- 1 Lądowanie w Poznaniu przez nocny Duathlon (240 opinii)
- 2 "Pani już tu nie mieszka". Wyrzucili też kota (122 opinie)
- 3 Remontują, zamiast wyburzyć. Dlaczego? (34 opinie)
- 4 Jak zniszczono Rady Dzielnic w Gdyni (137 opinii)
- 5 Kredkami w kierowców przy przejściu (30 opinii)
- 6 Wybudują chodnik w miejscu prowizorki (60 opinii)
Sopot szuka wykonawcy przebudowy kolejnego odcinka al. Niepodległości
Po zakończonym remoncie wiaduktu nad torami kolejowymi w ciągu al. Niepodległości Sopot przygotowuje się do przebudowy kolejnego fragmentu alei w stronę Gdańska. Latem przyszłego roku pracami budowlanymi zostanie objęty odcinek od wiaduktu do skrzyżowania z ul. Armii Krajowej. Oprócz jezdni nową nawierzchnię zyskają także chodniki oraz droga rowerowa.
- remontu obu jezdni na odcinku od wiaduktu do ul. Armii Krajowej,
- wydłużenia lewoskrętu z al. Niepodległości w ul. Malczewskiego,
- budowy drugiego prawoskrętu z ul. Malczewskiego w al. Niepodległości,
- przebudowy chodników (nowa nawierzchnia z kostki betonowej) oraz drogi rowerowej (nowa nawierzchnia z asfaltu - masy bitumicznej),
- wprowadzenia śluzy dla autobusów i trolejbusów w rejonie przystanku Malczewskiego w kierunku Gdyni, pozwalającej na opuszczenie zatoki przed pozostałymi pojazdami.
Rozkłady jazdy komunikacji miejskiej w Trójmieście
Wyspa centralna oraz przebudowa zjazdu na Kamienny Potok
Ponadto na skrzyżowaniu al. Niepodległości z ul. Malczewskiego przewidziano budowę wyspy centralnej, która ma pozwolić na zawracanie samochodami z obu kierunków alei.
Zmiany układu drogowego planowane są również w obrębie zjazdu na Kamienny Potok (pod wiadukt nad torami kolejowymi) w kierunku Gdyni. Obecna jezdnia zostanie "przesunięta" do jezdni wyjazdowej spod wiaduktu w stronę Gdyni, w efekcie czego uda się zmniejszyć obszar zajmowany pod układ drogowy.
Nowa nawierzchnia drogi rowerowej i przejazd przez aleję
Rowerzyści - oprócz nowej nawierzchni drogi rowerowej - zyskają dodatkowy przejazd obok przejścia dla pieszych na wysokości skrzyżowania z ul. Malczewskiego. Od tego miejsca w stronę Gdyni będzie dopuszczony ruch rowerami po chodniku, przy czym obok żadnego przejścia nie planuje się wykonania przejazdu rowerowego.
Droga rowerowa będzie także wydłużona do przystanku Wejherowska w stronę Gdańska, ale dalej za przejściem dla pieszych na krótkim odcinku będzie funkcjonował ciąg pieszo-rowerowy do połączenia z gotową już drogą rowerową wzdłuż tej ulicy.
Wspólny przejazd rowerowy po Sopocie z urzędnikami: wciąż wiele miejsc wymaga poprawy
Rozpoczęcie prac budowlanych w wakacje 2020 r.
Rozpoczęcie prac budowlanych planowane jest w wakacje przyszłego roku, zaś zakończenie w kwietniu 2021 r. Z pewnością będą się one wiązały ze znacznymi utrudnieniami w ruchu, o których będziemy na bieżąco informowali w Raporcie z Trójmiasta.
O wyborze wykonawcy, którego poznamy w styczniu przyszłego roku, zdecydują kryteria: najniższej ceny (60 proc.) oraz terminu udzielonej gwarancji (40 proc. - minimum trzy lata).
Opinie (85) 3 zablokowane
-
2019-12-17 10:09
Na grafice wyraznie widac ze brakuje drogi rowerowej po prawejs tronie!! (2)
Drogi rowerowe powinny być po obu stronach .Wiec ten projekt znowu jest zacofany !!
- 0 1
-
2019-12-17 10:50
delikatnie mówiąc. raczej to skansen rowerowy.
idealny przykład jak NIE projektować miasta- 0 0
-
2019-12-17 19:26
Gacie cisną daleko na drugą stronę
- 0 0
-
2019-12-17 13:41
A co z remontem przejścia podziemnego pod Al Niepodległości w centrum. Jakoś cicho się zrobiło. Centralny odcinek
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.