.
    Dlaczego nie ma innych sposobów ?
    Skoro firma faktycznie złamała prawo, powinny być kary przez "K"?
    Kto i na jakiej podstawie wydaje zezwolenie, pani od plastyki, konserwator? A może komisję sobie zrobimy ? A może referendum ?
    Co jest wyznacznikiem, czy wysokość łapówki, czy ilość ubrań na modelce ?

    4. Kocham Sopot i tez nie che aby był szpecony . Reklamy wielkoformatowe potrafią być upierdliwe np. te wszystkie bannery zaśmiecające ploty trójmiasta ... Zastanawia mnie dlaczego jedynym narzędziem jest takie rusztowanie , o które muszę się potykać ...

    • 0 0

  • najlepsze jest to, że przez te działania Urzędu Miasta - marka RESERVED dopiero teraz została mocno rozreklamowana. Proponuje włodarzam Sopotu wystapić do LPP o udziały w zyskach !

    • 0 0

  • Paranoja (5)

    Jestem właścicielem i nie muszę urzędasów pytać o zgodę. Łapówy które biorą im nie wystarczają? Bolszewizm powraca.

    • 3 3

    • Podejrzewam, że dla części

      najlepszy był by anarchizm. Niedoczekanie wasze.

      • 0 0

    • Tobie tylko po mordzie dać. ;) dyskusja nie ma najmniejszego sensu.

      • 0 0

    • (2)

      jestes tez wlascicielem widoku i klimatu Monciaka, pajacu?
      czy wy naprawde jestescie tak ograniczeni czy tylko zaslepieni mamona?

      • 0 0

      • (1)

        no właśnie teraz klimat Monciaka został lekko zepsuty przez rusztowanie

        • 0 0

        • moze nie jest to bardzo wysmakowana walka, ale przynajmniej jakas jest! przez to, ze szokuje jest zauwazalna.
          tak ciezko zauwazyc, ze to jest specjalnie szpetne, zeby wywolac odpowiednie uczucia?

          • 0 0

  • (2)

    a co ci kobito przeszkadza apteka??

    • 0 0

    • masakra (1)

      Szkoda ze sopoccy radni nie wypowiedzieli wojny dziurom w asfalcie i fatalnie działającej sygnalizacji świetlnej na al. zw...
      W ramach dbania o środowisko w "kurorcie"
      Widać sopocka władza tęskni za czasami w których właściciel był jeden i robił co chciał.
      Należy zauważyć, że to właśnie dzięki reklamom istnieje biznes bez którego Sopocki budżet byłby mówiąc delikatnie chudy.
      Mam nadzieje, że właściciele budynków nie dadzą się zastraszyć - ciekawe co bardziej razi oczy ludzi reklama czy paskudne rusztowanie.
      Pozdrowienia dla wszystkich ludzi z Sopotu nie będących kompletnymi debilami...

      • 0 0

      • hahah

        w sopocie nie ma al. zw...

        • 0 0

  • :)

    Przepraszam bardzo dobra mówmy reklamom stop, ale zasłanianie ich rusztowaniami to trochę idiotyczny metoda, która według mnie ma inny skutek niż by zamierzony, RUSZTOWANIA BARDZIEJ SZPECĄ:)

    • 0 0

  • Nareszcie !!!!! (3)

    Można ograniczyć reklamy w mieście poprzez podniesienie na maxa cen, wpływy dla miasta te same. Ale najlepiej je wyeliminować i zostawić tylko banery przydrożne (jak będzie mało powierzchni reklamowej cena pójdzie w górę razy 10 i tylko najbogatsze firmy będzie na to stać)A miasto odzyska swój urok, polecam pomysł Sopotu radnym z Gdańska !!!!!

    • 0 2

    • A jak myślisz skąd biorą się pieniądze na renowację. Właśnie z reklam a to w jaki sposów są eksponiowne to powinno miasto dogadać się z mieszkańcami.

      • 0 0

    • HAha (1)

      a ja polecam wysłać Cię na Srebżysko.

      Szkoda, że jeszcze z drugiej strony nie ustawili rusztowania. Dopiero teraz Monciak jest oszpecony. Gratulację dla inteligentnych inaczej

      • 0 0

      • nie chodzi o rusztowanie

        tylko o wyeliminowanie reklam z miasta, np poprzez rozporządzenie.

        • 0 0

  • Co będzie jak na Monciaku powieszą reklamy na przeciw siebie? (1)

    Urzędnicy postawią rusztowania i zatarasują przejście? O większej durnocie nie słyszałem, poza tym jaki jest koszt dla miasta wystawienia takiego rusztowania i ile mają takich rusztowań na magazynie?
    Co się tyczy pozwoleń to prawo własności jest podstawą demokracji i skoro miasto walczy z reklamami poprzez rusztowania to znaczy ze nie ma mozliwosci prawnych wyegzekwowania przepisów dotyczacych zagospodarowania lub te przepisy są fokcją

    • 0 0

    • Demokracja nie ma nic wspólnego z prawem własności!!! Pierw sam poszukaj poczytaj w bibliotece, a potem się wypowiadaj.

      Nie ufaj wszystkiemu co mówią w telewizji...

      • 0 0

  • (2)

    w internecie trwa akcja przeciw oklejaniu miasta reklamami
    osobiście patrzenie sie dzień w dzień na te samą twarz do atrakcji kurortu raczej nie należy
    lepiej wyglądają czyste okna i odnowiona elewacja
    co innego słupy, a co innego elewacje domów
    ściana prywatna, ale wizerunek miasta wspólny

    • 0 0

    • Ja tam na Brada P lubiłam patrzeć...

      mmmm

      • 0 0

    • zgadza się, tylko nie wyegzekwujesz od mieszkańców by mieli czyste okna ...

      można odebrać to, że się czepiam, ale gdyby mieszkańcy polskich miast i wsi czuli się współodpowiedzialni za swoje otoczenie, swój kraj, to sprzątali by po pieskach, nie rzucali papierków, itd.

      Wyszło by tylko na dobre, ale to kwestia kultury i poczucia estetyki ...

      • 0 0

  • karnowskiemu za malo hajsu

    i trzeba w kancu zaczac placic

    • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane