• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Starowiejska: nowy chodnik, stary bruk i lepsze oświetlenie

Patryk Szczerba
15 lutego 2021 (artykuł sprzed 3 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Dodatkowe prace na Starowiejskiej za 600 tys. zł
  • Na Starowiejskiej po zmianach na równych prawach mają przebywać kierowcy, rowerzyści i piesi.
  • Na Starowiejskiej po zmianach na równych prawach mają przebywać kierowcy, rowerzyści i piesi.
  • Na Starowiejskiej po zmianach na równych prawach mają przebywać kierowcy, rowerzyści i piesi.
  • Na Starowiejskiej po zmianach na równych prawach mają przebywać kierowcy, rowerzyści i piesi.
  • Na Starowiejskiej po zmianach na równych prawach mają przebywać kierowcy, rowerzyści i piesi.

Na ul. StarowiejskiejMapka w Gdyni nadmierną prędkość kierowców mają ograniczać siedziska z zielenią i ogródki gastronomiczne. Nie będzie ingerencji w układ przebiegu jezdni i krawężników, a brukowana nawierzchnia ma być remontowana w miejscach najbardziej zniszczonych. Zupełne nowe ma być za to oświetlenie i chodnik. Szacowany koszt remontu najstarszej ulicy miasta to ok. 5 mln zł.



Jak oceniasz proponowane zmiany na ul. Starowiejskiej?

Przypomnijmy, że o przebudowie Starowiejskiej mówi się od co najmniej 10 lat. Dwukrotnie rozpisywano konkurs na koncepcję przebudowy, ale bez powodzenia. Kosmetyczne zmiany ograniczające w teorii prędkość zrealizowano dzięki programowi Civitas Dynamo. O remont ulicy z prawdziwego zdarzenia zaczęli starać się społecznicy zrzeszeni obecnie w stowarzyszeniu Miasto Wspólne, ale promując radykalne zmiany w ruchu weszli w konflikt z przeciwnikami ograniczeń.

Plany remontu ul. Starowiejskiej wróciły przed wyborami



Władze Gdyni do remontu Starowiejskiej zaczęły przymierzać się dopiero przed wyborami samorządowymi w 2018 roku. Warsztaty i ankiety dały trzy warianty przyszłości ulicy: brak zmian, współdzielenie przestrzeni z pieszymi i stworzenie deptaka. Przeznaczony do realizacji wybrał prezydent Wojciech Szczurek, czekając z decyzją na wynik wyborów samorządowych.

Rok temu ogłoszono projekt Klimatyczne Centrum, zakładający udogodnienia dla pieszych w Śródmieściu, który ma kosztować razem 18 mln zł. Jednym z jego elementów stała się przebudowa ul. Starowiejskiej. Za drugim podejściem udało się wybrać projektantów modernizacji. Architekci z Rem Projekt z partnerem Urban Media inkasują nieco ponad pół miliona złotych za przygotowanie koncepcji w dwóch wariantach, a także dokumentacji projektowo-kosztorysowej i nadzór autorski.

Całość zamówienia ma być gotowa wiosną, ale są już dostępne założenia koncepcyjne zmian na ul. Starowiejskiej, których uzupełnieniem ma być modernizacja odcinka ul. Abrahama pomiędzy Starowiejską i 10 Lutego. Szacunkowy koszt modernizacji najstarszej ulicy to nieco ponad 5 mln zł. Zmiany na Abrahama mają kosztować ok. 1,2 mln zł.

  • Na Starowiejskiej po zmianach na równych prawach mają przebywać kierowcy, rowerzyści i piesi.
  • Na Starowiejskiej po zmianach na równych prawach mają przebywać kierowcy, rowerzyści i piesi.

Rowerzyści na bruku, oddzieleni od aut słupkami



Architekci zakładają zachowanie istniejącą szerokość jezdni ulicy wraz z jej historyczną nawierzchnią z bruku kamiennego, tłumacząc ograniczeniami nałożonymi przez Miejskiego Konserwatora Zabytków. Zmienić się może wysokość krawężników, których brakujące elementy będą wymienione.

Najważniejsze proponowane zmiany na Starowiejskiej:

  • W koncepcji zaprezentowano dwa wyniesione skrzyżowania - z ul. 3 Maja i Władysława IV.
  • Ruch samochodowy do 30 km/h mają ograniczać ogródki gastronomiczne i siedziska.
  • Ulicą nadal pojedziemy samochodem w jedną stronę pasem o szerokości 4,1 metra.
  • Ruch rowerowy będzie możliwy w obu kierunkach.
  • Rowerzystów od kierowców oddzielą słupki.
  • Miejsca postojowe mają wydzielać i ograniczać parklety.
  • Na chodniku pojawią się betonowe płyty 20x20 cm
  • Oprócz skrzyżowań z 10 Lutego i Władysława IV nie będzie przejść dla pieszych.
  • Nowe ma być oświetlenie, umożliwiające m.in. montaż iluminacji świetlnych




Fontanna możliwa, ale zwiększy koszty



Architekci zaproponowali też fontannę między ul. Ofiar Piaśnicy a ul. 3 Maja, zwracając jednak uwagę, że realizacja w znaczący sposób zwiększy koszty realizacji całej inwestycji. Na Abrahama zaplanowano z kolei nową nawierzchnię, remont chodnika oraz utworzenie zatok postojowych. Ruch pozostanie tam jednokierunkowy.

Ani na Starowiejskiej, ani na Abrahama nie są planowane poważniejsze inwestycje w infrastrukturę podziemną.

Projektanci zastrzegają, że koncepcja może jeszcze ulec zmianie na dalszym etapie prac projektowych. Liczą na to m.in. społecznicy z Miasta Wspólnego, krytykując prezentowane zamierzenia.

Społecznicy: nie takie były oczekiwania



- Koncepcje zamówione przez UM przewidują minimalną ingerencję w istniejący bruk. Nie będzie remontu 100-letnich instalacji, będzie jedynie estetyzacja ulicy z przebudową chodników. Rozumiem historyczną wartość bruku dla tak młodego miasta, ale jeśli jednocześnie przewiduje się poprowadzenie po nim drogi rowerowej, to wymagałby on choćby w śladzie ścieżki innego podejścia - praktykowanego na nawierzchniach historycznych (Poznań, Wrocław) szlifowania kostki kamiennej lub wypełnienia spoin. W obecnej wersji nie przewiduje się nawet większych napraw bruku - będziemy mieli na całej długości ulicy odseparowaną drogę rowerową, po której będą jeździć nieliczni, a większość będzie irytować pieszych, wybierając równy chodnik. Podobnie będzie z wszelkimi pojazdami typu hulajnogi elektryczne. Nie rozumiem tej polityki świadomego wywoływania konfliktu między pieszymi a rowerzystami - mówi Łukasz Piesiewicz z Miasta Wspólnego.
Wskazuje, że na ulicy dla kierowców zmieni się niewiele, a piesi nadal nie będą mogli czuć się na Starowiejskiej swobodnie i bezpiecznie.

- W żaden sposób nie postarano się o obniżenie krawężników i stworzenie jednego poziomu powierzchni chodników i pasa jezdni - tak, jak to jest praktykowane w tego typu strefach i co też w kilku miejscach przewidywał wariant wskazany do realizacji przez prezydenta. Innymi słowy - nominalnie będziemy mieli strefę zamieszkania w wersji woonerf, a praktycznie nic się nie zmieni, bo te 4,1 metra szerokości to całkiem dobry tor do szybkiej jazdy. Jedynie wysunięte na bruk parklety i platformy ze stolikami kawiarnianymi pozwolą na pewną "ekspansję" pieszych i spowolnienie samochodów - dodaje Piesiewicz.
Proponuje dostosowanie bruku w śladzie drogi rowerowej do jazdy rowerami, zwężenie wjazdów na odcinki Starowiejskiej, której jezdnia powinna mieć szerokość 2,75 metra i zwiększoną liczbę nasadzeń.

Przetarg budowlany w III kwartale



Projekt koncepcyjny zostanie skierowany do dalszych prac projektowych.

- Zakończono etap projektu koncepcyjnego. Zgodnie z zapisami umowy projekt koncepcyjny jest opracowaniem wariantowym. Na etapie projektowania koncepcyjnego następowało wniesienie uwag do przekazanych materiałów przez m.in. Miejskiego Konserwatora Zabytków, zespół ds. komunikacji rowerowej, Biuro Plastyka Miasta, Wydział Ogrodnika Miasta, eksperta ds. dostępności miasta Gdyni. Na podstawie zebranych uwag dokonano wyboru wariantu skierowanego do dalszych prac projektowych - informuje Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.
Urzędnicy zaznaczają, że rozwiązania zatwierdzone w projekcie koncepcyjnym mają podlegać uszczegółowieniu w kolejnym stadium projektowym.

- Planowane ogłoszenie przetargu na roboty budowlane to III kwartał 2021 roku - dodaje Marek Łucyk.

Miejsca

Opinie (450) ponad 10 zablokowanych

Wszystkie opinie

  • Bardzo dobrze. (2)

    Im mniej 10 letnich smrodowozów w centrum tym lepiej.

    • 11 39

    • No to polecam się wyprowadzić

      • 0 0

    • Polecam się wyprowadzić

      • 3 1

  • Miejsca parkingowe (6)

    A gdzie będą parkować mieszkańcy tej ulicy? Czy im się wprowadzi zakaz posiadania auta i jeżdzenia wyłącznie na rowerze, do pracy poza Gdynia, z dziecmi do placówek? Wyganiacie ludzi z centrum:(

    • 24 5

    • A to w Redzie

      • 0 0

    • (1)

      Masz miejsce w pobliskiej CHyloni,to tylko rzut beretem.

      • 1 0

      • W Pucku można zapakować albo w Redzie. Z Redy koleją do Gdyni.

        • 1 0

    • Wg Pana Piesiewicza w ankiecie mieszkańcy głosowali za takim rozwiązaniem. A jak było naprawdę?

      • 2 0

    • w Redzie

      • 5 0

    • w centrum będą wynajmować szwedzi od warszawiaków i korzystać z panienek z bułgarii. multi kulti.

      • 5 0

  • zbyt wąska ulica

    Odnoszę, wrażenie, że na tak wąskiej ulicy nie zmieszczą się obecne na wizualizacji strefy samochodów, rowerów- obie strony! i pieszych. Mieszkańcy ulicy obawiają się wyjścia z domu, by nie wpaść pod rower lub hulajnogę. Niestety bardzo brzydkie siedziska:(

    • 3 1

  • Wszyscy są zadowoleni tylko nie kierofczyki (11)

    tym zawsze źle. należy się tej zarazy pozbyć. wiecznie jakieś roszczenia mają. jezdnia, chodniki, trawniki mają być tylko ich. Panisko jeden z drugim chce sobie zaparkować pod klatką i mu miasto ma to zagwarantować bo on wymaga. kupił samochód i mu się należy. Zakazać jazdy prywatnym samochodem po mieście i po problemie albo opodatkować w takiej wysokości ile te fanaberie pod kierowców rzeczywiście kosztują. Będzie spokój.

    • 4 17

    • (9)

      Najlepiej zamknąć parkingi w okolicy Urzędu Miasta i kazać wszystkim bez wyjątku śmigać na wrotkach z i do domu!

      Człowieku żadne kierofczyki czy paniska tylko mieszkańcy tacy jak Ty i ja! Każdy ma prawo wyboru, nikogo nie powinno się zmuszać z dnia na dzień do jazdy rowerem czy autobusem bo tak sobie włodarz miasta wymyślił!

      • 7 2

      • Ja chcąc zaparkowac pod domem musiałem wyłożyć 40tys (2)

        a wy chcecie to za darmo od miasta. parkuje sie na swoim prywatnym terenie. nie masz to twoj problem.

        • 0 2

        • Parkowanie i toalety niepotrzene. Tylko w domu lub przy domu.

          • 0 0

        • Kto mówi o parkowaniu za darmo? Przecież są parkometry i płacimy za godzinę postoju, czy czegoś nie zauważyłem?

          • 1 0

      • "Mam prawo" - wasza ulubiona piosenka... (4)

        Wasze prawa kończą się tam, gdzie naruszane są prawa innych. Kierowcy są zakałą współczesnych miast, a zwłaszcza Trójmiasta, gdzie nasycenie autami w przeliczeniu na 1000 mieszkańców jest ponad wyobraźnie i zdrowy rozsądek (Gdynia - największy współczynnik w Polsce). Niszczycie drogi, chodniki, trawniki, tworzycie horrendalne zatory drogowe, w których wszyscy tkwimy (czy mamy auto, czy nie), na ciasnych uliczkach Śródmieścia trzeba przymykać pomiędzy zaparkowanymi blaszakami slalomem. I wiecznie domagacie się nowych przestrzeni miejskich - parkingi, trzeci, czwarty piąty pas ruchu...
        Codzienne życie w mieście staje się przez was udręką i dlatego trzeba odbierać wam wszystkie możliwe przywileje - wyganiać z miasta na wszystkie możliwe sposoby.

        • 2 6

        • (3)

          Prawo wyboru - rozumiesz co to znaczy?

          • 3 1

          • Proszę więc ponosić konsekwencje swoich wyborów... (2)

            ...a nie lamentować, że kierowcom jest źle...

            • 1 3

            • Liczy się gospodarka, głupcze! (1)

              Pytanie jaki nas rozwój czeka jak wszyscy przesiąść się mamy z aut na wrotki, rowerki czy hulajnogi!

              • 4 2

              • Ciągle ta sama zgrywa...

                Dostawy, karetki, straż pożarna, pogotowie gazowe, wodociągowe... Po co te wygłupy? Obrońcy aut dobrze wiedzą, że nie chodzi o pojazdy uprzywilejowane, tylko o to, żeby wyeliminować prywatne samochody z przestrzeni miejskiej, bo one są po prostu zmorą Gdyni. I proszę się nie zgrywać na Clintona. Gospodarka, "głupcze", poradzi sobie świetnie bez tych waszych audi rocznik 2000, "w dizlu", w spadku po niemieckich emerytach.

                • 0 2

      • To ten chory dzban z miasta wspólnego Łukasz P.

        • 2 1

    • ....napisał rowerzysta, któremu przeszkadza jazda po bruku i jeździ po chodniku między pieszymi.

      • 5 1

  • Nareszcie. (2)

    Nie powinno tam być żadnych aut. Powinien być deptak, ewentualnie dostawcy.

    • 0 20

    • Dostawcy też nie. Nie można stwarzać precedensów..

      • 0 0

    • Generalnie w Gdyni nie powinno w ogóle być żadnych aut a jak się zastanowię to w całej Polsce nie powinno być żadnych aut.
      Powinniśmy wszędzie jeździć na hulajnogach z sojową latte w ręku ... również na odwiedziny do ciebie w psychiatryku.

      • 10 0

  • Opinia wyróżniona

    Co mnie bardzo dziwi, większość komentujących jest przeciw zmianom. (44)

    Albo przyzwyczailiście się tak do samochodu, że już nie widzicie innej opcji poruszania się, albo nigdy nie byliście w mieście, gdzie takie rozwiązania działają i nie wiecie jak korzystne są dla wszystkich. Pomieszkałem chwilę na zachodzie i wiem że te zmiany są dobre. Nikogo tu nie winię, wieloletnie zaniedbanie komunikacji miejskiej w Polsce kosztem ruchu indywidualnego mogło was nauczyć tak myśleć. Polecam zobaczyć rozwiązania miejskie w centrum Berlina, Monachium czy nawet Karlsruhe. Centra miast w Hiszpanii czy Szwajcarii. No i wreszcie Amsterdam i Kopenhaga. Tam nie giną biznesy, a ulice się nie wyludniają. Każda taka zmiana jak na Starowiejskiej zbliża nas do cywilizacji.

    • 62 120

    • kocham te bezrefleksyjne porównania do amsterdamu i kopenhagi (25)

      zadałeś sobie kiedyś trud zbadania dlaczego oni moga pozwolić sobie na rowery i komunikację miejską? ile tam się zarabia, jakie budzety mają mista i na co musza wydawać, jakie zawody się wykonuje i jaką odległość pokonuje się w drodze do i z pracy? jaka jest struktura wieku i zdrowia oraz w jakim kierunku zmierza?

      naprawdę uważasz, ze wystarczy zrobić kopiuj wklej z amsterdamu, zeby coś działało???

      • 38 15

      • no tak, w Amsterdamie o wiele mniej się zarabia (22)

        dlatego ci biedacy muszą jeździć rowerami

        • 15 5

        • Jezdzą dla zabawy nie dlatego ze musza. Jak komus sie nie chce (17)

          To jedzie komunikacją,ale prawdziwą nie to co w Gdyni. Ładne autobusy to nie wszystko,musza byc drogi i do tego buspasy wszedzie. Wiec nie pisz głupot.pracują mniej i mają bezstresowe zycie. A u nas?

          • 12 8

          • akurat Gdyńska komunikacja nie ustępuje (10)

            tym z miast zachodnich o podobnej wielkości. Mniej samochodów to widać bardziej bezstresowe życie.

            • 6 16

            • nie ustępuje? nie wiesz o czym mówisz. (8)

              dojazd z pogórza do centrum to jest godzina w jedną stronę. od 20 lat powinna być kolej. to samo sokółka. ale szczurek wolał inwestować w pr niż lobbować za sensowną komunikacją.

              • 21 4

              • podziękuj samochodziarzom, którzy ci blokują ulice (5)

                • 6 20

              • Dziękuję samochodziarzom - nie ironicznie. Natomiast trzeba natychmiast wyrzucić Szczurka!

                • 0 0

              • Blokują ulicę i dlatego nie ma kolei ... (1)

                ...logika level płatek śniegu.

                • 10 5

              • Blokują ulicę i dlatego jedzie godzinę

                myślenie przyczynowo-skutkowe level...

                • 5 3

              • samochodziarzom mam podziekować za brak kolejki na Obłuże? (1)

                tak bardzo jesteś zakochany w szczurku, niczym żona alkoholika, że cokolwiek złego się nie dzieje to on jest dobry i nawet jak bije to nie jego wina tylko wódy?

                • 22 5

              • Tak, bo gdyby nie oni, autobus jechałby z prędkością kolejki.

                • 5 12

              • Rozbawił mnie ten koleś

                który twierdzi ze komunikacja nie ustępuje. Zapraszam w takim razie do Tokio, Berlina i Wiednia, chociażby na Yt żeby zobaczyć jak powinna działać komunikacja

                • 3 2

              • na zachodzie też są dzielnice biedy ze słabszą komunikacją

                • 4 1

            • Wyglądem autobusów tylko...

              • 1 0

          • jeżdżą rowerami bo tak jest wygodniej. bo miasto jest przystosowane do jazdy rowerem (5)

            w przeciwieństwie do 3miasta gdzie wszystko i tak (poza kilkoma wyjątkami ) dalej robi się wbrew pozorom pod samochodziarzy

            • 7 11

            • rowerem nie zawsze (2)

              Nie jestem w stanie już jeździć rowerem, zostało mi tylko auto. Żeby dojechać do jakiegokolwiek punktu na Starowiejskiej. Gdzie będzie można najbliżej zaparkować auto ?

              • 3 3

              • Jesteś jestes

                • 0 0

              • otwórz mapę i sobie sprawdź

                podpowiedź: znajdziesz coś max 5 minut spaceru od Starowiejskiej

                • 3 1

            • Jakos od.dwoch miesiecy nie widze rowerzystow na sciezkach.Nowe sciezki nie wykorzstane,granda.

              • 2 3

            • Ba, do tego zachęca się do parkowania 30cm od drzwi celu

              Bo inaczej przez jakiś czas musisz być pieszym, a miasto ma ich tak samo gdzieś, jak rowerzystów...

              • 4 4

        • nie chcesz zrozumieć, że polska "samochodoza" jak ją lubicie złośliwie nazywać to właśnie objaw biedy? (3)

          pracowałem w Holandii. Nie w Amsterdmie, ale w Holandii. Za pensję zwykłego wyrobnika w księgowości byłem w stanie wynajmować z żoną mieszkanie 10 minut od miejsca pracy ze świetnym i tanim skomunikowanem (transport publiczny) z centrum. firma gwarantowała własne przedszkole, a miasta mogliśmy dostać opiekunkę dla dziecka w razie niemca.

          są bogaci, nie harują w fabrykach i stać ich (zarówno ludzi jak instytucje publiczne) na taki styl życia. jak to się mądrze mówi: zajmują wyższe miejsce w hierarchii ekonomicznej. to my musimy za grosze spawać kadłuby w stoczni, żeby oni je sobie lekką pracą za dużo większą kasę doposażyli w efektowne bibeloty. tak wygląda ekonomia. i bez zrozumienia tych różnic nigdy nie będziemy w Polsce w stanie realnie poprawić swojego losu. Z tego też powodu ta cała klimatyczna Gdynia też będzie wielką klapą.

          • 15 2

          • ...bo Holandia..., ...bo w Holandii...

            Czy wy rowerzyści potraficie jeszcze o czymś innym pisać?

            • 1 1

          • Dokładnie tak jak piszesz (1)

            Mieszkamy w jednej dzielnicy, w innej pracuje ja a w innej żona no i wole miejsce w przedszkolu dla córki znaleźliśmy w kolejnej. Komunikacją było by pól dnia w drodze i nigdy na czas.

            • 3 2

            • i z tego powodu całe miasto ma być projektowane pod twój samochód?

              • 2 1

      • (1)

        Komentarz człowieka który zupełnie nie zdaje sobie sprawy z realiów.życia w Gdyni. Niech się wyprowadzi do swoich ulubionych miast zachodu.

        • 0 0

        • niech się wyprowadzi, my tu się wzorujemy na Bangladeszu

          w końcu będziemy Radomiem północy

          • 0 0

    • Wszyscy nienawidzą Szczurka, ten człowiek musi odejść, natychmiast!

      Nie ważne już co zrobi, to nie ma znaczenia, po tym jak ten osobnik doprowadził Gdynię do ruiny i bankructwa!

      • 0 0

    • Aldo Rain

      Pomyśl że sobie mieszkasz całe życie na Starowiejskie. A jutro musisz swój samochód schować no właśnie gdzie. Jeszcze 10lutego

      • 1 0

    • Taki naród

      Jakich zmian by nie wprowadzono to i tak będzie źle. Wieczne narzekanie na wszystko i wszystkich...

      • 0 0

    • Człowieku zejdź na ziemię z tego zachodu. Gdynia to nie miasto historyczne ze starówką, ale.miasto handlowe i portowe.

      • 1 0

    • Chyba coś się panu pomieszalo

      byłem w centrach wymienionych miast i w setkach innych. Nigdzie nie widziałem takich dziwacznych pomysłów jak w centrum Gdyni. Nigdzie nie widziałem ścieżek rowerowych wytyczonych w obrębie bardzo ruchliwych ulic po których nie jeżdżą prawnie żadni rowerzyści. Nigdzie nie widziałem likwidacji miejsc parkingowych i przestrzeni dla pieszych na rzecz kwietników i stojaków na rowery, gdzie nie ma ani jednego roweru. Ludzie którzy decydują o wyglądzie centrum są delikatnie mówiąc niemądrzy, a z Gdyni zrobili dziwoląga na skale światowa.

      • 4 1

    • to otworz biznes jak nie mozna zaparkowac samochodem mądralo i nie filozofuj

      bo ja juz przez te wygłupy parkingowe w Gdyni dwa juz zamknąlem
      i to przed Covidem

      w Gdyni to tylko w wakacje jest ruch, ale eko-rowero-urzedo-idioci mysla ze przez caly rok nie ma gdzie zaparkowac np na molo

      tajemnica poliszynela jest, ze parking pod Akwarium i na koncu Armi Krajowej zostaly zamkniete aby dochody do budzetu ze strefy parkowania powiekszyc

      zaobaczcie jakie tlumy tam sie przewalaja na tych plastikowych ch. wie czym...

      • 3 2

    • seniorzy (2)

      A jak mają dobrnąć do np. środka Starowiejskiej seniorzy. No jak ?

      • 3 5

      • Tak samo jak szwajcarski i szwedzki dziadek

        Piechotą, autobusem albo rowerem

        • 2 1

      • tak jak inni

        • 2 1

    • prawdopodobnie nie ma Pan/Pani prawa jazdy i samochodu

      • 1 1

    • Chlopie,widac ze tylko Ty byles na zachodzie.W wiekszosci miast na tzw.zachodzie funkcjonuja strefy szczegolnie w centrach ,stare rynki itp. gdzie na rownych prawach,korzystaja piesi i kierowcy.W Gdyni na pierwszym miejscu jest komunikacja zbiorowa m.i przegubowce,potem piesi,rowery kosztem kierowcow Przyklad Chwarznienska i pierwszenstwo dla autobusow na trzech pasach w godzinach szczytu.Na trasie Monachium,- Ga-Pa jest kilkunastokilometrowy odcinek gdzie rano i powrot z pracy jest rowniez wykorzystany na trzech pasach ale dla wszystkich uzytkownikow ruchu.Podobnie jest w Frankfurcie i innych miastach.Dlaczego pojazdy przwozace trzy osoby sa gorsze od autobusu ktorym jedzie czesto podobna ilosc osob na bus pasach? Na koniec ,w tych miastach na zachodzie nigdy nie mialem problemu ze znalezieniem miejsca do zaparkowania.

      • 1 2

    • Nie po to kupiłem auto żeby dymać na rowerze. (2)

      Nic mnie nie przekona aby używać transportu miejskiego. Nawet gdyby mi za to płacili.

      • 9 10

      • Starowiejska

        Dla naczalstwa przed UM nie stoi autobus tylko skody superb.

        • 5 1

      • brzmi jak twój problem ;)

        • 7 1

    • Starowiejska

      Na wizualizacjach nie widzę białych kół.To jest jakaś niedoróbka.

      • 1 1

    • Ja jestem za zmianami

      Jak najbardziej + piesi, ścieżki rowerowe... Ale nie w taki sposób :D władze Gdyni można już określić stanem umysłu.

      • 5 2

    • Gdynia to nie zachod, to centralna Azja,klepisko. (1)

      Albo Sosnowiec Pólnocy

      • 23 10

      • aż tak źle nie jest. póki co nie pracujesz 6 dni w tygodniu po 10-12 godzin jak w Chinach

        ale nie pracujesz też 6-8 przez 4 dni w tygodniu jak w Holandii (gdzieniegdzie piątki są wolne). U nas nikt racjonalnie nie podchodzi do analizy problemu. Lepiej wziąć się za pyski z radykalnych pozycji i naparzać. Oczywiście nic z tego nie wynika poza wzrostem frustracji, utrwaleniem patologicznych rozwiązań i chichotem tych u władzy, którzy rozumieją jak jest, ale robią wszystko pod siebie gardząc hołotą na ulicach. niezaleznie jakie ma poglądy.

        • 17 4

  • Rozczarowanie

    Wiceprezydent Stepa zapytany o remont Staro powiedzial 7 lat temu, ze odlozone jest 25 mln zl. 1/5 tej kwoty pozwoli na maly lift. Czy na taka zmiane czekalismy type czasu? Ta ulica miala byc wizytowka Gdyni.

    • 3 1

  • Zima

    Jak zima odsniezyc ulice ze slupkami

    • 4 0

  • Proponuję dać wykonać bruk absolwentom

    Szkoły Budowlanej pracującej w trybie zdalnym. Już nikt tamtędy nie przejedzie. Spowolnienie o 100% murowane.
    A i koszt będzie zdecydowanie niższy

    • 6 0

  • kiedy likwidacja parkingu dla urzedasow przy UM Gdynia?

    • 7 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane