• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Stalowa kładka przejechała przez Trójmiasto

Marzena Klimowicz-Sikorska
4 listopada 2014 (artykuł sprzed 9 lat) 

Długa na 38 metrów i szeroka na 6,5 m kładka pieszo-rowerowa, która jedzie do szwedzkiego Malmö, wyjechała w nocy z Trójmiasta. Specjalnie dla tego transportu zdemontowano częściowo bramki na autostradzie A1.



Zobacz jak transportowano wieże wiatrowe.

Jadąc nocą z 3 na 4 listopada Obwodnicą Trójmiasta można było natknąć się na wyjątkowy, wielkogabarytowy ładunek. Przewożona w jednym kawałku stalowa kładka pieszo-rowerowa ma ok. 33 m długości, blisko 6,5 m szerokości i masę przekraczającą 40 ton. Wraz z ciągnikiem i naczepą długość całego zestawu przekroczyła 38 metrów długości i osiągnęła 4,5 metra wysokości. Z kolei asysta i pilotaż ciągnika transportującego ładunek składa się aż z pięciu jednostek cywilnych i urzędowych.

Transport ponadgabarytowy na Hutniczej w Gdyni.

Załadunek rozpoczął się w poniedziałek, ok. godz. 14, na terenie firmy Vistal Gdynia przy ul. Hutniczej 40 zobacz na mapie Gdyni. Potem, późno w nocy, konstrukcja została przetransportowana trasą im. Eugeniusza Kwiatkowskiego do trójmiejskiej obwodnicy w kierunku Łodzi. Stamtąd, przez autostradę A1, Starogard Gdański, Czersk, Chojnice do Wałcza, następnie drogą nr 10 do Stargardu Szczecińskiego, transport ma dotrzeć do Świnoujścia. Załadowana na prom do Trelleborga kładka, trafi na miejsce montażu finalnego, czyli do centrum Malmö.

- Rzadko się zdarza, aby ładunek o tak znacznych rozmiarach był transportowany drogami publicznymi, a w tym przypadku poprzeczkę podnosi fakt, że miejscem rozładunku jest dopiero południowa Szwecja - mówi Patryk Szymański, wiceprezes Scandinavian Express Poland, operatora logistycznego odpowiedzialnego za całościowy transport mostu.

Na całej trasie na wielkogabarytowy transport będzie czekać kilka newralgicznych punktów. Na przykład przy wjeździe na autostradę A1 trzeba było częściowo zdemontować bramki do poboru opłat.

- Przygotowania do takiego transportu trwały ponad dwa miesiące i wiązały się ze szczegółowym zaplanowaniem całego procesu, przygotowaniem sprzętu, bardzo precyzyjnymi manewrami na trasie oraz częściowym demontażem infrastruktury drogowej - wymienia Patryk Szymański. - Dodatkowym utrudnieniem była konieczność dokonania przeprawy promowej - wjazd takim kolosem do ładowani promu wymagał wcześniejszych konsultacji i przygotowań oraz dokonania szczegółowych pomiarów zarówno jednostki jak i obu terminali .

Kładka dotrze do Malmö prawdopodobnie w piątek.

Trasa transportu wielkogabarytowego

Estakada Kwiatkowskiego, obwodnica, dalej A1 do Swarożyna, następnie droga krajowa nr 22 przez Starogard, Czersk, Chojnice do Wałcza, następnie drogą nr 10 do Stargardu Szczecińskiego, stamtąd przez Goleniów do Świnoujścia.


Rekordowy załadunek w stoczni Crist

Miejsca

Opinie (79) 3 zablokowane

  • długość długości i wysokości

    ,,długość całego zestawu przekroczyła 38 metrów długości i osiągnęła 4,5 metra wysokości''.

    Pani Marzeno, warto zawsze przeczytać to, co się napisało.

    • 2 0

  • A czemu nie z Gdyni czy Gdańska? (2)

    Z Gdyni do Świnoujścia a po co? Czemu nie z Gdyni do Malmo?

    • 8 1

    • Ze świnoujścia jest bezpośredni prom prawie do Malmo

      od nas tylko Karlskrona i długa trasa w Szwecji

      • 1 0

    • Też o tym pomyślałam wiatraki dali radę przeładować na i z statków to i z tym by sobie poradził port jeden lub drugi...

      • 0 0

  • Moja opinia. (1)

    Na szczęście nie muszę jeździć już tamtędy ale przewozy gabarytów najpierw zaczynały się ok 23 później doszło do tego że wyjeżdżały po 21.00 przez co skutecznie blokowały estakadę i obwodnicę.

    • 15 8

    • Oj straszne, ty biedaczku ale się umęczyłeś jeżdżąc tamtędy

      • 9 9

  • (3)

    Fajny materiał! Że się chciało ludziom w nocy wstawać ;)

    • 58 3

    • (1)

      A droga do remontu !

      • 2 9

      • Tak jak ty jesteś przewidziany do gruntownego remontu.

        • 8 2

    • Sława wymaga wyrzeczen :)

      O torby w '' lidlu '' tez sie bili i dzis sa slawami w sieci :)

      • 22 1

  • Myślałem, że zbudowali tę fabrykę w porcie aby

    produkty morzem transportować. A tu setki kilometrów lądem do innego portu. No i w gdyńskim porcie będą osiedla. Kwiatkowski przewraca się w grobie.

    • 8 0

  • Szanowna Pani, Starogard...Gdański, prośba o poprawną nazwę miejscowości.

    Odpowiedź redakcji:

    Dziękujemy za sugestię. Treść została poprawiona.

    • 5 0

  • Ciekawe czy Szwedzi (3)

    będą teraz komentować: Dlaczego u nas tego nie zrobiono? Czy Polacy są jacyś lepsi? Kto za tym wszystkim stoi?

    • 28 4

    • ciekawe czy Szwedzi będą wylewać żółć na pieprzonych rowerzystów, którym się w głowach poprzewracało.

      zamiast przykładnie wsiąść do samochodu i zrobić jakiś korek, jak przystało na porządnego obywatela, myślącego o innych

      • 11 7

    • Kmicic

      • 4 0

    • widze ze jestes milosnikiem teorii spiskowych :)

      :)

      • 3 4

  • Aż podskoczyłam z radości. Myślałam, że to o kładce na Ołowiankę.Miałabym do pracy bliziutko.

    • 6 1

  • A propos taka kładka przydałaby się na w/w. Ul. Hutniczej ! O tunelu dla aut można pomarzyć ?

    • 4 0

  • Dobra, tym razem na poważnie

    Dlaczego ładunek nie wypłyną z jednego z trójmiejskich portów tylko musiał być targany przez pół Polski do Świnoujścia.

    • 17 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane