• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Stalowe podpory muszą wspierać wiadukt nad al. Armii Krajowej

bra
23 listopada 2018 (artykuł sprzed 5 lat) 
  • Stalowe podpory podtrzymują wiadukt nad al. Armii Krajowej w Gdańsku.
  • Wiadukt w ciągu ul. Stoczniowców wymaga dodatkowego wsparcia.

Na początku listopada pojawiły się stalowe konstrukcje wspierające wiadukt w ciągu ul. Stoczniowców zobacz na mapie Gdańska, którzy przebiega nad al. Armii Krajowej w Gdańsku. Okazuje się bowiem, że podpory obiektu wymagają wzmocnienia. Obecnie opracowywany jest projekt.



Pamiętasz czasy, gdy nie było jeszcze al. Armii Krajowej?

Kierowcy i pasażerowie komunikacji miejskiej jeżdżący al. Armii Krajowej w Gdańsku od pewnego czasu widzą stalowe szkielety pod wiaduktem w ciągu ul. Stoczniowców. Zostały one zamontowane tam ponad dwa tygodnie temu, ale od tego czasu nic się nie dzieje.

Okazuje się, że ich zadaniem jest tymczasowe wzmocnienie istniejących podpór.

- Obecnie opracowany jest projekt stałego wzmocnienia, które będzie wykonane po uprzednim wyłonieniu wykonawcy robót - tłumaczy Magdalena Kiljan, rzecznik Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni w Gdańsku.
Sierpień 1984 roku. Budowa al. Armii Krajowej, na drugim planie wiadukt w ciągu ul. Stoczniowców. Sierpień 1984 roku. Budowa al. Armii Krajowej, na drugim planie wiadukt w ciągu ul. Stoczniowców.
bra

Opinie (135) 5 zablokowanych

  • Nie rozumiem jednego (6)

    30-40 lat temu kiedy było 5 razy mniej aut budowano drogi 3-pasmowe (trasa WZ, al.Zwycięstwa,trasa na morenie), a teraz przy tak wzmożonym ruchu budują trasy 2-pasmowe i gdzie się ta zwężają komunistyczne przelotówki do 2 pasów (podwale). Nie wspomnę o tym, że pierwszą obwodnicę zaprojektowano z myślą o następnym pokoleniu. Czy komunistyczni architekci i politycy mieli więcej oleju w głowie od swoich następców?

    • 27 12

    • Więcej oleju w głowie i mniej lepkie ręce. (1)

      • 9 2

      • O o to drugie w szczególności

        • 3 0

    • Jesteś w błędzie jak wiele osób, zastanów się nad efektem. (1)

      Pragnę zauważyć że trasa ta ma 3 pasy z uwagi na fakt iż centrum Gdańska miało powstać właśnie na Chełmie, jednakże gleby nie pozwoliły na realizację tychże planów i zakończyły się mrzonki o dzielnicy biurowców rodem z NY. Tymczasem obecnie odchodzi się od budowy dróg przekroju autostrady gdyż w centrum miast powinien dominować transport publiczny zbiorowy a nie jednostkowy. Kiedyś droga tado miała doprowadzać z przedmieść ruch do centrum co nie znaczy że projektowano wówczas w centrum drogi po 5pasów ruchu. Pokaż mi chociaż jedno duże miasto, które nie jest zakorkowane i ma szerokie drogi, zaznaczając że miasta upadłe /zniszczone przez wojny/ pod silnym reżimem/ niezamieszkane się nie liczą.

      • 7 11

      • To jest krótkowzroczność i pazerność gdańskiej klasy politycznej a nie odchodzenie od autostrad w miastach. Jakoś w latach 80 potrafili zrobić AK 3-pasmową w dobie kryzysu zanim na dobre rozbudował się chełm. Teraz powstało full osiedli za chełmem, a drogi to jedna wielka porażka. Sprzedać teren deweloperom a na infrastrukture miec wywalone. Tak więc nie pisz bzdur o naszym marnym transporcie publicznym i o jeszcze marniejszych ścieżkach rowerowych.

        • 14 1

    • Architekci ówcześni nie byli komunistami, (1)

      a żyli w tamtych czasach. Co zaś do wiedzy i myślenia perespektywicznego, byli o trzy poziomy wyżej aniżeli ci aktualni.

      • 19 0

      • Pisząc "komunistyczni architekci" nie miałem na myśli że byli komunistami, ale że byli wychowani i i żyli w komunistycznym systemie. Ogólnie za opinię plus.

        • 10 1

  • co PRL zbudował to magdalenkowe szwundaki rozwalą

    • 4 1

  • Cały ten teren był budowany rękoma osadzonych w ZK (2)

    z zakładu na Przeróbce, musieli mieć jakieś niezbyt ciężkie "przewinienia" skoro mogli pracować na mieście. Mieszkałam już na dopiero co powstającym nowym Chełmie, codziennie ich było widać z uzbrojonym strażnikiem. Redakcja pewnie o tym nawet nie wie. Ciekawe, że Kosycarz nie zrobił im zdjęcią z widocznym ZK na ubraniach?

    • 12 0

    • (1)

      Przydałby się artykuł o historii powstania osiedla Chełm. O historii starego Chełmu więcej wiadomo niż na temat tego, który zaczął powstawać w latach 70.

      • 5 0

      • Nowy Chełm

        Tam były tylko tereny polne, działkowe i poligonu wojskowego ( chyba )

        • 2 0

  • Armii Krajowej

    Pamiętam jeszcze jak w tym miejscu były ogródki działkowe i nie było obecnego wąwozu który tworzy teraz ulicę Armii Krajowej Pamiętam też jak wywożono ziemię z tego jaru jak dużo wielkich wywrotek ziemi z tamtego miejsca wywieziono. Od tego czasu krajobraz Gdańska bardzo się zmienił.

    • 10 0

  • Krytycy

    Mam nadzieję że wszyscy a może większość którzy w czasie godzinach pracy jak widzę krytykują ww.sytuację należycie wykonują swoje obowiązki i po 30 latach zostanie po nich coś wartościowego !
    Pozdrawiam mieszkańców naszego gdańska

    • 5 1

  • ten z rekoma w kieszeniach to ja (1)

    szczerze przyznam zawsze bylem leniwy!

    • 2 1

    • i patrz znowu wszyscy pracują a jeden tylko patrzy

      • 1 0

  • Budyniowe miasto z tektury

    Wszystko się sypie.

    • 7 5

  • Order

    Ukończyli na kilka dni przed 22 Lipca. Mniej cementu sypali i szybciej wybudowali.

    • 2 2

  • Tu się nic nie zmieniło bo Polska Jakość i Polska technika to miernota i prymityw

    • 2 5

  • To Polska jakość i Polska technologia

    • 2 6

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane