• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Stacja Kolei Metropolitalnej w miniaturze

Maciej Naskręt
29 listopada 2011 (artykuł sprzed 12 lat) 

Tak wygląda makieta stacji Gdańsk-Brętowo wykonana przez Pawła Wróblewskiego.


Pracownik Pomorskiej Kolei Metropolitalnej wykonał - poza godzinami pracy - niezwykle dokładną makietę przyszłej stacji Gdańsk-Brętowo, która powstanie przy ul. Rakoczego zobacz na mapie Gdańska.



Stacja Gdańsk-Brętowo. Na razie w skali 1:120. Po 2015 r. ma być już 1:1. Stacja Gdańsk-Brętowo. Na razie w skali 1:120. Po 2015 r. ma być już 1:1.
Widać na niej wszystko. Pagórkowatą w tym miejscu rzeźbę terenu, wiadukt biegnący nad wspinającą się w kierunku Moreny ul. Rakoczego i oczywiście samą ulicę. Ale autor naniósł na makietę także latarnie, ścieżki rowerowe, krzewy i drzewa, a nawet samochody z włączonymi światłami mijania.

Stacja Gdańsk-Brętowo ma być węzłem przesiadkowym: z kolei będzie można się przesiąść na tramwaj jadący przez Morenę do centrum Gdańska. Dlatego przy stacji widać również tory tramwajowe, które powstaną równolegle do Kolei Metropolitalnej i których inwestorem będzie miasto Gdańsk.

Makietę wykonał na własną rękę pracownik spółki PKM, Paweł Wróblewski. - Przygotowanie miniatury zajęło 200 godzin. Praca została wykonana w skali 1:120 i umieszczona jest na stole, który pozwoli podłączyć tę stację z kolejnymi odcinkami Kolei Metropolitalnej - opisuje Paweł Wróblewski, wielki miłośnik kolei, przed laty rzecznik trójmiejskiej SKM-ki.

Makieta prezentowana jest obecnie w siedzibie spółki Pomorska Kolej Metropolitalna, która w imieniu samorządu Pomorza jest inwestorem Kolei Metropolitalnej. Kolejarze chcę ją odkupić od autora. - Mamy zamiar odkupić makietę od Pawła po to, by prezentować ją publicznie przy okazji targów lub kolejowych happeningów - przyznaje Tomasz Konopacki, rzecznik prasowy spółki PKM S.A.

Zobacz fragment przyszłego przebiegu trasy Kolei Metropolitalnej z lotu ptaka.



Budowa Kolei Metropolitalnej na odcinku od Wrzeszcza do Osowej to zadanie spółki utworzonej przez samorząd województwa pomorskiego - Pomorskiej Kolei Metropolitalnej S.A.

Inwestycja ma kosztować 719 mln zł netto, z czego 611 mln zł pochodzi z dotacji z Unii Europejskiej, ok. 93,5 mln zł z kredytu bankowego, jaki zaciągnie samorząd Pomorza, a 13,5 mln zł to środki zagwarantowane w budżecie województwa.

Kolej połączy Wrzeszcz z lotniskiem w Rębiechowie oraz linią kolejową do Kościerzyny i Gdyni. Dzięki nowej linii zarówno z Gdańska, jak i z Gdyni można będzie dojechać do portu lotniczego w 25 minut. Oddanie do użytku całej nowej linii planowane jest na wiosnę 2015 roku.

Miejsca

Opinie (97) 3 zablokowane

  • po 2015r. czy na wiosnę 2015r.?

    ostatnio cos cicho w tym temacie

    • 5 0

  • ROZPOCZĄC BUDOWĘ!!! (2)

    W końcu jakikolwiek nowy artykuł na temat PKM,bo już od ponad miesiąca żadnych informacji choć budowa juz się powinna zacząć wg.planów i wcześniejszych założeń...

    • 89 2

    • zaczęły się...

      ...od ładnych paru miesięcy trwają prace ziemne w okolicach obwodnicy i lotniska.

      • 1 1

    • W makietach i projektach polac sa najlepsi!

      Tylko to potrafią robić najlepiej!

      • 5 19

  • Normalnie niczym naczelnik więzienia z "Vabank 2"

    tylko zapadki brakuje.

    • 5 1

  • Przesiadka z tramwaju na PKM utrudniona (1)

    Dlaczego nikt nie piszę jaka będzie utrudniona przesiadka z tramwaju na kolej. Przystanki nie sa na tym samym poziomie, mało tego projekt jest robiony hop siup byle jak

    • 4 2

    • Prosimy o szczegóły.

      Bo takie rzucanie błotem to za mało, żeby przekonać ludzi myślących. A na frustracje, to jakiś psycholog by się przydał.

      • 1 0

  • Makieta wyglada ladnie, ale w rzeczywistosci w tym tunelu (1)

    nie jeden zalatwi swoja potrzebe i nie jeden dostanie po gebie.

    • 13 0

    • a pierwszy ty dostaniesz po gembie ! he he

      • 1 2

  • sceptyk

    W tym roku ostatecznie miała się rozpocząć budowa i co i g... Miała trwać 11r.- 15r. Zacząłem już nawet chwalić się między znajomymi, że coś co nie udźwignęła komuna, to co musi powstać w dzisiejszych czasach jest nieuniknione. I teraz się wszędzie muszę wstydzić, za obiecanki cacanki, czyli wszystko po staremu.
    A Niemiec jednak potrafi.

    • 8 1

  • Pseudo węzeł integracyjny

    • 3 0

  • Byłoby super. (1)

    Ale coś mi się wydaje, że niedługo zaczną się wielkie kłopoty i Unia wstrzyma finansowanie tak wielkich przedsięwzięć.

    • 21 17

    • NAJWAŻNIEJSZE

      żeby PKM na siebie zarabiała. Mam nadzieję, że nie będzie podlegać pod PKP... bo w ten sposób zadłużenie będzie z roku na rok coraz większe. Niech PKM będzie własnością aglomeracji Trójmiasto, a za utrzymanie odcinków odpowiadają odpowiednie miasta-właściciele odcinków owych. Ważne też, aby były parkingi zgodnie z ideą Park & Ride, a także zintegrowane z autobusami, trolejbusami i tramwajami oraz SKM. Ceny niech będą ujednolicone dla całej linii, żeby nie było podziałów na miasta, bo nie będzie nikomu się chciało mieć w kieszeni trzech rodzajów biletów. Jest kilka aspektów, ale jeśli to ma się przydać i opłacać, to przedstawione są bardzo istotne. (IMHO)

      • 10 0

  • fajnie wyszło

    :)

    • 1 1

  • Ludzie, mozecie sobie tu pisac co chcecie.

    I tak was nikt nie slucha. Chje w tych urzedach siedza, bo wybraly ten denny projekt zamiast pieknego ze szkla, ktory wszystkim sie podobal. Zadnych konsultacji spolecznych, ktory projekt ludzie wola, natomiast pitolami sie zajmuja jak nazwa przystanku. Zlodzieje i oszusci z ukladami!!!!

    • 9 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane